In 't koffie en theehuisje :"Carpe diem" 2024 (8)

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

An-W

Gisteren, 16:14

Poehee puf puf smelt smelt, wat is het weer warm vandaag.
Ik heb net een regendansje voor regenwater gedaan. Ik hoop dat het werkt.
Wij waren van de week een dagje naar het mooie West-Friese Hoorn ( historische VOC-stad aan het Markermeer ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fijn weekend allemaal :)
Hierbij nog wens ik alle zieken beterschap en iedereen die het nodig heeft veel sterkte en een virtuele 'hug' ;)

Koffie

Gisteren, 17:50

An prachtige foto's van Hoorn en leuk om te bezoeken wij zijn er ook twee keer geweest.
Wens jullie een.....

Afbeelding

zonnebloemetje

Gisteren, 18:26

koekoek ik ben hier terug

An , wat een mooie fotootjes , en Nederland is echt een waterland hé
en ik denk dat je dansje te kort was , want het wil maar niet regenen
hier nu nog 31° in de schaduw en in de zon is dat nu 34°

koffie , bij jou ook koel binnen , ja je zou die hitte echt moe worden vind ik
en wat een mooie bloem is dat
en welke kleur heeft de labrador van je dochter ????????

allé ik denk dat ik nog eens enkele kasten ga ordenen
want ik hou niet van overvolle kasten waar een kat haar jongen niet meer in terug vind

voor iedereen probeer het een beetje koel te houden , en morgen toch al enkele graadjes minder
dus we kijken er al naar uit

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

rapuzel

Gisteren, 18:44

Hallo beste mensen,

ik weet het wel, ik kom niet zo vaak op mijn computer. Meteen de reden dat jullie mij nooit tegen komen.
Maar als ik de tijd en de zin heb dan lees ik bijna alle topics. Jammer dat er soms wat aan cyberpesten gedaan wordt, dat valt me soms wel eens op.

Ik moet Zonnebloemetje gelijk geven, vroeger is voorbij maar toen werd er hier tot een stuk in de nacht over en weer geschreven. Jaja, ik ben hier ook reeds 18 jaar of zoiets maar enkel om te lezen. Ik durfde mij nooit aansluiten.. Toen was er ook Seniorennet.nl maar dat was een grote flop. Daar werd niets geplaatst.
Btw, zonnebloemetje, mooie muziek van Chris Rea 👍(hij was van mijn jaar). Van road to hell kreeg ik zelfs kippenvel :lol: :lol:
Ik was een hippie in the sixties tot begin van the seventies. Ik luisterde vooral naar Jimi Hendrix, Janis Joplin, The Beatles, The Doors, Bob Dylan, Joan Baez, Jefferson Airplane enz…...
Daarnaast hoor ik nog graag CCR, Rolling stones, Led Zeppelin, en nog veel meer van dit uit de jaren ‘60, ‘70 en ‘80.
Pop en rock muziek, maar van het hedendaagse hard rock gedoe moet ik niet veel hebben.

Bekske is ook niet vrij van tegenslagen en pijn. Nog veel sterkte Bekske voor u en de diertjes.

An-w mooie beelden heeft u geplaatst. Top. Haha, ik had dat dansje willen zien :lol: :lol:

Koffie, ik vind het ook beter binnen nu. Die grote hitte is niet zo mijn ding.
Vandaag iets van 36 graden hier. Veeeeeel te warm maar gelukkig is er koelere lucht op komst.

Jadi, lekkerrrrrrr, gehaktballetjes. Is eentje van mijn lievelingen in tomatensaus. Maar zelf gemaakte, geen gekookte uit de supermarkt. Of een vleesbroodje, dat gaat er ook altijd wel in :lol: .
Hoezo jij kende Chris Rea niet?? Nog goed dat uw zoon een handje geholpen heeft.
Soms is een hulplijn van de kinderen wel handig.

Iemand vergeten???? Sorry daarvoor. Het is zeker niet kwaad bedoeld.
Tot nog eens, al kan het wel eventjes duren.
Zonnige groeten uit Limburg.

Koffie

Gisteren, 21:53

Rapuzel jij was dus echt een hippie in the sixties😅
En zo herkenbaar al die muziek die je hier opnoemd en zo gaaf om naar te luisteren.
Ook vaak gehoord en ook de Golden Earring blijft heerlijk om te horen.
Ja in Limburg is het nog warmer als hier maar er komt verkoeling aan.
Leuk om je te lezen en zou zeggen kom vaker langs.

Bekske

Vandaag, 07:45

Afbeelding
ik wil gewoon bedanken voor de steun hier .Hopelijk word het vandaag frisser weer .gisteren heel vroeg naar apotheker geweest kreeg van de apotheker raad in verband met men hart enz daarna kreeg ik een mail van huisarts met de zelfde raad.Heb me rustig gehouden gisteren en ik voelde het duidelijk dat het nodig was me rustig houden .Nu staat achter de deur open er komt frisse koude lucht binnen .De deur staat op een kier moet op passen voor de twee gevleugelde .En die rustig aan het tateren nu .De viervoeters liggen nog in dromenland .Maar zo lopen ze niet op een pas gedweilde vloer .Dan kan de vloer goed opdrogen zonder sporen van hun pootjes .Het is nu wel met mop en een pedaalemmer dat ik het moet doen met 1 hand .Maar ben blij met het resultaat straks stof vegen met swiffer en een lange steel .Gemakkelijk ook wel en nog een was draaien van de viervoeters en dan zit het werk al gedeeltelijk op voor vandaag .Tegen de avond ook eten klaarmaken voor de viervoeters licht verteerbaar eten en voor mijn warm eten .Iedere dag eet ik warm eten of het nu een broeikas buiten is of niet .Koude schotel eet ik niet .Misschien deze avond soep maken met verse tomaten en groente .Want tv kijk ik nog weinig ben veel bezig met woordzoekers en lezen .Afijn ja geniet om het even hoe groetje

zonnebloemetje

Vandaag, 10:57

een goeie zaterdagmorgen iedereen

mijn droogtrommel is aan 't draaien met het laatste laken er in en dan dadelijk deze terug op ons bed leggen zodat we weer in fris gewassen lakentjes kunnen slapen
tis hier al bijna gans de voormiddag bewolkt maar de zon doet alweer een poging en tis nochtans warm genoeg zonder zon , want vannacht is de temperatuur niet onder de 22° geweest en tis dus weinig afgekoeld en nu alweer een goeie 25° buiten
maar de rest van de dag houden wij ons rustig in zo'n warm weer

Bekske doe vandaag maar rustig aan hoor want die warmte is inderdaad niet goed voor zieke en oudere mensen
en veel sterkte voor de komende week

rapuzel die muziek van de jaren 60 , 70 , 80 en ook wel 90 vind ik ook het mooist
ja dat waren nogal tijden , maar helaas alweer lang voorbij
en zo zie je dat we ouder worden hé , maar we zijn er nog
kom gerust maar schrijven en koffieklets houden als je tijd en goesting hebt

koffie , inderdaad Golden Earring hoor ik ook graag en ze hebben veel mooie muziek
ja de muziek van vroeger is nog altijd de beste

jadi , Inge , An , Adam en Anne-marie
ook een goeie morgen

en nu ist tijd voor een koffie sè

tot later

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

jadi

Vandaag, 11:16

Afbeelding
Goede morgen als ik me niet vergis is het vandaag Moederdag in A'werpen
En was mijn grootmoeder (vaderskant) nog in leven , die zou vandaag 126j geweest zijn . . Een mens staat daar eens bij stil , en elk jaar denk ik hetzelfde waar is die mooie en minder mooie tijd naartoe .. Het leven gaat zo vlug ..
Zonnebloemetje ik heb geen gehaktballetjes gemaakt , het was me te warm.. Ik heb gewoon mijn gehakt moeten bakken , wat ik ook gedaan heb, diepvries in na afkoeling zal er eens spaghetti bolognaise van maken volgende week. En , . heb je dan nog uw kasten geordend . .Ik heb poppetjes in mijn ogen als ik dei mooie zijdehoentjes zie ..
Ola Paula voetjes onder tafel gestoken onder airco smakelijk gegeten , meer moet dat niet zijn om een gelukzalig gevoel te hebben
An-W inderdaad het was gisteren blazen en puffen , zweten en heel veel drinken, koude ijs eten maar je bracht wel mooie foto's mee waar we kunnen van genieten. Zo zijn we ook een beetje op uitstap. Hoorn ken ik niet wel Giethoorn daar ben ik verleden jaar naar toe geweest met de zoon. Sneek en Volendam en . .en . .
Rapuzel hé fijn je te lezen . . Was je ook ooit in de goede tijd op Jazz Bilzen ? Ooit in mijn jonge jaren Vrijstad Christiania in Denemarken bezocht . En in Londen het hyde park en Amsterdam het Vondelpark .. En heb je Ferre Grignard gekend .. Ik heb hem nog ontmoet ergens in Kortrijk , hij was zo zat dat hij zijn stoel mistte .Dit was in de tijd van de Provo's # witte fietsen . . Wat muziek betreft ik was meer aan kleinkunst . . gelukkig zijn we allen verschillend. Ik heb veel ander muziek leren kennen door mijn ventje in al zijn jukeboxen . . en ja hij was verzamelaar. Peace
Koffie mijn gehaktballetjes zijn niet doorgegaan het was te warm .. Vandaag minder warm zo zal er weer wat meer kunnen genoten worden van de normale zomerdag
Bekske ik heb bij zo'n hitte zo wie zo al niet veel honger, en ik verkies ook wel warm eten .. Fijn te lezen dat je in september al bij een tandarts kunt gaan .
De zon is er maar gelukkig niet zo warm meer, ik kom net van een korte wandeling eens goede dag gaan zeggen aan de koeien .. De boer kwam net aan , hij zei er zitten er zes . . . allemaal witte Bela's
En ja hij had het nagekeken ze hadden nog water
Zo en nu ga ik verder met mijn wandelingetje hier op sennet
Fijne dag verder aan iedereen
toedeloe
menu: filet pur met prinsesbonen en een gekookt bio patatje
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Koffie

Vandaag, 13:41

Goedemiddag allemaal,

Zonnebloemetje jij de droogtrommel nu vast klaar en heerlijk
Weer schone lakens op het bed met die warmte zweet je ook meer.
Jij vroeg de kleur van de labrador heb op 3 aug een foto er hier opgezet.
Is je vast ontgaan🫠
Jadi dus de gehaktballetjes komen een andere keer aan de beurt en ook een wandeling gemaakt nu stukje koeler gelukkig
Bekske doe maar rustig aan vandaag.
Vanmorgen even het dorp in eerst moeten schuilen begon te regenen .
Paar buien en bij Duck koffie gedronken en een visje mee genomen op de markt.
Is nog we benauwd in huis en de balkondeur en ramen nu open.
Fijne zaterdag voor jullie.

Afbeelding