In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

28 mei 2026, 13:59

Afbeelding
de voorbije dagen waren enorm vermoeid daar door laat groetje hier iedere dag warm eten koude schotel krijg ik niet binnen dat zo een goed dieet voor me zijn dan zo ik niet eten ja zo heeft iedereen zijn eigen smaak.Wekelijks zes liter soep heb wel een soepeter bij .Alsook dagelijks men aardappalen en groenten warm .Een paar keer per week vlees en vis .Ook dagelijks een warme dessert pudding zonder suiker enz .Smorgens is mijne beste maaltijd havermout met versgeperst manderijnen sap .Een stukje banaan ,kiwi ,perzikken of abrikozen.Regelmatig ook druiven de banaan en kiwi en perzikken of abrikozen worden geplet bij de havermout en dan goed mengen daar dan druiven bij in stukken gesneden .geniet van jullie dag groetje

Bekske

29 mei 2026, 08:37

Afbeelding
hier schijnt de zon weeral volle bak niks regen hier geniet van jullie vrijdag groetje de maand mei loopt op zijn laatste beentjes

zonnebloemetje

29 mei 2026, 10:20

een goeie vrijdagmorgen iedereen

amai wat een warm drukkend weer vandaag en vannacht is het bijna niet afgekoeld
om 6u deze morgen was het nog 23° en een uurtje later was het alweer aan 't opwarmen
gelukkig hebben wij toch goed geslapen en hadden wij geen last van de warmte met onze ventilator die boven ons bed hangt
vandaag nog een afspraak bij de dokter voor ventje en we gaan voor de middag ook nog naar de traiteur om 2 koude pastaschotels met kip die besteld zijn , en die zullen zeker smaken in dat warm weer
mijn draaikop doet nog steeds raar en verder doen we vandaag niks in die hitte , en onze mobiele airco zal vandaag ook weer zijn werk hebben zodat we in een aangename temperatuur kunnen zitten

Bekske hier in Brugge was het deze morgen eerst bewolkt en nu is er al weer zon
en doe maar rustig aan want das niet goed voor je hart in die hitte

voor iedereen nog een hopelijk aangename vrijdag en probeer het koel te houden binnen

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

mama-inge

29 mei 2026, 10:46

Goedemorgen en een fijne dag
Werk gedaan en inmiddels weer uit bed.
Zonnebloemetje, wat een warmte daar bij jullie
Hier was het vannacht/ vanmorgen 11 graden
En nu rond de 20
Gaat nog wel warmer worden, maar er komen onweersbuien deze kant op in de loop van de middag

Eind van de middag gaan we de hort op, schoonvader is vandaag jarig en we gaan met zijn allen uit eten

Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft

jadi

29 mei 2026, 12:09

Afbeelding

Zo we zijn weer gestart voor euch . . mooie dag .. Hier vielen deze morgen een paar druppeltjes Screens zijn dicht, de airco zoemt zachtjes , het is aangenaam hier .. Gisteren en deze morgen al druk bezig geweest weer de printer aan de praat te krijgen het lukt me niet. AI spreekt van app er af en opnieuw installeren maar voor mij is dat een brug te ver.. En dit door gewoon nieuwe Cartouches in te steken .. Soit ik vraag het wel aan schoonzoon ,ooit komt het in orde
Verder ga ik niet veel doen vandaag.. En ja de warmte z zit al goed binnen.. Ik kan alleen de raad geven veel drinken .. Ik drink veel maar blijkbaar nog niet genoeg volgens de bloeduitslagen .. Dus we gaan daar wat beter op letten in de toekomst
Hebben jullie ook zoveel last van de pollen .. Ze hangen, ze vliegen , blijven plakken overal rond ..
Koffie o vingerhoedskruid , dat stond er ook bij ons op het platteland . Dat zou giftig zijn , maar zo mooi en statig . .
mama-inge is het gelukt om het bed in elkaar te krijgen .. Het zal wel , zo te horen is uw man een handige Harry , en zoon leert bij .. En de warmte is hier echt wel TE hoor .. De buiten thermometer zegt dat het buiten NU 38°C is aan de Noorderkant, om 12.u. gans boven op het 2de verdiep.
Zonnebloemetje zonet de uitslag gekregen via telefoon .. Mijn bloedonderzoek is OK en mijn radiologie resultaten zijn ook OK .. Alleen moet ik wat meer drinken , en dat zal ze wel water bedoelen .. Mijn colaatje Z meer dan een liter helpt wel maar euch zal dat niet zijn dat ze bedoelt natuurlijk.. Dus wil zeggen nog meer 's nachts moeten opstaan om naar 2C te gaan.
Daar heb ik moeite mee met koude pasta, ik heb nog altijd liever een koud patatje met een "ajchoentje" in .. Maar smaken verschillen natuurlijk .. laat het jullie smaken, en toy toy bij de dokter
Bekske als we de weerberichten mogen geloven zou de grote hitte aan de laatste stuiptrekkingen bezig zijn.
Zo ik ben aan het einde van mijn epistel .. en nu ga ik a l' aise verder doen in mijn HH
fijne dag aan iedereen , wat je doet geniet er van
toedels
menu ; deze keer is het warm (al gans de week koud) koetong met puree mee van Bon App
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Koffie

29 mei 2026, 13:58

Goedemiddag,
Jadi wat is het bij jullie echt heel warm zeg en dan komt een
een airco goed van pas zeg en ja veel drinken nu is wel belangrijk.
en cola z zit toch veel suiker in al staat het er niet op.
en als je ouder wordt moet je toch vaker naar nummer100 :D
ook hier veel pollen die vliegen hier ook rond met die wind.
Inge dan is het bij jou een stuk koeler en gefeliciteerd met je schoonvader.
Bekske jij hou dus van havermout met fruit zo te lezen.
Zonnebloemetje maar rustig aan doen als je een draaikop hebt is niet goed.
Het was hier 33 graden buiten en binnen best aangenaam
alles dicht houden zonnescherm naar beneden en relaxen .
mag van mij wel gaan stort regenen hoor.
nijlgans met twee jonkies.

Afbeelding

zonnebloemetje

29 mei 2026, 19:16

een goeie vrijdagavond allemaal

amai wat een dag vandaag
eerst zooooo warm in de voormiddag , en toen had ventje een afspraak bij de dokter en toen hij thuis was naar het ziekenhuis gebeld voor een ( nog één er bij ) afspraak en omdat het dringend was met die verwijs brief van de dokter mocht hij al direct deze namiddag nog gaan en dus een tijdje in het ziekenhuis geweest deze namiddag ( gelukkig is er daar airco) en al bij al toch geen slechte uitslag gekregen maar het probleem is wel nog niet opgelost en tis dus afwachten hoe het verder zal evolueren , maar soit dan al tweede helft namiddag in het naar huis rijden nog een koffietje gaan drinken in onze favoriete tearoom binnen bij de airco en dat deed deugd
en toen we terug thuis waren is er een regenbuitje gevallen maar alles is alweer droog buiten

koffie mooie foto hoor en ook zo warm bij jou zie ik

jadi veel drinken is altijd goed hé , wij drinken iedere dag elk een fles water van 2 liter en enkele tassen koffie en 's nachts drink ik dan nog een glas water omdat ik dan mijn medicatie moet nemen voor mijn schildklier , en ik moet meestal enkele keren opstaan door de krampen en dan drink ik iedere keer nog wat water extra , dus drink ik zeker 3 liter in 24 uur
en gelukkig is je bloeduitslag goed en mijn duim heeft toch geholpen

Inge hopelijk een leuk verjaardagsfeestje vandaag

Bekske gelukkig zal die grote warmte wat minder worden vanaf morgen

en nu krijg ik honger , dus eerst ons avondeten uithalen

Afbeelding

mama-inge

30 mei 2026, 06:39

Etentje was prima, buffet restaurant
We waren rond 8 uur thuis

Er is hier gisteravond behoorlijk noodweer overgekomen, harde wind, regen, hagel, in de tijd dat wij weg waren
Bij de buren een boom omgegaan boven op hun schuurtje

Bekske

30 mei 2026, 09:29

Afbeelding
rond 6.30 uur hier onweer en zijn nog aan grommen hierboven de verfrissing was nodig maar het mocht vroeger beginnen .Nu is het wachten voor de minitoer te doen .geniet van jullie weekend groetje

zonnebloemetje

30 mei 2026, 19:00

Afbeelding

mama-inge

30 mei 2026, 19:40

Fijne avond
Net weer thuis van een wandeling in het bos
Honden knock-out

jadi

30 mei 2026, 20:03

Afbeelding
Vlug vlug even binnen en buiten ..
Fijne avond en voor straks een goede nachtrust aan iedereen

Afbeelding
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Anne_marie

30 mei 2026, 22:19

Weer nieuwe kleuren in de tuin.
Nu graag een buitje.....🌧️ 😉
Fijn weekend!

Afbeelding

Afbeelding

mama-inge

31 mei 2026, 07:30

Iets te vroeg wakker op mijn vrije dag
Ontbijt achter de kiezen en zo even met de honden eruit

Nog geen idee wat de dag ons gaat brengen vandaag
Misschien naar een buitenfair een dorp verderop
De voorspellingen voor vanmiddag zijn niet echt goed, regen en onweer
Dus kan ook een middag op de bank met een boek worden

Anne-Marie, mooi, al die kleuren in de tuin
Ik geniet daar ook enorm van.
In het bos is alles ook weer volop groen

Jadi en zonnebloemetje 👋

Koffie

31 mei 2026, 07:44

Goedemorgen,

Anne -marie wat een mooie collage van die bloemen.
Kijke wat de dag gaat brengen ze voorpellen
Regen laat maar komen
Fijne zondag allemaal.

Afbeelding