In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

28 feb 2022, 09:30

Afbeelding

Goede zonnige morgen vandaag weerom :wink:
fijn hé die mooie dagen, we zijn dat zo gewend

Helena, een dipje.... net nu met de zonnige dagen...

Bekske weer je werk gehad aan je plaatje dank u :)

Hier mag carnaval niet doorgaan voor de 3e keer
zelfs ook niet het kindercarnaval....
Jammer voor de mensen die zoveel werk
hebben gehad aan de mooie praalwagens...
Nog maar wachten of het volgend jaar wel mag... :(

mammyretro ja voorzichtig met de ogen en de wind
en die druppeltjes verdelen zich wel in het oog :|
Die "buien" zou je al gewoon moeten zijn na zoveel tijd
als je dat al gewoon wordt natuurlijk :twisted:

Alle seizoentjes een fijne dag... maak er het beste van :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

28 feb 2022, 10:15

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren steak gegeten en de helft van een grote is nog teveel voor mij. denk dat het exact 200 gr moet zijn of zelfs nog minder. Vandaag sluit de ldl hier voorgoed hun deuren. De burgemeester heeft er zich niet bij bemoeid, voor hem is de oosteroever met zijn rijke mensen belangrijker. :? de rooie deden juist wel iets maar de blauwen.... kijk nu maar naar die rel over de oostendse garnaalkroket!
waar zijn ze mee bezig?Buurman E probeerde gisteren overbuurvrouw te polsen over wat er hier zaterdag gaande geweest is, maar die lostte niet veel. ze was wel tegen hem met haar vingertje bezig en wijzend naar de grote baan. Daarop trok ze naar de "kar". werd ze binnengelaten. ik heb niet kunnen zien of ze een pleister had of een blauw oog of zoiets. we gaan het op de een of andere manier wel nog te weten komen waarom de politie en ambulance hier stonden.
ventje ligt het online nieuws te lezen in bed. Gimly moet nog even wachten voor een zakje. tot mijn limonaatje koud genoeg zal zijn om de smaak van die contramal druppels te verdoezelen. de afwas is half gedaan. :roll: de couverts liggen er nog in en de oude grillpan staat te week. ik gebruik die niet graag omdat het daarna frotten is. op vrijdag 5 maart houdt de bistro een avondje waar je een drankje kan drinken en hapje kan eten en een dansje placeren. denk niet dat ik zal gaan. dansen met een stok gaat nu eenmaal niet. behalve een 1 tegeldans waar je een beetje met je knieën weg en weer wiegt dat gaat nog maar dat is ook het enigste dat ik ken van dans. ik had graag willen leren dansen in zo'n dansschool waar ze je de klassiekers aanleren maar dat is dan ook weer niet doorgegaan. ventje is niet iemand die 's avonds nog een activiteit gaat doen. in engeland hadden we de woensdag de bijbelbespreking. en dat was quasi alles. of we in die 7 jaar veel plaatsen in engeland bezocht hebben vragen ze dan. neen, wij gingen niet X aantal kilometer gaan rijden om een kasteel of een bloementuin in een ander graafschap te bezoeken. 1 keer zijn we met zijn verjaardag naar Thorpe-park gegaan maar dat was twee maal niets. een pretpark zoals er 13 in een dozijn zijn. we zijn daar dan KFC gaan eten en besloten dat vettige gefrituurde kip niets voor ons was. bovendien was het die dag ook erg warm dus we zijn het eerder afgetrapt. wel hebben we die wildwaterbaan gedaan maar dat was het. en de foto was niet erg flatterend. en ik kwam er weer droog uit. bij gelijk welke baan of die nu in walibi ligt of in de panne, ik kom droog uit zo'n atractie.
toch raar dat er weer een technisch defect was in plopsa. je zou haast denken aan sabotage.
oei, de pastoor heeft weer een begrafenis. ik zei ooit eens tegen Luc van de krantenwinkel dat ik die klokken niet graag hoorde kleppen en die zei je zal ze niet horen als je in je kist ligt hoor! plezanten. op tv was er een aflevering van extreem gierige mensen en die wilden korting op hun begrafenis!!! Dat is toch te gek voor woorden.
oesje Helena: opgesloten in eigen huis! ik heb geen schuifdeur. we wilden er wel een maar dan was het probleem waar gaat die radiator dan staan/hangen. en er zou te veel rendement door de schuifdeur naar buiten gaan zei in de tijd buurman. dat probleem hebben we nu al met dat Gimly die de deur naar de gang wagenwijd openzet en de warmte naar de gang gaat. Ons Mies was geen deuren gewoon dus moest die deur dan openstaan zodat hare hoogheid er met haar carriage door kon. door haar halflange dikke pels leek ze dikker dan ze was. dus vroeg op een dag mijn overbuurvrouw of mijn kat soms zwanger was. ik zei dat ze in 't asiel geholpen was en dan kwam het hoge woord over haar dochter eruit. die was zwanger van een buurtjongen maar die ouders konden Jodie niet uitstaan en die moeder heeft toen ze uit de sociale woning gezet werden Jodie op het speelpleintje in haar buik geschopt. Toen heeft die vader geregeld ( hij was ondertussen cipier geworden) dat een van de jonge gevangenen een dagje verlof kreeg en die nam hij mee naar zijn huis en stak die in de kamer van zijn dochter! zo had Jodie eindelijk haar kind en de sociale voordelen die er bij hoorden.
ik hoor hier net van ventje dat de stad de maand maart uitgeroepen heeft als veggie-maand. je zou dus geen vlees meer mogen eten heel de maand. Daar komt niets van in huis zegt ventje. Zijn vlees afpakken dat is een ramp.
missen wij soms Clive niet? die heb ik al een eindje niet gelezen.
Mammyretro: als daniel je ogen verkeerd druppeld heb je dan geen buurvrouw of iemand anders die druppels in je oog kan doen?
ventje is hier naar een reportage over het gespeeld voetbal aan het kijken. gelukkig is Gimly niet wakker geworden wat hij soms doet als ventje een nummer beluisterd om op Fb te zetten.
ik ga naar de boerderij om te zien of we een hoefijzer hebben en daarna de moord op een jonge voetbal speler oplossen. dan kan ik even naar high school story en misschien mysterie manor.
tegen dan is ventje van onder de douche. deze middag naar schoonbroer en moeder.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel.
Cats Rule!

Helena van Troje

28 feb 2022, 11:17

Goede morgen.

Een dipje ja oma-C.
Ik denk dat het overlijden van die medecursist daar een rol in gespeeld heeft.
Het was erg onverwacht en het was ook een toffe dame.

Ach ja, de zon schijnt, maar ik vrees dat het 's nachts nog te koud is om het winterdek al te verwijderen in de tuin.Ik laat namelijk alle bladeren tussen de struiken liggen in de tuin in de winter.
De diertjes die daar nu schuilen mogen nog wat blijven zitten bij mij.

Dochter had fuiken gezet in het natuurgebied om de toestand van de salamanders na te gaan.
Die zijn al uit hun winterslaap gekomen. Er zitten een paar speciale soorten in hun gebied.

Poes Flurk heeft het heel druk de laatste tijd.
Ze komt hier voorbij geparadeerd met een haast aslof ze ergens dringend naartoe moet.
Een paar uurtjes later is ze daar dan terug in omgekeerde richting.

Beenhouwer is met verlof.
Het zal ze deugd doen.
Ze zijn een van de enige ambachtelijke beenhouwerijen in de stad en hebben wel te doen.
Van corona hebben die geen last gehad, integendeel.

Mammyretro het is aangenamer als het druppeltje in je onderste oogzakje valt, maar dat het in je oog zelf valt kan geen kwaad. Ik trek het onderste deel van het ooglid naar beneden, dan heb ik meer kans dat de druppel daar terecht komt. Maar af en toe durft die wel ergens verdwalen. :? Durf je het zelf niet? Probeer eens. Stel je voor dat ik elke avond naar mijn buurvrouw moest trekken om in te druppelen...Dat zou ik dus vreselijk vinden.
En je hoofd goed achterover houden als dat gaat.

Dames al te gader nog een zonnige dag gewenst!

wilde eend 2

28 feb 2022, 12:07

Dag seizoentjes allemaal :
Het zonnetje doet goed . K heb ook wat buiten gewerkt voor zo lang mijn pols het toe laat ...
Ik mis hier inderdaad Clive ..... Hoe gaat het met jullie ?? Misschien genieten ze van een paar dagen verlof ... dat hoop ik voor haar .
Veel sterkte voor iedereen die het kan gebruiken ....

Oma-C

28 feb 2022, 20:00

Afbeelding

Goede avond seizoentjes,;
een heerlijk zonnige dag vandaag, ik ben gaan wandelen
zo'n 2uurtjes op de middag en dat is genoeg voor m'n rugje
en na de middag is m'n zoon de pc komen opkuisen en
de nodige updates opgehaald.... 't was weer een hele karwei :wink:
maar goed dat ik zo'n helper heb, anders komt er niet veel van terecht :oops:

Ik mis clive ook al een paar dagen.... :roll:
Hopelijk niet ziek :o

Allemaal een gezellige avond en straks een rustige nacht
slaap lekker en tot morgen :?

mammyretro

28 feb 2022, 20:40

goede avond ,
helena ik doe het nu zelf ,probeer tenminste en als hij (verdwaald ) zoals je zegt
dan doe ik het nog een keer ; ;
knuffel voor je ,lees dat je een dipje heeft
verder was het hier een rustig dagje , ,geen benedenkuis gedaan,
juist keuken ,w.c en gang ,
fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bekske

01 mar 2022, 08:04

Afbeelding

Oma-C

01 mar 2022, 09:15

Afbeelding

Goede morgen allemaal,
één maart vandaag er zijn weeral
2 maanden voorbij van het jaar 2022
niet te geloven hoe rap het gaat :roll:

Hier droog en maar 1° we zien wel
wat we krijgen.... allen een fijne dag verder :wink:

Veel sterkte aan wie het nodig heeft
en afwachten wat Poetin verder brengt :oops: :roll:

Muddy Maddy

01 mar 2022, 09:48

weg mooi weer. het heeft al geregend. madam 'think pink' staat hier nog verkeerd geparkeerd. twee maand geleden was ze de pineut toen hier een agent in burger langs reed en haar op de bon slingerde. In Brugge krijgen ze geen tips meer en wat was ik vergeten? juist. schoonbroer heeft zwevende planken gezet zodat suzanne niet in een kastje geraakt en er vast komt te zitten. schoonzus heeft nu als hobby klei-beeldjes maken maar dat wordt in een oven gedroogd. schoonbroer kon weer zijn frustraties over onze schoonmoeder kwijt.
ventje heeft drie kwart er over gedaan om alle boodschappen te vinden en in te laden. het was 19 uur als we thuis kwamen en de duisternis viel. we zouden nu zeker voor een heel eind toekomen. Dingen te kort gaan halen bij Peter en de beenhouwer voor het vlees. elke maand gaan we dan een grote aankoop doen in de ldl rechtover ons moeder. deze week gaan ze van de voordeur bellen en dan weet ze wanneer die komen want de deur zelf was nog niet toegekomen in het magazijn. :roll:
hopelijk is het af als de maand maart te einde loopt. Moeder had boven in de kasten van papa nog een foto gevonden van ventje in uniform in het hoofdkwartier in engeland. ze heeft hem aan de muur gehangen. de meeste van mijn kaartjes vielen steeds om dus staat alleen het laatste er. en die vind ze nu het mooist. ze had ook twee noveenkaarsen gevonden en een vergrootglas die je kan verstellen in de hoogte. die noveenkaarsen staan hier in de gang. ik zal ze eerst opbranden ipv de Vinny kaarsen. gelukkig heb ik van die lange lucifers. met dat ik cola gedronken had en 10 druppels contramal extra had moeten nemen, heb ik half de nacht wakker gelegen. de auto's moeten hier slalommen want ik zie net dat buurman E ook verkeerd staat. ventje is weer ingedommeld. gisteren naar 'say yes to the dress' gekeken. en dan naar de vuilste jobs van vlaanderen. die broodjeszaak waar die verboden zakken stonden, is recht tegenover de apotheek en de nu gesloten ldl kwam ook in beeld. de plaats waar die van 'stad' zijn sigaretje was gaan roken dat is de spuikom. 't is daar normaal ook heerlijk zitten als je ten minste tot daar geraakt. :? en er een aangenaam zonnetje is met weinig wind. Daar kan je dus ook heel mooie zonsop/zonsondergangen fotograferen. helemaal aan het eind ligt de oesterpit waar ze hangcultuurmosselen en oesters kweken. je kan daar ook iets eten en ze hebben vooral tegen het eind van het jaar kreeft in aanbieding. ze doen soms ook vistivals maar dan betaal je wel veel voor met twee. ( midden in de zomer) laatst was er een all-you can eat vis buffet voor 65 euro pp. dat tikt aan. nu zaterdag doet de bistro een hapje tapje dansje avond, zou moeten kijken hoeveel dat kost want mocht het goed weer zijn dan wil ik er eens een keer uit.
ventje moet nog om mijn leesvoer. we eten vandaag spaghetti gemaakt van kippengehakt die juist in reclame stond. de slaharten waren op. Peter zal er wel hebben. ik heb vannacht gedroomd dat we de salon en de living grondig gedaan hadden. nope. en na zo'n behandeling ben ik 1 tot twee dagen "out". en dan versoepeld dat weer en is mijn mobiliteit beter. moet nog sms naar nicht je sturen om haar nieuw adres te hebben. de baron gaat weg en de freule draagt geen sjaaltjes meer. de komedie is ten einde. als die terug komt heeft hij soms de neiging om 1 van onze parkeerplaatsen in te pikken. 't is al moeilijk als er een begrafenis is en nu gaan ze nog een beetje het kerkplein heraanleggen. moet een groenere zone worden in de strijd tegen overcementering. de pakistaantjes gaan kwaad zijn want dat kerkplein was ideaal om te gaan cricketten. de school zou er ook van profiteren daar ze dan een lokaal kunnen krijgen om buiten les te geven. er is een info avond maar ventje gaat er niet naartoe. ik zal wel iemand vinden die wel gaat en ga vragen of die mijn vragen kan stellen in mijn plaats.
't zal weer schoon ( slijk) zijn èn veel lawaai. die mannen mogen al om 6 uur beginnen, soms met een vergunning van stad om 5 uur. officieel mag je hier maar vanaf 7 uur lawaai beginnen maken. in Brugge is dat 6 uur. met dat ze het plein opensmijten zouden ze beter eens de leiding van het riviertje aan 't verleyepark herstellen en de vissersvrouw met kind. die leidingen zijn te klein om genoeg debiet te geven om het water een "duwtje " te geven. Ventje zei dat ze beter de straten zouden herleggen want je moet met je hoofd naar beneden lopen als je niet wenst te struikelen over losse en scheve tegels. ben benieuwd of ze rekening gaan houden met het mini- foortje die daar altijd in Juni staat. vrees er een beetje voor.
nu, ik ga een kopje koffie zetten.
fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel!
Cats Rule!

Bekske

02 mar 2022, 07:51

Afbeelding

Muddy Maddy

02 mar 2022, 08:04

Vanmorgen stond Gimly in de slaapkamer. na nog geprobeerd te hebben wat te slapen, maar opgestaan en hem meegenomen naar beneden en hem eten gegeven. Natuurlijk moest eerst elke spijl van de overloop een kopje krijgen. ga straks naar zoo+ surfen en twee zakken korrels bestellen en ook een paar liquid snacks.
ik had al gezegd dat we wel te weten gingen komen wat er die zaterdag gebeurd is bij overbuurvrouw. ze stuurde zelf een burenmessenger gesprek en daarin stonden de verklaringen van de politie over wat er gebeurd was. eerst de versie van hare man. Twee gasten die de dochter kent stonden aan de deur en wilden haar spreken. en omdat zij niet wilden dat hun dochter nog omgaat met die twee, weigerde ze hen de toegang tot er ene een leeg flesje duvel uit zijn jas pakte en in tegen haar kop smeet. daarop riep ze naar haar man en dat kereltje stond aan de lantaarnpaal zo te grijnzen van 'pak me dan als je kan' wat die man ook deed en dus rolden ze over het tarmac van de straat. hij heeft dat gast niet geslagen staat in het verslag. de tweede heeft zijn maat opgeraapt en er mee weggevlucht toen de politie op het toneel verscheen opgeroepen door huisnummer 4. ze is dan met de ambulance weggevoerd en daarna hebben ze na verzorging hun verklaringen moeten gaan afleggen. Waar gaan we naartoe beste seizoentjes dat die jongeren geen neen kunnen horen en direct pats een flesje naar je gezicht gooien? omdat ze die dochter niet mochten zien? overbuurvrouw heeft nog hoofdpijn waarop haar buurvrouw schreef dat ze waarschijnlijk een soort hersenschudding heeft. zeg maar schudding. allez, een leeg flesje duvel en dat is al bier van 8,5%. als ik er ene drink, slaap ik zeer goed maar zaag ( lees snurk) ik ook het amazone oerwoud om. en als ik er twee drink mag je me naar huis doen. dan sta ik wankel op mijn benen.
jammer dat we vandaag geen zonnige dag gaan hebben zo als ik het zie als ik naar buiten kijk.
Ventje gaat naar de drankencentrale en hoopt dat mijn sapjes binnen zijn. Gisteren spaghetti, vandaag kip/curry en vrijdag haringhapjes in curry met frietjes en als voorgerecht calemares.
De dochter van buurvrouw is al naar haar werk. ze zal een vroege klant hebben in het kapsalon waar ze werkt. een uur of twee nadien gaat buurman naar zijn werk.
heb aan buurman V gevraagd of hij verder tips voor schoonbroer kon leveren. zou geen probleem zijn. Peter heeft een winkeldame om te helpen. man van nichtje moet nog reageren op mijn sms. als die tegen zaterdag niet gereageerd heb sms ik wel schoonzus. ik moet straks ook nog kijken wanneer Wish mijn 7/8 broek levert want in de doemart stond er ook een maar dan in jeanskleur. 7/8 broeken passen perfect daar ik klein ben. anders moet er zeker 5 cm en meer af. meestal vouw ik die om. de broek van Wish heeft onderaan een speciale afwerking. Dat zal je dus bij mij niet of nauwelijks zien. tenzij ik een schoentje aan doe die niet zo bulky is dan de schoenen die ik nu draag ( van wonderwalk) ik heb ook zulke sloefen van dat merk en die zitten heerlijk.perfect omdat ik nu wel mijn voeten moet opheffen en niet zoals vroeger sleep.
ik ben een kopje koffie gaan maken en raad eens wie er achter mij stond in de keuken? juist. een hongerig bontjasje op pootjes.
in de plaats van pompjes handzeep te kopen ( plasticafval) hergebruik ik ze nu en vul ze terug aan met een grote fles badschuim. beneden is het perzik en boven lavendel. kan ik daar ook de fles aanvullen die aan de lavabo staat als ik me gewoon opfris ipv te douchen. de "boekskes" schrijven in ieder geval dat alle dagen douchen niet goed is voor de Ph waarde van je huid. ( we zullen ze maar geloven zeker?)
ik ga meneer zijn eten bestellen dan is het morgen al hier want morgen vroeg op omdat het grote boodschappendag is.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en een knuffel!
Cats Rule!

clive

02 mar 2022, 09:07

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Sorry dat ik er een paar dagen niet was, maar heb een resem opstoten na elkaar gedaan. Maar vandaag voel ik me terug goed, we gaan dus niet klagen.
Moet alles nog wel bijlezen, maar dat is voor vanavond.

IK wens jullie nu al een hele mooie woensdag. Liefs en een hele dikke knuffel.

Oma-C

02 mar 2022, 09:18

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes....het is heel stil hier... :roll:
Een zonnige morgen is het weer, waarschijnlijk zal
het niet de hele dag duren maar dat zien we dan wel weer :wink:

Clive ik hoop dat je niet ziek bent, we missen jouw babbeltje hier
ik brand een kaarsje voor 't geval en veel sterkte... :roll: :oops:

M-M elke dag een douche nemen kan geen kwaad
maar je hebt niet elke keer zeep nodig, het is
de zeep die schadelijk is voor de huid...
komt niet uit een "boekske" want ik lees
geen boekjes maar van de dokter :)

Bekske weer een fleurig plaatje, dank u en een fijne dag :)

Alle seizoentjes geniet van het zonnetje zolang het kan
want ik vrees dat er buien komen straks :roll:
Groetjes allen en tot later....

wilde eend 2

02 mar 2022, 09:54

Dag seizoentjes allemaal :
Clive : blij u hier terug te zien .. Hopelijk gaat het wat beter met u .
Ook aan de andere seizoentjes wens ik een goede dag zonder pijn en ongemakken ...
Hier schijnt de zon volop .. dat geeft een beetje moed ....

Oma-C

02 mar 2022, 10:01

Clive fijn je weer terug te zien, :wink:
we hebben je gemist... :oops:
(verzorg jezelf en vlieg er niet direct terug in).... :oops: