in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

27 nov 2017, 10:57

Ongewone poetstrucs die werken.... (en nog meer er rechts naast..).

https://www.youtube.com/watch?v=bWYu29Jc_0Q
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

27 nov 2017, 16:38

Hallookes iedereen,

Clive: vader stapt nu zonder pijn.Hij voelde het direct na de ingreep dat het beter was.Hij is blij dat hij het laten doen heeft, want het ging toch erger worden volgens huisarts.

MM: amai, ventje is nogal sportief aangelegd als hij 80% behaalde.Zeer goed resultaat.Wens hem maar proficiat.

HVT: die pudding zal inderdaad wel een beetje calorierijk zijn, maar de meeste nagerechten zijn dat.Wel heel lekker hoor, moet je ook eens maken.

Heb in de keuken 2 kasten uitgekuist.Ik doe dat eigenlijk niet graag, daarom niet meer dan 2.De rest is voor later.Manlief zegt: al wat je niet gebruikt, gooi je weg, het vult alleen maar je kasten.Eigenlijk waar, maar kan moeilijk iets weggooien.Heb nu die dingen boven op de rommelkamer gezet.Dan staat het uit de weg.Vriendin vertelde gisteren ook dat ze grote opkuis zou moeten houden, haar huis staat vol.Ja, die heeft nog meer dan ik :D .

We hebben nog 1 kg mosselen over van gisteren, ga die straks klaarmaken voor manlief.Ik ga wel een eitje eten met frieten.Normaal bak ik frieten buiten, maar met dit weer, zal het binnen zijn.

Dames, tot morgen.

Oma-C

27 nov 2017, 17:38

Afbeelding

Ik kom jullie allen nog een fijne avond wensen, en een goede nacht voor later...
het is flink kouder geworden en hier is redelijk veel wind... ik hoor het aan de rolluiken.. :roll:

Een gezellige avond aan allen ....en slaaplekker straks
En een sterkteknuffeltje voor wie het wil...:)

Muddy Maddy

28 nov 2017, 07:19

Goede morgen seizoentjes,

Gimly is met zijn verkeerde poot uit de zetel gestapt.
ventje is vandaag van wacht, die zie ik pas morgenochtend.
Gisteren een telefoontje van moeder: de nieuwe kamergenoot heeft de afstandsbediening van vader afgepakt en zat de hele middag naar soaps te kijken. dat werkte vader zo op zijn zenuwen en toen ze kwamen om de waarden te meten zeiden ze dat hij zich kalm moest houden want hij zou op een hartaanval afstevenen. waarop kamergenoot zei: ik betaal 2 euro voor die televisie! hopelijk was het een van de dagkliniek, die vandaag weer weg is.
schoorsteen is geveegd: ze was niet echt vuil. het is een groepsaankoop: we betalen maar 74 euro. een paar jaar geleden had ik ene laten komen en ik denk dat ik toen over de 100 betaalde. ze gingen het jaar daarop terug komen: niemand gezien. dan hebben we een tijdje de schouw door een ex- collega laten doen, maar toen we problemen kregen met onze verwarmingsketel zond die zijn kat: dat flik je me geen twee keer. nu komt er volgende week ook een andere chauffagist: Mike neemt zijn telefoon niet meer op. denk dat diens broodje gebakken is en hij al kan gaan rentenieren.
buro belde gisteren om te vragen of A. vanmiddag kon komen, sorry, ik moet naar de kine. geen probleem, dan komt ze gelijk gewoonte.
ik had het vermoeden dat er weer iets aan de hand was met vader want ik had geen honger toen we orloffgebraad aten. vandaag hoef ik enkel de deur uit voor mijn leesvoer.
het was gisteren inderdaad nat en nat. de zijkant van mijn afdak was nat.( maar dat hadden ze toen die aan de andere kant stond ook)
heel de nacht koude voeten gehad en dus alle 2 uur naar de wc. mijn leesbril boven is stuk. glas is eruit en er zit een krak in het plastic dus misschien nog te herstellen met colle tout. die van in de keuken, het oor is er bijna afgebroken. (te geweldig geweest)
vandaag e- reader opladen, want bij de kine moet ik toch wachten. het is een collega van Tom.
die zijn agenda stond vol.
vandaag ook was opplooien en de strijk voor A. gereed zetten. en een grote kleurwas draaien.
en swifferen. A. begreep niet waarom ik swifferdoekjes gedrenkt in bijenwas heb, maar ventje had die mee van boodschap.
Anjelier: tijdens het uitkuisen van de kasten een sodastream gevonden. hij werkt nog maar we hebben de flessen niet meer maar wel nog zo'n co2 canister. denk van die op marktplaats te zetten. anders vliegt dat naar het containerpark. ik vond dat de spuit er rap uit was, ze beweren dat met de nieuwe je er evenveel kan in steken als een gewone spuitwaterfles maar dat wordt hier en daar tegengesproken. en ventje is echt niet sportief hoor, hij had gewoon een goede dag.
Gimly is hier rond mij aan het draaien. wil weer eten hebben. ja en dan weer last hebben van zijn boulemie. moet trouwens toch nog om een zak van zijn korrels en mijn pillen.
als alles bij het oude blijft kan ventje vanaf april zijn "rimpelverlof" aanvragen. dat krijg je voor je op pensioen gaat. hij zou dan meer thuis zijn, kwestie van de vrouw van de militair te laten wennen aan het idee dat hij dan hele dagen thuis zal zijn. geen probleem voor mij of Gimly.
moeder zal wel de hele avond aan de telefoon hangen. ik kan al niet meer op mijn rechtse oor slapen van die telefoon aan mijn oor te hebben. met de gsm bel ik op speaker. vind dat het scherm anders te rap vuil wordt.
en ik heb nog steeds koude voeten dus weer naar de wc.
weet er iemand waar die kleine zwarte vliegjes vandaan komen? het zijn geen fruitvliegjes: daarvoor zijn ze te groot.
fruitvliegjes heb ik al uitgeroeid met zo'n val.
vanavond slapen we dus alleen, tenzij Gimly het nodig vind om naar boven te komen. dat doet hij al een tijdje niet meer. dus gaan we hem weer ' s nacht beneden laten slapen. moet nog uitvissen van mijn alarm op de gsm te zetten.
schoorsteenveger zei tegen mij dat er hier maar bitter weinig parking is. ja, moet nog eens een goed gesprek hebben met onze burgemeester. heb de indruk dat het appartement op het hoekje ook hun garages gebruiken als opslagruimte net als ze doen in engeland. ze waren dan ook verbaasd dat wij de garage wel gebruikten als garage. rare jongens die belgen.
ik ga eens zoeken waar de tv gids verzeild is geraakt om te kijken of er geen mooie film speelt vanavond.
Fijne dag allen, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive

28 nov 2017, 08:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, het was inderdaad een gure dag gisteren en ik geloof niet dat er een moment is geweest dat het eens niet regende. De winter is echt wel in aantocht. Zou liever hebben dat het droog vriest, dat is beter voor ons gestel dan al die vochtigheid buiten. Maar klagen helpt niet, we kunnen er toch niets aan veranderen. Dat zou moeten kunnen hé, zo knop bij jouw thuis hebben waar je weer kunt intoetsen .

Anjelier, blij te lezen dat de ingreep zo goed geslaagd is met jouw vader. Kaarsje heeft dan toch geholpen.

HVT, jij hebt wel erg veel energie om van het ene naar het andere te gaan, goed om lezen.

Muddy Maddy, nog eens proficiat voor ventje. Hopelijk had hij niet al teveel pijn deze ochtend.
En vandaag alleen slapen, neem Gimly dan maar mee naar boven. Druk bezig met de was, hier is ook al de eerste machine al aan het draaien. Was is al gesorteerd en die wordt vanavond gestreken.
Probeer er, ondanks ventje afwezigheid, er een fijne dag van te maken.

Vandaag licht HH, maar wel een paar machines was en als deze allemaal droog is, de strijk doen. Niet vergeten de vuilbak buiten te zetten, want daar kan echt niets meer bij. En donderdag heel vroeg in de ochtend het papier buiten zetten, anders is dat kletsnat.
Ga dadelijk badje in en doe dan boven al alles, stop nog een wasmachine in en ga dan naar de kine.
Ga vragen of ik stilaan niet mag stoppen. Rechter schouder is goed gekomen, maar mijn linker schouder blijft pijn doen ondanks doorgedreven kine. Misschien eens een nieuwe afspraak maken met de chirurg.

Zo, ga badje nemen en boven meteen alles doen en Niels zijn ontbijt geven. Ik wens jullie allemaal een zo'n fijn mogelijke dinsdag en stuur jullie heel veel groetjes en een aantal dikke knuffels. Liefs.

Oma-C

28 nov 2017, 10:08

Afbeelding

Goede morgen , aan de voorkant donker en grijs en aan de achterkant de zon...
ik kan kiezen waar ik bezig wil zijn... :lol:

Dank voor het overzichtje... ik ga 't niet herhalen... :?

Ik ben aan kasten uitkuisen bezig... vandaag een deel van de keuken...
mooi werkje als het gedaan is... :lol: dat terwijl broodje bakt...:)
En ik ga nog wat verderdoen... amuseer jullie en tot later...

anjelierken

28 nov 2017, 15:41

Hallookes iedereen,

Oma-C: ik heb hier ook een broodbakmachine staan.Is nu wel al een tijdje geleden dat ik nog brood gebakken heb.Ik kneed enkel mijn deeg erin, laat het rijzen , uitnemen en nog eens kneden met de hand , laten rijzen in een broodvorm en afbakken gebeurt in de oven.Moet je ook eens doen, is lekkerder van smaak.

Ga straks nog 3 keukenlades uitkuisen, dat zal vlugger gedaan zijn, daar zit zoveel niet in :D .
En zo zullen alle kasten in de keuken langzaam maar zeker gedaan zijn.

Het was hier donker in huis, mijn licht brandt al.Ik heb niet graag dat het donker is in huis.

Straks een ovenschotel maken met puree, savooikool en gehakt.Dat eten we hier graag.En het is het seizoen ervoor.In de zomer moet je dat niet maken :D .

Dames, tot morgen.

Helena van Troje

28 nov 2017, 16:47

En daarmee weet ik wat ik morgen ga eten: puré, savooikool en gehakt in de ovenschotel.
Voor de rest heb ik vanmorgen al twee lederen zetels onder handen genomen: eerst reinigen en dan voeden met speciaal product... was heel nodig en nu is heel de zetel gedaan en niet alleen de zitting. Ik begin zo langzamerhand te weten te komen waarom dat jong volk altijd zo vlug klaar is met een of andere extra taak....Nog één eenzit, maar morgen komt ook nog langs, want de bakker , de beenhouwer en de groentewinkel zijn ook al aangedaan en met de kinesist heb ik een heel filosofisch gesprek gehad...

Heb ik al verteld hoe gezellig het was op de babyborrel? Dat was niet zomaar een hapje en een drankje! Er was zelf gebakken taart, wafeltjes, cake, chocomousse, pudding, hot dogs, broodje een en ander, soep...en allerlei warme en koude dranken. Enfin, ik heb niet meer gekookt toen ik thuis kwam zondag.
Oma en opa en de broer en de zus hadden wel veel mee geholpen, maar toch chapeau!

Voor straks een goede nacht en tevoren een fijne avond met de gordijnen en/of de luiken dicht dan zien we die vieze regen niet meer. Het was een vriesachtige wind daarstraks op de fiets.

Oma-C

28 nov 2017, 17:37

Afbeelding

Goede avond aan al de naarstige werksters en koks... :lol:
Hier in de namiddag weer veel regen gehad... ik had net in de voormiddag
nog verse prei gaan halen, heb zin in gestoofde prei en een eitje...
Sober maar lekker vind ik... :)

Voor iedereen een aangename avond en een rustige nacht...tot morgen...
maar eerst naar de markt...:)

Muddy Maddy

29 nov 2017, 06:36

Goede morgen seizoentjes,

en we zijn al wakker zie, de droogkast staat te draaien, Gimly is gevoederd en bewaterd en die is nu naar boven want ik had hem gisteren per ongeluk beneden laten zitten met de deur toe. verstrooid of moe? moe was ik wel want de nieuwe kinisiste heeft me extra veel oefeningen laten doen. moest oa 10 min fietsen. nu voelde ik het in mijn benen want dat brandde. nu is mijn rug aan het tegenpruttelen. hopelijk werken de pijnstillers vlug.
de afstandsbediening graaiende kamergenoot is weg en er ligt nu iemand anders die zei tegen vader dat hij mocht kijken naar wat hij wou, hij zou wel meekijken. hij was alleszins veel rustiger zei moeder. moeder speelde " backseat driver" met de taxichauffeur. anders is ze direct te veel taxivouchers kwijt. hoop dat ventje een beetje heeft kunnen slapen, ik was weer om de 2 uur wakker ondanks dat ik knuffelsokken aanhad. ventje moest de vlag naar beneden halen en de bar sluiten, deze morgen moet hij er 3 wekken.
Vandaag dus A. die gaat eerst mogen strijken, tegen dan arriveert ventje en kunnen zij de kasten verder uitmesten. de meisjes hadden een brood meegebracht voor ventje maar het was een groot en we gaan dus croque monsieurs eten ipv van iets anders van de beenhouwer.
dat is lang geleden dus dat gaat hoop ik smaken want de laatste tijd heb ik niet veel honger.
en voor de verandering: drash national. vannacht ook al een paar keer. ik ben er wakker van gekomen.
dus kom ik vanmorgen beneden en al zijn eten was op: korrels en al. en natuurlijk had hij grote honger. moet nog zijn kattenbak uitkuisen maar dat is voor straks. zou eigenlijk ander zand willen gebruiken, iets dat meer klonterd en geur afgeeft, maar hij bedekt zijn poep niet dus dat is ook geen oplossing.
dinsdag en vrijdag om 13 uur naar de kine. deze middag tussen 2 vlagen door, om een pedicure gaan vragen. zou eigenlijk ook een facial willen laten doen.
vrees wel dat ze al volgeboekt zitten.
zaterdag die aquaria gaan doen, dan hebben we de zondag vrij.
ventje belt net om te zeggen dat hij misschien niet naar huis zal mogen. er is een incident geweest in de kazerne en de politie zou een reconstructie willen houden. ook dat nog! ventje zei dat de dader (nog onbekend) een kruis gaat kunnen maken over zijn loopbaan.
gelukkig is er niemand gewond of zo. ventje ging nu naar zijn buro koffie gaan zetten en een beetje bekomen. mocht hij naar huis mogen dan kruipt hij in zijn bed.
A. en ik gaan dan wel boodschappen doen ipv kasten.
lakens gaan dan ook voor een andere keer zijn.
moet nu zelf nog bekomen van het nieuws.
Toch een Fijne dag allen, groetjes, knuff
Cats Rule!

clive

29 nov 2017, 07:38

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, dat is een slim idee wat het uitvegen van jouw keukenkasten betreft Elke dag een paar. Mijn keuken moet ook nog uitgewassen worden, maar doe dat steeds op 1 dag met alle gevolgen vandien de volgende dag. Maar nu ga ik het zoals jij en Oma-C doen, dan ben ik niet zo oververmoeid. En het is inderdaad wel heel vroeg donker in huis, doe dan enkele sfeerlichtjes aan en de kaarsjes. Maar als ik aan het poetsen ben, ben ik verplicht alle lichten aan te doen.

Oma-C, jij ook al op een verstandige manier de kasten aan het uitwassen. Jij gaat straks naar de markt. Wees voorzichtig, wil je ? Want er zijn gladde plekken op de weg en dan ook nog al die werken op de baan.

HVT, dat was dan een uitgebreide babyborrel. En je hebt je geamuseerd, dat is het belangrijkste.

Muddy Maddy, alleen moeten slapen deze nacht. En een incident op ventjes, werk, zal wel serieus zijn als ik lees dat de politie er bij moet komen. En nu is heel jouw poetsschema in de war. Hoop dat ventje niet te lang daar moet blijven. Duffel je warm in als jullie boodschappen gaan doen.

Het is weer al woensdag, dat betekent boven poesten vandaag en nieuwe dekbedden leggen en de oude wassen en deze avond dan strijken + het badlinnen drogen en opplooien. Mijn minst favoriete poetsdag. Maar als het dan weer gedaan is, ben ik een moe maar tevreden mens.
Zo, ga eerst Niels eten geven en dan ga ik badje nemen en dan ga ik starten met het aftrekken van het bed en de wasmachines al instoppen. De dons zelf lucht ik in de droogkast op koude temperatuur.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allen een zo' n fijn mogelijke woensdag. Stuur jullie heel veel groetjes en een knuffel mag ook vandaag niet ontbreken. Liefs aan elk van jullie.

Oma-C

29 nov 2017, 10:19

Afbeelding

Goede morgen iedereen... ben al terug van de markt...
niet veel volk en dan gaat het snel... ik ben geen marktloper,
ik haal alleen wat ik nodig heb en dan terug naar huis...
't is ook te koud om er rond te lopen als je niks anders nodig hebt.. :?
en terrasjes doe ik niet... daar is niks aan alleen
en overal teveel mensen binnen en te weinig plaats...
vooral nu met nog altijd de grote werken

Voor alle seizoentjes een aangename dag.. voorlopig nog droog dus geniet ervan.... :)
sorry voor egoberichtje, ik ga de groentjes opruimen...

Sterkte wie het nodig heeft... :roll:

anjelierken

29 nov 2017, 17:41

Hallookes iedereen,

HVT: ik breng je dus op goede ideeën :D .Dat receptje heb ik ooit uit de streekkrant gehaald, vele jaren geleden.Eenvoudig , maar lekker.
Ik heb hier ook lederen zetels die ik af en toe behandel.Is wel een werkje als je het goed wilt doen.Maar als het gedaan is, zie je het toch.

Manlief en ik zijn vandaag eens gaan shoppen in een winkelcentrum.Vorig jaar deze tijd zijn we daar ook geweest.Doe dat eens graag, manlief ook.We zorgen dat we daar aankomen tegen openingstijd, is er nog veel plaats op de parking.Als je wat later komt, is het zoeken.
Manlief zei dat hij geen sjaal heeft.Eigenlijk wel waar, en nu dat hij dagelijks gaat wandelen met spaanse woef, heeft hij één nodig.Dus bij deze een sjaal gekocht, een hele warme.
In de late namiddag is hij gaan wandelen met de sjaal aan.Bij thuiskomst zei hij, dat de sjaal te warm was 8O .Ja, beter te warm dan kou te hebben :D .

Dames, tot morgen.

Oma-C

29 nov 2017, 17:47

Afbeelding

Een goede avond iedereen... ik vind het koud vandaag... niks gezellig...
Ik kwam nog efkes een gezellige avond wensen en een rustige warme nacht voor straks..
Hou het warm en blijf gezond... meer hebben we niet nodig :wink:
Hier is geen nieuws, dus ga ik de mail nakijken en afsluiten...

anjelier, de sjaal is nu misschien nog te warm maar als het echt wintert
dan zal hij er waarschijnlijk blij me zijn...maar als je doorstapt is het gauw te warm hé...
ik heb ook altijd te warm als ik van de winkel kom... vanmorgen ook na het marktbezoek :)

Groetjes allemaal en tot morgen...:)

clive

29 nov 2017, 21:29

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Anjelier, wacht maar tot het echt koud wordt :D .

Oma-C, ja , vond het ook erg koud vandaag, de winter doet langzaam maar zeker zijn intrede :)

Kwam eigenlijk enkel jullie nog een fijne avond wensen en een zachte slaapwel. Manlief is net thuis, moeten bedje nog gaan opmaken, enkel de dons in het dekbed doen, dat is zo geklaard met zijn tweetjes en dan gaan we onmiddellijk slapen want morgen loopt de wekker af om 05.15H !!!

Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.