in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive

06 dec 2017, 08:11

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Iedereen braaf geweest en iets in het schoentje gevonden  ? 

Muddy Maddy, jouw vader dan zo laat geopereerd, hopelijk weet je dan deze ochtend iets meer van de chirurg. Kaarsje brandt hier al dat alles goed verlopen mag zijn. Fijn dat je al kaartjes hebt gehad. Weliswaar een dagje te vroeg, maar beter dat dan te laat. Ik hoop dat je wat geslapen hebt deze nacht. Knuffel voor Gimly. 

In manliefs schoen  zat een doosje speculaas en Niels is weer een speeltje rijker. Voor mij heeft Sinterklaas iets in de dressing gehangen. Wij zijn dus allemaal braaf geweest. 

Woensdag vandaag, dat betekent boven poetsen. En nieuwe dekbedden leggen, vervang die elke week. Dat is snel , ik weet het, maar heb dat nu eenmaal graag. 

Nu de sint geweest is, kan ik zondag de kerstboom optuigen. Manlief moet de dozen naar beneden dragen en de kerstboom in elkaar zetten, de rest doe ik. Er komt een kerstboom in de living natuurlijk, maar ook een heel strak kerstboompje in de hal dat je dan onmiddellijk ziet als je binnenkomt wat ik gezellig vind. 
En dan natuurlijk voor de eerste maal, ook iets in Niels zijn kamer want zit daar na het HH heel vaak bij hem. Heb voor daar een grappige kersthond gekocht en een klein ronddraaiend kerstboompje, beiden met met ledlichtjes, heel mooi. En dit jaar konden we niet weerstaan aan een vrij grote stenen kerstman, in beige en grijstinten met een lantaarn in zijn handen. Die komt in de living op de kast te staan en dan moet ik daar buiten hem, niets meer van versiering op de kast zetten en kunnen mijn theelichtjes gewoon blijven staan. Het is echt wel een mooie. Elk jaar denk ik, nu koop ik echt niets meer bij, maar vaak is dat toch het geval, soms gewoon een kleinigheid, maar toch. 

Zo, ik ga badje nemen, het is al laat en dan stort ik mij op het HH. Lijstje ligt al klaar. 

Ik wens jullie allemaal een zo'n fijn mogelijke dag, sterkte voor wie het kan gebruiken. Liefs aan jullie allen en een aantal warme knuffels mogen ook vandaag niet ontbreken.

Oma-C

06 dec 2017, 10:18

AfbeeldingGoede morgen iedereen, efkes uitrusten eerst...
ik ben terug van demarkt, goed gekleed en goed doorgestapt
daar krijg je warm van.... ik heb weer de voorraad binnen
voor de rest van de week, groenten en fruit toch... 

Omasenga, fijn dat het nu toch gelukt is...:lol: welkom terug...!!

M-M, Ik hoop dat jouw vader een goede ingreep heeft gehad
en dat na vandaag de pijn draaglijk is... sterkte....
Geniet al van de kaartjes... beter te vroeg dan telaat....:)

M-J, fijn dat het thuiskomen van uw man goed is gegaan...
hopelijk dit weekend ook en dan binnenkort voorgoed.. :)
Doe samen maar rustig aan want het is niet niks geweest...

clive jouw kerstboom zondag... geniet ervan.. 't zal weer mooi zijn bij jou...:)

Helena al veel voorbereidingen voor kerst...
Ik ga bij zoon de voetjes onder tafel steken..zoals elk jaar :)
we houden het rustig want al dat gedoe is aan ons niet besteed :?

anjelier, kleinzoon zal genoten hebben van de sint... :)
En nu weer de kerstboom...

bobijntje, zwanenmeer, wingerd..Lenk... :? en wie ik vergeet..sorry 
allen een aangename woensdag...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

06 dec 2017, 10:34

Hallookes  iedereen,

Sinterklaas heeft hier bij ukkepuk geweest.Zoonlief en schoondochter zijn hier blijven slapen, want gisterenavond waren ze heel laat thuis van het werk.Een boerderij waar hij zo graag mee speelt( één voor thuis) en een rugzakje in de vorm van een aapje.Die boerderij was een schot in de roos, dan is hij uren zoet.Volgens schoondochter zal hij later vast en zeker "farmer" worden :D .
Nu zijn ze al naar huis, en ik heb hier alles opgeruimd.Spaanse woef ligt uitgeteld op de sofa, die is daar steeds moe van als ukkepuk hier geweest is.

Clive: lekkere appelcake gebakken, helemaal niet moeilijk.Je kan het ook eens proberen met stukjes ananas , stukjes peer.

MM: voor je vader een voorspoedig herstel gewenst.

OmaSenga: hoe meer volk, hoe meer er hier neergeschreven wordt :D .Ben blij dat het inloggen gelukt is.

Vanavond naar een infoavond over het fijn stof in de lucht.In het voorjaar heb ik deelgenomen aan het airbezen project, en nu worden de resultaten besproken.Via internet had ik al de resultaten gekregen , en wij wonen hier redelijk goed.Wij zitten in de gele zone.Alhoewel er ook op dezelfde baan rode zones zijn, hoe dat komt weet ik niet.Het verkeer is toch hetzelfde .

Dames, tot morgen.

wingerd

06 dec 2017, 11:39

Hallo dames,

goed zo Clive, nog een echte ouderwetse Zwarte Piet op jouw prentje.

Amai,  iedereen zo vroeg met de kerst-voorbereidingen ? Hewel, misschien gaan wij straks wel een kerstboom kopen.

Verder geen nieuws hier.

Helena van Troje

06 dec 2017, 12:29

Hallo hallo, ook even uitrusten. Ik ben het "hellend glas" aan het kuisen geweest. Gezien dat de poetsvrouw niet op een laddertje en zo voort....
Seffens verder doen met de ruiten en het terras en dan is het vanachter proper.
Hopelijk na het eten nog de andere ramen aan de buitenkant.
Resultaat van het nemen van die magnesiumpillen waar je zogezegd geen diarree van krijgt is dat ik net een Duracell konijn ben. Als het geen neveneffecten heeft op langere termijn, mij goed hoor. De krampen in mijn voet en kuit worden er alleszins niet minder van, reden van de medicatie... :P :oops:
Gisteren na de kine een hele toer gedaan met de fiets. Het was goed buiten.

Heeft er iemand een idee hoe je moet voorkomen dat je voor tv in slaap valt? Want dat durft dan wel een lange dut te worden...en dan is slapen in bed weer geen optie meer. Enfin, ik lig er niet van wakker dat ik wakker lig...

Dat is wel laat op de dag dat je vader aan de beurt kwam MM. Hopelijk is alles naar wens verlopen en volgt nu een rustiger periode. Hoe oud is hij? Als ik dat tenminste mag vragen...

Die Niels toch, wat een gelukzak dat hij jouw hond mag zijn Clive!

Spaanse Woef heel moe na het bezoek van ukkepuk, ja, kleine mannen zijn vermoeiend, duidelijk ook voor honden...benieuwd naar de uitslag van aerbezenproject. Vertel je daar morgen of zo iets meer over Anjelierken? 

Oma-C al naar de markt geweest. Hier is dat absoluut geen belevenis. Je waant je in Pakistan of in Marokko, tenzij je naar de visboer gaat, die is nog van hier. En rommel jongens en duur...
Tja, Kerst en Nieuwjaar en de pannenkoeken zijn zowat de enige keren dat ik al de kinderen eens samen rond de tafel krijg, dus zolang als ik kan hou ik die traditie in ere. We kunnen eens nakijken of we daar verandering kunnen in brengen en een poosje later in het jaar alles organiseren, maar nu blijft het nog zo. Ik heb genoeg rekening gehouden met ons moeder indertijd en met de schoonma en zo voort. Nu is het mijn beurt.

Wingerd, ik ben bij de vooruitziende vrouw  :? daarom alles op tijd en stond in gang trekken voor Kerst. Er is nog geen jaar voorbij gegaan dat ik tegen kerst of Nieuwjaar niet iets voorhad: operatie, vallen, aangezichtsverlamming...Als alles zo goed als in orde is en gepland dan ben ik al gerust dat we zover staan.

Ik ben niet braaf geweest, want de Sint had niets in mijn schoentje gelegd, dat ik niet gezet had. Alhoewel, er slingerden hier wel een paar bottines rond, die ik gisteren ergens had uitgedaan en vergeten op zijn plaats te zetten...Noppes...heb te frank blad denk ik.

Zo, de tas thee is uit en we zullen eens gaan verder doen dan zijn die ruiten uit de voeten.

Als het dan vies wordt dan zijn die tenminste nog efkes proper.

omasenga

06 dec 2017, 12:49

Goede middag !
Hier ben ik alweer , binnen zonder problemen
Oma C bedankt voor het advies , maar plots was alles ok 
MJ , ik denk veel aan jullie en wens en hoop dat alles nu terug beter gaat !
Voor iedereen een fijne woensdag !
Misschien is de Sint en Piet al langs geweest !
Hier was hij er zaterdag al  :lol:

Oma-C

06 dec 2017, 14:46

Ja omasenga, soms is een emmertje geduld nog het beste... :lol:
maar daar zijn we meestal niet sterk in.. :lol:
Goed dat je nu weer binnen kan als je zin hebt...
Altijd fijn je weer te lezen...:)

Helena, ik had vroeger ook elke kerst een heel leger volk
en ik ben blij dat ik daar vanaf ben..het was altijd bij ons te doen
en dat wordt je beu... er werd nooit eens gewisseld van stek...  :twisted:
en als ik er mee gestopt ben toen mijn man zo ziek was en die drukte niet meer aankon
is er nadien ook nooit nog een bijeenkomst geweest... alleen wij en de kinderen (4pers)
't is makkelijk als een ander voor alles zorgt... zo ging dat bij de schoonfamilie
en nu heb ik geen bijeenkomsten meer en er ook geen spijt van....
De enigen die nog bijeenkomen zijn de kinderen en de mama 's
op momenten dat het past... we zijn meestal met 3 àf 4  :wink:
Rustig en gezellig genoeg...
Ach ja... feesten ... ik heb nog liefst de gewone dagen....
waren we al maar een grote maand verder... gelukkig is niet iedereen zo.. :oops:

Allen een fijne dag...
ik moet een adres zoeken want er is een oude buurvrouw overleden 
en de begrafenis is in alle stilte geweest vorige zaterdag 
(Heb nu pas een doodsbrief gekregen) :oops: maar ik wil nog wel een kaartje sturen

Helena van Troje

06 dec 2017, 16:28

Mijn medeleven oma-C, want het doet toch altijd iets als er mensen uit je leven weg vallen.
Zo, het terras is geschuurd. Het mos is weer eens weg voor zolang het duurt. J. zal tevreden zijn, want ze had maandag zo een beetje al grommelend mijn geraniums gefatsoeneerd en later al de bladeren van het terras geveegd. Ik moet nog eens ontdekken in welke vuilbak ze ze heeft gedeponeerd. Ja zeg als zij een proper terras wil, dan moet ze dat maar alle weken een beurt geven...
Ik heb al gedacht dat ik de beneden doe en zij de boven, maar dan grondig...Ja mensen een taalbarrière het is niet simpel zenne.

Oma-C

06 dec 2017, 17:44

Afbeelding
Goeienavond iedereen... het was hier vandaag 8°
dus niet echt winterkoud... en het is droog gebleven...da 's ook al wat 
[img width=15,height=15]file:///C:\Users\Cecile\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.gif[/img]
Vroeg donker dus alles afsluiten en voor avondeten zorgen kippenchipolata en groene boontjes

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond en een goeie nachtrust...
Dank voor het medeleven  HvT, ze was 3j ouder dan ik..
maar voor de familie altijd te vroeg hé  

Morgen komt de pedicure dus weer wat babbel
sterkte en moed aan wie het kan gebruiken.... en tot morgen... :?
Laatst gewijzigd door Oma-C op 07 dec 2017, 09:47, 2 keer totaal gewijzigd.

clive

07 dec 2017, 06:33

Afbeelding

@ Muddy Maddy, gelukkige verjaardag. Laat vandaag even de zorgen aan de kant en maak er zo'n mooi mogelijke dag van.
Van harte gefeliciteerd van ons alle 3. 

clive

07 dec 2017, 07:22

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, jij viert Kerstmis bij zoon, lekker rustig en gezellig en geen stress. 
Mijn innige deelneming met het overlijden van jouw oude buurvrouw, wat was ze nog jong. 78 dat is tegenwoordig geen leeftijd meer. Sterkte. 

Anjelier, en zijn de resultaten besproken gisteren over het project ? En ukkepuk verwend door Sinterklaas met een boerderij en een mooi rugzakje. Hij heeft geluk, die kleine, en St-Maarten en Sinterklaas. En Spaanse woef moe na het bezoek. Ik heb een vraagje voor jou. Ik had dan zondag die cake gebakken en had die in het midden van de oven gezet. Maar doordat hij gerezen was, kreeg ik hem moeilijk uit de oven. Mijn vraag is dus of ik ook cake of wat dan ook van gebak beneden in de oven kan bakken. Baby D moet hier zijn Sint nog komen halen, maar de jonge ouders hebben het superdruk. Hij is toch nog wat te klein om de juiste datum te kennen. Hen hem de basisblokken van D**LO gekocht, enfin, sinterklaas heeft die gebracht. 

Wingerd, en  zijn jullie een kerstboom kunnen gaan kopen ? En dat plaatje tja, bij mij is en blijft Zwarte Piet zwart en niet blauw. Binnenkort mogen we niets meer. Grr. 

HVT, jij had dan gisteren enorm veel energie en dat door de magnesium denk je ? Spijtig dat de krampen er niet van verdwijnen. De markt bij jou is dan minder leuk. En in slaap vallen voor TV, daar heb ik geen echte oplossing voor Zet overdag de radio op. Op de slaapkamer hebben we TV en daarvan val ik dus steevast in slaap. Maar dan lig ik al in bedje en mag dat natuurlijk. 

Omasenga, wat leuk dat je nu probleemloos kan inloggen en wij jou terug kunnen lezen. Sint en PIet zijn dan zaterdag al bij jullie geweest, dus zijn jullie heel braaf geweest. 

Muddy Maddy, hopelijk heeft jouw vader een goede nacht achter de rug. En  jij, probeer een beetje te genieten van jouw dag.

Ik heb deze ochtend al de diepvries in de keuken al uitgeschakeld om te ontdooien, want er zat wat ijs in. Uitwassen is vlug gedaan en dan was ik ook meteen het koelgedeelte uit. Verder ga ik de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen. En ik moet naar de slager  om vlees te gaan halen , want moet vandaag ook nog spaghettisaus maken. Dus ik heb een gevuld dagje. Af en toe wel een pauze inlassen. Tiens , wie komt daar net uit zijn slaapkamer, het is bruin en het kwispelt. Voor jou ook een goedemorgen Niels. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen want wil niemand vergeten. Ik ga badje in en boven dan meteen de slaap-en de badkamer doen en daar stofzuigen. Dan ben ik daar al klaar.
Ik wens iedereen een mooie dag, stuur jullie allemaal heel veel groetjes en heel veel warme knuffels. Liefs.

mariajohanna

07 dec 2017, 08:01

Dag seizoentjes,

MM, een heel gelukkige verjaardag gewenst. Ook al zijn er zorgen en pijn, er zijn steeds dingen die toch voortgaan, zoals ... verjaren, bv......
Hopelijk heeft je vader niet te veel pijn na de operatie, hij zal wel pijnstillers toegediend krijgen.
Jullie zijn hier in mijn gedachten, zoals iedereen hier trouwens. Alleen kan ik er niet heel lang blijven bij stilstaan, pak en zak staan al klaar om seffes te vertrekken, eerst naar de mutualiteit om een rolstoel te bestellen voor manlief, tegen dat hij definitief ontslagen wordt, en waarmee hij dagdagelijks naar de revalidatie moet gaan, met een busje van Hendrix. Daarna de eerstvolgende bus, richting ......

Oma Senga, lang geleden, he, ik heb ook een tijd inlogproblemen gehad maar die zijn blijkbaar opgelost, al weet ik niet precies hoe. Moet me wel telkens ik hier wil komen, inloggen, ook al zet ik een kruisje bij het automatisch inloggen ....
Alles goed verder ? En met de kids, kl. kids, achterkleinkids ... ? En nu is de Sint ook al geweest ! Zalig toch, voor de kinderen, he ?!

OmaC, weeral een dierbare vriendin overleden ..... sterkte.

En nu moet ik echt vertrekken, of de eerste bus haal ik niet meer.

Dames, hou jullie goed, en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

wingerd

07 dec 2017, 09:44

PROFICIAT MUDDY MADDY...

en veel sterkte ivm je vader...

Clive, ja, de kerstboom is gekocht en wordt volgend weekend opgetuigd. Een mooie grote !

Nog veel groetjes aan iedereen.

Oma-C

07 dec 2017, 09:54

Goede morgen iedereen... ondanks de hevige wind ...
die loeit hier weer rond het gebouw.... woehoehoe... 
Ik wens allen een fijne donderdag toe en hoop dat alle zieken
spoedig weer gezond zijn... en wie nog gezond is... houden zo !!
Ik ga verder doen, 't is mijn beurt om de kelder te kuisen
en 't kan maar gedaan zijn.
dan is het weer 2 maanden aan de andere bewoonsters :)
En nu ga ik eerst een bloemetje halen voor de verjaardag van M-M :lol:Afbeelding

Oma-C

07 dec 2017, 09:56

Afbeelding

Fijne verjaardag M-M, hopelijk niet teveel zorgen vandaag
geniet toch van je dagje... aan de rest kan je niks veranderen...
Proficiat en nog vele jaren... :)