In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

25 feb 2022, 20:38

Goede avond allen, :wink:
nee anjelier net als Helena begin ik ook niet
aan een quiche of zoiets :roll: als je alleen bent
is dat allemaal niet te doen......
Ik vind koken voor één persoon al moeilijk...
en je kan niet alles in de vriezer doen...

Helena sterkte morgen op de begrafenis
't zijn moeilijke momenten.... :oops:

Allen een fijne avond en een goeie nacht
Groetjes en tot morgen.... :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

26 feb 2022, 08:37

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren was het hier even paniek want ventje viel zonder adem. het was al eventjes geleden en dan is dat schrikken natuurlijk. heb de nacht half slapend- half wakend doorgebracht.
ik overweeg aan zijn arts te vragen of er zo'n noodzuurstofbus via de mutualiteit aan te vragen. de man die de verzekeringen deed bij ons, had slaapapneu en soms riskeerde die zonder Bpap te slapen en moest dan die noodzuurstof krijgen. want de amulance kon te laat zijn. en dan moest die wel die Bpap weer op. met de woorden van zijn madam: zie je nu wel.
Gisteren paling gegeten en die voor het bakken enkele uren in een badje van een visbouillonblokje laten baden en enkele druppels maggi-smaakversterker. en deze keer was ze goed van smaak. Dat weet ik dan voor de volgende keer.
Nu staat er daar wel een reuzenafwas te dansen. :? want ventje had geen zin meer om af te wassen en dus staan de vettige pannen er ook bij. :?
mijn haar kleuren is dus voor een andere keer.
Anjelier: quiche vind ik veel te zwaar en ventje lust dat niet. dus hoef ik het ook niet klaar te maken. ik heb nog altijd geen alcohol voor de advocaat in huis. zal er wel een keertje van komen zeker.
ventje was gisteren bezig over dat conflict ginder en zei blij te zijn dat hij zich geen reservist had gemeld. hij zou geen bevelen van een jonge snotaap vers van de militaire school kunnen aanvaarden dat weet hij van zichzelf.
Gsm ligt nog een beetje bij te laden want ons moeder kennende.... het is al een paar keer na tienen geweest dat ze ophield met vertellen. ben benieuwd of die gasten die de voordeur komen steken al een datum gegeven hebben. ('t zal dan idd maart zijn) dat reclame bord van hem heeft moeder laten weghalen. er vroegen er te veel of ze haar huis verkocht. verkopen is 1 ding maar er moet nog veel aan veranderen. alle venster zijn 'dubbel' glas maar met de toen geldende regels voor dubbel glas. nu is dat hoogrendementsglas. die badkamer moet vernieuwd worden en de keuken zou moeten vergroten, ook zou ze een overkapping kunnen moeten zetten tot aan het waskot en daar gewone tegels leggen zodat ze niet valt op de beregende stenen buiten. dan zou die keuken gebruikt worden voor wat hij origineel voorzien was: een orangerie. maar omdat Tante eerder dan voorzien er kwam wonen en ze de keuken van mijn grootmoeder niet wilde gebruiken heeft ze dan daar een keukentje in gemaakt. Ze had een wasmachine in dat chauffagekot gezet maar gebruikte die Miele bijna nooit. mijn moeder wist niet hoe je die moest gebruiken en na jaren van ongebruik denk ik dat er wel enkele dingen gingen moeten vervangen worden. Dus heeft moeder een was en droger gekocht. want een droger stond daar niet. je moest het ofwel buiten hangen of naar de wasserette gaan. waar ook een strijkrol stond dan was je in 1 keer van alles af. die wasserette daar was erg vuil. als je een stuk op de vloer liet vallen mocht je het direct terug wassen. en na het uithalen moest je eerst naar de zwierdertjes voor je de droogkast kon gebruiken. en dan had je het babbelhoekje waar tijdschriften lagen. ze werden niet vaak vervangen, de tijdschriften. niet zoals nu dat dokters een tijdschriftenpakket kunnen kopen dat om de 14 dagen ververst wordt. of zoals de oude praktijk om de twee maanden. ik heb daar dikwijls flairs en libelles en feelings achter gelaten omdat er geen plaats meer was in de kartonnen doos. Nu spaar ik alleen goed gevoel.
Toen we hier kwamen wonen kocht ik ook de reader digest en de engelse roddelblaadjes die ik ginder ook las. Luc heeft dan geen reader digest meer ingedaan en later Jan die de engelse roddelblaadjes maar om te maand kreeg ( zei die) en de reader digest was echt niet meer zo intressant. heel veel dingen werden herhaald. ik zou eigenlijk een paar die ik goed vind moeten houden en de rest wegdoen. Ventje wil een paar historische boeken aan neef geven omdat die veel waard zijn. zijn stapel oorlogskranten gaan ook de deur uit. de postzegelverzameling van schoonvader moesten die geveild worden zijn ook heel wat waard. Maar ja, schoonloeder wil het huis niet verkopen. ze heeft het daar veel te goed op 't appartement. ze zou beter naar een serviceflat gaan maar ja, ik heb geen zeggenschap en schoonbroer ook niet. Moest het met mijn moeder plots slechter gaan dan gaan we in overleg met haar dokter want die kan haar wel overhalen om dat te doen. ( behalve zo'n personenalarm die haar dokter had aangeraden- dat weigerde ze)
Nu, ik ga eens snel naar de boerderij om te kijken of ik er nog iets kan doen voor het 9 uur is.
Fijne dag seizoentjes keep Safe, knuffel!
Cats Rule!

Bekske

26 feb 2022, 08:43

Afbeelding

Oma-C

26 feb 2022, 09:50

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :wink:
een stralende zon vandaag met een blauwe lucht
en morgen komt er nog zo een dagje, is beloofd
Laat ons ervan genieten als het kan
hoewel het nog koud is.... hier nu nog 0° :roll:
Het had goed gevroren vannacht
Straks de was buiten hangen,
ik heb graag buiten gedroogde was :)

Laat ons genieten dat we het hier goed hebben
Het is erg op andere plaatsen in de wereld :oops:

M-M, ik heb al een paar jaar zo'n alarmknop
dat stoort toch niets of niemand en ik ben
gerust als er iets is is er altijd iemand bereikbaar...
ik voel me daar niet te goed voor, :roll:

Goede morgen bekske, mooi plaatje
sterkte voor jou... :?

Groetjes allen en tot later.... :mrgreen:

Bekske

26 feb 2022, 12:32

Afbeelding

Oma-C

26 feb 2022, 20:32

Afbeelding

Na deze mooie dag een gezellige avond
en een rustige nacht aan iedereen :wink:
Slaaplekker straks en tot morgen :)

Oma-C

27 feb 2022, 09:07

Afbeelding

Goede zondagmorgen allemaal, :wink:
een stralende zon, dus genieten maar
Natuurlijk is het nog niet echt warm, maar
10 à12° voor deze tijd van het jaar is wel mooi :)
Een gezonde wandeling in de open natuur
is goed voor iedereen en voor een
goede nachtrust vanavond laat... :roll:
Groetjes allen en tot later.... :wink:

Bekske

27 feb 2022, 09:21

Afbeelding

Muddy Maddy

27 feb 2022, 10:29

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren was er hier ophef in de straat. ik was gaan rusten en hoorde geruzie maar dacht dat het die pakistaantjes waren die onder elkaar bezig waren. Ventje had het tumult ook gehoord en was aan de venster gaan kijken en zag dat de overbuurvrouw een bebloedde doek tegen haar hoofd hield en haar man de achtervolging op een kereltje inzette en dat die over de straat rolden. een half- anomieme wagen van de politie is hier dan gestopt en daarna de politie en de ambulance maar volgens de messenger berichtgeving van Joyce die 's avonds vroeg of er al iemand iets gehoord had, schreef zij dat de buurvrouw van Joyce hen gevoerd had. en dat ze ok was. Wat er juist gebeurd is, daar hebben we het raden naar. die dochter en zoon zijn verstandelijk gehandicapt en misschien heeft de dochter de verkeerde vriendjes mee naar huis gepakt. ventje heeft wel gezien dat iemand met een trekker water uit de gang trok, hij vermoed dat het de buurman van Joyce was daar zijn vrouw met de overbuurvrouw en man naar de spoed was. ( blijkbaar hebben ze dan de ambulance geweigerd.) waar gaan we naartoe? :roll: ventje denkt dat er wellicht een buurtonderzoek zal gebeuren maar dat denk ik niet want dan hadden ze dat de dag zelf al gedaan.
we zullen zien. ik ga me er in ieder geval niets van aantrekken want overbuurvrouw alias de brulboei heeft het totaal verkorven bij mij toen ze de avond van de nieuwjaarsdrink ventje ambeteerde door te messengeren waar wij bleven en twee jaar geleden mijn Nederlandse vrienden te bekijken als grof vuil. Zij, de "kar" en die buurman van Joyce. maar die vent is ook niet al te goed bij zijn verstand heb ik de indruk. ondertussen weet Joyce via ventje die ze staande hield, waarom wij niet op de nieuwjaarsdrink waren. hij zei dat er nog drinks zouden zijn waar wel gaan kunnen komen als ik me goed voel. (en het covid-beest getemd is)
gisteren pizza en de afwas is bijgegroeid. misschien dat ventje die deze middag doet als ik naar een opgenomen film kijk waar hij geen zin in heeft ( zo'n typisch romantische film om te zwijmelen)
Een zonnige dag vandaag en al 2°. wij eten steak met peper. maandag voor de behandeling en dan is het camenbert in de oven met lookstokbrood. voor dinsdag zien we dan wel. Maandag is de lidl voorhaven voorgoed gesloten en gaan wij bij die van moeder wat voorraad in doen. Peter's koopjes hoekje doet het goed en er was als ventje onlangs kort in de middag voor iets extra ging al wel veel volk. de een zijn dood....
Gimly kwam buiten toen ik beneden kwam en zat in de startblokken om naar boven te crossen dus zei ik tegen hem of dat zijn goeie morgen was tegen mij en hij miauwde. toen hoorde ik ventje zeggen dat hij een stinkiepoo had gedaan, dat heb ik dan gevraagd en Gimly op een loopje naar mij, roef de deur binnen waar bij bijna zijn poten brak, een spurtje naar de voorruit en dan tot helemaal boven om aan de velux zijn klaagzang te doen. nu ligt hij op zijn dweils en zullen we hem niet meer horen tot hij weer eten wil of dat we te lang beneden blijven. buurman V zat er pas na eenen in.
er is weer achtervolgingskoers van Gimly met ventje die zijn medicatie gaat nemen in de keuken. van zodra die zijn kont opheft of zich verzet van houding is die kat daar. pappie, pappie, pappie.
Ons moeder had weinig te zeggen behalve dat ze dinsdag gaat bellen naar die van de voordeur en naar de bank.
ik ga een kopje koffie maken en daarna is het pillenontbijt.
Fijne dag seizoentjes, keep safe maak er een mooie zonnige dag van als je kan en knuffel!
Cats Rule!

anjelier

27 feb 2022, 10:37

Afbeelding

Hallo iedereen,

De zon schijnt hier al volop. Vannacht toch nog goed gevroren , er ligt een laagje ijs op de vijver.
Ben van plan deze namiddag in de tuin wat te doen. Manlief zal wel naar de koers kijken.

Gisteren gaan wandelen en we zagen ook veel mensen die in hun tuin bezig waren. Ja, de lente komt stilaan.
Ik krijg dan de lentekriebels, en wat moet je dan doen? Niet krabben hé, maar in de tuin werken :D .Wel ja, misschien in de tuin krabben :D :D .

Gisteren ook zachte witte broodjes gebakken. Had een receptje gezien op Pinterest. Heb dat eens geprobeerd en die waren echt goed gelukt. Zacht en lekker. Precies zo van die malse sandwiches dat je kunt kopen. Is voor herhaling vatbaar. Had die dan erna in een goed afgesloten doos gedaan , en deze morgend waren ze nog redelijk zacht.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

27 feb 2022, 11:10

Goede voormiddag allen,
Wasje is gestreken en opgeruimd,
vaatwasser doet z'n werk en mijn broodje staat te bakken
Vanmiddag een wandelingetje doen (als de rug het toelaat) :oops:
en nadien de koers kijken 'Kuurne-Brussel-Kuurne' (en meefietsen)

anjelierken mag ik jouw receptje eens voor
die malse broodjes aub als het kan?
ik wil die ook eens proberen Dank alvast... :wink:

Helena van Troje

27 feb 2022, 14:47

Deze voormiddag mijn wandelingetje gedaan.
Daarstraks even door de tuin gewandeld.
Buurvrouw is aan het hakselen.
Die snakt allang naar de tuin.
Ik ben niet in de stemming.
Verder krijg ik mijn achterdeur niet van het slot.
Gelukkig kan ik nog langs de schuifdeur naar buiten.

Nog een fijne namiddag allen.

mammyretro

27 feb 2022, 18:27

goede zondag avond

ik zag mooie viooltjes voorbij komen ,

verder was er hier ook een mooie dag ,maar er stond veel wind ,
daar ik donderdag aan een oog ben geopereerd ,durfde ik niet buiten
ben bang van de wind , ,
het is nog niet ,wat ik verwachte mijn oog ,vraag me af of daniel de druppels wel goed in mijn oog doet ,
hij doet ze altijd in het middan van mijn oog,zag een filmpje dat je die onderaan moet doen
ik zal het prberen hem te zeggen deze avond ,het is mijn oog ,toch
maar hij wil nooit iets horen ,en word direkt kwaad of gefexeerd,
gisteren is de druppel weer teveel geweest , ,hij wil nooit luisteren ,
en doet altijd zijn gedacht en gisteren was de maat over
fijne avond
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

mammyretro

27 feb 2022, 18:29

anjelier fijn dat je broodjes gelukt zijn,
ik had eens brood gebakken ,ppoeh, het was een baksteen
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske