in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C

01 sep 2017, 17:54

Afbeelding

Iedereen druk bezig geweest..?

En een goeie nacht gewenst....mijn toeristen zijn komen dag zeggen
want vanaf morgen ben ik weer huiswacht...ze gaan 3 weken fietsen hopelijk hebben
ze redelijk weer...want in de bergen weet je nooit...

Voor allen veel sterkte en beterschap aan wie het nodig heeft...
Groetjes voor allen en tot morgen... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

zwanenmeer

01 sep 2017, 20:32

Aan alle seizoentjes : een goede avond en een goed weekend ....

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive

01 sep 2017, 22:59

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Kom enkel iedereen een zachte nachtrust wensen. Liefs en een dikke knuffel voor elk van jullie.

Muddy Maddy

02 sep 2017, 07:22

Goede morgen seizoentjes,

de hele nacht was er hier klank en lichtspel.
de ribben lieten weten dat ze er niet mee eens waren.
dokter is geweest: verpleegsters moeten nog eens 20 dagen voor verzorging komen.
onderaan mijn rug, boven de kwiesten voor te zitten is daar een soort dikte: dat is littekenweefsel en moet losgemasseerd worden.
idem mijn achterhoofd. maar omdat ge moeilijk heroduid in je haar kan wrijven ga ik op zoek moeten naar een andere oplossing. het www zal wel raad brengen..
ventje was gisteren in zijne direladème. dit keer over de oudste koe ter wereld: money. of liever het gebrek aan.
ik ben jammer genoeg het enigste paar oren die op dat moment ter beschikking staan.
en de tweede koe: verlof of ook het gebrek aan.
heb besloten dat het m'n ene oor in en m'n andere uit gaat. anders kunnen de mannen met de dwangbuis me aan het eind van het jaar komen halen. :?
dokter zei dat ik nu moet terug naar buiten komen. zal wel. met al dat gespuis dat hier de dag van vandaag rondloopt, de staat van de straatstenen... nog maar een mailke naar de burgemeester? ppft. ( om maar niet te spreken van madam onkruid die haar plezier erin gaat hebben dat ik een half kaal achterhoofd heb)
enfin: tot zover de klaagmuur.
ga vandaag verder kijken naar de niet geamineerde versie van "beauty & the beast" is alvast een ferme tegenvaller. die komt dus op de "niet" lijst te staan.
heb een lijstje samengesteld wat de vervangster van A moet doen dinsdag. nog maar eens de beneden dweilen en de gang voordat ze m'n afdak komen zetten. misschien is de week erop A weer genezen en dan is het strijk, lakens en de ramen boven met de telescopische wisser van binnenuit. ik kan dat eventueel zelf als mijn ribben niet te veel tegen gaan wringen.
ventje zei dat hij dat zelf ging doen, maar diens humeur is onder het vriespunt omdat hij me vanmorgen om 6 uur naar beneden moest begeleiden omdat ik niet meer kon slapen en Gimly op de trap gebraakt had. en bovendien: er is weer regen voorspeld.
er staat nog wat afwas. vandaag is het normaal brooddag, maar ik zal zien hoe ventjes muts staat als die wakker is. : roll:
zondag is het ierse steak met cognacsaus.
ga the sims spelen tot de verpleging hier is. effe geen boerderij.
Fijne zaterdag aan allen, groetjes en een voorzichtig knufke.
Cats Rule!

Oma-C

02 sep 2017, 09:13

Afbeelding

Goede zaterdag en een fijn weekend... maak er het beste van
wat het weer ook in petto heeft.. dat moeten we nemen zoals het komt...
Vanaf vandaag ben ik weer huiswacht bij m'n toeristen... ze zijn
vertrokken op fietsvakantie.... hopelijk hebben ze een beetje droog weer :roll:
ik ga straks zien wat er aan verse groentje te plukken valt bij schoondochter... :)

M-M je bent nog verre van hersteld, doe nog maar rustig aan, hoe gaat het met je moeder.?
jouw ventje heeft al herfstblues..? kan gebeuren... oorkleppen afsluiten en doen alsof je luistert
niet mooi...maar 't moet draaglijk blijven hé... :lol:
Er zijn altijd ergere dingen op de wereld... en money heeft iedereen tekort :lol: :lol:
Sterkte en moed... 't heeft allemaal z'n tijd nodig...

clive hier draait de was ook al en hopelijk kan het buiten drogen...:)

zwanenmeer ook een fijn weekend.. hier is zon zolang het duurt... :)

M-J veel sterkte met je man... dat is iets van lange duur en je zal geduld moeten hebben
je kan dat niet forceren... :roll:

Helena, een goed weekend... met wat je wil doen...

wingerd terug school en rust voor jullie...:) geniet ervan...

omasenga, fijn je weer eens te lezen... hou je gezond en geniet tussen jouw familie... :)

anjelierken, het zal goed zijn als er hulp komt voor de ouders want anders loop je jezelf voorbij.. :roll:

billyken fijne wandeltijd met Billy... :lol:

Wie ik vergeet..? ... sorry..groetjes allen en tot later...

wingerd

02 sep 2017, 10:45

Een ego-berichtje van mij maar geen slecht nieuws.
Haartjes zijn geknipt en gekleurd, ging weer samen met de buurvrouw naar de kapster en de andere klanten worden mij gewoon (ja ik kom uit het Antwerpse buitenland hé) dus wel wat aan het gekwebbel meegedaan.
Straks komen de musketiers over de eerste schooldag vertellen en ongetwijfeld een heleboel zoete en zoute hapjes verslinden ter ere van hun papy zijn verjaardag. Een echt feestje wil hij op zijn gezegende leeftijd niet meer doen !
Morgen en maandag gaan wij tweeën op tweedaagse voor het heuglijke feit.
Woef was even ziek, hangerig, lusteloos en niet willen eten of buiten lopen. Dus naar de veearts, bleek het een keelontsteking te zijn. Ocharme het beestje maar het was dus wel minder erg dan we dachten. Spuitjes en pillen, een gepeperde rekening...maar ze is er weer bovenop.
Dames allemaal het beste en een fijn weekend gewenst.

billyken999

02 sep 2017, 11:03

Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

Helena van Troje

02 sep 2017, 12:12

Voila, de valies is zo goed als gemaakt.
Ik moet eens een ander exemplaar op de kop tikken.
Deze is op zich al zwaar, dus met inhoud nog zwaarder.
Oei, ik hoor het weerbericht voor volgende week: valies herpakken en minder warm gerief erin steken.
Ja zeg, ik zal het doen met wat ik bij heb.
Nog brood gaan halen seffens en dan een beetje orde scheppen in de barak.
Dan de laatste hand leggen aan mijn handbagage... :-)

Morgen om elf uur moet ik klaar staan.

Gisteren heb ik in a hurry het gras nog afgevlogen. Net op tijd voor het begon te gieten.

Het is hier zonnig en frisjes.

Amuseer jullie allemaal met wat jullie gaan doen vandaag.

Op voorhand gelukwensen aan pappy voor zijn gezegende leeftijd, wingerd.

clive

02 sep 2017, 12:13

Afbeelding

Goedemiddag Seizoentjes,

Oma-C, dank je voor het mooie overzichtje, ik ga niet alles herhalen. Hopelijk hebben de toeristen goed weer.

Wingerd, arme Woef. Ik wist zelfs niet dat een hond een keelontsteking kon krijgen. Wens hem van ons en van Niels van harte beterschap. En een dierenarts , tja, die kosten geld. Jullie gaan Woef nu nog wat meer verwennen, dat weet ik nu al.

Ik heb reeds alles gedaan, want bij een uurtje worden we hiernaast verwacht op het verjaardagsfeestje van baby D. Ze hebben buiten gedekt, hoop dus dat het droog blijft. Ze kwamen stoelen tekort, dus heb ik deze ochtend na de strijk nog 6 tuinstoelen afgewassen en ze zijn ze net komen halen. Heb een kleurrijke, pratende takelwagen voor hem gekocht, een kartonnen boekje , een busje om bellen te blazen en nog een verhaaltjesboek van Huppel het konijn met allemaal verhaaltjes die maximum 1 minuut duren. Wou dan nog een ballon gaan halen, maar manlief vond dat ik genoeg geschenkjes had.

Zo, beterschap aan iedereen die het kan gebruiken. Maak er een mooie zaterdag van.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C

02 sep 2017, 20:17

Afbeelding

Goeienavond allen... nog even voor ik het bakske afsluit :lol:
Mijn oppas-taak zit erop voor vandaag...... beetje controle is best hé
er loopt allerhande gespuis rond nu het vroeger donker wordt ...en je weet maar nooit... :oops:

Helena een goeie uitstap morgen... :)

Beterschap aan de zieken... en sterkte... :roll:

Slaap goed vannacht en tot morgen... :lol:

Helena van Troje

02 sep 2017, 21:04

Ik verdwijn even van het toneel.

Hou jullie haaks.

Muddy Maddy

03 sep 2017, 06:33

Goede ( vroege) morgen seizoentjes,

ik ben helemaal alleen van de stoute trap gekomen, trede voor trede daar mijn wederhelft diep in dromenland vertoefde en ik helemaal niet meer kon slapen. ik weet het ik mag het niet doen...
Gimly zat op het tweede verdiep en is me gevolgd. die heb ik buiten gelaten, kopje koffie gemaakt.
straks nog een kopje of twee.( daarna is het decaf en limoenwater )
ik dacht dat ventje gisteren ontbijt ging meebrengen, niet dus. nu hoop ik dat als hij op en wakker is en de bestelde pistolets gaat halen er nog koffiekoeken zijn. anders maak ik een eitje of twee met seranoham.
vandaag ierse steak met cognacsaus en gratin.
voor morgen heb ik een dagschoteltje van gentse waterzooi.
Clive: ik hoop dat je een leuk feestje hebt gehad en baby D is nogal verwend door jullie.
Wingerd een verlate verjaardagswens voor papy. ik vier mijn verjaardag ook niet meer.
Oma C, weer van dienst. ja, er loopt veel gespuis rond. en naar mate de dagen korter worden zal het er niet op verbeteren. en ja, ik weet dat ik verre van genezen ben. met mijn moeder gaat het redelijk goed. ze heeft wel enorme opmerkingen over haar poetshulpen, maar dat is normaal. vader is nu verplicht om mee op boodschappen te gaan.
Helena zal al weg zijn en ik hoop dat ze ook een fijne tijd beleeft.
MJ: goede moed met de revalidatie.
Gimly is gevoerderd en is weer effe naar buiten. de achterdeur staat open. zijn pot korrels was zo goed als leeg en zijn teljoor ook.
deze morgen komt J me verzorgen. maandag zal het R. zijn.
dinsdag komt dan de vervangster van A.
ben benieuwd of er ook een klik zal zijn zoals met A.
seffens opnieuw de gehuurde film bekijken.
ventje maakte zich gisteren een beetje druk omdat hij niet op de naam van een serie kon komen dat we volgen.
ik heb een e- book gekocht. normaal stond de papieren versie op mijn lijst maar je kon hem ook als e- book kopen voor de helft van de prijs. dus kan ik weer 's avonds in bed wat lezen. tot nu toe bevalt het boek me.
als elk boek op mijn lijst ook als e- book voor de helft van de prijs te krijgen is, ga ik dat zo doen. nu nog zoeken naar een clip-on lichtje want mijn e- reader heeft geen verlicht scherm.
Gisteren vonden we Gimly nergens. ventje had al boven gezocht en buiten maar geen bontjasje op poten. tot ik de achterdeur open zette toen ik de afwas van vrijdagavond ging doen. en ineens stond ie naast me aan de afwasbak. hij moet ofwel in die oude kast zonder deuren gekropen zijn die voor het venster van de keuken staat onder het balkonnetje boven ofwel in de halfopgerolde golfplaat, die nog naar het containerpark moet.
daarvoor moet henk nog eens komen.
ik ga nu nog een uurtje of twee de sims spelen. tegen dan is J hier,
Fijne Zondag, hopelijk met zon, groetjes, knuffeltje en pootje van Gimly aan de andere viervoeters.
Cats Rule!

mariajohanna

03 sep 2017, 08:13

Dag seizoentjes,
Even nu dag komen zeggen tegen jullie, 's avonds komt het er niet meer van. Dan heb ik 'werk' met de programma's die ik van TV heb opgenomen, te bekijken, zodat ik mezelf geen kans geef (of zo weinig mogelijk) om waterlanders te 'creëren' of aan 'doemdenken' te doen. Radio of TV staat hier de hele dag op, zodat ik van alles hoor. Precies of ik een 'angsthaas' ben (wat ik ook ben in onzekere toestanden).
Ook door 'werken' verzet ik mijn zinnen, immers, er zijn nog groenten in de moestuin die uit moeten en de vriezer in. Tja, de vriezer ......... door nu veel weg te zijn wordt er hier niet meer gekookt, buiten het feit dat manlief hier 'de kok' was. Trouwens eet ik wel liever boterhammetjes dan warm eten, dat is al van vroeger zo. Nu komen hier veel 'maaltijden' op tafel vanuit de microgolf ...... en daar zorgt dochterlief dan weer voor, ze wil dat ik 'warm' eet ......

Gisteravond nog 4 kleine witte kolen uitgedaan en versneden. Groeien doen ze toch niet meer. Straks komt dochterlief en haar vriend me halen om naar het ziekenhuis te gaan, als ze me terug thuis brengen kunnen ze de gesneden kool maar meenemen, er zit hier nog genoeg in de vriezer ..... en zo hou ik me 'bezig' om maar niet te moeten 'doemdenken'......
Hier staan ook al 2 bakken ajuin klaar om gereed te maken voor in vriezer te steken. Die 'oogst' is ook veel kleiner uitgevallen dan vroeger. Ja, eerst te droog, dan te nat, dan terug droog ..... de groenten zullen duur worden, want als het hier niet goed gelukt is, zal dat elders ook wel zijn, of het komt uit het buitenland of het is 'aangejaagd'.

Manlief zal heel veel geduld moeten hebben, ik idem dito. Dat weten we wel. En geduld is nu ook bepaald niet mijn sterkste kant. En dan nog de winter die voor de deur staat met die donkere dagen.
Gelukkig stopt de bus vlak voor het ziekenhuis, dus daar is ook de 'opstap' zodat ik niet donkere wegen op moet.... ja, 'angsthaas-achtig', he....
Als alles goed komt heb ik daar alles voor over, maar die zekerheid is er niet. (zie nu, ik heb weeral te veel water in mijn hoofd).

Dames, ik ga eraan beginnen, de badkamer passeren, ajuin beginnen te kuisen ....... straks is het de 'zevende dag', daar kijk ik graag naar, is wat gevarieerd, net wat ik nodig heb. Columbo heb ik voor vanavond als geprogrammeerd .........
Het 'alleen-zijn' sindroom heeft me wel goed te pakken, moet ik zeggen, en dat is verre van leuk, maar .... het is zo, en niet anders ......

Zal vanavond proberen om hier terug te komen, maar nu moet ik voortmaken voor mijn 'programma' te kunnen afwerken, vóór ze me straks komen halen. Hier rijden op zondag geen bussen, dus ben ik aangewezen op andere middelen.

Iedereen lieve groetjes, sorry voor mijn ego-bericht, ik volg momenteel mijn eigen-ik, en kan aan niet veel anders denken en doen. Automatische piloot, zeker ?

Goede reis, Helena, geniet ervan.

Tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

03 sep 2017, 09:14

Afbeelding

Goede morgen aan iedereen hier in ons seizoen-huisje
een mooie zonnige dag is het weerom... hopelijk blijft het mooi..

M-J, niet leuk wat je meemaakt ik begrijp het maar je zal toch een beetje moeten wennen
want jouw man zal niet zo rap terug 'de oude' zijn... beetje moed kweken... het is moeilijk
Je hebt nog vanalles te doen wat je kan afleiden... probeer rustig te worden en
te nemen zoals het komt...ik weet het is gemakkelijk gezegd maar ik spreek uit ondervinding.
heel veel sterkte en moed... hopelijk komt alles weer zo goed als mogelijk... een sterkteknuffeltje...:?

Bekske, mooie spreuk en waar.... laat ons lachen ...er lopen al zuurpruimen genoeg :)
(da's niet hier bedoeld hé) :oops:

M-M geen gevaarlijke dingen doen hoor... kan je niet aan de trap langs 2 kanten
een leuning maken zodat je goeie stevigheid hebt als je naar boven of beneden moet?
Dat had ik in mijn vorige huis ook gedaan en dat geeft je meer steun... :roll:
Dank voor je overzichtje... en een fijne dag...:)

clive, bobijntje, anjelierken, zwanenmeer, omasenga, en wie ik vergeet, sorry... :)
allen een mooie zondag

fijne uitstap aan helena... :)

wingerd nog een late verjaardagswens aan jouw man... :)

tot later.. ik ga voor mijn schrobbeurt naar de douche..
m'n conciërgetaak zit er al op voor vandaag...

clive

03 sep 2017, 10:20

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, dank je wel voor het mooie overzichtje Toch nog maar heel voorzichtig zijn op de trap, een tweede keer zou eens misschien niet zo " goed " kunnen aflopen. Hoop dat je een klik krijgt met de nieuwe poetsrouw.

Wingerd, heb op één of andere manier jouw manliefs verjaardag gemist; Bij deze dan nog een late maar heel gelukkige verjaardag.

Oma -C, hoop dat de toeristen even goed weer hebben als gisteren hier en vandaag.

HVT, geniet ervan.

MJ, het zal een lange weg worden voor jullie. Maar jullie komen er wel. Ik wens jou en jouw manlief veel sterkte en doorzettingsvermogen zoals steeds. Kaarsjes branden.

Heb het licht HH al achter de rug. Het verjaardagsfeestje was gisteren fijn en wonder boven wonder hadden we goed weer.
De takelwagen en de boekjes waren voor baby D. een schot in de roos. Was heel blij dat hij er zo vrolijk op reageerde.
Hebben het tot 21.00H uitgehouden, maar toen was ik echt wel moe.
Deze ochtend dan rond 07.00H opgestaan en een tasje koffie gedronken. En dan begonnen met het licht HH. , want we gaan deze namiddag even shoppen in LIer voor een nieuwe regenjas voor mij voor op de fiets en om te voet te gaan. Want de mijne is nu wel echt versleten vond manlief; Heb er eentje gezien op het net, die gegarandeerd waterdicht is met een kap die je kunt dicht knopen met een koordje. Manlief opteert voor een felle kleur zodat ik goed zichtbaar ben in het verkeer. Doe thans ook steeds mijn fluo aan als ik fiets, maar niet als ik te voet ga. En voorlopig is dat nog het geval, want mag nog steeds niet fietsen tot mijn grote spijt.

Zo, ik ga niet alle namen noemen , maar wens iedereen een zo'n fijn mogelijke zondag. Liefs en een heleboel knuffels voor elk van jullie.