In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

hallo iedereen de week dat komt zul je me niet regelmatig zien .Waarom om dat ik woensdag moet gaan voor stent en donderdag operatie pols een plaatje moeten ze zetten in de pols.Ben gisteren gevallen en de buurman heeft met mij naar spoed gereden .Er is een voorlopige gips aan en voor een operatie mag ik enkele dagen geen bloedverdunners nemen .Maar ze vonden dat ik die afspraak moest doen van stent want zal weken duren voordat de pols genezen is .En een stent vonden ze belangrijk ook .Dus nu is er een zware gips rond de tot tegen de elleboog ..We waren beiden enorm vermoeid door het wachten in ziekenhuis .ik wens iedereen het beste toe en geniet om het even hoe groetje
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Goede zondagmorgen iedereen ,
Tja het zonnetje laat zich weeral van zijn mooiste kant zien .. Heerlijk is dat wel , maar toch TE is TE . . Wij zijn zo'n temperaturen niet gewoon . Maar toch gaan we blijkbaar er moeten aan wennen, dat de seizoenen serieus aan het veranderen zijn .. We zullen moeten geloven dat veel ijskappen afsmelten .. En dat waar het nu koud is warmer wordt , omgekeerd ..
Zware kost voor een warme dag die aankomt .. Soit trek het je niet aan, ik ga het niet meer meemaken ..
Wat mijn zondag brengt dat weet ik eigenlijk niet zo goed .. Ik laat alles op mijn afkomen
Anne-marie wat een kleurenpalet in uw tuin, dat fleurt een mens op hé .. Je voelt zo in uw typen dat je er zo kan van genieten ..
mama-inge , geniet van je zondag , met een natje en een droogje met boek of zonder boek . Ik was gisteren versleten en ben vroeg gaan slapen durf het bijna niet zeggen maar ik heb sliep bijna 10u wel met tussenpozen .. Het weer speelt me een beetje parten ..
Hallo koffie, altijd fijn u te lezen en ja ze voorspellen regen .. Van mij mag een fikske bui ook komen , dan is al het stof weg en verfrist het een beetje . En de geur van de bloemen en bomen komen dan zo intens door .. En de pollen die zullen dan ook uit de lucht zijn hoop ik. Al heb ik er geen last van , mijn buurman daar en tegen ochère niet te doen voor die mens.
Zonnebloemetje gaat het een beetje, want voor u moet dit dubbel lastig zijn dat warme weer en dan nog eens die draaikop er bij .. Het kan niet anders of het moet wat afkoelen, en hopelijk recupereer je dan . .
Och Bekske toch je doet me verschieten , ik wens je een spoedig herstel toe .. Het komt goed en uw viervoeters hebben je nodig ..
Aan iedereen een super fijne zondag
toedeloe
zei moemoe
menu: friet van de frituur (en vragen of zoon zijn pet er niet vergeten is vorige keer)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie zondagavond allemaal
efkes in de rapte want ik wil onder de douche
Bekske veel sterkte en dat je dat nu ook nog moet meemaken en zo slecht vallen , hopelijk komt alles weer een beetje goed en hou je maar rustig want je ziet wel , het gevaar zit soms in een klein hoekje zoals het spreekwoord zegt
jadi vandaag was het toch al veel beter weer met 23° en de volgende nacht zal het ook redelijk afkoelen naar 14° hier in het westen , want bij die warmte voel ik mij zeker niet goed
hopelijk valt het bij jou ook mee daar boven
Inge hopelijk niet te erg dat onweer bij jullie daar
koffie hier geen onweer gehad , gelukkig maar
en mooie bloemetjes op jou foto
Anne-marie mooi al die kleuren in jou tuin
allé ik ga douchen sè
voor iedereen geniet nog van jullie zondagavond

efkes in de rapte want ik wil onder de douche
Bekske veel sterkte en dat je dat nu ook nog moet meemaken en zo slecht vallen , hopelijk komt alles weer een beetje goed en hou je maar rustig want je ziet wel , het gevaar zit soms in een klein hoekje zoals het spreekwoord zegt
jadi vandaag was het toch al veel beter weer met 23° en de volgende nacht zal het ook redelijk afkoelen naar 14° hier in het westen , want bij die warmte voel ik mij zeker niet goed
hopelijk valt het bij jou ook mee daar boven
Inge hopelijk niet te erg dat onweer bij jullie daar
koffie hier geen onweer gehad , gelukkig maar
en mooie bloemetjes op jou foto
Anne-marie mooi al die kleuren in jou tuin
allé ik ga douchen sè
voor iedereen geniet nog van jullie zondagavond

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
een goeie maandagmorgen iedereen
hier zonnig en droog en voor morgen een frissere dag volgens het weerbericht
dus das goed , laat die koelere dagen maar komen voor de rest van de week
en vandaag rustig aan doen met mijn draaikop
voor iedereen geniet van het mooi weer

hier zonnig en droog en voor morgen een frissere dag volgens het weerbericht
dus das goed , laat die koelere dagen maar komen voor de rest van de week
en vandaag rustig aan doen met mijn draaikop
voor iedereen geniet van het mooi weer

Goede morgen deze morgen ,eigenlijk is het al bijna middag oeps !
Tja ik ben niet gehaast vandaag , alles blijft zo een beetje in mijn handen hangen . Op het terras zegt de thermometer dat het 30 graden is in de vlakke zon .. Maar de lamellen en de screens houden hier de warmte buiten
Eigenlijk weet ik niet veel te vertellen ..
Eigenlijk weet ik niet veel te vertellen ..
Zonnebloemetje , ik ben zelfs niet naar de markt geweest vandaag. . Die hitte maakt me "kaduk"
Ik ben niet de enige want vele mensen weten geen raad met zichzelf door de warmte .. Zelfs mijn dochter zegt dat ze "murm" is ..
Hé hé jij hebt gisteren hier de deur dicht gedaan, en deze morgen terug open gezet .. Wat erg voor je dat die draaikop nog altijd aanwezig is .
Oeps het is een epistel met tussenpozen . Ik ga het toch laten doorgaan .. Want ik wil toch nog van alles proberen te doen ..
Aan iedereen een fijne maandag hou het fris
toedeloe
menu : zelfgemaakte hamburgers met bloemkool in witte saus
-
een goeie middag iedereen
onze airco draait alweer ondanks dat het niet zo warm is als gisteren maar met die draaikop kan ik niet zo goed tegen de warmte en zweef ik precies in hogere sferen en dus doet wat friste wel deugd door de airco
jadi tegen vrijdag zal mijn draaikop wel al beter zijn en het zal dan bijlange niet zo warm meer zijn
en we hebben nog een drukke week voor de boeg met iedere dag afspraken , maar vanaf morgen word er frisser weer voorspeld en ook wat regen , dus laat maar komen dat fris weertje want daar voel ik mij veel beter bij
en doe ook maar rustig aan want als je ouder word voel je dat rap als er iets teveel word vind ik
en hopelijk kunnen we vrijdag dan genieten in wat frisser weer van een gezellige namiddag
en nu met de voetjes omhoog in de zetel voor de tv

onze airco draait alweer ondanks dat het niet zo warm is als gisteren maar met die draaikop kan ik niet zo goed tegen de warmte en zweef ik precies in hogere sferen en dus doet wat friste wel deugd door de airco
jadi tegen vrijdag zal mijn draaikop wel al beter zijn en het zal dan bijlange niet zo warm meer zijn
en we hebben nog een drukke week voor de boeg met iedere dag afspraken , maar vanaf morgen word er frisser weer voorspeld en ook wat regen , dus laat maar komen dat fris weertje want daar voel ik mij veel beter bij
en doe ook maar rustig aan want als je ouder word voel je dat rap als er iets teveel word vind ik
en hopelijk kunnen we vrijdag dan genieten in wat frisser weer van een gezellige namiddag
en nu met de voetjes omhoog in de zetel voor de tv

Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemiddag alle,
Jadi een leuk plaatje heb hem opgeslagen.
Zo dan is het bij jou aardig warm nog 30 gr en dan heb je ook geen puf
om iets te doen he.
Maar ja de kabouters doen het niet
.maar lekker bloemkool met een sausje
over heen en vast ook nog aardappels erbij.
Zonnebloemetje is te hopen dat het snel wat koeler wordt hoor
Hier is het 24 gr en de zon gaat steeds weg.
Morgen gaat het regenen volgens buien radar laat maar komen.
Fijne maandag .
De waterlelies komen weer op.

Jadi een leuk plaatje heb hem opgeslagen.
Zo dan is het bij jou aardig warm nog 30 gr en dan heb je ook geen puf
om iets te doen he.
Maar ja de kabouters doen het niet
over heen en vast ook nog aardappels erbij.
Zonnebloemetje is te hopen dat het snel wat koeler wordt hoor
Hier is het 24 gr en de zon gaat steeds weg.
Morgen gaat het regenen volgens buien radar laat maar komen.
Fijne maandag .
De waterlelies komen weer op.

-
een goeie namiddag iedereen
koffie , die zelfde waterlelies hadden wij ook op onze vijver en het waren wilde waterlelies die ieder jaar heel mooi bloeiden
ik zal eens een fotootje plaatsen

en ook onze vingerhoedskruiden in en stukje van de tuin

koffie , die zelfde waterlelies hadden wij ook op onze vijver en het waren wilde waterlelies die ieder jaar heel mooi bloeiden
ik zal eens een fotootje plaatsen

en ook onze vingerhoedskruiden in en stukje van de tuin

mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Werk is weer klaar en ik ga zo richting bed
Het zonnetje schijnt en het is niet koud
De voorspellingen voor vanmiddag zijn dat het gaat regenen, stormen? onweren
Jadi en zonnebloemetje, is het bij jullie nog steeds zo warm?
Mooie foto's
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Werk is weer klaar en ik ga zo richting bed
Het zonnetje schijnt en het is niet koud
De voorspellingen voor vanmiddag zijn dat het gaat regenen, stormen? onweren
Jadi en zonnebloemetje, is het bij jullie nog steeds zo warm?
Mooie foto's
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
-

Goede morgen iedereen, hier is er geen zon maar het is niet koud. De grond ligt nat dus deze nacht geregend . Intussen heb ik al mijn balustrade ontdaan van de duivenkakjes .En verder naar de plaatselijke winkel al geweest bestelling voor zondag morgen is doorgegeven.
Straks naar 't Stad krant en dag allemaal halen , de krantenboer in de winkel is in verlof .. Voor wij klanten vervelend, maar die mens heeft ook recht op verlof
Deze namiddag jaarlijkse controle nefroloog ..
Zonnebloemetje eerst en vooral ik kijk er echt wel naar uit naar vrijdag. Hopelijk is die draaikop vandaag al wat beter. Maar gelukkig is het al zo warm niet meer . Jullie tuin van vroeger, die was zodanig ingericht dat je het einde niet zag.. Echt dat was zo prachtig bij jullie . . En die zon dat Picske* geschilderd had , dat zie ik nog zo voor mij op de blauwe achtergrond.. Ik zie ook meiklokjes staan daar heel beneden in het hoekje .. Verschillende hoekjes en kantjes die met elkaar verbonden waren ts het groen en de bloemen en de vijver natuurlijk. Daar tussen kwam je het hotel met veranda tegen van Trezeke ♥ Als ik juist ben was dit een zijdehoentje met witte sokjes aan hé
Koffie gelukkig is het hier ook wat afgekoeld , maar de warmte zit nog binnen. O hoe mooi die waterlelies, het doet me denken aan ons mini vijvertje 1 zo'n bloem en de vijver lag vol
Adam zwaai zwaai, mooie rozen en ruiken die goed ?
Intussen is mama-inge aan haar schoonheid slaapje begonnen, om dan straks er terug in te vliegen.
Bekske ik duim voor je .
Aan iedereen een fijne dinsdag, lekker afgekoeld
toedeloe
menu: 'kweetnognie
-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemorgen allemaal,
Zonnebloemetje wat een prachtige foto's laat je zien
en wat een ruime tuin met echt van alles erin leuk die kikker .
Adam die witte rozen doen het ook heel mooi zeg.
Jadi dus jij hebt ook last van die duiven op het balkon( balustrade )kakjes
ja hier ook en maar gelijk eraf halen soms een dag niet.
en de krant halen en bestelling voor zondag gedaan komen ze dat dan brengen
of hoe gaat dat geen idee?
Bekske sterkte vandaag.
Inge ligt in dromenland heb je ook een liedje van.
Heb An al een poosje niet gezien hier.
hier regent het eindelijk en stukje koeler en al vroeg vanmorgen
op pad geweest voor een paar dagen ingeslagen ivm het weer.
Nu tijd voor een bakkie koffie.

Zonnebloemetje wat een prachtige foto's laat je zien
en wat een ruime tuin met echt van alles erin leuk die kikker .
Adam die witte rozen doen het ook heel mooi zeg.
Jadi dus jij hebt ook last van die duiven op het balkon( balustrade )kakjes
ja hier ook en maar gelijk eraf halen soms een dag niet.
en de krant halen en bestelling voor zondag gedaan komen ze dat dan brengen
of hoe gaat dat geen idee?
Bekske sterkte vandaag.
Inge ligt in dromenland heb je ook een liedje van.
Heb An al een poosje niet gezien hier.
hier regent het eindelijk en stukje koeler en al vroeg vanmorgen
op pad geweest voor een paar dagen ingeslagen ivm het weer.
Nu tijd voor een bakkie koffie.

-
een goeie dinsdagmorgen iedereen
yes yes yes veel minder warm en regen vandaag en das dan weer mijn soort van weer die ik graag heb
en hopelijk blijft die zon eens weg vandaag , want na die hete dagen hangt ze mijn voeten uit
onze poetshulp is al bezig van 8u deze morgen en alle vensters staan hier open en gelukkig komt de regen van uit het westen waardoor hij niet rechtstreeks zowel achteraan en vooraan binnen zit
koffie , bijna 2,5 jaar geleden hebben we ons huis verkocht om in een appartement te gaan wonen omdat ik niet veel meer kon door mijn spierziekte , maar iedereen zei dat we een hele mooie diervriendelijke tuin hadden met allerlei leuke hoekjes en 3 terrassen en allemaal zelf gedaan naar onze eigen goesting , maar het was tijd voor een ander deel van ons leven waar we ons nu ook heel goed bij voelen en we hebben het ons nog geen seconde beklaagd dat we verhuisd zijn , alleen de vissen in de vijver missen we soms wel eens , maar als het niet meer gaat om alles te doen dan moet je een goeie en andere beslissing nemen vinden wij
jadi tis iedere dag ietske beter met mijn draaikop , gelukkig maar en vrijdag zal het dan ook niet zo warm meer zijn , dus das meegenomen hé
en veel succes hoor bij de nefroloog deze namiddag , ventje is vorige week geweest naar de nefroloog voor zijn suiker en zijn schildklier , want deze moet zeker ieder jaar gecontroleerd worden omdat er al enkele jaren kleine vlekjes op zitten zodat deze niet groter worden
Bekske we zullen zeker duimen voor een goeie afloop morgen in het ziekenhuis , veel succes met de operatie
Inge oef gelukkig al wat afgekoeld hier en nu 20° en nat , dus das al veel beter hé
en geniet maar van je slaapje
Adam heel mooi die witte rozen en ruiken ze ook goed ?????
allé nog enkele fotootjes uit onze vorige tuin om een beetje in de stemming te blijven

yes yes yes veel minder warm en regen vandaag en das dan weer mijn soort van weer die ik graag heb
en hopelijk blijft die zon eens weg vandaag , want na die hete dagen hangt ze mijn voeten uit
onze poetshulp is al bezig van 8u deze morgen en alle vensters staan hier open en gelukkig komt de regen van uit het westen waardoor hij niet rechtstreeks zowel achteraan en vooraan binnen zit
koffie , bijna 2,5 jaar geleden hebben we ons huis verkocht om in een appartement te gaan wonen omdat ik niet veel meer kon door mijn spierziekte , maar iedereen zei dat we een hele mooie diervriendelijke tuin hadden met allerlei leuke hoekjes en 3 terrassen en allemaal zelf gedaan naar onze eigen goesting , maar het was tijd voor een ander deel van ons leven waar we ons nu ook heel goed bij voelen en we hebben het ons nog geen seconde beklaagd dat we verhuisd zijn , alleen de vissen in de vijver missen we soms wel eens , maar als het niet meer gaat om alles te doen dan moet je een goeie en andere beslissing nemen vinden wij
jadi tis iedere dag ietske beter met mijn draaikop , gelukkig maar en vrijdag zal het dan ook niet zo warm meer zijn , dus das meegenomen hé
en veel succes hoor bij de nefroloog deze namiddag , ventje is vorige week geweest naar de nefroloog voor zijn suiker en zijn schildklier , want deze moet zeker ieder jaar gecontroleerd worden omdat er al enkele jaren kleine vlekjes op zitten zodat deze niet groter worden
Bekske we zullen zeker duimen voor een goeie afloop morgen in het ziekenhuis , veel succes met de operatie
Inge oef gelukkig al wat afgekoeld hier en nu 20° en nat , dus das al veel beter hé
en geniet maar van je slaapje
Adam heel mooi die witte rozen en ruiken ze ook goed ?????
allé nog enkele fotootjes uit onze vorige tuin om een beetje in de stemming te blijven

*** Zie het leven van de zonnige kant ***