In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)
-
zonnebloemetje - Lid geworden op: 08 aug 2011, 22:36
een goeie namiddag iedereen
vandaag grotendeels binnen gebleven bij de airco , maar in de namiddag had ik een afspraak bij Celine voor mijn nageltjes en daarna weer naar huis in onze zetel bij de airco en een lekker ijsje gegeten
het zal weer een warme nacht worden maar met onze ventilator boven ons bed is het goed te doen
vorige nacht was het rond 4u in de ochtend nog 26° buiten en dus konden we maar tegen de ochtend de vensters open zetten
dus nog enkele dagen op onze tandjes bijten en na het weekend word het dan weer wat normaal wat de temperatuur betreft
Inge ha ha ha das een goeie met die mais
jadi ook last van de warmte zo te zien , ja als je ouder word kan je daar dan niet meer zo goed tegen hé , das bij mij ook zo hoor , maar wij houden ons rustig en doen zo weinig mogelijk in die warmte
Bekske van die "broeikas "kan ik ook niet genieten hoor
ik kom de volgende dagen niet meer buiten
allé ik ga douchen en een frisse douche zal deugd doen
tot later

vandaag grotendeels binnen gebleven bij de airco , maar in de namiddag had ik een afspraak bij Celine voor mijn nageltjes en daarna weer naar huis in onze zetel bij de airco en een lekker ijsje gegeten
het zal weer een warme nacht worden maar met onze ventilator boven ons bed is het goed te doen
vorige nacht was het rond 4u in de ochtend nog 26° buiten en dus konden we maar tegen de ochtend de vensters open zetten
dus nog enkele dagen op onze tandjes bijten en na het weekend word het dan weer wat normaal wat de temperatuur betreft
Inge ha ha ha das een goeie met die mais
jadi ook last van de warmte zo te zien , ja als je ouder word kan je daar dan niet meer zo goed tegen hé , das bij mij ook zo hoor , maar wij houden ons rustig en doen zo weinig mogelijk in die warmte
Bekske van die "broeikas "kan ik ook niet genieten hoor
ik kom de volgende dagen niet meer buiten
allé ik ga douchen en een frisse douche zal deugd doen
tot later

*** Zie het leven van de zonnige kant ***-
mama-inge - Lid geworden op: 04 jun 2020, 20:56
Goedemorgen en een fijne dag
Veel te vroeg wakker, maar het is ontzettend warm op de slaapkamer
Hoop dat ik straks, na het werk, wat beter slaap
Er zit nog een was in de machine
Ga ervan uit dat dat vandaag heel snel droog is
Beterschap voor de zieken en sterkte voor wie het nodig heeft
Veel te vroeg wakker, maar het is ontzettend warm op de slaapkamer
Hoop dat ik straks, na het werk, wat beter slaap
Er zit nog een was in de machine
Ga ervan uit dat dat vandaag heel snel droog is
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

van een uur of vijf is hier weer alles dicht heb geen ventilator of airco dat kan niet met de vogels die mogen geen tocht hebben .Maar hier was het gisteren met alles dicht tusen 25 en 26 graden.Rond middernacht de achterdeur op een kier alsook de venster voorkant op een kier zodat het ver lucht werd .zelfs gordijnen dicht aan de koepels .Die ik speciaal daar voor gemaakt heb met dubbel stof die verduisterd .zo ik wens jullie het beste met deze braad boven .groetje
-
een goeie namiddag iedereen
het word weer een hete dag vandaag
wij zijn pas thuis en we zijn al naar Oostende geweest om onze auto af te halen en de vervangwagen terug te brengen en aan de kust ( in Oostende dus ) was het de zelfde temperatuur 30° als hier in Brugge en ondertussen is het nu al wat meer
allé we gaan eten en we hebben lekkere koude schotel meegebracht van de traiteur en dat zal smaken in dat warm weer
dus nu de tafel dekken en na het middageten bij de airco in de zetel voor de tv
tot later en probeer het koel te houden

het word weer een hete dag vandaag
wij zijn pas thuis en we zijn al naar Oostende geweest om onze auto af te halen en de vervangwagen terug te brengen en aan de kust ( in Oostende dus ) was het de zelfde temperatuur 30° als hier in Brugge en ondertussen is het nu al wat meer
allé we gaan eten en we hebben lekkere koude schotel meegebracht van de traiteur en dat zal smaken in dat warm weer
dus nu de tafel dekken en na het middageten bij de airco in de zetel voor de tv
tot later en probeer het koel te houden

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Deze morgen op boodschappen geweest . .Man niet te doen van de hitte . ik was blij dat ik thuis was .. Alles wat koud moest blijven vlug weg gestopt in de frigo .. En daarna eerst een beetje in de relax .. En wetende dat ik in 1976 8 maanden zwanger was .. Toen kon ik het er beter tegen dan nu ..
Verder heb ik kort na de middag een koude schotel klaargemaakt . Zoon komt straks, en de kleinkinderen springen ook eens binnen . Ik ben in mijn uppie
Zonnebloemetje het is niet te doen hé , die hitte .. Ik ben gebakken-gebraden en gestoomd. Morgen gegrild... pfff ....puf puf ... gelukkig airco en ventatie in de keuken ..
Inge uw plaatjes zijn de max
Bekske het koelde hier deze nacht niet af, er was geen zuchtje wind ..
Zo ik wens iedereen verder nog een fijne namiddag verder, en voor later een goede nacht in de catacomben .Alles is potdicht =donker in huis..
toedeloe
menu: koude schotel met rosbief
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
Goedemorgen en een fijne dag
Werk is gedaan met een koele 15 graden, heerlijk
Ik zit nu buiten een boterham te eten en ga zo richting bed
Het gaat een hele warme dag worden, dus vandaag gaan we zeer weinig doen
Jadi, redelijk geslapen gisterenochtend, maar voor mijn gevoel toch nog te vroeg weer wakker
Werk is gedaan met een koele 15 graden, heerlijk
Ik zit nu buiten een boterham te eten en ga zo richting bed
Het gaat een hele warme dag worden, dus vandaag gaan we zeer weinig doen
Jadi, redelijk geslapen gisterenochtend, maar voor mijn gevoel toch nog te vroeg weer wakker
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

wat ben ik blij met mijn zelfgemaakte gordijnen .Het is een verduisterde stof en gewone stof .Heb er ook gemaakt voor de koepels die je kunt open schuiven met een stok .Hier binnen schrok de huis arts maar ook de kinesist dat het hier niet te warm was .Gisteren was hier binnen 26 graden zonder ventilator of airco .Wel waren de gordijnen dicht alsook de dubbel rolluik .Gisteren avond rond 23 uur de venster op klip en achter de deur open tot deze morgen 5 uur .Dan heb ik alles terug afgesloten .Het was weer verlucht en dat voelde goed aan vanmorgen .Hoe deden ze het 50 jaar geleden doen waren de huizen nog niet zo als de meeste huizen .Ik heb nog een oud huis met dikke buitenmuren .Nog een paar dagen geduld om de zwijgen over de luxe van badkamers nu tegenover vroeger hadden de meeste nog geen badkamer en toch moesten ze het ook overleven die warmte .afijn ja het is nu broedend warm een bakoven buiten .Dus binnen blijven .tracht er het beste van de maken groetje
-
een goeie warme vrijdagmorgen iedereen
vannacht was een hele warme nacht en we konden geen vensters open zetten voor wat frisse lucht want de buiten temperatuur is gans de nacht 27° gebleven , gelukkig was het toch een beetje te doen met onze ventilator boven het bed , maar ik was iedere twee uur wakker en tussenin wat rond gelopen en dan terug wat geslapen en ventje heeft heel goed geslapen terwijl ik aan 't rondspoken was
nu staat onze mobiele airco in de keuken en het is hier al goed en een stuk afgekoeld
Inge amai bij jullie 15° vannacht , daar kunnen wij alleen maar van dromen , wat een luxe daar bij jullie
jadi hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht met die hitte
Bekske bij jou binnen ook warm zeker
koffie hoe is het bij jou qua temperatuur , ook zo warm ??
allé wij gaan dadelijk voor enkele uurtjes wat frissere oorden opzoeken
tot later

vannacht was een hele warme nacht en we konden geen vensters open zetten voor wat frisse lucht want de buiten temperatuur is gans de nacht 27° gebleven , gelukkig was het toch een beetje te doen met onze ventilator boven het bed , maar ik was iedere twee uur wakker en tussenin wat rond gelopen en dan terug wat geslapen en ventje heeft heel goed geslapen terwijl ik aan 't rondspoken was
nu staat onze mobiele airco in de keuken en het is hier al goed en een stuk afgekoeld
Inge amai bij jullie 15° vannacht , daar kunnen wij alleen maar van dromen , wat een luxe daar bij jullie
jadi hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vannacht met die hitte
Bekske bij jou binnen ook warm zeker
koffie hoe is het bij jou qua temperatuur , ook zo warm ??
allé wij gaan dadelijk voor enkele uurtjes wat frissere oorden opzoeken
tot later

jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54

Warme morgen, mijn lichaam voelt "wak" zweterig en ik heb alleen mijn wasgoed geplooid. Gisterenavond buiten gehangen en om 7.30u deze morgen binnen gehaald . Toen tekende de buiten thermometer al 37°C
Nog in de vroege morgen om een krant geweest. Blijkbaar was ik niet de enige die zo dacht..
Intussen terug thuis in de frisse keuken /living.
Mama-inge jij spreekt van 15°C hier was het gans de nacht niet beneden de 20°C. Intussen ben jij in een diepe slaap , allee dat hoop ik dan
Bekske wat een toeval ik stond deze morgen met een man te praten over vroeger . Die zei net hetzelfde als jij . Nu zijn de huizen zodanig geïsoleerd at het niet meer afkoelt in de zomer.. En inderdaad wij zijn zo opgegroeid. In ons vroeger huis was het ook altijd fris .. Het was een oude boerderij en we hadden een spouw van 8 cm ..
Zonnebloemetje met de ventilator een 2-tal uren te laten draaien met de timer ben ik gelukkig in slaap gesukkeld zo rond middernacht en geslapen tot 5u . Vanavond verhuist de ventilator uit de keuken terug naar de slaapkamer .. Ik hoop dat je die frisse oorden vind . . Want alleen in de supermarkt vond ik het zalig .. Ik had eerst gestopt aan de krantenwinkel (dichts) maar er stonden zoveel mensen voor mij voor de lotto of zoiets.. Dat ik omdraaide en naar de Carrefour om een krant reed .. Daar was het tenminste fris ..=airco
Hou het koel,
want het is zwoel
Aan iedereen een fijne vrijdag en laat nu maar eens zien daar boven om een ferme regenvlaag te sturen zonder hagel of schade .. Zodat het eindelijk wat afkoelt.
toedeloe
menu : koude schotel
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
-
Koffie - Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21
Goedemorgen alle,
Zonnebloemetje ja het is nu echt afzien hier 34graden
Maar gevoel 38 gr en loopt in de dag hier op naar 40graden.
Jadi ja echt een plaknacht en ook bij jou dus bloedheet
Maar veel water drinken dat is wel nodig als je op leeftijd ben.
Bekske dat scheelt een hoop die verduisterde gordijnen en ook hier geen
airco en ook geen ventilator.
Maar lekker binnen blijven en hier ook een koude salade.
Voor vanavond hou je hoofd koel en met de voeten.
in een bak met water geeft iets verkoeling.

Zonnebloemetje ja het is nu echt afzien hier 34graden
Maar gevoel 38 gr en loopt in de dag hier op naar 40graden.
Jadi ja echt een plaknacht en ook bij jou dus bloedheet
Maar veel water drinken dat is wel nodig als je op leeftijd ben.
Bekske dat scheelt een hoop die verduisterde gordijnen en ook hier geen
airco en ook geen ventilator.
Maar lekker binnen blijven en hier ook een koude salade.
Voor vanavond hou je hoofd koel en met de voeten.
in een bak met water geeft iets verkoeling.

-

Ik was erg blij met die koele 15 graden
Had het zelfs koud toen ik vanmorgen buiten aan het ontbijten was
Inmiddels staat de thermometer buiten op 45 graden (hangt op het moment in de zon)
En binnen is het 26
's Avonds is het hier ook ontzettend warm op de slaapkamer en vannacht blijft de temperatuur boven de 20 graden
-
een goeie avond alweer leutertjes allemaal
amai hopelijk is het morgen al enkele graadjes frisser
onze mobiele airco staat hier volle bak te draaien in de living en dat voel je toch
want ik kan echt niet tegen die hoge temperaturen
en vroeger hadden we dat niet die hete zomers met zulke hoge temperaturen , maar eerst was er het gat in de ozonlaag en nu is het klimaat aan 't opwarmen en het zal er waarschijnlijk niet beter op worden
deze voormiddag zijn we gaan shoppen naar enkele winkels in een winkelcentrum waar er airco is en dat deed deugd met die warmte
Inge toen wij deze middag thuis kwamen was het ook 26° binnen , maar we hebben direct de airco laten draaien en nu is het in de living toch enkele graadjes minder
koffie wij hebben deze middag ook een koude salade gegeten , want met die warmte geen warme maaltijd hier
jadi in ons huis was het in dat weer ook ietske frisser beneden maar boven was het zelfs warmer dan hier om te slapen
en ventje heeft zo goed geslapen vannacht met de ventilator boven ons bed op de tweede stand dat hij een half bos heeft omgezaagd
Bekske in 26° kan ik echt niet zitten voor gans de dag want dan word ik echt raar in mijn hoofd
allé dadelijk een beetje eten en dan een bijna koude douche die de laatste dagen echt wel deugd doet
voor iedereen doe rustig aan want inspanningen doen in die hitte is slecht voor onze tikker hé

amai hopelijk is het morgen al enkele graadjes frisser
onze mobiele airco staat hier volle bak te draaien in de living en dat voel je toch
want ik kan echt niet tegen die hoge temperaturen
en vroeger hadden we dat niet die hete zomers met zulke hoge temperaturen , maar eerst was er het gat in de ozonlaag en nu is het klimaat aan 't opwarmen en het zal er waarschijnlijk niet beter op worden
deze voormiddag zijn we gaan shoppen naar enkele winkels in een winkelcentrum waar er airco is en dat deed deugd met die warmte
Inge toen wij deze middag thuis kwamen was het ook 26° binnen , maar we hebben direct de airco laten draaien en nu is het in de living toch enkele graadjes minder
koffie wij hebben deze middag ook een koude salade gegeten , want met die warmte geen warme maaltijd hier
jadi in ons huis was het in dat weer ook ietske frisser beneden maar boven was het zelfs warmer dan hier om te slapen
en ventje heeft zo goed geslapen vannacht met de ventilator boven ons bed op de tweede stand dat hij een half bos heeft omgezaagd
Bekske in 26° kan ik echt niet zitten voor gans de dag want dan word ik echt raar in mijn hoofd
allé dadelijk een beetje eten en dan een bijna koude douche die de laatste dagen echt wel deugd doet
voor iedereen doe rustig aan want inspanningen doen in die hitte is slecht voor onze tikker hé

*** Zie het leven van de zonnige kant ***