In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

07 mar 2022, 07:50

Afbeelding

Helena van Troje

07 mar 2022, 08:42

Goede morgen,

Hier wordt al vrolijk gepoetst.

Bobientje hier ook nog voorzichtig hoor!
Dat zal nog zo rap niet veranderen.
Trouwens gisteren en eergisteren in het stad nog veel mondmaskers gezien gewoon op straat.
De kleinkinderen zijn gisteren heel eventje binnen geweest.
Zoon wou pas binnen komen als ik zei dat het oké was voor mij.
Wat zeggen ze weer? Beter bange Jan, dan dode Jan...
Trouwens in oktober is het weer miserie gegarandeerd.

Het verrassingsetentje voor de schoonbroer was best gezellig gisteren.
Gelukkig zijn we niet met de fiets gegaan, wat het was bitter koud als we naar huis reden.
Een van de schoonzussen moest nog een kilometer of tien naar huis.
Zal frisjes geweest zijn op de fiets.

We zullen onze moed eens bijeenrapen en met de fiets om brood rijden.
Zal ik blij zijn dat de beenhouwer morgen terug uit verlof is.
Ik vind die plastiek kaas uit een plastiek pakje toch maar niets.
Enfin, wij hebben nog eten, die mensen in Oekraïne niet.
Allemaal dank zij een fafouleke met hoogheidswaanzin.

Zo de zon schijnt dat is ook alweer een pluspunt!
Geniet er allemaal van op de een of de ander manier.

Muddy Maddy

07 mar 2022, 09:03

Goede morgen seizoentjes,

Hier een zo te zien mooie ochtend maar ventje die even op de koer ging: berekoud. gisteren kreeg hij een smsje van de kapster dat een klantje had afgebeld en of ik om 10 uur kon komen? ja, dat kan.
Dus ipv kwart voor 12 om 10 uur.
we hebben gisteren kip gegeten en wie was er plotseling genezen? yup. eerst miauwen dat hemel en aarde vergingen en dan lekker in het buikje. ik had nog kip over en dat koud laten worden en kijken of hij het 's avonds nog ging opeten. vanmorgen was alles op en er zat een groot gat in zijn pot korrels dus hij had honger gehad. in tussen zijn er al twee zakjes in zijn maag verdwenen. ik heb ventje vannacht van de pot moeten roepen omdat het bij mij hoog water was. en ik vreesde dat als ik de trap ging gebruiken ik meteen een natte broek zou gehad hebben want zo snel kan ik ook niet van de trap komen. ( mijn rechterbeen heeft een verkalkte pees en daardoor loop ik minder snel) seffens moet ik nog van die tena lady aandoen als ik naar bed ga.
ventje had een slechte nacht. niet in slaap raken en dan van de pot gehaald worden om dan te concluderen dat hij beter naar beneden ging omdat hij toch niet meer ging inslapen. hij heeft dat op regelmatige basis. mijn broek is bij de belgische doaune. seffens komt er ook een ring af, deze van galadriël omdat de mijn uit elkaar is gevallen tijdens de reis naar de bruiloft van Hans en Suus. we spraken net over die drie ringen ivm met de nieuwe serie over middle earth en dat ze om wille van de disversiteit gekleurde acteurs moeten gebruiken. sneeuwwitje zou ook door een donkere vrouw gespeeld worden. veel fans zijn kwaad. een van de hoofdrolspelers is een gekleurde. Zo heeft Tolkien het nooit gezien zeggen vele fans. en ook hij zou zich in zijn graf omdraaien. maar ja sinds die BLM beweging moet de superieure blanke man/vrouw de duimen leggen. wij hebben hen in de 18 de eeuw naar landen gebracht waar ze behandeld werden als mindere mensen omwille van hun huid. Die politieagent die die GF vermoorde en er voor veroordeeld is want anders gingen er rellen zijn, zou in isolatie in de gevangenis zitten bij de psychische gevangenen. ( las ik ergens) want die mogen het nieuws en de actualiteit niet volgen om dat ze dan een trigger kunnen doen. In Brugge hebben ze vrijdag op zaterdag 24 uur gestaakt omdat er weer cipiers fysiek aangevallen werden door gevangenen omdat ze nu ook op de grond moeten slapen zoveel zijn er. niet moeilijk. die vluchtelingen zijn ook soms geen brave mensen. als het aan mij lag: three strikes and you are out en terug van waar je ook komt. gelukkig ben ik geen minister.
Bobientje: welcome back. wat sneu dat je man covid opgelopen heeft op de trouw. ja, vandaag mogen we zonder mondmasker lopen behalve in de zorg. dus nog bij de dokter denk ik en bij schoonbroer. ik ben in elk geval blij want die rekkertje deden pijn aan mijn oren. ik had mijn haar dan ook altijd in een paardenstaart en dat zag mijn moeder niet graag. want ook mijn haar zat dan verstrikt in die rekkertjes en omdat het zo fijn is was dat niet plezant. ik zal er wel altijd ene bij hebben want je weet maar nooit. ( de voorzichtigheid is de moeder van de sleutel van de porseleinkast zeggen ze)
Monica ( een fb vriendin) haar kat Doortje was er vandoor gegaan met een hartige pannekoek met spek die Monica van de onderbuufje had gekregen. ik vraag me af of Vinny soms geen les aan het geven is ( in de twilight zone) in pikkedieven.
ben benieuwd wanneer ze met de gordijnen gaan komen. vandaag of morgen wordt het boek van de standaard verwacht. maar eerst moet 'ready player two' van boven nog uit. en apples never fall van beneden. dan is de middernachtsbibliotheek aan de beurt en alfie in de kou. en dat dat boek van Ray Bradbury. en de broek moet ook afkomen, gewassen worden en gestreken. en dan is mijn outfit af. morgen pedicure en ik zal dus weer op wolkjes lopen.( nu zijn ze behoorlijk lang en begint het af en toe te steken in mijn grote teen) ik ben blij dat Gimly er weer door is. als hij nog eens over zijn nek gaat dan koken we kip en schotelen dat hem voor. vandaag zijn het gespierde korte letten denk ik. met perzikken uit blik. Woensdag komt de diepvries.
de schoolvakantie is gedaan en er zijn er al te laat aan het komen. Mona-Lisa van nummer 4 bv met haar twee die hier nog naar school gaan, de oudste zit al ergens anders. school begint hier maar om 9 uur. wij moesten om 8 uur al in school zijn. om 8 u 30 begonnen de lessen. ik had de woensdag praktijkles ipv van vrij te zijn en naar de eiermarkt te gaan. op het examen aardrijkskunde haalde ik een 10 op 10. de eerste Tien die ooit in schoolhistorie gegeven was. de andere zaten op de eiermarkt ipv te studeren. ik mocht daar niet naartoe. was en is een gemene cotè.
ik had een vriendelijke rivaliteit met de zoon van de notaris in de les nederlands. ik kon nicaragua uitspreken toen iedereen er zijn tong over brak. En toen is dat begonnen. nu zou ik de naam van die vulkaan met die lange naam niet kunnen uitspreken.
De Etna is zich ook al weer aan het roeren en ventje zegt dat het niet zeker is dat de vesivius gedoofd is. en de vulkaan onder yellowstone park moet volgens de berekeningen ergens in het jaar ....? uitbarsten. Tot zo ver de les vulkanologie ( wat eigenlijk bandenhersteller betekend)
ventje staat onder de douche en dan is het aan mij. dan ook kleren aan en wegwezen.
Fijne dag seizoentjes keep Safe en knuffel!
Cats Rule!

clive

07 mar 2022, 09:15

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Bobientje, beterschap voor jouw man. En geloof me vrij, ook ik ga mijn mondmaskers nog niet wegleggen, op plaatsen waarvan ik vind dat er teveel volk is, doe ik het gewoon nog aan. Covid is bijlange nog niet voorbij, is enkel wat op de achtergrond geraakt door die vreselijke oorlog tussen Poetin en de Oekraïne . De beelden laten mijn denken aan de tweede oorlog en aan de holocaust . Er zijn geen woorden voor.

Verder lees ik dat iedereen een mooie zondag achter de boeg heeft, fijn zo.
Hier zijn de keuken en de living al gepoetst, moet ik manlief nimmer storen.
Gisteren de ramen van het tuinhuis gewassen, we wouden meer doen, zoals het beginnen in te tasten, maar zijn gestopt omwille van de koude. Enfin, ik had kou. En was nog moe van het concert. Had een grote oranje handtas bij en een man van Security vroeg me heel beleefd of hij erin mocht kijken en natuurlijk mocht hij dat. Ik had die oranje bij, want had een andere outfit aangedaan, namelijk een oranje kleedje met lange mouwtjes en daarover mijn zwarte maxi jas. Normaliter gezien doe ik naar deze gelegenheden een clutch mee. Enfin , hij scheen even met zijn zaklamp in mijn tas en bedankte me vriendelijk voor de medewerking.

Zo, ik ga stilletjes terug beginnen aan het HH. Misschien is er nog tijd over voor een extra taak.

Ik wens iedereen een mooie maandag, stuur jullie veel liefs en een dikke knuffel voor wie hem kan gebruiken.

clive

07 mar 2022, 09:38

Afbeelding

Oeps, ben iets vergeten te vragen aan Anjelier.
Anjelier, mogen de bloemetjes buiten water hebben ondanks dat het ' s nachts nog vriest ?
Ik weet dat jij groene vingers hebt, daarom deze vraag aan jou.
Liefs.

wilde eend 2

07 mar 2022, 10:05

Dag seizoentjes allemaal :
Ik ga jullie voorbeeld zeker volgen .. die maskers en andere voorzorgsmaatregelen blijf ik vast en zeker volhouden .. Nu ineens alle remmen los.. :evil: .... we zullen achteraf weer in de miserie zitten :evil: :evil: 8O
Hier schijnt gelukkig de zon binnen , dan is het vanzelf 20° in de living , dat komt goed uit .
Bobientje : spoedig herstel voor jouw echtgenoot ..
Aan iedereen een fijne dag zonder ongemakken!

Oma-C

07 mar 2022, 10:07

Afbeelding

Goede zonnige morgen alle seizoentjes, :wink:
ja de zon is er wel maar we mogen nog geen warmte verwachten
het is nog maar 7maart, maar goed gekleed kan je buiten
dat is al veel waard :roll: geniet ervan...
en als je wat kan doorstappen dan gaat het wel :oops: :?

clive een mooi concert, ik zag gisteren een stukje in het nieuws
met Andrea Bocelli en zoon....prachtige stemmen 8)
en in je tas willen kijken.? ja veiligheid voor alles hé
je hebt alle soorten van mensen... :oops:

M-M naar de kapster, fijn is dat, je zal je beter voelen
als het klaar is... zo is dat bij mij toch altijd :)

Helena, hier blijft het mondmasker ook nog aan
als ik onder de mensen moet komen...
Ik ben te wantrouwig om het allemaal achter te laten,
maar gewoon als ik buiten wandel gaat het onder mijn kin...
Het is rap opgehaald als ik iemand tegenkom die een babbeltje wil doen....

bobientje sterkte voor jullie, ja, je ziet het niet
als je besmet wordt en gelukkig ben je er niet meer
zo héél ziek van.... toch maar oppassen, sterkte :roll:

wilde eend, het is koud buiten, hier nog 1° dus niet
te licht gekleed buiten gaan, deze zon geeft nog
niet teveel warmte want de wind is nog niet fijn
Voor Mei niet teveel kleding uitlaten is beter denk ik... :wink:

Alle seizoentjes, ook wie ik niet genoemd heb, een fijne maandag
ik ga seffens tijdens mijn wandeling even langs Lidl binnen
dochter heeft iets gevraagd en dat haal ik dan, dat kan
ze dan meenemen als ze weer eens komt....
Groetjes allen en tot later :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelier

07 mar 2022, 13:04

Afbeelding

Hallo iedereen,

Bobientje 14: beterschap voor je man. Ja, je kunt nog altijd besmet raken .Wij letten toch ook nog goed op , en vermijden drukke plaatsen met veel volk. Naar de winkel ga ik s'morgens vroeg, wanneer het nog kalm is.

Bekske: een echt lente-plaatje met die lammetjes.

Clive: ik geef water als de grond droog aanvoelt, zelfs als het s'nachts nog vriest.

Ik denk dat buikgriep de ronde doet. Zoonlief en gezinnetje hebben er allemaal last van.

Ofwel ga ik deze namiddag in de tuin werken , ofwel de veranda poetsen. Buiten is het een frisse wind en binnen lekker warm. Mijn verandakussens zijn aan vervanging toe, die zijn zeker 30 jaar oud. Maar ja, waar vind je dat. Manlief had al gezegd van nieuwe zetels te kopen, want nieuwe overtrekken laten maken voor die kussens zal ook wat kosten .We zijn er nog niet uit .Aan de zetels zelf is nog niks aan ( zijn rotanzetels), maar de kussens zijn hier en daar gescheurd.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

07 mar 2022, 15:20

@ anjelierken, als je bij Google stoffeerders
zoekt dan kan je veel zaken vinden die
nieuwe kussens maken voor je rotan zetels
ze bekleden ook stoelen....je kan een prijs aanvragen...
succes ermee,

Er zit een koude snijdende wind buiten maar ik heb toch
mijn dagelijkse wandeling gedaan :wink:
Fijne dag verder en tot later, of morgen.... :roll:

Bekske

08 mar 2022, 07:28

Afbeelding

Muddy Maddy

08 mar 2022, 08:25

Goede morgen seizoentjes,

Zoals ik schreef gisteren naar de kapster geweest. zeer vriendelijk madammeke. ik heb nu weer een coupe erin ( zijschijding rechts, frou naar links boven mijn linkerwenkbrauw zodat dat lidteken niet opvalt of zo goed als) ze heeft het recht gebrushd en daarna met zo'n stijltang er nog eens over geweest. ze was blij zei ze dat ze nu de mensen hun gezicht kan zien of ze blij zijn dat hun haar weer mooi is. en ze maakt graag een babbeltje! ze was zeer behulpzaam want ze zag dus dat ik met de stok liep en ventje had me afgeleverd. en de prijs viel ook goed mee. ( 35 euro) ik betaal nu zeker de helft minder dan bij de andere kapster. in de meeste kapsalons gebruiken ze dure merkproducten voor het haar bij haar niet. want soms zei ze werkt iets anders beter dan die van een merk. En 't scheelt ook dat ik zelf mijn haar door ventje laat kleuren.
ze is wel de zaterdag en de zondag dicht wat de meesten raar vinden. en ze woont in de buurtgemeente. van kwaaltjes die pijn doen weet ze er ook alles van. zo zat ze tijdens een van de lockdowns met een geblokkeerd schouderblad.
ik ben blij dat er weer model in zit. er is 10 cm afgegaan zoals ik al gedacht had. want dat was ferm gespleten. nu is het met die brush nog lang maar eenmaal de krul terug erin zal dat al heel wat korter tonen.
en vandaag tegen de middag naar de pedicure. die zal wel weer een prijsverhoging hebben ( elk jaar 1 à 2 euro) voor een facial 16 jaar geleden betaalde je 75 euro. Vorig jaar kostte een pedicure 28 euro. dat bedrag betaal je ook bij mijn schoonbroer. en hij mag verplaatsingsonkosten vragen maar hij durft dat niet aanrekenen aan mijn moeder. daar komen ze vandaag de nieuwe voordeur steken. ben benieuwd of het deze morgen gaat zijn of deze middag. weeral een nieuw sleutel. en ze hier laten bijmaken kan niet meer nu de schoenmaker dicht is. ik zal naar 't stad moeten. en ik weet al waar. heb geen idee welk kleur het is. hopelijk geen groen want dat heb ik nooit mooi gevonden voor een deur. in de badkamer boven zijn de tegels groen/geel gevlamd en ligt er oker tapijt. dat is al helemaal versleten, je ziet waar er gelopen is. ( badkamer mode jaren 70) ze hebben nog een lavabo op voet moeten vervangen en een nieuwe wc. er hangt daar een bulex van 80 liter op electriciteit maar die ligt niet nooit aan. toen wij daar tijdelijk woonden en ventje wilde douchen ( de handdouchekop lekt ook aan alle kanten van dat zitbad) werd er gerutteld en geprutteld dat dit electriek kostte.) alsof ventje elke dag douche's nam. toen ging er nog meer commentaar geweest zijn. dat zetel bed is een twijfelaar en van wol dus je zakt erin. Ons Mies die ginder doodsbang was, is eens in de flap gekropen. ze hebben dan met een priem gaten gemaakt en die flappen dichtgemaakt zodat ze zich daar niet langer kon verstoppen. Ooit waren wij ergens naartoe en zat Mies op de tablet van de verwarming vooraan zich uitgebreid te wassen. ( toen kon ze nog aan d'r buik) en ons moeder kwam aan haar staart! ze heeft een beet gehad. de dag dat mijn ouders met de spaarkas zo'n reisje maakten, is ze naar ons gekomen. met een blik van 'hoe lang moeten wij hier nog zitten?) na 5 weken had ventje er genoeg van en ik moest maar in de lavabo boven de afwas doen. we kwamen hier binnen, zetten de reismand neer en deurtje open en ze rook haar meubels en ze wist dat ze "thuis" was. ik heb maar drie maanden zonder afwasbak gezeten. ons kookvuur is een showroommodel. er hangt ondertussen ook al een andere dampkap en maar best ook want Vansevenant verkoopt er geen meer.
Gisteren is mijn broek toegekomen maar ik vrees dat ze toch te groot zal zijn en ze is zeker te lang. moet ze nog passen. nu heb ik een kattenpyama aan maar die heeft geen zakken. ventje heeft gisteren de lakens ververst. volgende aankoop zijn zetelkussentjes en slopen. aan ventjes kant in de zetel zijn ze ook al aan het gaan.
Gimly heeft gisteren toch weer gespuwd. was waarschijnlijk te gulzig. en vanmorgen ging hij netjes op de bak maar het was er niet allemaal uit dus een deel op de vloer. best dat deze hier al ferm versleten is. ik had kurktegels gewild maar met Gimly's ziek gaat dat niet. dat zou daar in vreten. ooit liet een vervangster de azijn vallen en dat werd in de gang meteen een doffe tegel. Toen Arlette terug kwam zei dat die een kieken was.
Gimly's pels is terug zacht aan het worden. het ergste is voorbij denk ik. anders voelt die dof aan.
vandaag terug een mooie dag maar koud. het is -1°. dus ik zou nog geen plantjes zetten.
Kapstertje vroeg hoe lang wij getrouwd waren. dit jaar 25 jaar en in april zijn we 30 jaar tesamen. kan al tellen zei ze. ik had mijn warmtehandschoen aan want mijn linkse hand deed weer pijn.
hopelijk slaag ik er in een paar kaartjes te maken. vandaag moet dat van de man van nichtje op de bus. ze zijn verhuisd. ik weet waar het is. met hun tweeling kunnen ze naar het boudewijnpark gaan naar de dolfijnen. het reptielenhuis is jaren geleden afgebrand. de vrije radio die daar uitzond had geen schade. maar werd als catalisator aangeduid omdat ze vlak bij dat reptielenhuis zaten. een vonk van die zendinstallatie en je hebt prijs. Nicko Blondrock die nu voor 't stad werkt was daar hoofd-DJ. mijne vlam had een ochtendslot vanaf 5 uur in de morgen. de eigenaar was een zekere Norbert. op de ochtenden dat mijn vlam in het weekend uitzond zat ik met een transistorke onder de dekens te luisteren. hoe ver gaat een mens niet voor de liefde? het was toch maar van mijn kant. ook de eigenaar van de Suprette BIR had een passie voor vrije radio en zond uit in een hoekje van zijn magazijn. de zondag hielden er twee de aap en de zot met alle mensen op de baan. ik was een geregeld slachtoffer. dat is eigenlijk ook een vorm van pesten. maar dat ligt gelukkig in mijn ver verleden.
Zo, ik ga nog een kopje koffie maken en dan naar de boerderij. we waren 1 ste maar hoe lang gaan we op die plaats blijven? in criminal case onderzoek ik een een moord vermomd als zelfmoord. en in choices moet ik wat diamanten sparen door een kant van het verhaal niet te volgen.
of ik probeer wat klanten goedluimd te stellen in een van die kook tegen de tijd spelletjes.
Fijne dag seizoentjes, duffel u goed in Keep Safe, knuffel
Cats Rule!

clive

08 mar 2022, 08:33

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, dank je wel voor het antwoord, ga dadelijk eens voelen aan de aarde en aan de hand daarvan water geven of net niet. Beterschap voor de kinderen.

Muddy Maddy, was dat vandaag dat je naar de pedicure moet ? Zo ja, dan loop je weer op wolkjes. Pedicure heeft me eens aangeraden mijn voeten elke avond voor het slapen gaan in te wrijven met een voetenzalf, dan krijg je veel minder terug eelt. Doe dat nu braaf elke avond net zoals handcrème. Manlief gebruikt alleen van mijn handcrème als hij buiten gewerkt heeft. Heb gisteren nog de tube open geknipt, want er kwam niets meer uit als ik kneep. En het is ongelooflijk hoeveel daar dan nog inzit.

Manlief is naar BXL werken en morgen ook. Hebben Matice en ik het huis voor ons alleen :) .
Ga nu eerst na badje, boven eerst alles opruimen en stofzuigen en dan zo naar beneden werken. Als manlief thuis is, moest ik altijd op een drafje de keuken en de living doen. En heb nog een kleine strijk staan. Rond 14:00H ga ik met Matice wandelen, dan ben ik rond 14:50H terug. Gisteren tijdens de wandeling had ik het ijskoud , ondanks dat ik een donzen lange jas droeg en een muts.
Na de wandeling met Matice , rust ik me een half uurtje en dan doe ik de strijk.

Ik ga niet alle namen noemen, want dan vergeet ik er steevast eentje. IK wens dus iedereen een hele fijne dinsdag en stuur jullie veel groetjes en knuffels. Liefs aan jullie allen.

Oma-C

08 mar 2022, 10:08

Afbeelding

Goede morgen allemaal, :wink:
ja koud buiten, de zon schijnt heerlijk
maar de wind maakt het koud
Dus goed aankleden als buiten moet zijn
en de zonkant zoeken om te lopen... :?
Een fijne dag aan jullie allen en beterschap
aan de zieken :roll:

wilde eend 2

08 mar 2022, 10:48

Dag seizoentjes allemaal,
MM: ik betaal 23 EU voor de pedicure en dat vind ik al veel .. Heb voor vandaag al van vorige week afgebeld .. :oops: ... Ik heb huisbrandolie moeten bestellen en dat is schandalig duur ..... :evil: :evil: :evil: :oops: :oops:
Vandaag zouden ze leveren .... ben benieuwd ...zucht .
Gelukkig schijnt de zon ... dan moet de verwarming minder draaien .
Aan alle seizoentjes hopelijk een goede dag ..
gezegde : " Niet elke dag is goed .. maar er is iets goeds in elke dag" :
daar houden we ons maar aan vast zeker.....

Oma-C

08 mar 2022, 16:42

Alle seizoentjes.... :)
Een gezellige dag verder en straks
een rustige warme nacht :wink:
Groetjes en tot morgen...