In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Koffie
Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21

10 apr 2026, 11:24

Afbeelding

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

10 apr 2026, 12:01

een goeie morgen en middag samen iedereen

beetje lang geslapen want ik had het nodig , allé ja tot 8.15u
en daarna de lakens van ons bed gedaan samen met ventje en alles de wasmachine in en daarna in de droogtrommel en nu ligt alles weer fris gewassen op ons bed
tis hier zonnig in Brugge en alle vensters staan hier al gans de dag open en dat doet deugd
en zonder verwarming is het nu toch nog 21° met de vensters open , dus ideaal
en ventje is al wat nodige boodschappen gaan doen terwijl ik verder wat kleine werkjes doe zoals een broodje bakken en dadelijk aan 't middageten beginnen en eerst nog even een goeie dag komen zeggen op sennet

koffie leuke foto hoor en fotootjes van dieren vind ik altijd interessant , heel mooi

jadi inderdaad gisteren hadden wij een drukke dag
in de voormiddag een afspraak bij de pedicure voor onze voetjes
en daarna nog in de binnenstad iets gaan afhalen dat ventje had gekocht online
en het was al 13u als we terug thuis waren en dan moest ik nog het middageten klaar maken
dus laat in mijn zetel om wat uit te rusten , maar ik heb het overleefd :wink: :lol: :lol:

Bekske hopelijk komt het nog goed met je hondje , veel sterkte

Inge , An , Anne-marie , Adam en iedereen die ik vergeet
nog een gezellige vrijdag verder

tot later



Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

10 apr 2026, 12:48


Afbeelding
Hallo , kiekeboe een fijne dag vandaag aan iedereen
Ik heb eerst de broodnodige boodschappen gedaan . Amai ik ga nooit op vrijdag, en nu weet ik weer waarom niet .. Niet te doen van het volk . De parking bij Colruyt stond overvol .. Maar ik heb het overleefd , en alles zit al op zijn plaats
Geloof het of niet ik heb gans de voormiddag nodig gehad. Tja ik had deze week geen stap buitengezet .. Voelde me niet zo denderend . Maar komt goed , terwijl mijn patatjes opstaan kom ik vlug hier even langs
Multitaxen noemen ze dat . woeha
mama-inge tja in de scholen is het hier ook niet alles . Ofwel is leerkracht ziek, of is het de zoveelste studie , of bij mooi weer doen ze een zoektocht .. Als ik dat vergelijk met mijn kinderen , zijn de kinderen nu meer thuis of iets anders . En wat de leerstof betreft , ik wil er niet overhebben
Koffie geniet van je fietstochtje en daarna een natje een droogje waarschijnlijk .. Waar en hoe , och als je er maar deugd van hebt dat telt.
Hé die zit hier bij ons ook in het natuurgebied ..Zonnebloemetje ken jij die vogel ? ? Of Picske*
Manlief op boodschappen gestuurd , hmm . . niet bang dat hij meer zal meehebben dan wat er op je lijstje staat ? Hier binnen zegt de thermostaat 23°C, in de living is het frisser en de vensters staan ook open . Alle deuren en radiotoren slaan niet aan ..
Fijne vrijdag iedereen
toedeloe
menu : rest Duitse rollade met patatjes en voor dessert een magnum original of cornet Brésilienne van IJsboerke njam njam Vers van de pers (deze morgen meegebracht)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

10 apr 2026, 19:49

Fijne avond
Drukke dag achter de rug
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Moest voor puber nog even richting stad, hij miste nog wat dingen van zijn lijst, wat mee moest.
Daarna zijn tas ingepakt, kop thee gedronken en puber van school gehaald.
Hem naar kamp gebracht en daarna maar huis.
Toen met de auto naar de wasstraat geweest
Eten gekookt en net weer thuis, want ik moest ook nog te tanken (Duitsland).
Het was weinig zitten en veel heen en weer vliegen vandaag.
Zo naar bed en dan lekker slapen

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

11 apr 2026, 08:53

Afbeelding

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

11 apr 2026, 09:42

Afbeelding
Welke dag vandaag ? . . Zaterdag voor gans de dag .. Ik moest even denken, want als op pensioen bent zijn de dagen zowat dooreenlopend ..
Mottig weer, wind, geen zon en gelukkig geen vogels (lees geen vogelpoep). De zon doet nog geen poging maar ik zie ze achter een wolk verscholen
Wat mijn dag brengt weet ik niet. We zien wel . .
Het is opvallend stil hier in de contreien. Zelfs op de drukke baan van de ene stad naar de andere is het stil .. En eens geen politie- noch ambulancewagens te zien laat staan te horen .
Mama-inge jij zult waarschijnlijk wat aan het bij slapen zijn .. De "wasstraat" daar zeggen wij de carwash tegen . . Maar we begrijpen= verstaan elkaar dat is wat telt .. En als we het niet begrijpen dan vragen we het. Het zal wat kalmer aan toe gaan vandaag , daar een zoon op kamp is . .
Dag Bekske ook voor u een fijne zaterdag
Het is een kort epistel maar aan iedereen zwaai zwaai . Geniet van de dag . Ik ben misschien wat te vroeg deze morgen. .
toedeloe
menu: minuut steak met prinsesbonen en een natuurpatatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

zonnebloemetje
Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
Locatie: Brugge die schone

11 apr 2026, 11:40

een goeie zaterdagmorgen iedereen

ik heb niet veel tijd , dus hou ik het kort




Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W
Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47

11 apr 2026, 12:21

Kom jullie allemaal even een fijn weekend wensen in de rapte :wink:
Toedeloe


Afbeelding
~ Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat de dingen in het leven die niets kosten, het meest waardevol zijn.

Adam2
Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49

11 apr 2026, 21:38

Nu staat onze prunus in bloei.
Afbeelding
Afbeelding

Koffie
Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21

12 apr 2026, 10:15

Goedemorgen,
Adam een prachtige foto.
Zonnebloemetje druk met van alles.
Jadi ja als je met pensioen ben heb je alle tijd om te doen wat je leuk vind
fiets jij ook geen idee!
Wens jullie allemaal een fijne zondag



Afbeelding

Bekske
Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

12 apr 2026, 10:40

Afbeelding

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

12 apr 2026, 11:26


Afbeelding
Zondagmorgen, de zon is hier al aanwezig. Nog een wat kille wind, maar droog . De kerktoren luid 10u en wacht op de gelovigen voor de mis ..
Verder is het stil in het doodlopend straatje, zelf nog geen wandelaars te zien op wandelroute.
Het jolijt van de buurtkinderen is ook nog niet te horen . .
Gezapig zal ik de dag aan mij voorbij laten gaan .. En we zien wel wat er van komt . Mss een wandelingetje ergens , maar waar naar ergens vraag ik me dan af ..
Zonnebloemetje zo te lezen was de zaterdag een drukke dag voor je . Inderdaad het geluk zit soms in kleine dingen zoals je plaatje zegt .. Een vlinder ,wist je dat een vlinder het symbool is van autisme.
E wel An-W ik wens je ook een fijne zondag toe . Hier schijnt de zon , is het bij jullie ook zo mooi weer .. Clousseau is net hier aan het zingen van ♪♫ Anne. . . . .♪♫ Is dat over u dat Koen zingt ?
Adam die mooie prunus is dat dan een Japanse Kerselaar . . ?
Koffie ik zou graag terug fietsen , maar sedert dat ik weduwe ben fiets ik niet meer . En heb ik beide fietsen verkocht 3j geleden .Einde ons doodlopend straat dat eindigt aan een heel mooie wandelroute , de andere kant eindigt aan een drukke baan .. En daar ik hardhorig ben durf ik niet meer met de fiets rijden .. Als ik nog wil rijden kan ik altijd één huren in 't Stad. Maar dat heb ik nog niet gedaan.
Ooievaars, die hebben we ook in ons mooi natuurgebied .. Dat is een heel mooie foto, heb jij die zelf genomen ?
Bekske ook voor u een fijne zondag , geniet er van mijn uw viervoeters.. Vroeger had jij ook nog vogeltjes als ik me niet vergis . Heb ik gelijk ?
Lap ! ! ! . . . Jehova getuigen aan de deur, ik wip hier bijna van mijn stoel . . .
En nee ik doe niet open .
Aan iedereen een fijne zondag, maak er iets leuks van . Maar vooral geniet van de dag
toedeloe
menu waarschijnlijk frituur en een wandelingetje achteraf . .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Anne_marie
Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41

12 apr 2026, 11:50

Vandaag is het zover.
De Marathon van Rotterdam wordt gelopen.
Altijd een feest in de stad.
Het is niet te warm of te koud en het blijft droog.
De route is vlak bij ons huis.
Foto is van een vorig jaar.


Afbeelding

Afbeelding

mama-inge
Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56

12 apr 2026, 12:38

Goedemiddag
Gisteren na het werk geslapen en in de loop van de middag de hort op
Eerst een oud klasgenoot ophalen, want we hadden een reünie van onze lagere schoo
Veel kletsen en lekker eten
En ik was gisteravond knap laat thuis.

Vanmorgen uitgeslapen
En om 11 uur jongste puber opgehaald van zijn kamp.
Daarna met de honden richting bos.
En inmiddels hebben we de lunch achter de kiezen

Geniet van jullie dag.

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

Adam2
Lid geworden op: 15 feb 2023, 22:49

12 apr 2026, 15:24

Adam die mooie prunus is dat dan een Japanse Kerselaar . . ?
Geen idee Jadi,
Hij stond al in de tuin toen wij 44 jaar geleden het huis kochten.
Misschien weet Anne_Marie het?
Afbeelding