In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
Weer niet veel geslapen door de storm, hoewel
die nog meegevallen is tot dusver
Het was niet zo hevig als eergisteren,
gelukkig maar, de ene schade is nog niet
helemaal hersteld als de andere in aantocht is
Net nog een mailtje gekregen van een vriendenpaar
ze zitten allebei goed ziek met de coronavariant omikron
Nog maar blijven oppassen dus....
Groetjes allen en een fijne dag, ik moet straks naar de dokter
om nog eens te proberen wat bloed af te nemen
Hopelijk lukt het deze keer
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Gisterenavond was het hier ook een serieus onweer, met hagel erbij dat nogal kletterden op de veluxramen boven. Heel veel wind erbij.
Heb deze morgend al inspectie gedaan , maar niks van schade .Gelukkig maar.
Nu is het terug aan het regenen.
Dat de lente maar vlug komt, dit weer worden we vlug moe.
HVT: kan me best voorstellen dat je je moest inhouden in het tuincentrum, ik ben ook zo, je ziet zoveel moois. En dan die fleurige bloemetjes, die je een lentegevoel geven.
Vandaag soep met een boterhammetje, ik ga niet koken. We eten 1x per week soep.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Wat een k*t met perenweer! heb mijn oordopjes ingedaan want de windstoten waren per moment er hoorbaar boven op de velux. tegen de morgen begon het opnieuw, weer oordopjes ingedaan en toch geslapen tot mijn donsdeken de vlucht naar de vloer nam en ik bloot kwam te liggen. was direct wakker! Vreemde dromen gehad: eentje waarin ik zelfs in de gevangenis zat! ( heb nochtans geen film over een gevangenis bekeken. we hebben 'under the dome' gestart.)
Morgen naar de dokter.
van de week is het de belgische week in onze sluitende ldl zodat ik een paar dingen heb opgeschreven waar ventje moet op letten en indien ze aanwezig zijn: kopen. Zaterdag is hij dan verplicht naar de weekenddeals te gaan want het is de laatste keer. Denk dat er dan veel volk zal aanwezig zijn. het personeel kan aan de slag in andere filialen en mogen het filiaal van hun voorkeur aangeven.
ik heb bij wish een mooie capri broek gevonden met speciale pijpen en we gaan eerst mijn maat opnemen voor we bestellen. zou mooi staan op de al eerder gekochte tuniek. die fraaien we een beetje op met wat bling-bling. dat was ook het onderwerp van een van mijn vele dromen vannacht. ik was een stylist op een talkshow op televisie en ik mocht mijn fantasie laten gaan om de gastvrouw te kleden. Ons moeder zou zeggen: dromen zijn bedrog, doet je het in je bed, ligt het er 's anderendaags nog.
Dus Storm Franklyn is aangekomen. ik hoop dan ook op een hele mooi warme ( niet te heet) zomer want dat hebben we wel verdiend.
vandaag komt de diepvries en dus moet deze morgen de diepvries gecontroleerd zijn. we hebben vorige keer sorbet besteld maar hebben nog fijne frietjes nodig. ik heb gisteren nog loempia gevonden die er zeker al twee jaar inzit! zou dat nog goed zijn? fijne boontjes: 5 jaar. een 1 persoonsschotel waterzooi 4 jaar. zal het hem eens vragen. ventje moet dan vandaag de frietketel uitwassen. dat staat op de takenlijst. ook grondig stofzuigen en moppen staan erop want Gimly die weer eet heeft aan zijn pot er weer een vuile boel van gemaakt. een echte vuile pitoe. en als hij gefrustreerd is, gevoeg naast de bak! tot twee keer toe verleden week. vanmorgen stond zijn korrelpot op zijn teljoor. hoe hij dat gedaan heeft? geen idee.
Clive: dan zit er in jou een kunstenaar als je zo goed kunt tekenen en schilderen. ik hou het bij schrijven. heb ooit bijna een boek kunnen laten uitgeven maar in de laatste ronde was de funding voor het jaar op en werd mijn manuscript niet geselecteerd in de categorie SF/Fantasy. ( Nederlandse uitgeverij)
Gisteren met die donkere dag enkele theelichtjes laten brandden en die moeten nu vervangen worden. ventje moet ook nog het spit doen. Daar waag ik mij niet meer aan sedert die sluitpin in mijn hand prikte ( gelukkig zonder veel erg) ook Gimly heeft gesmuld van de kip waar het vel op sommige plaatsen niet verbrand was. er staan maar 90 min. op de klok van de oven. en ze is maar 230° waar je vroeger met gemak een oven had van 250°. Je had ons beest moeten horen miauwen. het kon hem niet rap genoeg gaan. Moest Vinny nog geleefd hebben dan was de kip al uit het opdienbord verdwenen en gingen wij op onze kin moeten kloppen.
vandaag dus een mailtje doen naar de apotheek en ook naar de aldie en de carref. om te vragen of die twee zouden kunnen hun reclameblaadjes opzenden want bij mij hangt een sticker geen reclame. en ik heb maar die twee nodig. denk wel dat ze me gaan verwijzen naar hun website. en ik die dacht dat de klant koning was. blijkbaar geldt die regel niet meer. En deze dat de klant altijd gelijk heeft ook niet.
Morgen de grote dag voor bobientje en haar dochter! helaas heeft ze blijkbaar die pm gemist of is die de mist ingegaan. anders zat er al een kaartje in de bus. maar alvast gefeliciteerd!
Oma C: ik hou ook niet van wind. in mijn ouderlijk huis was het enkel glas en ze hadden twee venster in de voorgevel voorzien maar dat mocht toen niet en dus hebben ze daar een dik stuk karton ingestoken en overplakt met behangpapier en aan de voorkant een tekening van een raam.
dat was in de winter bibberen en tochtig + nog eens schimmel op mijn muur waardoor ik ziek werd. Toen mijn slaapkamer verhuisd werd naar hun nieuw huis was de zijkant van de kleerkast helemaal beschimmeld. ik heb die deuren van die slaapkamer in het grijs geverfd want dat donker groen stond mij niet aan. nu zouden ze dat donker groen als genderneutraal bestempelen. Alles wat groen was in de kamer werd grijs. ook een gele glazen lamp aan het plafond kreeg een laagje grijze verf. mijn relatie met ex was op de klippen gelopen en ik verwachtte niemand meer te vinden en mijn hele leven lang door brengen in mijn ouderlijk huis. ook ventje had de moed opgegeven en zijn kamer en die van zijn zus in orde gebracht maar bij hem was de kink in de kabel de geboorte van neef en die moest die grote kamer hebben zei schoonloeder. Later heeft ze een valse wand laten steken zodat alle dossiers en rommel achter die wand zaten en met schuifelementen bereikbaar waren. En toen leerden ventje en ik elkaar kennen tijdens mijn avondjobke in de cinema. ( ik had die baan gezocht omdat ik het beu was elke avond ofwel naar de zuster van ex te gaan of bij zijn ouders of gewoon op de parking van de aldie gaan staan want ex mocht niet binnen van mijn vader.) na twee maanden afspraakjes kreeg ik een hartje dat je in twee kon breken en moest ik beslissen of ik verder wilde of gewoon een vriendin werd. Als ik er niet op ingegaan was, had ventje een eigen klein huisje gekocht in Jabbeke. ik weet nog goed dat ik toen op de ladder stond met brandspiritus de chandeliers in de gang van de cinema afwrijvende terwijl mijn collega die de ladder vasthield zei als je je goed voelt bij hem als je alleen bent, dan moet je ervoor gaan. Die had dezelfde voornaam als mijn dokter nu. zij was getrouwd met dirk die naast operateur ook de boekhouding deed. Die was op zijn beurt bevriend met Ludwig, de operateur van de jan van eyck cinema, ook een onderdeel van de groep van de baron onder onderaanneming van de baas Mr Caremans uit antwerpen en de gezel van Josiane die daar de plak zwierde in het zwart huis. Ik solliciteerde in het zwart huis en ludwig gaf me de raad als ik voortging na het intervieuw aan iedereen een hand te geven. En ik kreeg de job als Hostess. en naast Hostess werd ik ook nog gevraagd als poetsvrouw voor de drie zalen samen met de vrouw van dirk.
Op de overloop van zaal drie, boven, was er een trapje die leidde naar een gesloten deur en als je die trap opging en voor die deur stond kreeg je de hibijiebies. ( een raar gevoel zeg maar)
De baron wilde een pied a terre in het huisje naast de garage/nooduitgang maar zijn badkamer kwam uit in zaal twee vlak voor het scherm. die badkamer was veelkleurig. een wit toilet, een blauwe lavabo en een roos bad. Een van die klusjes mannen die daar werkten hebben ons een keer rondgeleid op de bovenste verdiepingen van het zwart huis en ja, daar zat "iets". Later na het fallisement werd daar een cafè/bar gevestigd door de nieuwe eigenaar notabene een ex- werknemer die gezegd had dat hij ooit het zwart huis zou bezitten. en zie.
Oesje, heb ik hier weer een heel verhaal neergepend. leesvoer voor de meelezers dan.
Fijne dag seizoentjes en keep safe, waai niet weg want de wind blijft nog even. knuffel!
Wat een k*t met perenweer! heb mijn oordopjes ingedaan want de windstoten waren per moment er hoorbaar boven op de velux. tegen de morgen begon het opnieuw, weer oordopjes ingedaan en toch geslapen tot mijn donsdeken de vlucht naar de vloer nam en ik bloot kwam te liggen. was direct wakker! Vreemde dromen gehad: eentje waarin ik zelfs in de gevangenis zat! ( heb nochtans geen film over een gevangenis bekeken. we hebben 'under the dome' gestart.)
Morgen naar de dokter.
van de week is het de belgische week in onze sluitende ldl zodat ik een paar dingen heb opgeschreven waar ventje moet op letten en indien ze aanwezig zijn: kopen. Zaterdag is hij dan verplicht naar de weekenddeals te gaan want het is de laatste keer. Denk dat er dan veel volk zal aanwezig zijn. het personeel kan aan de slag in andere filialen en mogen het filiaal van hun voorkeur aangeven.
ik heb bij wish een mooie capri broek gevonden met speciale pijpen en we gaan eerst mijn maat opnemen voor we bestellen. zou mooi staan op de al eerder gekochte tuniek. die fraaien we een beetje op met wat bling-bling. dat was ook het onderwerp van een van mijn vele dromen vannacht. ik was een stylist op een talkshow op televisie en ik mocht mijn fantasie laten gaan om de gastvrouw te kleden. Ons moeder zou zeggen: dromen zijn bedrog, doet je het in je bed, ligt het er 's anderendaags nog.
Dus Storm Franklyn is aangekomen. ik hoop dan ook op een hele mooi warme ( niet te heet) zomer want dat hebben we wel verdiend.
vandaag komt de diepvries en dus moet deze morgen de diepvries gecontroleerd zijn. we hebben vorige keer sorbet besteld maar hebben nog fijne frietjes nodig. ik heb gisteren nog loempia gevonden die er zeker al twee jaar inzit! zou dat nog goed zijn? fijne boontjes: 5 jaar. een 1 persoonsschotel waterzooi 4 jaar. zal het hem eens vragen. ventje moet dan vandaag de frietketel uitwassen. dat staat op de takenlijst. ook grondig stofzuigen en moppen staan erop want Gimly die weer eet heeft aan zijn pot er weer een vuile boel van gemaakt. een echte vuile pitoe. en als hij gefrustreerd is, gevoeg naast de bak! tot twee keer toe verleden week. vanmorgen stond zijn korrelpot op zijn teljoor. hoe hij dat gedaan heeft? geen idee.
Clive: dan zit er in jou een kunstenaar als je zo goed kunt tekenen en schilderen. ik hou het bij schrijven. heb ooit bijna een boek kunnen laten uitgeven maar in de laatste ronde was de funding voor het jaar op en werd mijn manuscript niet geselecteerd in de categorie SF/Fantasy. ( Nederlandse uitgeverij)
Gisteren met die donkere dag enkele theelichtjes laten brandden en die moeten nu vervangen worden. ventje moet ook nog het spit doen. Daar waag ik mij niet meer aan sedert die sluitpin in mijn hand prikte ( gelukkig zonder veel erg) ook Gimly heeft gesmuld van de kip waar het vel op sommige plaatsen niet verbrand was. er staan maar 90 min. op de klok van de oven. en ze is maar 230° waar je vroeger met gemak een oven had van 250°. Je had ons beest moeten horen miauwen. het kon hem niet rap genoeg gaan. Moest Vinny nog geleefd hebben dan was de kip al uit het opdienbord verdwenen en gingen wij op onze kin moeten kloppen.
vandaag dus een mailtje doen naar de apotheek en ook naar de aldie en de carref. om te vragen of die twee zouden kunnen hun reclameblaadjes opzenden want bij mij hangt een sticker geen reclame. en ik heb maar die twee nodig. denk wel dat ze me gaan verwijzen naar hun website. en ik die dacht dat de klant koning was. blijkbaar geldt die regel niet meer. En deze dat de klant altijd gelijk heeft ook niet.
Morgen de grote dag voor bobientje en haar dochter! helaas heeft ze blijkbaar die pm gemist of is die de mist ingegaan. anders zat er al een kaartje in de bus. maar alvast gefeliciteerd!
Oma C: ik hou ook niet van wind. in mijn ouderlijk huis was het enkel glas en ze hadden twee venster in de voorgevel voorzien maar dat mocht toen niet en dus hebben ze daar een dik stuk karton ingestoken en overplakt met behangpapier en aan de voorkant een tekening van een raam.
Op de overloop van zaal drie, boven, was er een trapje die leidde naar een gesloten deur en als je die trap opging en voor die deur stond kreeg je de hibijiebies. ( een raar gevoel zeg maar)
De baron wilde een pied a terre in het huisje naast de garage/nooduitgang maar zijn badkamer kwam uit in zaal twee vlak voor het scherm. die badkamer was veelkleurig. een wit toilet, een blauwe lavabo en een roos bad. Een van die klusjes mannen die daar werkten hebben ons een keer rondgeleid op de bovenste verdiepingen van het zwart huis en ja, daar zat "iets". Later na het fallisement werd daar een cafè/bar gevestigd door de nieuwe eigenaar notabene een ex- werknemer die gezegd had dat hij ooit het zwart huis zou bezitten. en zie.
Oesje, heb ik hier weer een heel verhaal neergepend. leesvoer voor de meelezers dan.
Fijne dag seizoentjes en keep safe, waai niet weg want de wind blijft nog even. knuffel!
Cats Rule!
-
Goede middag alle seizoentjes,
Het blijft maar waaien en regenen
ik had gelukkig redelijk rap een bus deze voormiddag
tot bijna bij de dokter en deze keer
heeft hij een goede ader gevonden om bloed af te nemen...
dat is uitzonderlijk bij mij
maar ik ben blij dat het gelukt is met 1 prik
't was wel lang zoeken
Nu heel even een beetje luwte, en geen regen
maar ik moet nog medicatie halen in de apotheek
Ik denk dat ik even wacht .... woensdag zou een mooie dag
worden zonder die stormwind... ik kan nog een paar dagen
verder met wat ik nog heb....
Hier niet veel geslapen ik heb schrik met zo'n weer
Een fijne dag allemaal en tot morgen....ik ga wat rusten
Het blijft maar waaien en regenen
ik had gelukkig redelijk rap een bus deze voormiddag
tot bijna bij de dokter en deze keer
heeft hij een goede ader gevonden om bloed af te nemen...
dat is uitzonderlijk bij mij
maar ik ben blij dat het gelukt is met 1 prik
't was wel lang zoeken
Nu heel even een beetje luwte, en geen regen
maar ik moet nog medicatie halen in de apotheek
Ik denk dat ik even wacht .... woensdag zou een mooie dag
worden zonder die stormwind... ik kan nog een paar dagen
verder met wat ik nog heb....
Hier niet veel geslapen ik heb schrik met zo'n weer
Een fijne dag allemaal en tot morgen....ik ga wat rusten
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Inderdaad, omaC, woensdag zou een betere dag zijn ! Maar donderdag is het weer naar.... af. Dat weder wordt een mens toch vlug beu, he?
Deze namiddag was het weer 'valpreventie', daar gaan we altijd aan mee doen, dat voel je wel, aan je spieren....
Heb eens aan kinesiste gevraagd of zij niemand wist die thuis komt, voor oefeningen voor Parkinson,en ze ging vragen en volgende week een lijst bezorgen. Dat zou gemakkelijker zijn dan dat manlief er altijd naartoe moet, de ene dag zou beter gaan dan de andere dag...
Morgen een druk dagje hier, eerst boodschappen naar de co***yt en Ren**ns, en in de namiddag deeg maken voor wafels te bakken, dat is super lang geleden en zal weer smaken ! Ook voor uit te delen,aan dochter en ook aan een koppel, waar we hier al mee bevriend geraakt zijn ! Die man kwam steeds de buitendeur open doen toen we volop aan het verhuizen waren,zodat we zelf niet onze sleutel moesten gebruiken. Hij maakte er grapjes over dat zijn vrouw hem opjaagde voor altijd portier te spelen, voor de 'verhuizers' !
Enfin, ik doe dus met veel plezier een kleine tegenprestatie met die wafels !
Heb voorbije dagen ook een nieuwe smartphone gekocht, en er gaat iemand komen om alles over te zetten, al weet ik nog niet wanneer, ik verwacht vandaag of morgen een mailtje. Het is een Sam**nog geworden, er zal weer wat 'leren' aan zijn. Alles went wel. Da n nog een hoesje, en we kunnen weer voort !
Ons vroeger huis komt bijna te koop gestaan. Woensdag zou de eerste al komen voor te komen schatten. Schoonzoon heeft er enkele uitgenodigd en dan is de keuze van firma aan ons.
Alles leegmaken en uitbreken is vlot gegaan, ze hebben erg hun best gedaan en altijd doorgewerkt......
OH ja, Muddy Maddy, Mama Mia is een 'meidenfilm' , he, maar was heel leuk om te kijken. En de liedjes van Abba zijn niet slecht.....
En voor alcohol voor advocaat, daar moet je niet voor naar de apotheek, zoals Anjelierke zegt, doe dat maar, dan heb je direct de juiste, voor consumptie..... Smakelijk, als je het gaat maken ! Met de eiwitten kan je kokoskoekjes bakken...... Heel lekker, maar wel veel calorieën en een suikerbom. Het is maar dat je het weet !
En nu wat tv kijken.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.

Deze namiddag was het weer 'valpreventie', daar gaan we altijd aan mee doen, dat voel je wel, aan je spieren....
Heb eens aan kinesiste gevraagd of zij niemand wist die thuis komt, voor oefeningen voor Parkinson,en ze ging vragen en volgende week een lijst bezorgen. Dat zou gemakkelijker zijn dan dat manlief er altijd naartoe moet, de ene dag zou beter gaan dan de andere dag...
Morgen een druk dagje hier, eerst boodschappen naar de co***yt en Ren**ns, en in de namiddag deeg maken voor wafels te bakken, dat is super lang geleden en zal weer smaken ! Ook voor uit te delen,aan dochter en ook aan een koppel, waar we hier al mee bevriend geraakt zijn ! Die man kwam steeds de buitendeur open doen toen we volop aan het verhuizen waren,zodat we zelf niet onze sleutel moesten gebruiken. Hij maakte er grapjes over dat zijn vrouw hem opjaagde voor altijd portier te spelen, voor de 'verhuizers' !
Enfin, ik doe dus met veel plezier een kleine tegenprestatie met die wafels !
Heb voorbije dagen ook een nieuwe smartphone gekocht, en er gaat iemand komen om alles over te zetten, al weet ik nog niet wanneer, ik verwacht vandaag of morgen een mailtje. Het is een Sam**nog geworden, er zal weer wat 'leren' aan zijn. Alles went wel. Da n nog een hoesje, en we kunnen weer voort !
Ons vroeger huis komt bijna te koop gestaan. Woensdag zou de eerste al komen voor te komen schatten. Schoonzoon heeft er enkele uitgenodigd en dan is de keuze van firma aan ons.
Alles leegmaken en uitbreken is vlot gegaan, ze hebben erg hun best gedaan en altijd doorgewerkt......
OH ja, Muddy Maddy, Mama Mia is een 'meidenfilm' , he, maar was heel leuk om te kijken. En de liedjes van Abba zijn niet slecht.....
En voor alcohol voor advocaat, daar moet je niet voor naar de apotheek, zoals Anjelierke zegt, doe dat maar, dan heb je direct de juiste, voor consumptie..... Smakelijk, als je het gaat maken ! Met de eiwitten kan je kokoskoekjes bakken...... Heel lekker, maar wel veel calorieën en een suikerbom. Het is maar dat je het weet !
En nu wat tv kijken.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ik moet vandaag naar de dokter en dus wat vroeger op om alles op te schrijven van medicatie, me rap gaan douchen en aankleden. En als ik er zal zijn, zal er nog 1 wachtende voor me zijn.
ik ben niet de enige, ventjes dokter was ook te laat. Gisteren is ventje op jacht geweest naar de ldl om nog te kopen wat we te kort komen tot we naar die van moeder kunnen volgende week maandag. hij zei me dat er heel weinig aangevuld was. En van leveringen? er komen er geen meer binnen. vandaag voor de rest. en zaterdag is het weekendverkoop dus totale uitverkoop. met waarschijnlijk nog veel volk.
En daarna? tirez votre plan.
het sociaal huis zou twee keer in de week een busje inleggen waar je je voor moet inschrijven. ik schrijf wel zou. we kennen die solidariteit onder tussen hier al.
er wordt ook gezegd dat de apotheek mee tegen de vlakte zou gaan maar dat geloof ik niet. dat is al een appartement met beneden de apotheek. ventje gaat het wel weten want die moet morgen om mijn medicijnen. vandaag moet hij om leesvoer en middageten, beleg en een brood.
Peter heeft de kleine living van Jan, die zijn opslagruimte was, helemaal moeten ontvetten met speciale reiniger voor nicotine. het plafond zei hij tegen ventje zag zo geel als een gouden ring. hij heeft daardoor een druppel naast zijn oog gekregen en was bijna zijn oog kwijt! ventje zei dat je het nog ziet. dat is een chemische brandwonde hè.
Peter heeft een deal gekregen van de colruit om hun producten te gaan verkopen. ( die hoge koppen lezen ook gazetten naar het schijnt) die komen in dat vrijgekomen kamertje die nu fris wit geverfd is. en er staan ook al rekken met enkele producten de rest komt tegen maandag, de dag dat ik naar schoonbroer moet en dan naar moeder.
ik doe gisteren mijn sociale media open en iemand had gereageerd op mijn bericht over die vingerloze handschoentjes. na wat over en weer te hebben gesmessengerd heeft ze haar telefoon nummer gegeven en hebben we gepraat over wat kan en niet. dan heeft ze me opgebeld en heb ik de maten van mijn hand moeten geven. er kan desgewenst ook een fantasiesteek in gebreid worden zei ze. van die andere die het ook ging doen, hoor ik niets ( meer).
kan in alle kleuren en alle materialen zei ze. zodra de lente/zomer wol/katoen collectie uitkomt zal ze me verwittigen. nu gaat ze een voorbeeldje breien in fijnere wol.
gisteren zei ik tegen ventje dat ik de cd-kastje gemaakt door mijn vader wil verzetten om dat daar nu Gimly zijn zetel voor staat en ipv een lampje op dat kastje, daar de staande engelse lamp te zetten zodat ventje licht heeft om de online gazet te lezen en zijn spelletjes te doen. die is met een drukpedaal te bedienen. maar ik weet niet of we nog zo'n pries hebben om een engelse pries in een gewone te steken anders is het op to the brico.
Anjelier en Helena, mij mag je ook niet loslaten in een tuincentrum. er zijn een paar winterviooltjes gesneuveld, drie door asfixia van de klimop en twee omdat er geen afwatering in de bloempot is. maar ventje gaat kijken of hij daar geen gat kan in boren. anders wordt in die hartvormige bloempot valse viooltjes gezet. schoon vals is ook niet lelijk als het goed gemaakt is natuurlijk. je hebt er dat je van een uur ver al ziet dat het valse zijn en andere dat je twee keer moet kijken.
zoals mijn bonsaiboompje. je ziet al van een uur ver dat dit vals is. er vielen al blaadjes af en takjes enz. die hebt ik met zijn klikken en klakken buiten gezwierd. en met die storm(en) hangt daar nu geen enkel blad meer aan.
ventje is van plan in maart zijn echte lavendel te gaan bestellen bij het tuincentrum dat op weg ligt naar moeder want in maart zou er iemand van de bank komen om aan moeder en mij advies te geven. ventje mag er niet bij zijn omdat hij geen rechtstreekse erfgenaam is. dan moet ventje maar naar zijn moeder gaan als het mag van de minnaar. Gisteren heeft zijn ex-collega gebeld en we zaten precies op een party-lijn. er was daar precies en derde die in en andere ruimte een gesprek hield. ' t zal door de wind zijn denkt ventje. Vera vertelde dat ze eindelijk weten waar hun kater skippy naar toe is getrokken. een gezin niet ver van haar deur. ze zijn dat te weten gekomen omdat skippy naar de dierenarts moest en de chip Vera's adres gaf. dan is die man gekomen en heeft alles uitgelegd. ze mogen hem houden omdat ze nu aan hem gehecht zijn. blijft alleen beauty over en die miauwt de boel bijeen als ze iets wil.
Gimly zet zijn klep alleen op als die grote honger heeft of kip ruikt. Als die aandacht en aaitjes wil loopt hij rond je voeten te draaien en wijst je de weg naar "zijn" zetel. ventje zei dat die eens een afdruk van zijn arm ging laten maken omdat Gimly daar soms op ligt als hij aan het strelen is. de paluffe.
de to do dingen zijn weer niet gedaan maar er is nog vandaag en morgen. wij mogen nooit iets plannen of er komt iets tussen.
MJ: die abba-liedjes hoor ik niet graag.
mijn moeder was daar in de tijd zot van en draaide die plaat die ze hadden grijs. ook het liedje van Amanda Lear: follow me hoort ze graag en "james brown is dead" een boenk- boek nummer. papa hield dan weer van Marva. een van die liedjes werd gedraaid bij zijn uitvaart. een bevriend koppel was ook uitgenodigd naar de rouwmaaltijd en tijdens de dienst zat Lieve daar luid te snotteren. schoonloeder heeft een paar keer afkeurend naar achter gekeken. lieve zei dat ze daar niets kon aan doen. Leon, papa's naamgenoot heeft hem nog bezocht 's morgens op de dag van papa's euthanasie en die zei dat het raar deed dat je iemand nog zag en weet dat hij er na 8-en 's avonds niet meer zal zijn. hij heeft dan ook nog foto's genomen om hem te herinneren samen met Joe, die reeds ook overleden is. Joe was een cocker-spaniel die overal mee ging als ze op trot gingen. ook op reis. Lieve ging nergens heen zonder Joe. ze hebben nu geen hond meer maar enkele zwerfkatten die ze eten geven en een egelfamilie in het tuintje, koi's in de vijver die verleden keer bijna overstroomde. Ze hebben een insectenhotel en een druivelaar waar lieve druivengelei van maakt. ( niet genoeg voor wijn van te maken)
Oma C: dan is dat 1 keer prikken sjans geweest. bij mij moet ze ook lang zoeken.
ik ga nog een kopje koffie maken en even gaan kijken of "choices" verder kan gespeeld worden.
na de dokter de boerderij en een nieuwe criminal case.
Fijne dag seizoentjes keep Safe, knuffel!
ik moet vandaag naar de dokter en dus wat vroeger op om alles op te schrijven van medicatie, me rap gaan douchen en aankleden. En als ik er zal zijn, zal er nog 1 wachtende voor me zijn.
En daarna? tirez votre plan.
het sociaal huis zou twee keer in de week een busje inleggen waar je je voor moet inschrijven. ik schrijf wel zou. we kennen die solidariteit onder tussen hier al.
er wordt ook gezegd dat de apotheek mee tegen de vlakte zou gaan maar dat geloof ik niet. dat is al een appartement met beneden de apotheek. ventje gaat het wel weten want die moet morgen om mijn medicijnen. vandaag moet hij om leesvoer en middageten, beleg en een brood.
Peter heeft de kleine living van Jan, die zijn opslagruimte was, helemaal moeten ontvetten met speciale reiniger voor nicotine. het plafond zei hij tegen ventje zag zo geel als een gouden ring. hij heeft daardoor een druppel naast zijn oog gekregen en was bijna zijn oog kwijt! ventje zei dat je het nog ziet. dat is een chemische brandwonde hè.
Peter heeft een deal gekregen van de colruit om hun producten te gaan verkopen. ( die hoge koppen lezen ook gazetten naar het schijnt) die komen in dat vrijgekomen kamertje die nu fris wit geverfd is. en er staan ook al rekken met enkele producten de rest komt tegen maandag, de dag dat ik naar schoonbroer moet en dan naar moeder.
ik doe gisteren mijn sociale media open en iemand had gereageerd op mijn bericht over die vingerloze handschoentjes. na wat over en weer te hebben gesmessengerd heeft ze haar telefoon nummer gegeven en hebben we gepraat over wat kan en niet. dan heeft ze me opgebeld en heb ik de maten van mijn hand moeten geven. er kan desgewenst ook een fantasiesteek in gebreid worden zei ze. van die andere die het ook ging doen, hoor ik niets ( meer).
kan in alle kleuren en alle materialen zei ze. zodra de lente/zomer wol/katoen collectie uitkomt zal ze me verwittigen. nu gaat ze een voorbeeldje breien in fijnere wol.
gisteren zei ik tegen ventje dat ik de cd-kastje gemaakt door mijn vader wil verzetten om dat daar nu Gimly zijn zetel voor staat en ipv een lampje op dat kastje, daar de staande engelse lamp te zetten zodat ventje licht heeft om de online gazet te lezen en zijn spelletjes te doen. die is met een drukpedaal te bedienen. maar ik weet niet of we nog zo'n pries hebben om een engelse pries in een gewone te steken anders is het op to the brico.
Anjelier en Helena, mij mag je ook niet loslaten in een tuincentrum. er zijn een paar winterviooltjes gesneuveld, drie door asfixia van de klimop en twee omdat er geen afwatering in de bloempot is. maar ventje gaat kijken of hij daar geen gat kan in boren. anders wordt in die hartvormige bloempot valse viooltjes gezet. schoon vals is ook niet lelijk als het goed gemaakt is natuurlijk. je hebt er dat je van een uur ver al ziet dat het valse zijn en andere dat je twee keer moet kijken.
zoals mijn bonsaiboompje. je ziet al van een uur ver dat dit vals is. er vielen al blaadjes af en takjes enz. die hebt ik met zijn klikken en klakken buiten gezwierd. en met die storm(en) hangt daar nu geen enkel blad meer aan.
ventje is van plan in maart zijn echte lavendel te gaan bestellen bij het tuincentrum dat op weg ligt naar moeder want in maart zou er iemand van de bank komen om aan moeder en mij advies te geven. ventje mag er niet bij zijn omdat hij geen rechtstreekse erfgenaam is. dan moet ventje maar naar zijn moeder gaan als het mag van de minnaar. Gisteren heeft zijn ex-collega gebeld en we zaten precies op een party-lijn. er was daar precies en derde die in en andere ruimte een gesprek hield. ' t zal door de wind zijn denkt ventje. Vera vertelde dat ze eindelijk weten waar hun kater skippy naar toe is getrokken. een gezin niet ver van haar deur. ze zijn dat te weten gekomen omdat skippy naar de dierenarts moest en de chip Vera's adres gaf. dan is die man gekomen en heeft alles uitgelegd. ze mogen hem houden omdat ze nu aan hem gehecht zijn. blijft alleen beauty over en die miauwt de boel bijeen als ze iets wil.
Gimly zet zijn klep alleen op als die grote honger heeft of kip ruikt. Als die aandacht en aaitjes wil loopt hij rond je voeten te draaien en wijst je de weg naar "zijn" zetel. ventje zei dat die eens een afdruk van zijn arm ging laten maken omdat Gimly daar soms op ligt als hij aan het strelen is. de paluffe.
de to do dingen zijn weer niet gedaan maar er is nog vandaag en morgen. wij mogen nooit iets plannen of er komt iets tussen.
MJ: die abba-liedjes hoor ik niet graag.
Oma C: dan is dat 1 keer prikken sjans geweest. bij mij moet ze ook lang zoeken.
ik ga nog een kopje koffie maken en even gaan kijken of "choices" verder kan gespeeld worden.
na de dokter de boerderij en een nieuwe criminal case.
Fijne dag seizoentjes keep Safe, knuffel!
Cats Rule!
-

Goede morgen alle seizoentjes,
ik heb beter geslapen, nu de wind
was gaan liggen, en dat doet deugd
regen komt er nog wel want het is grijs
en zwaar bewolkt.... maar dat is minder
gevaarlijk dan die wind...
Ik heb alles gelezen maar ben alweer
vergeten wat ik wou schrijven
Ik wens allen een fijne dinsdag.
maak er het beste van, en tot later...
Sorry geen namen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bekske, dankjewel voor het mooie plaatje, het is leuk wakker worden zo.
Muddy Maddy, alweer een heel epistel
Maar ik voel me wel trots als ik een tekening goed aflever, vorige zondag had ik Pinokkio getekend , ingekleurd met waterverf en toen de tekening droog was, deze gecontourd met mijn speciale aquarel potloden, zodat mijn tekening een gevoel van diepte heeft. Manlief vond ze mooi. Moet deze week nog bij Pipo*s zijn want moet een aantal dingetjes bij hebben die nu zo goed als op zijn. Manlief moet altijd lachen als ik meer dan de helft van de tafel inneem als ik bezig ben. Leg er voor de bescherming een plastic tafellaken van Blond Amsterdam op. Maar feit is wel dat ik me een paar uurtjes bezig ben en het ontspant mij enorm. Ik denk dat kaartjes maken ook ontspannend werkt op voorwaarde dat je geen al te korte deadline hebt.
Oma-C, wat goed nieuws dat ze gisteren maar 1 keer moeten prikken hebben. En het is maar normaal dat je bang bent voor de storm, een afgewaaid dak, dat vergeet je nooit. Wij hebben tamelijk wat schade, maar gelukkig kan alles hersteld worden. Ikzelf en Matice zijn ook bang voor de storm. Hij komt dan mij troosten en ik hem. Het is een echte lieverd.
Anjelier, hoop dat de schade bij jouw zoon meevalt.
HVT, jij had dan even geleden een leuke dag achter de rug. En ja, die " oude " huizen en ik bedoel dit niet slecht, die zijn nog gebouwd toen ze nog bouwen konden. Normaal lieten ze die ook uitvriezen. Het zijn stevige huizen.
MJ, blij te horen dat jullie zo gelukkig zijn in jullie nieuwe woning. Ik gun het jullie van harte na alle miserie die jullie hebben moeten doorstaan.
Wilde eend, met jou ook alles een beetje oké ?
Zo, de 2 benedenverdiepingen zijn al volledig gedaan . Ben laat, want ga nu pas onder de douche. Ruim dan boven alles op en stofzuig dan daar. En dan ga ik beginnen aan de strijk want wou dat gisteren doen, maar deed een opstoot. Maar het is niet weggelopen.
Zo, ik heb niet alle namen, vrees ik, ja Bobientje nog, sorry. Hoop dat bij jullie ook alles een beetje oké is in de mate van het mogelijke.
Ik stuur iedereen heel veel groetjes en een warme knuffel.
Liefs.
-
anjelier - Lid geworden op: 06 dec 2015, 20:31

Hallo iedereen,
Clive: bij zoon is de schade ietsje groter geworden na de laatste storm. Eerst was er 1 paneel uit zijn serre, nu 3 panelen . De panelen zijn wel van plexiglas. De serre stond er toen ze het huis kochten. Is niet heel groot en ook al oud , maar voldoet nog . In de zomer staan er tomaten in.
Manlief heeft deze ochtend onze serre vanbinnen en vanbuiten afgespoten met de hogedrukreiniger. Ziet er weer als nieuw uit .We doen dit meestal om de 2 à 3 jaar.
Bovenverdieping is ook al gepoetst. En nieuwe lakens op het bed. Ik gebruik nog witte katoenen lakens onder
onze dekbedovertrek, bij het verversen hoef je enkel de lakens te nemen en niet de ganse dekbedovertrek, vind dat gemakkelijk .Alhoewel ik merk dat je moeilijker witte katoenen lakens vind , en als je ze vind weinig keuze.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede middag.
Een beetje overdonderd.
Net een berichtje gehad van de dochter van een medecursist Latijn.
Haar mama is plots overleden.
Ze was net verhuisd naar een appartement.
Ze heeft er och arme een maand gewoond.
Ze was zo blij met de verhuis.
We zijn nu wel niet van de jongste, maar toch.
Een beetje overdonderd.
Net een berichtje gehad van de dochter van een medecursist Latijn.
Haar mama is plots overleden.
Ze was net verhuisd naar een appartement.
Ze heeft er och arme een maand gewoond.
Ze was zo blij met de verhuis.
We zijn nu wel niet van de jongste, maar toch.
-

Goede namiddag alle seizoentjes,
hier nog redelijk veel wind maar droog voor het ogenblik
Ik ben bij de apotheek geweest ik heb weer mijn voorraad
maar er was natuurlijk weer iets niet binnen
dat moest besteld worden, ik ga dat morgen dan wel halen
Ik heb er mijn wandeling van gemaakt en dat doe ik dan morgen ook
Bij de dokter lagen gisteren op de oprit ook nokpannen
die naar beneden gekomen waren met de storm, op veel plaatsen
zie je vanalles dat weggewaaid is of omgevallen
Helena mijn medeleven met het overlijden van de medecursiste
Ja.... je leeft maar één dag en morgen zien we wel weer...
daarom is dingen uitstellen niet slim... je weet nooit
of je er morgen nog bent....vooral op onze leeftijd.
Jammer dat ze maar heel even van haar nieuwe woning
mocht genieten
Anjelierken, ik doe dat ook; een laken gebruiken onder mijn dekbed
dan moet je niet elke week het overtrek van je dekbed verversen
en een laken is rapper droog dan een dekbedovertrek
Ik doe dat al jaren zo....ik slaap in een eenpersoonsbed
en die lakens vind ik nog bij zeeman
Het dekbed wordt soms met overtrek buiten gelucht
Jammer van de serre en de wind, hier in de buurt zag ik daarnet
dat er van een heel terras de glazen balustrade weggewaaid is
het hele terras heeft geen afsluiting meer op het 1e verdiep alleen nog
de aluminium boord, in de kreukel de man zei dat het een vreselijke klap
was geweest, en dat ze geluk hadden dat er geen auto's
op de oprit eronder stonden, een geluk met een ongeluk...
seffens een loempia bakken met currysaus, dat moet
allemaal niet telang in de vriezer zitten, dus stilaan
een en ander opruimen en opeten.... net genoeg voor mij alleen
mijn vriezertje is niet zo groot dus zitten er de dingen nooit lang in
ik hou rekening met de datum die ik erop zet als het erin gaat
Nog een gezellige avond allen, een goeie nacht en tot morgen...
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Manlief is na 2 jaar vandaag terug naar Brussel werken. Vooral Matice heeft er last van. Hier loopt op dit moment geen gelukkige krullenbol rond. Ga dadelijk eens even met hem een korte wandeling maken, dan is hij terug gelukkig en dan ga ik rond 14:00H nog eens.
Kan vandaag na het HH een extra taak doen. Weet nog niet wat. Zou ook na het HH eens rust kunnen nemen, ook dat is al een tijdje geleden.
Gisterenavond zijn manlief en ik nog naar shopping geweest. Daar was het gelukkig heel kalm. Moest penselen bij hebben, want de eerste die ik gekocht had, had ik de goedkoopste genomen en die verliezen nu haartjes. En 2 contourstiftjes. Manlief vroeg of ik toekwam met mijn tekenpapier, ik ben de laatste blok bezig en daar zitten nog 4 tekenbladen in. Dus dat ook al maar meegebracht. Heb nu voor geschept papier gekozen, daar zit dus een reliëf in en dat geeft mooie resultaten. Nu heb ik alles weer in voorraad en kan ik tekenen zoveel ik wil.
Zo, ik ga beginnen aan het HH en dan even met Matice gaan wandelen.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie en hopelijk rustige woensdag. Liefs en een dikke knuffel voor elkeen.