In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Het zijn kattentongetjes smakelijk . .Zo even gezellig met mijn tas koffie en een koekje er bij . Wat een weertje hé , zonet waren ze voor de zoveelste keer vandaag de hemel aan het dweilen met heel veel water en hagelbollen.
De mensen die een verlengd weekend hebben geboekt zullen niet veel plezier beleven met zo'n nat weer ..
Eigenlijk weet ik niet veel te vertellen . Er is weer een uitgestippelde wandelroute aan de gang..Deze voormiddag was er veel volk onderweg , deze namiddag is het flauwtjes .. De communiekantjes waren weer mooi uitgedost . Ze kwamen allemaal uit het beste dozeke. En de mama's en papa's waren ook in orde . Broer en zusje met haartjes in de plooi, nieuwe schoentjes aan .. Het was in orde , zeg dat ik het gezegd heb.
En verder is er hier in de onmiddellijke omgeving niets gebeurd. .
Ik weet niet of ik het verteld heb maar deze week (12 mei ) had ik van 22u tot 23.10u een anoniem ( vaste ) telefoon . Ik nam natuurlijk niet op . En begon het om de zoveel tijd telkens te rinkelen .. Man was dat akelig , en op dat uur .Wie belt er nu nog vroeg ik me af ..
Ik heb dan maar de telefoon losgekoppeld want ik wou nog kunnen slapen . Volgens mijn schoonzoon zou dit een computer gestuurd bericht kunnen zijn phishing of iets in dienen aard ..
Mama- Inge de hondjes moeten hun dagelijks wandelingetje hebben natuurlijk. Maar met zo'n nat ambetant weer is dat verre van aangenaam . Oeps , dienen mountainbiker zo roekeloos. Die was toen nog zo onbeleefd en door reed i.pl.v. van u te helpen
Bekske ik hoop dat het vandaag beter is met je . . ♥
Koffie ja gisteren was het echt wel met emmers dat men goot uit de hemel . Maar vandaag is het ook duivels kermis nu schijnt de zon af en toe .. De wind is nog lang niet gaan liggen ..
Zonnebloemetje zo'n West Highland Terrier hebben we ooit gehad hij was 16j .. Eigenlijk was het de hond van mijn dochter. Maar ze ging samenwonen , en ze mocht de hond niet meenemen van mij . Zij en hij gans de dag niet thuis, en het schatteke was gewoon dat ik altijd thuis was .. Jullie zijn woensdag naar de Colruyt geweest , ik ga dat morgen doen .
Mijn koffietje is uit, nu ga ik mijn vaatwasser ledigen .
Fijne avond straks voor iedereen
toedeloe
menu was: aardappelstoofpot met spekjes, wortels, prinsesbonen, sjalotjes , patatjes natuurlijk het was lekker . .
vanavond eten we pannenkoeken
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Anne_marie - Lid geworden op: 09 feb 2023, 10:41
.
Laatst gewijzigd door Anne_marie op 15 mei 2026, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie namiddag iedereen
allé onze koffie heeft gesmaakt met een kriekentaartje er bij
ik ben nog een droogkast ( droogtrommel ) aan 't draaien met een klein wasje er in
en ik ga dan dadelijk ook nog alles klaar zetten voor de vuilzak zodat ventje het kan buiten zetten tegen morgenochtend als de vuilniswagen komt
tis hier al gans de namiddag droog en zonnig
jadi awel dinsdag hebben wij 4 van die telefoontjes gekregen ( anoniem) en er werd gezegd dat er een nieuwe bankkaart klaar lag in de bank en dus zouden we onze gegevens moeten geven om onze nieuwe bankkaart te versturen , phishing dus , maar die vlieger ging niet op en na de eerste keer hebben we iedere keer de telefoon afgeduwd , dus niet op reageren hé
koffie , hele mooie foto hoor , prachtig en ja je hebt gelijk hoor , tis een droogtrommel maar die droogkast is hier eigenlijk een dialect van bij ons
Inge oei oei oei tegen de grond gegaan met de honden , ja die fietsen denken dat ze altijd voorrang hebben waardoor er iemand anders in de problemen komt
hopelijk heb je er niks aan over gehouden
Bekske veel sterkte hoor
allé ik hoor de droogkast roepen
tot later

allé onze koffie heeft gesmaakt met een kriekentaartje er bij
ik ben nog een droogkast ( droogtrommel ) aan 't draaien met een klein wasje er in
en ik ga dan dadelijk ook nog alles klaar zetten voor de vuilzak zodat ventje het kan buiten zetten tegen morgenochtend als de vuilniswagen komt
tis hier al gans de namiddag droog en zonnig
jadi awel dinsdag hebben wij 4 van die telefoontjes gekregen ( anoniem) en er werd gezegd dat er een nieuwe bankkaart klaar lag in de bank en dus zouden we onze gegevens moeten geven om onze nieuwe bankkaart te versturen , phishing dus , maar die vlieger ging niet op en na de eerste keer hebben we iedere keer de telefoon afgeduwd , dus niet op reageren hé
koffie , hele mooie foto hoor , prachtig en ja je hebt gelijk hoor , tis een droogtrommel maar die droogkast is hier eigenlijk een dialect van bij ons
Inge oei oei oei tegen de grond gegaan met de honden , ja die fietsen denken dat ze altijd voorrang hebben waardoor er iemand anders in de problemen komt
hopelijk heb je er niks aan over gehouden
Bekske veel sterkte hoor
allé ik hoor de droogkast roepen
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemorgen,
Jadi die kattentongetjes zien er heerlijk uit zeg en met een bakkie
koffie gaat dat er wel in.
Oei Zonnebloemetje ook net als Jadi telefoontjes gehad ja je
hoort het wel vaker met een onbekend nummer bellen ze maar trap er niet in.
Bekske sterkte met alles.
Anne-marie die foto komt van de hooilanden een natuurgebied.
Adam bedankt dat je de foto mooi vind..
Vandaag wat boodschappen doen voor het weekend.
En lekker andijvie stamp op met spekjes erdoor dat was lekker.
Wens jullie een fijne dag.en een ......

Jadi die kattentongetjes zien er heerlijk uit zeg en met een bakkie
koffie gaat dat er wel in.
Oei Zonnebloemetje ook net als Jadi telefoontjes gehad ja je
hoort het wel vaker met een onbekend nummer bellen ze maar trap er niet in.
Bekske sterkte met alles.
Anne-marie die foto komt van de hooilanden een natuurgebied.
Adam bedankt dat je de foto mooi vind..
Vandaag wat boodschappen doen voor het weekend.
En lekker andijvie stamp op met spekjes erdoor dat was lekker.
Wens jullie een fijne dag.en een ......

-
een late goeie morgen iedereen
met die feestdag van gisteren ben ik precies mijn kluts kwijt , ik denk al gans de dag dat het zaterdag is en waarom weet ik ook niet , maar soit het is vrijdag en voor velen die nog gaan werken een verlengd weekend en voor de gepensioneerden zoals wij is het eigenlijk altijd weekend hé , want als je op pensioen bent maakt het niet veel uit welke dag het is en zijn alle dagen gelijk
er is al een wasje aan 't draaien en een koekenbroodje aan 't bakken en verder zien we wel vandaag
koffie , andijvie stamp of gestoofde andijvie zoals wij het hier zeggen met spekjes heb ik nog nooit gegeten maar het lijkt me wel lekker , bij mijn ouders vroeger hadden wij altijd andijvie staan in de tuin die mijn vader zelf kweekte , maar wij aten dat altijd rauw fijn gesneden , maar ik eet nochtans graag gestoofde groenten en als kind moest ik eten wat er op tafel kwam
en voor jou ook een fijn weekend hoor
allé de middag is al in zicht , dus dadelijk aan het middageten beginnen sè
voor iedereen nog een gezellig weekend
tot later

met die feestdag van gisteren ben ik precies mijn kluts kwijt , ik denk al gans de dag dat het zaterdag is en waarom weet ik ook niet , maar soit het is vrijdag en voor velen die nog gaan werken een verlengd weekend en voor de gepensioneerden zoals wij is het eigenlijk altijd weekend hé , want als je op pensioen bent maakt het niet veel uit welke dag het is en zijn alle dagen gelijk
er is al een wasje aan 't draaien en een koekenbroodje aan 't bakken en verder zien we wel vandaag
koffie , andijvie stamp of gestoofde andijvie zoals wij het hier zeggen met spekjes heb ik nog nooit gegeten maar het lijkt me wel lekker , bij mijn ouders vroeger hadden wij altijd andijvie staan in de tuin die mijn vader zelf kweekte , maar wij aten dat altijd rauw fijn gesneden , maar ik eet nochtans graag gestoofde groenten en als kind moest ik eten wat er op tafel kwam
en voor jou ook een fijn weekend hoor
allé de middag is al in zicht , dus dadelijk aan het middageten beginnen sè
voor iedereen nog een gezellig weekend
tot later

Zo ik kom ook nog even langs. Na de middag in slaap gevallen in de relax. Deze nacht wat koud gehad en ik had een abonnement op 2C , koude voeten # 2C
Tot nu toe is het weer rustig wat het telefoon verkeer betreft .. oef was wel vervelend.
Koffie deze namiddag is het een colaatje Z met Maria koekje (droog koekje). O wat een mooi plaatje. Hier was er overal heel volk in de winkels , ik heb het broodnodige mee de rest is voor ergens volgende week .. Andijvie och dat is heel lang geleden dat ik dit nog gegeten hebben.
Zonnebloemetje het was gisteren Bloedprocessie in Brugge hé .. Er was druk zo te zien. Ze hebben geluk gehad met het weer .. Ooit heb ik dit nog meegemaakt mijn ouders .. Ik zat toen nog op de schouders van mijn papa . We stonden aan 't Putje in den draai .. Een heel verhaal maar ik denk dat ik het al ooit eens hebt verteld.
Ik ben op het einde van de pagina , dan rest er mij alleen nog een fijne avond te wensen straks. En een goede nachtrust zo belangrijk
Ik duim voor Zonnebloemetje om zolang mogelijk krampvrij te blijven
Aan iedereen toedeloe
menu ; was tongrolletjes met puree , dit had ik mee van de traiteur deze voormiddag
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Hallo...
Ik kom ook nog even vlug om het hoekje kijken.
Hier ook regelmatig regen vandaag.
Gisteren zijn we naar een camping geweest waar een foodtruck festival was, was erg klein, maar wel lekkere hapjes gehad.
Ondanks het vieze weer stond die camping bijna helemaal vol met caravans en tenten.
Ook ik ben, doordat ik 2 dagen vrij was, in de war.
Dacht al dat het vandaag maandag was.
Zonnebloemetje, voel mee, alleen een blauwe plek op mijn arm van de valpartij.
Vanmiddag met oudste zoon en de honden naar het bos geweest, was op dat moment een poos droog.
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Ik kom ook nog even vlug om het hoekje kijken.
Hier ook regelmatig regen vandaag.
Gisteren zijn we naar een camping geweest waar een foodtruck festival was, was erg klein, maar wel lekkere hapjes gehad.
Ondanks het vieze weer stond die camping bijna helemaal vol met caravans en tenten.
Ook ik ben, doordat ik 2 dagen vrij was, in de war.
Dacht al dat het vandaag maandag was.
Zonnebloemetje, voel mee, alleen een blauwe plek op mijn arm van de valpartij.
Vanmiddag met oudste zoon en de honden naar het bos geweest, was op dat moment een poos droog.
-
een goeie zaterdagmorgen iedereen
hier in Brugge droog en zonnig met 7° en al redelijk wat verkeer richting de binnenstad , want tis marktdag vandaag
verder weet ik nog niet veel te vertellen want ik ben nog niet helemaal wakker
Inge van je vrije dag genoten , groot gelijk
en gelukkig alleen maar een blauwe plek van die val
jadi ja er was heel veel volk voor de bloedprocessie hier in Brugge en gelukkig bleef het droog in de namiddag zoals voorspeld was door de weerman op VTM
en ze toonden het ook rechtstreeks op tv op " Focus WTV"
en bedankt om te duimen maar toen ik er voor de vijfde keer uit moest om 7.25u ben ik maar op gebleven , maar ventje slaapt nog
en nu op 't gemakske verder doen want ik sta niet vast op mijn benen
tot later

hier in Brugge droog en zonnig met 7° en al redelijk wat verkeer richting de binnenstad , want tis marktdag vandaag
verder weet ik nog niet veel te vertellen want ik ben nog niet helemaal wakker
Inge van je vrije dag genoten , groot gelijk
en gelukkig alleen maar een blauwe plek van die val
jadi ja er was heel veel volk voor de bloedprocessie hier in Brugge en gelukkig bleef het droog in de namiddag zoals voorspeld was door de weerman op VTM
en ze toonden het ook rechtstreeks op tv op " Focus WTV"
en bedankt om te duimen maar toen ik er voor de vijfde keer uit moest om 7.25u ben ik maar op gebleven , maar ventje slaapt nog
en nu op 't gemakske verder doen want ik sta niet vast op mijn benen
tot later

Goede morgen iedereen , ik ben netjes gewassen, rimpelvrij (niet geloven) gestreken . Mijn haartjes in de plooi . We kunnen er weer tegen aan vandaag
De zon is er nog VOORLOPIG want er wordt nog regen beloofd.
mama-inge njam njam dat foodtruck eten daar hou ik ook wel van . al vind ik het niet goedkoop.
Gelukkig heb je maar een blauwe plek , verdorie voor hetzelfde kon je een arm of been gebroken hebben .
Zonnebloemetje je hebt het deurtje open gedaan deze morgen . Het is hier binnen zonder bellen iedereen welkom zegt men dan .
Ha ik wist het niet dat men de bloedprocessie ook toonden op Focus .. Alhoewel het zou me toch wel gauw verveelt hebben .Al die Bijbelverhalen , dat heb ik genoeg ingepompt geweest in mijn lager en middelbaar onderwijs .. Een mens kreeg er trauma's van .
Je meent het 5x uit bed, och jong toch . .vervelend en vermoeiend dit wordt deze middag een schoonheidsslaapje dan .
Bekske is dat allemaal door die piekuur dat je zo rot bent ?
Aan iedereen een fijne zaterdag
toedeloe
menu: crêpineten met wortels& erwtjes
-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Fijne avond
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met jongste zoon en de honden naar het bos geweest te wandelen
Eten achter de kiezen
En net weer terug van het bos, met man en honden.
Straks nog wat tv kijken
Jadi, het was inderdaad heerlijk, maar inderdaad wel duur.
Volgende week is er bij ons in de stad een foodtruck festival, stuk groter en met muziek.
Nu al over gehad met man en kinderen, dat we daar ook heen willen gaan.
Vanmorgen gewerkt en daarna geslapen
Vanmiddag met jongste zoon en de honden naar het bos geweest te wandelen
Eten achter de kiezen
En net weer terug van het bos, met man en honden.
Straks nog wat tv kijken
Jadi, het was inderdaad heerlijk, maar inderdaad wel duur.
Volgende week is er bij ons in de stad een foodtruck festival, stuk groter en met muziek.
Nu al over gehad met man en kinderen, dat we daar ook heen willen gaan.
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ja dat is van die inspuitingen dat ik me zo ellendig voel en waar ze voor dienen helpt niet de pijnen blijven .Neem zo een zware medicijnen en toch is het dagelijks gevecht tegen de pijnen .Zit met verschillende pijnen wel .sommige denken dat er maar 1 soort pijn bestaat .Was het maar waar.afijn ja het is zo doorbijten heb geen andere keuze .IEdere dag is een gevecht om me op de been te houden .Maar de twee hier houden me mee om op men benen te blijven staan.Ben benieuwd voor 3 juni of het zal lukken met de stent aan het hart .Eerst moeten ze iets zwaar doen voordat ze de stent steken afwachten en hopen dat het in orde komt .Nog een paar keren voor de hoortoestellen gaan en dan is dat in orde .Dan moet ik daarna nog een paar dingen regelen .Zo ik wens iedereen het beste toe met zo weinig mogelijk pijn groetje
-
Goede morgen deze zondagmorgen,Grijs , wat wind, een herfstweertje
Mijn bewoners op het plat dak hebben zoals elke dag hun nest gekuist. Mijn terras is proper; zucht . . de vensters het terras we weten wat doen . Links woont er tortelduiven , wat verder kauwen en die maken de goot als vuilbak , notenschelpen, en van alles wat ze onderweg vinden.
Gelukkig deze keer geen vuile maandverband gezien .. dat was archief van verleden jaar. En er wonen er nog aan de voorkant, maar wat kan een mens er aan doen . En toppunt is ze betalen geen huur . En de syndicus zou dan beweren dat er geen nesten zijn (verleden jaar zei men dit ons) .. larie en apekool . .
Tiens de zon komt even piepen tussen de grijze wolken ..
Mama-inge zo'n festivals is de sfeer ook zo aangenaam .. Al hoewel ik daar minder in pas als oud besje .. Maar dat trek ik me niet aan hoor . .
Vandaag zal het tussen de druppels zijn om te gaan wandelen met de honden.
b]Bekske[/b] toch je bent echt wel in het sukkelstraatje beland . Ik hoop dat het elke dag wat beter wordt voor je .. Gelukkig heb je een doel uw hondjes o.a. voor hen moet er zijn hé
Zonnebloemetje ik wuif eens van ver via de virtuele draad
Aan iedereen een fijne zondag verder
toedeloe
menu: wordt de frituur