In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

23 feb 2022, 09:02

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
een mooie blauwe lucht voorspelt een mooie dag
hopelijk blijft het ook zo, ik ga straks nog
maar eens naar de apotheek, 't is wel vervelend
dat ze daar telkens wel een of ander medicament
niet hebben en moeten bestellen, maar ja...
Ik ben er nog eens mee buiten... nu het mooi weer is :wink:

clive weer een voorraad teken en schilder benodigdheden...
je kan je weer amuseren :lol: fijn toch zo heeft elk z'n bezigheid
en manlief weer op verplaatsing gaan werken, ja dat is
weer een hele aanpassing ook voor Matice.... het went wel weer :roll:

Dank Bekske het is weer een mooi plaatje dat je gemaakt hebt
fleurig en zonnig zoals het weer :wink:

Alle seizoentjes een fijne dag, maak er het beste van
en geniet van de buitenlucht.... vitamine D opdoen
nu er zon is :wink:
Groetjes allen en sterkte wie het kan gebruiken :roll:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

23 feb 2022, 10:06

Derde was steekt in, de eerste twee hangen buiten.
Seffens nog maar eens dokterwaarts.
Die bloeddruk heeft de laatste tijd weer kuren.

Jongste ging verleden week ook na zeer lange tijd nog eens naar Brussel werken.
Toen hij aan het station kwam, was het station weg!
Ja, het station is hier afgebroken.
Als ik het nog mee maak dat het nieuwe af is, dan heb ik drie stations gekend in mijn leven.
Behalve het allereerste station van in de beginjaren ben ik in alle geweest.

Geniet van het zonnetje, buiten of achter de ruiten!

Muddy Maddy

23 feb 2022, 10:38

Goede morgen seizoentjes,

wat een stralende hemel! :D ik heb goed geslapen en na al die storm kan dat een mens deugd doen.
ventje moet voor mij naar de apotheek omdat ik juist de laatste 20 druppeltjes uit dat pompje heb geduwd. nu moet ik 5 weken wachten èn er volgt een bloedafname, want het is al weer 3 maand geleden. dokter moet op cursus.ja, die moeten zich ook bijscholen hè. ventje aan de andere kant moest cursussen geven.
gisteren hebben we kip in de pan gegeten en ik had nog wat stukjes over voor Gimly. ventje gaf hem zijn natvoer en herinnerde zich dat er een bordje voor hem klaarstond. toen hij het op de grond zette, was het natvoer ineens niet goed meer maar die kip? yammie. Dank u Mammie!
Gisteren trouwde de dochter van bobientje op een palingdroomdag. ik hoop dat ze toch een fijne leuke dag gehad heeft. er komen er geen meer dat wij zullen meemaken denk ik. :?
Clive: als iemand al mooi kan tekenen vind ik dat al kunst. ik kan namelijk niet eens een kat tekenen indien mijn leven er vanaf hing. en ja, dat klopt, ik ontspan mij met kaartjes maken en er een persoonlijke toets aan te geven. in maart heb ik er een stuk of 4 en dan is dat doenlijk. als ik me goed voel dan zou het kunnen zijn dat ik ze allemaal maak en een begin voor die van april.
die is voor mijn vriendin, die secretaresse is bij de dokter. ik ben met haar bevriend geraakt toen ze nog in de andere praktijk werkte en daar hebben we soms eens een goede babbel gedaan als een consultatie lang duurde of er geen telefoon tussen kwam. Zij is het dragen van dat mondmasker kots beu want dat is de hele dag. De dokter heeft weer om foto's gevraagd van de kleine van neef en ze zegt dat suzanne zo'n schone oogjes heeft. moet dat nog doorgeven aan de madam van neef. heb de dokter ook mijn outfit voor de doop getoond. mijn grijze poncho is gisteren toegekomen en er was een extra pakje bij. wij alle twee verbaasd want we hadden alleen die poncho besteld. er moet dus ergens iets misgelopen zijn en ze hebben een smalle zwarte yoga broek naar ons gestuurd. nu gaat ventje die bijhouden moest de shop hun verkeerd geleverde bestelling traceren maar dan mogen ze er zelf om komen zei ventje.
en ook mijn outfit voor de doop is goedgekeurd. ik heb nog een hele mooie sierspeld in bling-bling om die dicht te houden. gelijkt op de broche die 'the Queen' op haar mantelpakje speld. of toch een van de vele want alles moet assorti zijn van 'the queen'.
Oma C: ook goed geslapen dus. zou ook een wandelingetje moeten maken maar het is die afstand. tot aan de groenten/kranten winkel geraak ik. misschien ook tot aan de bakkerij aan de overkant van de voorhaven of de frituur die aan de andere kant ligt maar tot aan de apotheek, neen. ik krijg iedere maand een overzicht van waar ik me op die dag bevonden heb en dat is soms heel handig vooral als je een alibi zou nodig hebben. moet nog een afspraak maken met de pedicure en de kapster om de hoek. de pedicure is amper 8 min lopen van mijn huis. de dokter is er 14. handig vind ik. bij mij is er soms ook altijd iets niet in voorraad. met zo'n electronisch voorschrift kan je in elke apotheek terecht wat intressant is maar bij onze dokter raden ze die bepaalde apotheek aan omdat ze er mee samenwerken. Glas op een balkon is meestal verstevigd glas. dat was zo op ons eerste appartementje zo.
Helena, mijn deelneming met het overlijden van je medecursiste. jammer dat ze maar een maand van haar flatje heeft kunnen genieten.
Anjelier: wij wilden ook een serre zetten om de niet winterharde planten in te zetten in de herfst maar onze buurman heeft zo'n serre in plastic afgeraden. die had hij om verse groenten te kweken maar bij de minste storm is dat tegen dek en het plastic gescheurd. en ene met glas vinden we te gevaarlijk. die serre van jullie zal nu blinken. :D jammer dat bij de zoon er ergere schade is dan 1 paneel. zo'n glazen serreplaten zijn waarschijnlijk een pak duurder dan gewoon glas?
Clive: (deel 2) dan kan je krullenbol en jij elkaar troosten bij stormweer en onweer. manlief na twee jaar terug naar brussel dat zal ook raar doen zowel voor jou, je manlief en voor Matice.
omdat Matice krullen heeft denk ik dan aan de cocker van Lieve. als het geregend had en ze thuis kwamen werd die in de gang afgedroogd en met zo'n hondendroger verder drooggeblazen. ( die oudste dochter heeft een honden trim salon in sijsele) op het laatste was Joe aan 1 oog blind en had hij iets aan zijn heup.
ventje is naar de apotheek, wilde eerst de was gaan opplooien maar ik was dan van plan hem eerst aan de afwas van dat spit te zetten. mijn haar moet door hem gekleurd worden en misschien kan dat vandaag na de middag.
dat madamke die gisteren ging terug bellen heeft dat niet gedaan maar een nummer met +38 er voor wel :? ga dan eens opzoeken aan welk land die code toebehoord. ik moet nog de instellingen van de gsm wijzigen want ik kan geen nummers meer wissen. gelukkig weet de dokter iemand die op bestelling breid en als ook dat niet doorgaat moet ik maar een seintje geven en ze geeft dan het nummer door. dokter heeft daar ook truien laten breien, 1 voor haarzelf en twee voor de zoontjes. die dame heeft talloze boeken met patronen in en woont vlakbij. Er woont hier ook een naaister in wat het lelijkste huis van den opex genoemd wordt. talloze ramen in verschillende maten zitten in die voorgevel. de ruiten wasser moet puzzelen en die architect heeft daar een prijs voor gewonnen.
google eens op lelijke huizen oostende en je vind het misschien terug.
ik ga nog vlug een kopje koffie drinken en dan mijn pillen pakken. we eten lasagna in een speciaal bakje voor de oven. dan heb ik niet te veel afwas want dat mag ( wel afgewassen) in de blauwe zak maar ik steek het in de gewone vuilzak.
Fijne dag seizoentjes keep safe en knuffel
Cats Rule!

Oma-C

23 feb 2022, 15:01

@ M-M, in het vorige boekje van H&C staan
2paar handschoenen zonder vingers, heb je die al gezien :roll:
Misschien kan daar iets van dienen....
Ik denk als je iets moet laten breien dat dat ook niet goedkoop is
't is maar een tip hé je doet ermee wat je wil... :wink:

Mooi weer buiten, wel wat wind maar goed gekleed
is het echt te doen voor een wandeling....ik ben
anderhalf uur weggeweest, en ik moet onderweg ook
af en toe rusten omdat mijn rug niet meewil, maar dan rust ik
even desnoods tegen de muur, en dan kan ik weer verder....
zonde om binnen te zitten niksen met dit mooie weer,
straks is het weer op...
tegen het weekend zou het ook weer een paar dagen mooi worden :wink:

Helena van Troje

23 feb 2022, 16:34

Awel ik heb viooltjes geplant in de bloembak vooraan.
En de was opgehangen en afgedaan.
Maar nu was ik toch blij binnen te zijn hoor.
Het werd ferm koud aan de pollekes. :?

Bekske

24 feb 2022, 08:01

Afbeelding
clive bedankt

Oma-C

24 feb 2022, 08:57

Afbeelding

Goede morgen allemaal, :wink:
wat jammer dat zo'n mooie dag als gisteren
maar één dagje duurt...hier is al wat regen gevallen :roll:
fijne regen, maar je wordt er evenzo nat van :oops:

Helena het zal mooi zijn, viooltjes vind ik altijd mooi :wink:

Dank je Bekske weer een heel mooi plaatje...
Veel sterkte :?

Maak er allemaal vandaag een fijne dag van, er zou een
mooi weekend aankomen :wink: laat ons hopen... :roll:

Muddy Maddy

24 feb 2022, 09:52

Goede morgen seizoentjes,

In tegenstelling tot het stralende weer gisteren is het hier weer bewolkt en grijs.
gisteren heeft de dame die de handschoentjes wil breien vanuit Portugal! gebeld via de video. ze moest nog een afmeting. en die moet ik straks doorzenden. ze is 1 jaar jonger dan ik en zij werkt ginder. ze belde vanuit een winkelcentrum in Lissabon. ze had haar lunchpauze.
Oma C: ik heb die handschoenen gezien en ik heb 1 paar met die rode dopjes aan de buitenkant maar die zitten niet echt lekker. warm zijn ze wel. ik moet nog de nieuwe catalogus die dinsdag in de bus zat doorbladeren. maar eerst Billie & de Nina, goed gevoel en dan die catalogus, ik loop weer achter met lezen.
Gisteren heeft ventje die reuzenafwas gedaan en het vet van de frietketel en de fonduepot ververst.
rest mij nu nog de twee lasagna borden en het bestek.
vandaag gaat ventje op grote boodschap naar de carref. hij vind dat er de donderdag weinig volk is.
hopelijk vergeet hij zijn kortingsbon niet, goed voor 100 punten. gisteren was hij erin geslaagd mijn ID-kaart en bancontact te vergeten op het kastje in de gang. in de apotheek konden ze het via de computer doen. die jonge apotheker wist het achterpoortje en nu heb ik weer voorraad voor 5 weken. ventje zat weer met zijn gedachten ergens anders. hebben gisteren de film: In bruges bekeken. nogal grofgebekte taal maar we wisten waar de personages zaten. vreemd maar het rechter frietkot waar ze de beste frieten hebben kwam nooit in beeld. en het linker was altijd toe. het bier dat ze dronken, daar werd het logo niet van getoond maar ze werden er niet dronken van zoals Engelsen normaal doen als ze straf bier drinken. en waar het B&B lag hebben we niet kunnen uitvogelen. Maar veel plekken wel zoals op de vismarkt waar wij een hele mooie foto van hebben op onze trouw, genomen door mijn getuige. Ons moeder heeft die met het blind ezelstraatje. na de fotosessie zijn wij met de getuige en mijn schoonbroer die ook foto's nam, iets gaan drinken op het huidenvettersplein en er stond daar een podium want er waren culturele bezigheden in Brugge die dag. er vroeg een toerist of wij net getrouwd waren waarop ventje zei dat we straks meespeelden op dat podium in het stuk ' de getemde feeks' ondertussen had ik neefje al gespot die op zoektocht gezonden was door ofwel schoonloeder of schoonzus. we bleven te lang weg en schoonvader stond geregeld droog want er werden niet veel rondjes gegeven tot wij terug waren en er nog twee gedronken werden tot schoonloeder binnen ging vragen of we al in het zaaltje konden. Wij hadden een gratis basic hotelkamer in de prijs inbegrepen en toen ging schoonloeder zich gaan omkleden ( ik had de magneetsleutel) in een blauwe jurk! die had ze al eerder kunnen aandoen ipv dat wollen mantelpakje die ze ook droeg op de communie van nichtje. ik vroeg hoe ik haar nu moest noemen en ze zei daar doe je van wat je wilt en ik zei dat ik haar voornaam ging gebruiken. mama zeggen ging me te ver want ik zeg tegen mijn moeder: moeder of gewoon Ma. die hoort niet graag dat ik moeder zeg. maar papa zei altijd tegen moeder Ma en zei tegen hem Pa. dus ja, dat hou je bij.
Ventje is terug van de carref. en ik had gevraagd om van die Mc cain frieten met iets erbij mee te nemen: is 4, 50 euro voor een bakje! Een Burda heeft ventje ook niet gevonden, wel veel andere tijdschriften. ik zal eens zelf naar de boekhandel moeten om te kijken.
een flauw zonnetje begin er precies door te komen.
nu is ventje naar de drankencentrale om te zien of mijn sapjes kers/perzik al binnen zijn en vragen of zij die siroop verkopen om zelf limonade te maken. dat was nergens te vinden in de carref. zei ventje.
vanmiddag een hammetje in stukjes en ik denk dat Gimly ook wel intresse zal hebben. vanavond dan frietsnacks. morgen paling voor mij en zalm voor ventje. hij lust geen paling, ik geen zalm behalve als ze gerookt is.
Maandag naar schoonbroer en naar mijn moeder.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje

24 feb 2022, 10:43

Afbeelding

Gisteren lukte het niet, maar ik heb weer iets bijgeleerd over bestanden.

Verder ga ik geen nieuws meer luisteren vandaag en de volgende dagen.

Ik mag me niet ergeren, maar ik ben een beetje lastig op een schoonzusje.
We worden gevraagd voor een activiteit, maar mogen niet blijkbaar niet weten waar we naartoe gaan.
Sorry, maar daar heb ik het nu mee gehad, se.
Ik wil wel weten waar we binnen gaan.
Het is niet omdat de besmettingen afnemen dat we niet meer ziek kunnen worden.
Of begin ik smetvrees te ontwikkelen?

Ik zie blauwe lucht tussen de wolkjes en de zon schijnt.
Ik zal eens naar de buienradar kijken en toch een wasje buiten hangen.
Het is fijn goed, dus dat moet rap droog zijn.
Gisteren was de ene was al droog, tegen dat ik de volgende moest ophangen.

Vandaag wordt de oudste 50 jaar!
Een halve eeuw!

anjelier

24 feb 2022, 14:47

Hallo iedereen,

Oma-C: ik vind dat heel gemakkelijk die witte katoenen lakens. Ik doe dat ook al jaren.
Je bracht me op een ideetje, is bij ons al heel lang geleden dat we loempia's aten. Vroeger thuis aten we dat regelmatig. Wij aten het met ketchup erbij.

HVT: kan me best voorstellen dat je geschrokken bent met het overlijden van mede-cursiste .Je verwacht dat niet hé .Ze zal gemist worden in de les.
Mooie bloemetjes heb je staan, daar ga je de ganse zomer geniet van hebben.

MM: in de serre van zoon was het ook plexiglas. Er staan al nieuwe panelen in. Hij had die via internet besteld, gisteren geleverd , en in de namiddag samen met manlief geplaatst.
En mijn serre thuis die ziet er inderdaad als nieuw uit.

Heb deze voormiddag de fruitbomen gesnoeid, elk jaar rond deze tijd doe ik dat. Is enkel lichte snoei. Manlief heeft alles al verhakseld. Op verschillende bomen staan al knopjes.

Gisteren was het toch een prachtige dag met volop zon. Was lang geleden, dan kan het zonnetje echt deugd doen .Nu is het aan het regenen. Daarstraks een fikse hagelbui en veel wind.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

24 feb 2022, 15:21

Bbrrr, het is hier van fijne regen naar hevige buien gegaan :oops:
Felle regen met hagel ertussen en donker.... :(
Net als het nieuws.... da's ook om te huilen....
Wat mensen elkaar aandoen... :roll: :twisted:
En ja we zullen het ook voelen.......... graag of niet
onze portemonnee werd er al wat van gewaar
en het zal nog niet stoppen :oops:

Een aangename dag verder en tot later....... :?

Bekske

25 feb 2022, 08:53

Afbeelding

Oma-C

25 feb 2022, 09:47

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
de wind is wat gaan liggen, 't is genoeg geweest
nu is het hier 5° en de zon probeert erdoor te komen :roll:
Laat ons hopen, :?

Dank voor je leuke plaatje Bekske, veel sterkte
en beterschap :roll:

Voor allen een fijne vrijdag en straks een mooi weekend
Blijf gezond..... (en niet teveel aan de russen denken
we kunnen daar toch niks aan veranderen) :(

anjelier

25 feb 2022, 10:19

Hallo iedereen,

Heb al een kleine strijk achter de rug.
Spaanse woef slaapt in de zetel.
En manlief is in de tuin bezig, zolang de zon schijnt.

Laatste schooldag voor de ukjes, in de namiddag zal het carnaval zijn op school.
Dat herinnert me eraan, toen ons kinderen nog op school zaten, ik op die dag
oliebollen ging bakken op school.
Hier is het heel lang geleden dat ik nog eens oliebollen heb gebakken. Die moet je bakken
in heel proper frituurvet. Meestal als het vet ververst was, bakte ik ze als eerste.

Gisteren lekkere quiche gemaakt met oesterzwammen, prei en hesp. De rest is voor vandaag. Een quiche
voor ons beiden is teveel voor in 1 keer op te eten.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

25 feb 2022, 12:23

Een quiche lekker!
Voor mij alleen begin ik daar niet aan.

Oma-c dank voor de hint in pb

Ben al naar latijn geweest.
Morgen begrafenis van medecursist.

Deze namiddag rustig aan.
Het was koud en heel winderig op de fiets.

Fijne dag nog allen.