In de Vier Seizoenen reeks 25 Winter 2021-2022

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

28 dec 2021, 21:21

blij met dit berichtje en dat het de goede kant uit lijkt te gaan bij jullie!

Bekske

29 dec 2021, 05:45

Afbeelding

clive

29 dec 2021, 08:38

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

MJ, wat een fijn bericht, ben oprecht blij. Heb de kaarsen weer aangedaan voor de controles die hij moet ondergaan en dat zijn koorts wat zakt.

Oeps, de bel gaat hier.

Muddy Maddy

29 dec 2021, 09:41

Goede morgen beste seizoentjes,

Fijn dat alles goed verlopen is, MJ en vanaf nu kan het alleen maar nog beter gaan. de kaars en de duimen hebben geholpen.
ik ga vandaag 't stad in om een gratis gehoortest te laten afnemen. ben dat liedje van ik hoor echt niet wat jij zegt beu en nu gaan we het eens en voor altijd weten.
ventje kon de slaap niet vatten omdat hij meer bezig was met de afwezigheid van parkeerplaatsen aan die winkel van lappere. heb hem dan streng toegesproken dat we dat wel gaan zien als we er zijn.
dan pas is die in slaap gevallen. we moeten ook nog ergens anders zijn in die zelfde straat een eindje verder dan is dat ook weer gedaan . een klusje voor moeder. een taxatie laten maken.
zelf vond ze dat de buren er geen zaken mee hadden en dus krijg ik de taak.
moet nog in de rapte een verjaardagskaartje maken voor buurvrouw. ik wist dat ze eind december verjaarde maar wanneer juist had ik niet opgeschreven.
de postbode steek net iets in de bus.
Helena, bedankt voor je kaartje, zat gisteren in de bus. ik denk dat alle seizoentjes nu aan het lint hangen.
dan ontbreekt er een: deze van Suus. nedeland is ver hè. en als je niet naar een postkantoor gaat, tsja. dat deed Jill onze engelse buurvrouw ook altijd. een gewone 2 P zegel erop kleven en hup de bus in. ik heb ze altijd gekregen en geen portkosten moeten bijbetalen. nu zal dat een andere zaak zijn.
ik hoor hier over de boosterprik? ik moet deze op 12 januari gaan halen. gelukkig is daar veel parking aangezien mediamarkt daar was. nu enkel nog die delhais denk ik. trok ook veel volk. ventje moet zijn booster op 18 gaan halen rond 5 uur in de namiddag. hij is echter niet van plan zo laat te gaan en gaat eerder om de spits voor te zijn. vorige keren was daar vroeg zijn geen probleem dus ventje verwacht nu ook niet. moeder heeft hem al gehad.

Anjelier: ha, dat is de reden waarom jullie die zelftesten in huis hebben. wij moeten nergens zijn bij familie dus hebben we ze dan ook niet nodig.

Fijne dag seizoentjes, keep safe knuffels
Cats Rule!

Oma-C

29 dec 2021, 09:43

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:

en vooral M-J, wat fijn dat alles goed gegaan is
en nu maar hopen op genezing, dat het
eindelijk eens beter wordt.....Ik blijf duimen
en de kaarsjes blijven branden tot het echt beter is :)

Helena, oei, slecht nieuws gekregen ..... dat is erg
niemand geeft graag iemand af hoe jong of oud ze ook
mogen worden, afscheid nemen doet pijn... :( sterkte....

Alle seizoentjes een aangename dag, 't is grijs en regenachtig
gisteren ben ik even naar de brievenbus geweest tegen
de straat en toen was het 5 minutjes droog verder heeft
het de hele dag geregend.... triest maar niks aan te doen :roll:
Groetjes allen en sterkte aan wie het kan gebruiken... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

wilde eend 2

29 dec 2021, 11:26

Voor MJ : het moeilijkste is nu hopelijk achter de rug ...
We blijven duimen !!
Aan alle seizoentjes : veel moed voor wie het kan gebruiken !
Groetjes aan iedereen ..

mariajohanna

29 dec 2021, 19:43

Goede avond,

Tja, Wilde Eend, ik zou nog niet willen zeggen dat het moeilijkste nu achter de rug is.
Deze voormiddag heeft hij in de gang gewandeld met rollator en kinesist en heeft halverwege moeten terugkeren, hij kon niet meer.
Deze namiddag, toen ik daar was, kwam iemand zijn bloeddruk en toestanden meten en ik hoor die zeggen ... oei, ... Met dezelfde moment komt iemand anders aangelopen, die vraagt wat hij gedaan heeft. Niets, zegt de verpleegster met de machine, hij zit hier gewoon in de zetel en ik ben de bloeddruk aan het nemen maar hier is iets mee....
Ja, zegt de andere, de monitor geeft terug hartritmestoornissen weer. Ik ga hem een pilletje geven, bisopronol, (daar neemt hij dagelijks een half van) en dan zien of het nog voorvalt. Normaal zou dat niet mogen, met de pacemaker. Als het terugkomt houden we hem morgen nuchter en gaan we hem een stroomstoot geven. Helpt dat niet dan gaan we in het hart zelf gaan kijken wat er gaande is in een kamer en dan gaan we dat toebranden.........

Niet erg geruststellend, he? En dan de reactie van manlief...... Hij gaat naar huis, zegt hij, hij heeft kerstmis al daar moeten blijven en met nieuwjaar zal dat niet zijn......

Ik ga jullie laten, nog een fijne avond, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Bekske

30 dec 2021, 09:08

Afbeelding

mariajohanna

30 dec 2021, 09:20

Goede morgen seizoentjes,

Als ik mijn schrijfsel herlees van gisteren, merk ik zelf dat het bericht niet zo geruststellend was. Sorry daarvoor.
Heb juist naar de verpleging gebeld en ze houden hem nuchter tot de dokter is geweest. Vannacht terug die stoornissen gehad en nu wachten ze af wat er moet gebeuren......
Om 11 u mag ik terugbellen.
Volgens hun heeft hij verder een goede nacht gehad en is vrij rustig....... Ik ken dat , 'vrij rustig ' ......... maar ik begrijp wel dat ze dat tegen de familie altijd zeggen......
Afwachten dus, maar het feit alleen al dat ze hem nuchter houden, zegt mij al genoeg. Dat hij dat nog allemaal moet meemaken.

Enfin, we zien wel.

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C

30 dec 2021, 09:36

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:

Ai M-J dat is weer even schrikken
stopt dat daar dan nooit bij jullie
ik kan geloven dat je er weer niet gerust in bent :roll:
Nog een kaarsje bijzetten meer ik heb maar 2 duimen
helaas.... ik wens jullie het allerbeste, het is goed geweest :!:

Alle seizoentjes een fijne dag ik ga me klaarmaken
want de voetverzorging komt straks nog voor de
laatste keer dit jaar ....
Ik zal op wolkjes het nieuwe jaar ingaan :wink:
Nog een fijne dag allemaal en hou het veilig en gezond :?
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

clive

30 dec 2021, 09:50

Afbeelding

@ MJ en vooral voor haar manlief.
Neen, dat nieuws is niet wat we wouden horen :cry: . Kaarsen branden hier alweer en de duimen staan omhoog. Kan heel goed begrijpen dat je bang bent, zou ik ook zijn.
Weet dat je hier altijd terecht kunt met jouw verhaal. Het van jou afschrijven kan misschien een beetje deugd doen. Ik wens jullie voor vandaag een extra portie sterkte. In gedachten ben ik bij jullie, een magere troost,ik weet het. Van mijn manlief moet ik jullie ook heel veel sterkte wensen. Toen hij opstond, vroeg hij of alles met jullie oké was omdat al mijn kaarsjes al aan het branden waren.
Liefs.

Muddy Maddy

30 dec 2021, 09:57

Goede morgen beste seizoentjes,

Heel veel sterkte MJ.
ik zal voorlopig alleen maar op jou schrijfsels reageren want mijn hoeft de rest niet te lezen bij wat jullie meemaken.
Fijne 30 december seizoentjes en Keep Safe! Knuffels.
Cats Rule!

clive

30 dec 2021, 10:10

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Heb al een strijk achter de rug en moet nu nog enkel het tafellaken voor morgen strijken, maar dat ga ik morgenochtend doen, net voordat ik de tafel dek. Dan moet ik dat niet opplooien.
Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen. Manlief is nu al de bestelling halen in plaats van morgen eindeloos te staan aanschuiven. En dan nog enkele boodschapjes in de supermarkt.
Ga morgen of vanavond wel de soep zelf maken. Deze keer broccoliroomsoep met gerookte stukjes zalm erin. Is heel lekker.
Zo, ik ga er terug invliegen. Liefs voor jullie allemaal.

Helena van Troje

30 dec 2021, 11:25

Als het meevalt ga ik morgen mijn voeten onder tafel steken bij de schoonzus.
Ik heb al een zelftest gehaald en een speciaal ffp2 masker zoals gevraagd.
Een cadeautje heb ik ook al.
En dan met grote schrik toch maar naar de schoonfamilie.
Een derde keer durf ik toch echt niet te weigeren.
Ik weet nog niet of ik er ga geraken, want heb nog niets gehoord van de chauffeur.

MJ we blijven hopen.

Nog een fijne dag iedereen.

anjelier

30 dec 2021, 15:58

Afbeelding

Hallo iedereen,

MJ: moeilijke dagen voor jullie. Je weet niet wat je moet verwachten hé. Je wordt heen en weer geslingerd tussen hoop en zorgen .Afwachten. Wij blijven hier "paraat".

Gisteren dagje bij zoon. Zoon en schoondochter hadden dinsdagavond hun boosterprik en vooral zoon was er ziek van, schoondochter minder. Ben naar daar gegaan, want met 3 kleine kinderen rond je oren, valt er niet veel te rusten. Vandaag was het al veel beter.

Manlief is naar begrafenis . Heeft zijn FFP2 masker mee. Heb hem "orders" gegeven, van het altijd op te zetten en afstand te houden, vooral aan de koffietafel. Als je leest over de Omikron, dan gaat iedereen besmet raken .Ze spreken al over de 5de golf.

Dames, tot morgen allemaal.