In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

Vandaag, 11:12

Afbeelding
Zondagmorgen , wat was ik ontgoochelt deze morgen , hier is het nog altijd even warm binnen .. Beneden is het afgekoeld zalige temperatuur .. Dus airco en ventilator(keuken) staan te draaien . Ik voel me vandaag ook niet zo lekker .. Mijn hoofd, maag zeggen dat het tijd is dat het weer moet veranderen .. Hier om 00u regen, paar lichtflitsen een heel zware knal en dat was het .. Deze morgen al terug heel warm . . water .. . . regenwater . . . ik snak er naar zo dat muren en plat dak afkoelt . .
mama-inge oeps ja logisch dat ik daar niet aan gedacht heb. Als ik een krant koop zit er ook altijd van alles bij .. sorry daarvoor .. En waarschijnlijk dan ook nog mensen die de weekendkrant kopen . Is het bij jullie ook nog zo warm ? . . Een raad dat ik hier ergens gelezen heb op sennet , een geen te koude maar eerder een lauwe douche nemen , bij te koude douche zweet je nog meer ..
Rapuzel ik straks eens op ontdekkingstocht maar eerst hier mijn epistel verder . Graag gedaan hoor , ik vind het echt een goede investering . .Vooral ze zeggen dat de zomers warmer en warmer worden . . Ik las ook voor een installatie de mensen al zeker moeten wachten tot 2027. Ze kunnen de aanvragen niet bolwerken . Wat verder lees ik dat koffie je al gevonden had .. 50j getrouwd DAME ! ! ! .. Doe er maar nog vele jaren er bij . . dit wens ik jullie beide van harte toe. O nee , dat vind ik erg dat je geen scootmobiel kan aanschaffen , dat is een deel van je vrijheid dat je niet hebt .. Zo'n toestanden maken mij echt wel ongemakkelijk. Mijn tenen krullen ook als er iemand op een gehandicapte plaats staat zonder dat het nodig is .. grrr ..
De wereld is toch klein hé , 10 km van bij koffie .. wat sennet al niet teweegbrengt ..
En daar kan Zonnebloemetje + Picske * van meespreken
Zonnebloemetje gisteren aangekomen op de afspraak een heel zwarte hemel met bliksemschichten, buiten gekomen de zon scheen in al haar glorie en weeral te warm . . Zo te lezen hadden jullie al een serieuse regenbui in de voormiddag gisteren . Hier pff .. 2 " muggenpieskes" en dat was het . En ik schreef gisteren met grote sier "HET REGENT" mijn letters waren nog maar getypt of het stopte al ..
Bekske toen ik een hondje had , ging ik op blote voeten voelen aan de stenen hoe warm die waren .. Die pootjes van die schatjes kunnen ook hun kussentjes verbranden hé . .Maar alle beestjes bij u zijn met hun spreekwoordelijke poep in het water gevallen . Ze hebben een gouden mandje bij u.
Zo mijn epistel is klaar voor vandaag. Aan iedereen maak er het beste van .
toedeloe
menu: frietkot grote honger heb ik niet , maar zoonlief dat is iets anders natuurlijk.

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

Vandaag, 11:27

Rapuzel /Rapunsel ik heb je gevonden .. ik heb op "ZOEK" moeten klikken vond de topic niet.. Maar als West-Vlaming trekken we onze plan hé ..
In de Limburg daar moet het nu wel warm zijn denk ik ..
Ik ben van het binnenland naar de Westhoek gaan wonen ..
Salutjes en welkom oeps ik heb dat vergeten te zeggen, hoe lomp van mij ..
*Gisteren hoorde ik een woord dat ik al heel lang niet meer gehoord had uit mijn geboortestad ..
"te fète" = direct . .
Ik weet niet Zonnebloemetje ken jij dat woord ? . .
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Koffie
Lid geworden op: 16 aug 2025, 18:21

Vandaag, 12:06

Goedemorgen,

Jadi ja is nog steeds afzien met de warmte en bij jou dus
noppes wat de regen betreft maar rustig aan doen hoor en een kopje thee of
kopje koffie met iets erbij want met dit weer heb je ook niet zoveel trek.
Zonnebloemetje bij jou ook regen gevallen dat frist wel even op hoor.
Inge dus jij woon dus ook in Drenthe en dan komt het wel bekend voor.
Bekske bij jou ook wat regen gevalle en al vroeg alles dicht want het gele bolleke
kwam alweer te voorschijn.
Rapuzel toch jammer dan kan je inderdaad niet makkelijk naar buiten.
We waren een paar dagen vanaf 22 juni in Drenthe zouden naar de dierentuin gaan
maar was te warm om daar een paar uur rond te lopen hadden daar geen zin in.
Maar wel even in het centrum van Emmen geweest op 23 juni is onze trouwdag 54jaar.
en daar samen wezen lunchen.
fijne dag allemaal en rustig aan.


Afbeelding