in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omasenga

07 dec 2017, 10:18

Goede morgen iedereen !

Gelukkige verjaardag MM !

Helena van Troje

07 dec 2017, 10:32

Afbeelding

Gelukkige verjaardag MM!!!!!
Ik ben mijn bloemetje uit de tuin gaan halen.
Steek vandaag al je zorgen in je plunjezak en fluit, fluit, fluit!!!!

zwanenmeer

07 dec 2017, 11:46

voor MM : mijn beste wensen voor een mooie verjaardag ! En veel moed voor je ouders en voor jullie .

Afbeelding

Voor Oma C :  Veel sterkte bij het overlijden van uw vroegere buurvrouw .. Helaas is het leven heel dikwijls afscheid nemen ... 

Aan alle seizoentjes : groetjes ... 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken

07 dec 2017, 12:22

Hallookes iedereen,

MM:Een héél héél gelukkige verjaardag gewenst, geniet van deze dag.

HVT: over het airbezenproject: dat was een ganse boterham , maar wel klaar en duidelijk uitgelegd.Eigenlijk komt het erop neer dat 97% van de mensen fijn stof inadement wat op lange termijn schadelijk is.Dat fijn stof komt helemaal onderaan in de longen waar de witte bloedcellen het "opruimen" .Maar door teveel blijft het zich opstapelen met ontstekingen tot gevolg.Het wordt zelfs in verband gebracht met lymfeklierkanker, omdat de witte bloedcellen het vervoeren naar de lymfeklieren.Fijn stof is even schadelijk als asbest, valt in dezelfde categorie.Wat kunnen we doen om dit te beperken: minder de auto gebruiken zeker geen diesel, geen houtkachels doen branden.In de stad is er ook gezonde lucht in straten waar weinig verkeer is en niet teveel hoge huizen, zodat de wind er goed kan waaien.Ook in het weekend is de lucht er opmerkelijk beter.Op het platteland hangt het af waar je woont, drukke straten= meer vervuiling.
Dit is een beknopt verslag over het airbezenproject.

Oma-C: innige deelneming met het overlijden van vroegere buurvrouw.

Clive: je kan de cake ook bakken onderaan in de oven.Ik vermoed dat je bakt in een klein oventje, dan moet je hem wel onderaan zetten.Heb dat ook al gedaan.

Zoonlief belde enthousiast dat  ze  volgende jaar  ouders worden van een dochter.Schoondochter had een nipp-test ondergaan en daaruit blijkt dat het een meisje is.Ze zijn natuurlijk blij, zoon zou graag een dochter gewild hebben, voor schoondochter bleef het gelijk.

Dames, tot morgen.

mammyretro

07 dec 2017, 13:22

goede namiddag ,
kwam even langs om clive de bedanken voor de post :D
dank je wel ,was een verrassing 

hier grijs weer en vandaag koud 
het regende toen ik van mijn gym kwam 
zal later eens lezen en antwoorden ,nu vraagt papy met iets :D
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C

07 dec 2017, 17:45

Afbeelding

Voor allen een gezellige avond binnen....Afbeelding want buiten is het guur met een koude wind...
en al de hele namiddag regen...echte  koude regen...

Hier is alles gedaan wat geprogrammeerd was..
morgen alleen nog wat poetswerk en misschien nog wat boodschappen..
Mijn voetjes zijn verzorgd en de kelder is weer stofvrij...
mijn volgende beurt is in maart Afbeelding nu zijn de anderen aan de beurt
elke maand een ander verdiep...

Ik wens iedereen een goede nacht als het uur gekomen is
heerlijk in een warm bed... mooie dromen en tot morgen  Afbeelding

Sterkte aan de zieken... ik denk aan jullie.. en wens jullie goede moed...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bobijntje

07 dec 2017, 20:25

Afbeelding

Muddy Maddy, maak er een heel fijne dag van!!!

Dikke proficiat van ons!!!
Geniet nu... niet morgen

clive

07 dec 2017, 20:43

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Anjelier, van harte gefeliciteerd met de aanstaande kleindochter. Wat een goed nieuws een poppemieke erbij. Wens de aanstaande ouders van harte proficiat. En neen hoor, bak in een gewone M**le oven. Maar nu weet ik dat ik ook iets beneden kan bakken. Dank je wel daarvoor. 

Mammyretro, van harte gegund. Ben blij dat ze aangekomen is , ook al is het 2 daagjes te vroeg. 

Oma-C, kelder blinkt weer. En pas in maart is het opnieuw jouw beurt, dat valt dan wel mee. Het was vreselijk guur vandaag, moest in shopping zijn voor vlees voor mijn spaghettissaus en was te voet gegaan, brr, ijskoud met die regen in mijn gezicht. Want een paraplu had ik niet bij, daarvoor waaide het te hard. 

Ik heb vandaag alles gedaan gekregen wat ik van plan was. Diepvries en koelkast in de keuken blinken weer . Toch een aantal dingen moeten weggooien  :oops: , niet veel, maar toch. Dan nog alles dweilklaar gemaakt voor morgen en spaghettisaus gemaakt. Die laat ik een nachtje trekken en dan stop ik die morgen in de diepvries. 
Ik geef Niels nu iets minder brokjes en dan eet hij alles op, het viel me op als ik 50 gram meer gaf en dan zijn dieet blikvoeding, dat hij vaak eten liet staan en meer dan 50 gram. Nu doe ik het al enkele dagen zo en nu heeft hij steeds alles opgegeten. 

Zo, ik kwam iedereen nog een fijne avond wensen en voor later vandaag een zachte slaawel. Liefs en dikke knuffels aan jullie allemaal 

Muddy Maddy

08 dec 2017, 07:12

Goede morgen seizoentjes,

Mijn 50 ste verjaardag begon door uit bed gebeld te worden door een ongeduldig vrouwtje. Proficiat en dan bla- bla- bla. dan kreeg ik van ventje een champagne ontbijt met gerookte zalm. Toen belde schoonmoeder. ook gelukswensen en een betere conversatie. dan ben ik gaan douchen en me aankleden, we zijn gaan chinezen. er was een gure wind. daar zei ik dat ik mijn verjaardag vierde en ik kreeg zo'n chinese kalender. dan huiswaarts. ik heb voor kado van ventje een robijnen ring gekregen met mini- diamantjes. ik moet hem wel aan mijn middenvinger dragen anders valt hij af. en 's avonds een rustige avond gehad.
vandaag komen ze de verwarmingsketel nakijken en moet ik naar de kine. ik heb wel weer meer rugpijn.
gelukkig bestaat er flexium. ik heb ook een zaadkussen dat moet opgewarmt worden en dat ik om mijn middel kan vastmaken. en als laatste redmiddel heb ik zo'n pleister die warmte afgeeft.
 een derde infiltratie ga ik niet laten zetten.
Helena: mijn vader is 80. wordt 81 op 15 december. hij ligt al op een gewone kamer dus het zal een kleine complicatie geweest zijn. ten minste dat was wat ik kon uit maken uit de bla-bla- bla.
ventje is op zending en moet les geven.
iedereen bedankt voor de wensen en de virtuele bloementjes.
Anjelier: proficiat met de aanstaande kleindochter.
ik ga eens kijken op FB hoeveel er gereageerd hebben.
Fijne vrijdag groetjes en een dikke knuffel aan jullie allen.
Cats Rule!

clive

08 dec 2017, 08:24

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, dan heb je een leuke verjaardag gehad en wel een heel mooi geschenk gekregen van ventje. Blij te lezen dat jouw vader op een gewone kamer ligt en niet op IC. Gelukkig zal het maar een lichte complicatie geweest zijn. Geniet vandaag nog maar na van gisteren en bewonder jouw ring. 

Ik ga dadelijk badje in, moet eerst Niels zijn ontbijt nog geven. Heb mijn lijstje al klaar wat ik vandaag moet doen, in de late namiddag blinkt mijn huisje weer. Daar ik gisteren alles al met nat heb afgeveegd, moet ik nu enkel de 2 benedenverdiepingen dweilen en de was doen die ik dan morgenochtend vroeg strijk. De spullen van Niels zijn al gewassen en zitten al in de droogkast en de spaghettisaus is al ingevroren. Deze avond dan de wekelijkse boodschappen gaan doen. En dan is het alweer weekend, de tijd vliegt. Verheug me op zondag op de kerstboom te zetten en de nieuwe spulletjes voor Niels' zijn kamer.  Nu nog even uitvissen wat ik ga aantrekken vandaag. En dan opnieuw starten met het HH. 

LIeve dames, ik ga plaats maken voor Oma-C. Maak het binnen gezellig en kijk maar niet naar buiten. Manlief werkt vandaag van thuis uit, dan moet hij al niet de baan op met dit weer. Ik wens jullie allemaal een fijne dag en stuur jullie heel veel groetjes en een aantal warme knuffels voor diegenen die er eentje kunnen gebruiken. Liefs.

Oma-C

08 dec 2017, 10:01

AfbeeldingEen goede morgen iedereen, hoewel het precies terug nachtwordt... zo donker 
Er is weer goedveel hemelwater naar beneden gekomen, je vraagt je af waar
het vandaan blijft komen...:roll: 
in de verte probeert de zon er door te komen...maar of dat lukt..?afwachten..

M-M, een fijne verjaardag gehad en leuke cadeau 's...
Goed dat het met je vader redelijk goed gaat...
het heeft tijd nodig natuurlijk om weer te genezen... veel sterkte 

clive hier valt momenteel weer een hele plens water naar beneden
een fijne vrijdag en geniet in 't weekend van de boom...:lol:

anjelierken, proficiat met de uitbreiding van de familie,
eerst een jongen en nu een meisje :lol: fijn toch van elks eentje...
hopelijk gaat alles goed en komt er een klein prinsesje op z'n tijd...
nog een beetje werk bij voor de oma en opa :wink: .

Alle seizoentjes een aangename dag en straks een mooi weekend:)

Helena van Troje

08 dec 2017, 11:26

Goede middag,

In dieselmodus vandaag. Vannacht raar gedroomd. Ineens werd ik wakker en was er vast van overtuigd dat grootvake naast mij lag. Wat een teleurstelling dat het niet waar was. Ik had in mijn droom een heel gesprek met vraag en antwoord met hem. Straks ga ik nog in geesten geloven.
In het volgende stukje slaap was ons moeke aan de beurt. Zijn die contact aan het zoeken?
Dan is dat maar zo. Ik ben klaar als het moet. Alles is in orde en de kinderen weten van hoe en wat.

Dat is goed nieuws voor je vader MM. Op een gewone kamer. Laat ons hopen dat hij geen vervelende maten meer krijgt. Al bij al is je verjaardag toch goed verlopen. Nogmaals prettige reis op tram 50. Dan schelen wij 20 jaar en 1 maand... :wink: :wink:

Bij Clive het gewone leventje van alle dag en bij oma-C ook zo te lezen. Dat is het meest gemakkelijke.

Proficiat Anjelier met het komende prinsesje alvast en een fijne zwangerschap gewenst aan de mama.

Prettig je weer te lezen omasenga. 

Hoe is het daar bij jou Zwanenmeer? Ik verwacht al van begin deze maand een pakje uit jouw woonplaats verstuurd, maar de post heeft daar af en toe kuren en om de beurt is er wel iemand van ons groepje dat op zijn boekje moet wachten of het helemaal niet krijgt.

Billyken hoe zit het met je schattige viervoetertje? Alles oké?

MJ nog even en het over en weer gecross is voorbij. Nog maar een beetje moed om vol te houden.

Wingerd je grote boom aan het bewonderen? Veel plezier met het versieren.

Bobijntje ook even binnen gevlogen. Hallookes!

Wie vergeet ik nu weer? Ook een fijne dag gewenst in elk geval en meelezers eveneens.

Ik ga eraan beginnen. Tiens, aan wat ga ik beginnen? Nergens aan: proper huis, alles gestreken en in de kast, administratie op orde, eten en drinken in huis...Boekje uitlezen want hij is gereserveerd door iemand in de bib heb ik gezien in "mijn bibliotheek" van de bib.

zwanenmeer

08 dec 2017, 14:00

Voor Anjelier : proficiat met het goede nieuws !  

HVT : inderdaad , de post is hier dikwijls een ramp ! Sinds de staking van 11 oktober is het nog erger geworden ! Een paar jaren geleden was alle post hier geleverd voor 9u30 ....NU mag je blij zijn als je rond 13u of later je correspondentie hebt . Daarom heb ik Li***le ook opgezegd . ik kreeg dat blad meer niet dan wél . 

Aan iedereen : zoveel mogelijk een fijne dag . Veel neerslag is hier nog niet gevallen . ... nu schijnt de zon .

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C

08 dec 2017, 14:14

Hey allemaal.... ik heb de boodschappen gedaan, 1417 stappen op de teller...
maar als je niet echt buiten moet..:roll:... hou het warm binnen 
het is verdorie een hele koude wind buiten... bbbrrrr snijdt aan je gezicht en oren
buurman zei het ook en dat is nog een jonge man Afbeelding 

Net een betaling gedaan en straks nog wat rusten...
alles is gedaan wat gedaan moest worden... dus heb ik de rust verdiend..
puzzelboekje bij de hand namen en stillekes genieten Afbeelding 

Allen een fijne dag en hou het warm..!!

anjelierken

08 dec 2017, 14:39

Hallookes iedereen,

Allereerst IEDEREEN bedankt voor de wensen voor toekomstige kleindochter.Toen zoon belde, maakte mijn hart ook een sprongetje :D .Eigenlijk weten jullie het eerst dat het een meisje is, de familie is nog niet ingelicht.Morgen ga ik naar huis en dan zal ik het vertellen.En eenmaal ze het thuis weten , gaat het vlug :D :D .

Ben hier de ruiten aan het kuisen, dacht dat die vuil waren langs buiten.Na eerst ze buiten gekuist te hebben, zie ik dat ze nog even vuil zijn, het vuil is langs binnen.Weten jullie wie de dader is? Juist, ja, spaanse woef.Die kijkt dagelijks door het raam en wrijft zijn neus ertegen.

Volgende week met spaanse woef naar dierenarts voor spuit tegen kennelhoest.In februari zijn we een weekend weg , zodat hij op hondenhotel moet, en dan moeten ze verplicht ingeënt zijn tegen kennelhoest.Binnenkort moeten we  eens gaan kennismaken in dat hondenhotel omdat het de eerste keer is .Het is hier in de buurt .Vroeger toen ons kinderen nog thuis waren , zorgden die voor ons hondjes.Maar nu iedereen uit huis is, ligt dat moeilijker.Ze moeten het zich ook niet moeilijk maken, fulltime werken en niet bij de deur wonen.Hondenhotel is een prima oplossing, nu maar hopen dat hij het er leuk vind.

Dames, tot morgen.