in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

zwanenmeer

23 nov 2017, 17:52

Een goedenavond aan alle seizoentjes !

Veel moed en sterkte voor MM en MJ en iedereen die het kan gebruiken ..

Afbeelding

Dit plaatje kon je vroeger aanklikken en dan speelde er prachtige pianomuziek .. jammer dat dat niet meer
werkt ..

Kheb vandaag terug een Yama.. keyboard /piano gekocht in de LID.. / mijn piano is heel oud en is niet meer te stemmen . Nu kan ik mij terug volop uitleven op dit veelzijdig instrument . :-D :-D
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

23 nov 2017, 18:26

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Anjelier, kaarsje brandt voor jouw vader. Dat alles goed mag verlopen en hij morgen naar huis mag.

Muddy Maddy, ook voor jouw vader brandt er een extra kaarsje.

Oma-C, ik ben ook droog naar en van de kine geraakt. Toen de hemel openbrak, was ik net aan het poetsen, nu is het weer droog, maar er staat wel nog een venijnig windje. Ga als het zo waait ook nooit met de fiets. En kine is op stapafstand, daar ga ik altijd te voet naar toe.

Zwanenmeer, proficiat met de aankoop. Jij bent dan heel muzikaal aangelegd. Hoop dat je er heel veel plezier aan beleeft.

En Niels heeft weer alles op. Denk dat het ergste geleden is, arme woef.

Ik ga de kaarsjes in zijn kamer aandoen en dan zet ik mij bij hem en ga gewoon wat TV kijken. Manlief is vandaag misschien wat vroeger thuis als het verkeer weer geen chaos is.

Ik wens iedereen nog een heel fijne avond en voor later vandaag een zachte slaapwel.
Liefs aan jullie allen en een stevige knuffel.

Muddy Maddy

24 nov 2017, 04:33

Goede morgen seizoentjes,

ik ben hier terug. ons moeder, aangemoedigd door bezoek begon de dramaqueen uit te hangen toen ze me belde met het nieuws dat vader na de bestraling niet meer kon slikken, en dat het einde naderde.
Gisteren was het een ander verhaal. nadat ze weg waren is de bestralingsartse nog eens langs gekomen en na 3 uur kon hij al weer wat beter slikken. zijn voedsel moet echter toch nog gemalen worden. op 5 december wordt hij aan zijn blaas geopereerd en als alles goed gaat mag hij op zijn verjaardag 15 december naar huis. hij moet na zijn operatie wel 2 dagen intensief gevolgd worden.
het bezoek vroeg aan moeder of ventje na zijn werk bij mijn vader langsging. mijn moeder antwoordde dat die jongen moe van werken was! die scherpe tong van haar ook!
heb al naar het restaurant gebeld voor zondag.
ik heb dus weer 9 kine beurten voorgeschreven nadat aangetoond is dat mijn linkerbeen verzwakt is. moeder ( alwetend) zei dat het van mijn heup kwam of mijn knie. Tom schudde toen hij dat hoorde zijn hoofd.
maandag komt de schoorsteenveger. vandaag ben ik van thuiswacht want unigro komt een pakje brengen via B- post.
Gimly was gisteren ziek geweest ( midden in de nacht gewoon over komen geven in de slaapkamer) dus hij moet weer op dieet.
ik ben dus alweer vroeg op, door een lopende neus en de slaap niet meer kunnen vatten.
ik wil iedereen bedanken voor het meeleven en de kaarsjes. er staat ons nog een moeilijke periode te wachten. terwijl ik dit schrijf is het hier weer aan drash national te doen. ik ben gisteren met mijn regenhoedje naar de dokter geweest.
Gimly lag hier naast me. hij heeft weer kattenlogica: er is een leeg plekje in mijn pot=ze is leeg.
het is een beetje wennen met die nieuwe lay-out en de tekst op je scherm is groter. maar alles went.
ventje heeft weer zijn sporttesten niet moeten doen. nu hoeft het voor hem niet meer. ze moeten ze maar volgend jaar afnemen als de sportmonitor er met zijn gedachten bij is. vandaag moet ventje naar zeebrugge, een schip gaan controleren.
ik ga me nu een beetje bezig houden. als jullie me lezen is het teken dat het redelijk gaat. maar volgende week heb ik weer een drukke agenda.
al denk ik dat ik me een beetje geforceerd heb bij Tom want mijn benen voelen weer zwaar aan.
nog eens bedankt allemaal.
Fijne vrijdag, groetjes en een dikke knuffel voor jullie allemaal voor de steun. dat steekt mij toch een brede riem onder het hart. Tot...
Cats Rule!

Oma-C

24 nov 2017, 09:07

Afbeelding

Goede morgen iedereen...., dan vergeet ik niemand :)
Een donkere koude morgen en we hebben in de vroege uurtjes nog regen gehad
ik hoorde het tegen de rolluiken.. :roll: het is dan heerlijk in een warm bed te liggen :wink:

clive, ja het is me wat met het verkeer de laatste tijd :roll:
en wie daar de hele week in moet.... ik liever net... :)

M-M beterschap voor je vader... en goede moed...

anjelier voor jou ook steun en moed voor je vader...

Voor alle seizoentjes een aangename dag... straks is het weer weekend :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wingerd

24 nov 2017, 13:41

Hallo dames allemaal, ik kom hier ook nog eens mijn duit in het zakje doen.
Eerst en vooral, heel blij voor jou M-J, en voor je man natuurlijk. En bedankt voor het zeer mooie kaartje !

M-M, voor jou ook heel blij dat het momenteel toch terug beter gaat. Hou de moed erin !

Ik heb hier ook een medisch verhaal, ik zal het wel kort houden.
Vorige week voor ik hier even afwezig was, vierklauwens naar de huisarts geweest, lichte paniek, gezwel in de hals gevoeld. Bloedonderzoek wees uit dat de schildklier wel normaal werkt.
Dan een pauze wegens plezantere bezigheden, en deze week begon het : maandag echografie, dinsdag huisdokter, woensdag CT-scan, donderdag huisdokter en verdere verwijzing voor een NMR eind december. Want ze ontdekten nog wat anders dat moet onderzocht worden. Ik was gisteren wel van slag, gelukkig hadden we 's avonds een eet-afspraak met onze vrienden, die zitten ook wat in de penarie dus konden we elkaar oppeppen.
Vandaag dan tot slot van de week een onderhoud met de tandarts om de plaatsing van twee implantaten te bespreken, klonk ook al niet plezant dus daar moet ik nog eens goed over nadenken.

Dus, wie nog een kaarsje overheeft, brand er nog maar eentje.
Ik laat nu alles maar eens goed bezinken. Tussen haakjes, voor zover ik weet is K niet van de partij hoor.

Ik wens jullie in elk geval een fijn weekend toe, ik ga er ook van genieten.

Helena van Troje

24 nov 2017, 13:58

Wingerd, even oud en op dezelfde dag naar de tandarts :P :wink:
Ik moet nog gaan seffens. Volgende keer vraag ik een afspraak op een minder druk verkeers uur. Liefst in de voormiddag . Ik dacht eerst met de wagen te gaan, maar de scholen zijn net uit en ik heb geen zin in miserie met fietsende kinderen. Zal zelf wel fietsen.

Gisteren te voet naar het park, was wel het op de grens van kunnen.

Aan alle "lijdende" mensen spoedige beterschap!

Aan alle anderen een fijne dag nog.

Oma-C

24 nov 2017, 17:57

Afbeelding

Een gezellige avond iedereen... hier nog een paar regenbuien gehad :roll:
Dank voor de mooie overzichtjes... :) ik ga niet alles herhalen...

Veel sterkte aan hen met pijn en zorgen...
wingerd....ik heb nog een paar kaarsjes die gaan seffens ook aan...

Voor allen een fijne avond en een rustige nacht ik ga verder tennis kijken sorry :roll:
Slaapwel later en tot morgen...

anjelierken

24 nov 2017, 19:14

Hallookes iedereen,

Spring hier vlug vlug binnen , want straks zijn we weg.Uit eten gaan met familie , dochter betaalt voor haar verjaardag.Is al enkele weken geleden dat ze verjaart is, en nu pas tijd om het te vieren.

Vader is terug thuis sinds deze namiddag.Ik ging hem ophalen om 13u30 en hij lag te slapen , met al zijn kleding al aan :D .Herenbroek, hemd, wollen vest, schoenen.Nog enkel zijn "klak", en het was compleet :D .Moest echt lachen toen ik hem zo zag liggen.Om toch maar vlug naar huis te kunnen :D .Maar hij was echter vergeten, dat hij moest wachten op zijn papieren.Zonder papieren kun je niet naar huis.Ben dan vlug gaan vragen wanneer de papieren kwamen , en ze waren ermee bezig.De komende 3 maanden moet hij nog 1 pilletje extra nemen, voor de rest blijft alles zoals het was.
Hij is blij dat hij terug thuis is.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy

25 nov 2017, 07:58

Goede morgen seizoentjes,

gisteren was ons moeder een halve dag vermist. eerst was ze naar de kapper geweest, dan naar het wassalon en 2 keer naar de supermarkt. toen ik ze eindelijk te pakken kreeg, moest ze met Mia naar de bank. ik had namelijk 's morgens naar het ziekenhuis gebeld om te vragen hoe het met mijn vader was.( dat doet ons moeder niet) de zwelling in zijn slokdarm is nog aan het afnemen en zijn eten wordt niet meer gemalen. moeder moest niet gaan want in de namiddag moest hij voor een onderzoek voor zijn blaas.
het huis staat hier overhoop met een grote doos en een grote lap bubbeltjesplastiek. ventje had nl nieuwe kerstornamentjes gekocht! erbij hebben we een combi raclette/gourmet/fondue set gekregen. ons vader zo zeggen: maar dat hebt je door die dingen te kopen wel betaald.
ben nu wakker: heb in 1 stuk doorgeslapen.
dat is het.
Fijne zaterdag, groetjes en een knuff.
Cats Rule!

clive

25 nov 2017, 08:00

Afbeelding

Wingerd, speciaal voor jou. En zal als ik de theelichtjes aandoe er zeker één extra voor jou branden;

Ik wens jou heel veel moed , voor alle onderzoeken.

Liefs

clive

25 nov 2017, 08:19

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, fijn jou terug te lezen en dat alles blijkbaar een storm in een glas water was, waarmee ik zeker niet de gezondheidstoestand van jouw vader wil minimaliseren. Ook voor jullie en extra kaarsje.

Anjelier, wat fijn dat jouw vader al terug thuis is. Kan geloven dat je moest lachen toen je hem zo aangekleed op bed zag liggen slapen.

Oma-C, wij moesten gisteren in Hasselt zijn en daar is het droog gebleven en was er waarachtig een waterzonnetje. En toen we weer naar huis kwamen, begon het hier te regenen

HVT, een fikse wandeling gemaakt. Kan goed doen.

Niels mankt sinds gisteren niet meer op zijn geopereerd pootje + hij eet nu vlot door.
Vandaag naar de supermarkt, waren gisteren niet meer geweest omdat NIels al zolang alleen had gezeten. Waren vrij laat terug.

Zo, ik ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een fijne zaterdag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.

Oma-C

25 nov 2017, 08:45

Afbeelding
Zaterdag weeral... hier probeert het zonnetje te piepen, na een regennacht
maar zware wolken zitten ook al klaar.... we wind is gelukkig gaan liggen..

clive ...fijn dat alles goed gaat met Niels.. :)

M-M als het zo verdergaat komt alles nog goed.. :)
pas op met de plastic voor Gimly :roll:

anjelier geniet van het verjaardagsfeestje..
(wij hebben er ook nog een paar te gaan maar het moet passen hé)... :)

Helena goed gewandeld fijn is dat hé...
flink bewegen is nog anders dan een huishouden doen :roll:

wingerd veel sterkte.... hopelijk komt alles goed.

zwanenmeer geniet van je keyboard /piano :lol:

Alle seizoentjes een aangenaam weekend, tot later :)

anjelierken

25 nov 2017, 13:34

Hallookes iedereen,

Het verjaardagsfeestje was plezant gisterenavond.Het was in een italiaans restaurant, waar ze alles artisanaal bereiden.Ze vroegen daarom wel een beetje geduld, maar het eten was lekker.De verlichting was minimaal, wat toch een aparte sfeer heeft.We hebben er eigenlijk vrij lang gezeten, we waren de laatsten die doorgingen.

Straks de voorbereidingen treffen voor morgen.Ik krijg bezoek van de vriendinnen.Ze komen tegen 13u.Ga vandaag al de soep maken en 2 taarten bakken.Als hoofdgerecht eten we mosselen met frieten.Iedereen lust dat graag, en zoveel werk vraagt het niet.Als nagerecht ananasroom.Heel lekker.Als jullie graag het recept willen, laat maar weten.
De mosselen heb ik buiten gezet, in ons chalet.Het is er koud genoeg voor.Want alles in de koelkast , is wel een beetje veel.Dat is het voordeel in de herfst of winter , dat je dingen kunt laten buitenstaan in de koude.Zelfs de wijn staat buiten.
Ik denk dat het buiten even koud is, als in mijn koelkast.Die staat meestal rond de 5 à 6 à7°.Normaal gezien zou die veel kouder moeten staan.Ideaal is 3 à 4 °.Maar dan hangt de achterzijde van de frigo vol ijs, en sommige etenswaren zijn bevroren.

Dames, tot morgen.

zwanenmeer

25 nov 2017, 13:42

Dag seizoentjes allemaal :

Voor WINGERD en MM :

en iedereen die het kan gebruiken :

Afbeelding

Ik ben aan het luisteren naar de KLARA TOP 100 van de mooiste klassieke werken . super mooi , die prachtige muziek ,nog tot 18u en morgen ook :-)

Groetjes aan iedereen !
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Helena van Troje

25 nov 2017, 14:38

Zwanenmeer, ik ben ook naar Klara aan het luisteren.

Oef, het slabbetje als geschenkje voor morgen is afgeraakt en nog eens mooi verpakt ook.
Ineens bedacht ik me dat ik het hoesje waarin het materiaal zat nog ergens had bewaard.
Het is me gelukt de slab er mooi in te foefelen en een inpakpapiertje met baby motiefje had ik ook nog liggen. Dat is dan weer een zorg minder. Gisteren dan telefoontje van mijn schoonzus om te vragen of ik meereed naar de babyborrel. Ze woont om de hoek, dus iets te zot om alle twee te rijden. Weeral chance: niet met de auto moeten rijden. Ik weet het het is niet verstandig van mij, want de dag dat ik niet meer kan fietsen, kan ik misschien nog wel auto rijden.Dat is hier bijna zo erg als pleinvrees of angst voor spinnen bij sommige mensen.

Na een week maar zo zo gekookt te hebben, heb ik een voorraad groentjes en fruit ingedaan om weer de gezonde toer op te gaan. Straks al een en ander gaan diepvriesklaas maken.
Nu was ik even aan het bekomen van de concentratie op de stiksteekjes in mijn handwerkje.

Na het bezoek aan de huisarts met een batterij pillen naar huis: pijnstilling, iets voor de zware benen, magnesium waarvan je geen diarree krijgt voor de krampen in de benen, een gel tegen spierpijn, iets om het kraakbeen te regenereren, daarbij de gewone mikmak nog eens. Als ik dat allemaal moet innemen, heb ik gegeten met mijn medicatie alleen al.Ik heb de pijnstilling in huis voor alle valle voor. Voor de rest ga ik eerst met de magnesium experimenteren. Daarna zien we wel weer. Als die pijn maar eens wegging, al was het maar één nacht om eens bij te slapen.

Krakende wagens lopen het langst zeggen ze. We zullen dan maar verder kraken.

Het weer weet het niet goed hier: zon, wolken, zon, maar tot hiertoe nog droog.

Ik hoop dat er hier en daar bij de zieken een lichtpuntje mag schijnen.

Aan allen nog een fijne zaterdag gewenst.