in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy

30 nov 2017, 07:05

Goede morgen seizoentjes,

A. was hier gistermorgen om 7 u 3O. ze had alle vroege bussen genomen. ik was nog niet eens aangekleed! ben dan maar heel de dag in pijama gebleven.
alle kasten bovenaan zijn dus onder handen genomen. volgende keer doen we eerst de deuren en dan de kasten onderaan. daar staan veel potjes en fikfakerijtjes die er waarschijnlijk uit mogen.
moet wel een nieuwe besteklade hebben.
vandaag voor ventje de nasleep van het incident. hij moest het wel gaan uitleggen aan de korpscommandant maar hij mocht toch naar huis. als A.weg was na het nieuws dutje gaan doen en in de namiddag croques gegeten. en weer vroeg naar bed.
vandaag eens niet naar de kine, dus rust en stilte. ( hoop ik)
zijn niet totaan de apotheek geraakt, dat is voor vanavond.
Gimly heeft nog genoeg korrels tot maandag.
ik heb nog eten genoeg dus ik moet niet naar buiten want gisteren een paar buien drash gehad. toen A. hier toekwam was ze net een verzopen waterkieken.
zaterdag dus de aquaria gaan doen en dan hutsepot eten. dan naar het ziekenhuis en zondag kan ventje dan eens uitslapen en ik misschien ook. ik heb nog een vleesbroodje in de diepvries dus dat kan ik dan opbakken. dinsdag wordt vader dan geopereerd.
ik ging een drink doen voor mijn verjaardag maar veel zin heb ik daar niet meer in. ga het er eens met ventje over hebben. de nieuwe voordeur heb ik toch al.
ventje zette gisteren de zilverstruik onder het afdak want die kreeg teveel water en A. vroeg met wat voor boom hij nu kwam aanzetten. ( ze doelde op de papyrus in de keuken)
heb net Gimly weer eten gegeven. een half zakje van 50 gr. de rest krijgt hij dan vanmiddag of vanavond. met zijn boulemie een beetje oppassen.
hij heeft zelf aangegeven niet meer mee naar boven te willen.
moet nog de thermostaat in de slaapkamer een beetje hoger zetten want het wordt daar te koud.
vooral tegen de morgen aan voel ik dat.
Fijne dag allen, groetjes en een knuff.

er is weer veel wind.
Cats Rule!

clive

30 nov 2017, 07:55

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, gisteren een pyjamadag gehouden en kasten uitgewassen samen met A. Mooi werkje als het gedaan is. Geeft voldoening vind ik. En ventje dan toch naar huis mogen komen. En geen zin om jouw verjaardag te vieren ? Misschien verander je nog van idee als het zover is. Kaarsje brandt voor jouw vader.

Ben ik verkeerd, maar heb precies Zwanenmeer haar mooie plaatjes gemist. Hopelijk gewoon een gebrek aan tijd.

MJ, morgen is het december, kunnen jullie beginnen af te tellen naar de 21°. Ook voor jullie branden hier elke dag kaarsjes. En voor nog veel Seizoentjes.

Het is koud buiten, heb deze ochtend heel vroeg het papier buiten gezet en het is vochtig buiten.

Wasmachine witte was 60°C is al aan het draaien. Moet deze was gewoon opplooien, vandaag geen strijk. Ga wel de 2 benedenverdiepingen al volledig afvegen met nat, moet dan dat morgen niet meer doen en kan dan onmiddellijk beginnen met dweilen. Moet ook naar de slager vandaag voor vlees voor de spaghettisaus te maken. Vries ik die morgen in. Maar voordat ik naar de slager in shopping ga, moet wel mijn HH volledig gedaan zijn. Kan ik als ik thuiskom, de groenten snijden en deze op een zacht vuurtje laten pruttelen. Daarna dan het vlees toevoegen.

Niels was dan ook heel vroeg op vandaag en is een dut aan het doen in de waskamer notabene. Gelukkig is het daar warm, want daar ligt geen hondenkussen.

Zo, ga badje nemen en boven al alles doen. Dan is er al 1 verdieping in orde. En dan ga ik starten met de rest van mijn lijstje. En nu ga ik plaats ruimen voor Oma-C.

Ik wens jullie allemaal een fijne dag, maak het binnen maar gezellig, want buiten, brr.
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C

30 nov 2017, 09:51

Afbeelding

Ondanks de kou en de regen een fijne donderdag... :roll:
donker en grijs... ik denk dat we vandaag niet veel zon gaan zien.. :?
maar er is hoop... nog een kleine 4 weken en de dagen gaan stilaan weer lengen :)
elke dag een paar seconden maar lengen is lengen...
tegen 2 februari (Lichtmis) is het al een uur langer licht...

Alle maatjes een aangename dag... ik ga verderdoen... ga niet reageren op iemand
sorry... voor iedereen het allerbeste... tot later
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

30 nov 2017, 10:49

Gelukkig is er na morgen nog een overmorgen, want de laatste zetel staat er nog altijd gereed om verder te behandelen.
Gisteren heeft de theevisite er toch niets van gezegd dat heel mijn zithoek nog over hoop stond.
We zitten toch in de eethoek met ons taartje, dus.

Vandaag gaan we van alles en nog wat doen: die ene zetel verder, de was opplooien en wegleggen, algemene orde hier en daar. Al doe ik nog zo mijn best ik slaag er toch altijd in hier en daar wat te laten rondslingeren. Wel gevaarlijk om over te vallen natuurlijk.
Misschien zelf een kaartje ineen knutselen om iemand met zijn kersverse baby geluk te wensen. Ik ben nog aan het twijfelen of ik nu ook nog een som stort op de pamperrekening of niet. Ten slotte ga ik dat kindje weer niet zien van de rest van zijn en mijn leven...Maar ja, de liefste collega van grootvake op school...In het begin kwam die nog wel eens goede dag zeggen, maar dat verwatert immers toch die contacten. En er zelf naartoe gaan, dat is wel een beetje heel ver uit de richting.

In mijn hoofd ben ik al volop bezig met kerst avond en 14 man rond de tafel. Menu is geregeld, boodschappen met K., kerstgerief met K. uithalen, geschenkjes zijn ook bijna in orde. Seffens nog iets na bestellen. Boodschappenlijstje is al gemaakt. Als dat allemaal uit de voeten is, dan is er rust in mijn hoofd...

Laat ons zeggen dat het hier gezellig is. Mooie muziek op de achtergrond en de regen die gezapig neervalt, echt heel warm heb ik het niet, maar toch net goed. Geluk ligt in kleine dingen zeker tot als het weer volle maan is.

Het overzichtje van Clive was weer mooi. Waarvoor dank.

Dames en dieren maak het gezellig binnen en kijk niet teveel naar buiten...

zwanenmeer

30 nov 2017, 11:06

Dag aan alle seizoentjes :

Ja, het weer werkt op het gemoed , ook zonder dat we dat willen , hé ......
Paar telefoongesprekken gedaan en dan hoor je ook problemen bij anderen , die dan weer in mijn hoofd blijven spoken hé ...... de aard van het beestje ..
Nog even een vroegere collega gaan bezoeken die heel zwaar gevallen is , en vanaf maandag naar Pellenberg moet voor een heel lange revalidatie ...
Dus .... dankbaar zijn voor alles wat we zelf wél nog kunnen hé ....

Veel moed en sterkte voor iedereen die het kan gebruiken ...

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

30 nov 2017, 16:51

Afbeelding

Wat raar, krijg eerst het prentje te zien en dan moet ik daaronder  mijn tekst typen. 
Oma-C heeft hetzelfde probleem denk ik te begrijpen. 

Zwanenmeer, een dipje ? Probeer  maar niet teveel te piekeren. 

Zo, ga dat eens proberen te versturen. 

Liefs en knuffel aan jullie allen. 

Oma-C

30 nov 2017, 18:18

Afbeelding

Zopas kon ik geen bericht verzenden... waarschijnlijk werken aan sennet..?
en ja clive ik heb nu ook eerst het plaatje en niet de link  waaronder ik de tekst kan schrijven...
raar als je 't niet gewoon bent zo maar nu lukt het wel ik had het  aan de moderators laten weten
want het kon ook niet via PB...
Ik kreeg antwoord dat ze ermee bezig waren... soms is een beetje geduld  wel nodig...:oops:
nu is het weer opgelost.. :)

Wij hebben hier van 15 u 30 tot 16 u 30 ook dikke natte sneeuwvlokken gehad maar het was 
rap weg... de temperatuur is nog te warm om de vlokken te laten liggen...
't hoeft voor mij niet ... de winter duurt nog lang genoeg... :roll:

Ik wens alle maatjes hier een fijne avond en een warme nacht... mooie dromen... tot later

anjelierken

30 nov 2017, 18:38

Hallookes iedereen,

Ja, het wordt stilaan tijd om na te denken over de cadeautjes.Voor schoonmoeder heb ik deze namiddag al een truitje gekocht.Voor schoonvader weet ik het nog niet.Voor ons kinderen denk ik een cadeaubon te geven.Toen ik onlangs bij de kapper zat, hoorde ik op de radio een intervieuw over Tukadoo.Dat is een cadeaubon , die je kunt gebruiken in vele verschillende winkels bv. kledingwinkel, restaurant, wellness, enz.Ze hebben ook een website.Ben van plan om de kinderen zo'n bon te geven, en het is ook 2 jaar geldig.Voor mijn ouders zal ik het bespreken met zus, meestal doen we het samen.En tenslotte voor ukkepuk, zal wel een stukje speelgoed zijn :D  .Ik probeer toch alles te hebben vooraleer de echte drukte begint.

Manlief heeft het glas in de glascontainer gedaan, doen we ook altijd enkele weken voor eindejaar.Als je het na eindejaar doet , puilen ze uit.Wij gaan hoogstens 2 x per jaar naar de glascontainer, zoveel glas hebben we niet.

Dames, tot morgen.

clive

30 nov 2017, 18:51

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Even moet ik dit toch nog gewoon worden. 
Manlief is al thuis,  was zelfs nog niet klaar met het HH, maar hij is wel nog aan het werken, maar wou de monsterfiles vermijden. Heeft dan  nog 2 uur  gereden van Leuven tot hier.
Heb dan toch alles gedaan gekregen wat ik wou doen, morgen moet ik dan de 2 benedenverdiepingen enkel dweilen, alles is reeds afgeveegd, dat bespaart me heel wat tijd en energie morgen. Bovendien moet ik morgen na het HH naar de manicure voor mijn nagels. Een beetje me-time waarvan ik echt kan genieten. Ook wassen morgen, maar de strijk is voor zaterdagochtend zoals steeds. 
Niels heeft weer alles opgegeten, hij krijgt nu dieet blikvoeder bij, maar geef hem dan ook wel minder brokjes. En sinds we dat doen op aanraden van de dierenarts, lukt het eten wel. Ben daar heel blij om, want na zijn operatie at hij , koppig als hij is, echt niets meer. Maar dat lijkt nu opgelost. Hoop dat het zo blijft. 
Kwam eigenlijk jullie allemaal nog een fijne avond wensen. Wie nog de baan op moet ( of een woef moet uitlaten), wees voorzichtig a.u.b. Valpartijen hebben we hier al genoeg gehad dit jaar. 
Dus voor allen nog een gezellige avond en voor veel later vandaag, een zachte slaapwel.
Liefs en warme knuffels voor jullie allemaal. 

Muddy Maddy

01 dec 2017, 06:59

Goede morgen seizoentjes,

weer een nieuwe lay-out. weer effe wennen.
Gisteren frietje gestekt. ventje had zin in een vuurvreter. diepvries kwam hier ook, maar ik was effe in mijn bed gekropen daar mijn rug al een paar dagen meer pijn doet. diepvries komt rond de 14/15 terug. moet nog aan ventje vragen of hij iets nodig heeft. kan ik dat dan doorbellen. vandaag zeker naar de apotheker.
morgen doen we boodschappen in de lidl aan moeders deur maar we gaan vanavond een kleinigheid gaan halen zoals een paar flessen water, een natuurlijk zakjes voor zijn majesteit kat. vis heb ik in de diepvries.
hier is het berekoud. hoop dat als er niets uitvalt en het geen sneeuw zal zijn of erger dat het direct ijzel wordt. ik weet niet of ze gestrooid hebben.
Clive: hier moet ik het nog gaan vragen voor een manicure en een pedicure. zal dat dan doen als we naar de apotheker gaan, is daar niet ver vanaf.
het is draaien van kant en het autootje van de rosse dochter waar ze nog niet mee mag rijden staat nog voor de deur. stiefpapa zal wel zo vriendelijk zijn om dat te verzetten. want zij ligt nog in d'r bed. de bestelwagen van het  lief van 14 stond hier ook weer in de straat. en dat voor een paar dagen. moest ik het geld hebben, ik huurde voor een halve maand een limousine af en parkeer die voor mijn deur. pakt ook een twee- drietal parkeerplaatsen af.eens kijken wat ze dan te zeggen hebben. het antwoord van de wijkagent: parkeer u aan de grote baan. ja, er moet maar eens een vrachtwagen voor de haven afwijken en uw auto is rijp voor de sloop.
enfin, niets aan te doen, de burgemeester doet er ook niets aan, ondanks talloze mailtjes.
nog 6 dagen en ik ben een halve eeuw oud. het vreemde is dat ik mij al een tijd een halve eeuw oud voel.
life begins at 50? eerst zien en dan geloven.
ventje belde en zei dat hij had moeten krabben. dat is nu een krabbertje met een want aan. met de complimenten van de dealer.
ik ga nog wat ronddwalen op het net.
Fijne dag, groetjes en een knuffel. wie de baan op moet voorzichtig zijn!
Cats Rule!

clive

01 dec 2017, 08:07

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Brr, koud buiten toen ik Niels in de tuin liet. Koning Winter is in het land. 

Muddy Maddy, als je nog een manicure / pedicure wilt, ga je snel moeten zijn . Mijn afspraken liggen al van oktober vast voor mijn nagels tot net voor de feestdagen. Heb graag zo laat mogelijk mijn afspraak op vrijdag omdat ik vind dat eerst het HH moet gedaan zijn. Als dat niet volledig gedaan is, kan ik daar niet 100% van genieten. 
Ik hoop dat jouw rugpijn vandaag beter is en dat je geen extra dut meer moet gaan doe omdat je zo pijn hebt. 

De wasmachine is hier al aan het draaien met de spullen van Niels erin. Die kunnen onmiddellijk in de droogkast. En dan kan ik de rest van de was doen. Vandaag niet teveel pauzes nemen, want moet om 15.30H ten laatste vertrekken. Kan te voet gaan, want het is op stapafstand  wat ik heel gemakkelijk vind.

Zo, ga plaats maken voor Oma-C. Ik wens iedereen een hele mooie dag, wees zeer voorzichtig als jullie de weg op moeten. Ik stuur iedereen heel veel groetje en warme knuffels. Liefs.

mariajohanna

01 dec 2017, 09:08

Hallo seizoentjes,
Even een vlugge update voor dochterlief hier is voor boodschappen te doen 😊 Morgen mag manlief een dagje naar huis komen ! Eerder al een plaatsbezoek geweest door de ergo voor eventuele aanpassingen die moeten gebeuren tegen de definitieve thuiskomst. Schoonzoon haalt hem op tegen 8.30 u en hij moet terug in AZ zijn om 19 u...... 😊
Het zal een fijne dag worden !En nu moet ik voortmaken, ik moet klaar staan om geen tijd te verliezen en nadien zet ze me af aan het station , dan heb ik maar 1 bus te nemen.Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende ! 😊
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

01 dec 2017, 09:46

Afbeelding

Goeie morgen iedereen, ja de nieuwe lay-out is weer even wennen
maar dat is met alles wat nieuw is zo....

clive geniet van de manicure :)

M-J fijn dat je man voor een dagje naar huis mag..
ik hoop dat alles goed gaat en dat je niet teveel verbouwingen moet doen
tegen de definitieve thuiskomst... :)

M-M, al zo moe na een halve eeuw :roll: ik ben al 75
toen ik zo oud was als jij kon ik nog 75-80 km met de fiets rijden...
Jammer dat ik dat nu niet meer kan, kunnen misschien nog wel
maar durven niet vanwege die draainissen... 

Alle seizoentjes  zwanenmeer, anjelier, en...?? een fijne vrijdag...:)

Helena van Troje

01 dec 2017, 17:30

Tja, MM iedereen is anders hé. Als ik 50 was ging ik werken 80%, met vier kinderen, enfin, dan waren er al wel twee zo goed als uit huis. Dan werd het pas wat makkelijker. Maar met 70 doe ik toch ook niet al wat oma-C nog doet hoor. Als ik bedenk dat ons moeder tot aan haar dood 87 jaar nog met de auto reed en actief was in ik weet niet welke verenigingen. Gelukkig gingen ze haar meestal ophalen en terug thuis brengen.

Gisteren alles gedaan gekregen wat er op het lijstje stond.
Vandaag is het leegmaken van de laatste bloempotten buiten er over geschoten.
Ik heb stiekem al naar het cadeau van de jongens geluisterd en verder gebreid aan mijn muts. Als ik zo blijf fout breien, heb ik ze aan het einde van de rit drie keer gebreid.
Een wasje geslagen dat ik dacht buiten te drogen, maar dat is niet gelukt.

Eten heb ik al: overschot van gisteren met een ander vleesje.
Brood en toespijs is er ook nog in huis.

Als ze zo verder doen met mijn pensioen: elke maand een klein beetje minder en elke maand meer solidariteits bijdrage vragen dan heb ik uitgerekend dat ik binnen drie jaar geen pensioen meer heb.
Ze doen maar, we kunnen er toch niets aan veranderen.Ik snap niet dat die nu nog niet door hebben dat ze hoe meer ze ons pluimen hoe meer ze zullen moeten uitbetalen aan leeflonen en andere bijdragen. Alles komt toch uit hetzelfde potje: namelijk de lege staatskas.
Het laatste half jaar heb ik denk ik geen twee maanden hetzelfde pensioen uitbetaald gekregen.
Enfin, ik heb nog een pensioen, gelukkig.

Goed nieuws daar bij MJ! Succes met de oefendag morgen.

Nog een gezellige avond gewenst aan iedereen.

Oma-C

01 dec 2017, 17:56

Afbeelding

Een goede avond iedereen...  :) 
Het is droog gebleven vandaag maar geen zon gezien...
De verkoudheden zitten volop in ons land..
mijn zoon liep hier vandaag ook nog te sniffen en te snotteren
Ik hoop dat hij alle beestjes mee terug naar huis heeft genomen  :roll: 
Want ik heb er geen behoefte aan... 

M-J veel sterkte met je man...hopelijk gaat het goed... 
was het vandaag of morgen dat hij naar huis mag voor een aantal uren.?

Ik wens allen veel sterkte en beterschap aan wie het kan gebruiken...
Slaap allemaal lekker straks en tot morgen... :)