Onze Vlegelstreken

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

23 jan 2009, 19:56

Zijn er dan geen vlegels meer... het kan toch niet dat al die lezers hier niks op hunne kerfstok hadden?

Ok... ik zal er dan nog maar eentje lanceren...

Toen we vroeger gingen zwemmen hadden we nergens een zwembad... het enige wat we hadden was de Zwarte Beek, en die had haar naam niet gestolen. Het was de bijeenkomst van al de jongens van het dorp. Om in die beek te geraken was niet zo simpel... er was een hoge aarde kant aan en zeker als je er uit moest was je berezwart. In het water werd er dan wat geravot, geplaagd, en het enig waar je iemand kon mee in zijn blootje zetten was zijn zwembroek... Moe van het zwemmen lag iedereen boven op de kant in het gras. Tijdens de hooitijd waren er hooibergen waar je zalig kon op gaan liggen.
En je vond zoveel in de natuur... een regenworm die je trachten een ander in zijn zwembroek te krijgen... kevers die je elkaar deed opeten, en dan een kikker. Ik herinner me nog goed dat de ouderen zo'n kikker hadden gevangen en dan in in korenveld ernaast een korenstengel hadden afgebroken (die hol is) Het leek erg p een rietje van nu... Voorzichtig werd die stengel in het achterste van de kikker geduwd... en dan maar blazen tot die kikker vol lucht zat... dan werd die in het water geworpen en ging er ls een speedboot vandoor...
Ikzelf heb het nooit gezien, maar er was een jongen bij die niet over een groot verstandelijk vermogen beschikte... Hij had alles wel gezien maar begreep nooit de clou van de zaak... Enfin... hij mocht het ook eens proberen maar ze hadden hem gezegd dat hij aan het sprietje moest... zuigen... en plezier dat we hadden...
Laatst gewijzigd door falcon1 op 24 jan 2009, 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

dolfijntjevr54
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:59
Locatie: VENUS

24 jan 2009, 10:36

Afbeelding

Ekkkeeesss Falcon :lol: :lol: :lol: :lol:

pineche
Lid geworden op: 30 apr 2008, 00:13
Locatie: schelle city

25 jan 2009, 14:06

ikke nie zene, ik ben altijd een braaf meisje geweest en nog steeds

hahahahaha

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

25 jan 2009, 15:40

PINECHE,

Nooit geen KATTEKWAAD uitgestoken,,???? dat geloof ik niet zoek eens goed in je geheugen.

Ik heb ook nog wel wat kattekwaad en mischien wel wat meer op mijn KERFSTOK ....maar mijn geheugen laat me in de steek!!!!!
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

25 jan 2009, 16:56

SDW, dan is dit een goede geheugentrainig om eens na te denken wat er op je kerfstok is...

Een boog en pijl zal je zeker nog wat zeggen zeker?
Wel wij maakten die ook regelmatig, van notenhout. Aan een kant lieten we een vork om de koord aan vast te binden.. Meestal sneed ik die af van de hofkoord van mijn vader... Na een tijdje kreeg hij zijn bonen niet meer geplant en kreeg ik het weer te horen. Ik had al eens gezegd dat zijne hof misschien groter geworden was, maar dat maakte het alleen maar erger.
De pijlen ware van het zelfde houtsoort. Er werd een inham ingesneden om beter grip te krijgen met je vingers en dan een sleuf er in. In de sleuf kwam dan een speelkaart die in de vorm van een pijl gesneden werd.
Meestal begon onze activiteit na het zien van Ivanhoe op TV of wilhelm Tell... dat waren nog eens helden...
En dan maar een doel zoeken...
Op een gegeven moment hadden we toch iets gevonden. In de wei stonden enkele betonnen elektriciteitspalen. Bovenaan waren enkele ijzers met een porceleinen dopje waar de stroomkabel was aan vast gemaakt. Na enkele pijlen te hebben afgeschoten, was de pret er af natuurlijk. Tot we op het idee kwamen om een nagel aan de pijlpunt te bevestigen... dat moest toch ergens effect hebben hé.. Na enkele minuten hadden we het och al gepresteerd om enkele stukje van die dop af te schieten! En dan gebeurde er iets waar we ons eigenlijk niet aan verwacht hadden! Opeens breekt dat isolatiedopke waardoor de kabel los kwam en op een andere kabel viel... Vonken en vuur dat da gaf zeg!!!
Even later hoorde we wat verder in de melkerij nogal veel beweging... We gingen even kijken bleek dat ze geen elektriciteit meer hadden! We hebben dat maar op veilige afstand durven bekijken want als ze er moesten achter komen dat wij dat geweest waren....
Boog en pijl werden snel in de haag verstopt en dan met een bang hartje naar huis... Nu een ding wist ik wel... ze konden me niet naar boven sturen met een glas melk, want ik had de ganse fabriek stil gelegd....
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

30 jan 2009, 06:50

WAT EEN LIEVERDJES HIER
MAAR STOONTJE IS THUIS EN DAN GAAT HET KOMEN
DENK IK :wink:
Afbeelding
KNUF STOONTJE HET HARKSKE

IK SPEELDE HET LIEFSTE DOKTERTJE
ZOALS NU NOG
Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

SDW
Lid geworden op: 24 dec 2004, 11:42
Locatie: ANTWERPEN- BELGIE

30 jan 2009, 07:37

FALCON1 die pijl en boog brengt ook wel wat naar boven maar de opmerking van RIEKSKE over het dokter spelen ook zeer intresante ervaringen zal trachten hierover nog wat te vereleen als ik het minder druk heb !!
Wens de LUCHTVAART te bevorderen
om de VREDE en VRIENDSCHAP te ontwikkelen tussen de ganse MENSHEID
zonder onderscheid van RAS,NATIONALITEIT of RELIGIE

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

01 feb 2009, 19:34

Tja... doktertje wilde ik ook wel spelen, maar had geen patienten....

Ik was net nog even aan mijn schooltijd aan het denken... dit heb ik wel zelf niet uitgespookt maar wel deelgenomen aan de uitvinding er van...

De leraar in het 6e (jaja... dat heb ik gehaald) was altijd piekfijn gekleed, wit hemd, zwarte knoopdas, bruin geruit vestje en een zwarte broek.
Hij stond altijd op de trede naast zijn lessenaar, met zijn twee benen tegen het schrijfblad van de eerste schoolbank.
Vermits de trede een 30-tal centimeters hoger was kwam die bank net onder zijn knieen.
Die op de eerste rij zaten de "braafkes" en werden door hem meestal over het hoofd gezien..
Op een gegeven moment hadden we de rand van de eerste bank ingestreken met krijt!!!!
De leraar kwam binnen, iedereen recht en wachten op het teken om te gaan zitten... Even later begon de les en iedereen in spanning afwachten op wat ging gebeuren... en het gebeurde... even later stond hij daar met op elke broeksepijp een mooie witte streep!!!
Lang duurde het spelleke niet want hij had al vlug door dat iedereen zat te giechelen... En de eerst de beste (op de eerste rij natuurlijk) vroeg hij wat er scheelde... En toen hij door had wat er gebeurd was werd die zo woedend... veegde en veegde, maar kreeg zijn broek niet proper, in tegendeel.
Hij verdacht natuurlijk de jongens van de eerste bank... en ze moesten nablijven...
En ikke mocht na schooltijd de ouders daarvan gaan verwittigen....
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

nefertari
Lid geworden op: 08 feb 2007, 13:25
Locatie: in het bos

02 feb 2009, 20:32

Eigenlijk wou ik dat ik vroeger een beetje "stouter " was geweest, dan kon ik hier ook eens iets schrijven, helaas..........................je ziet het zelfs nu nog aan mijn gezicht wat voor engel ik was .... en ben!!!
Falcon, jij bent toch wel écht en deugenietje geweest hé? maar vertel maar zelle, ik geniet er ontzettend van!
Ja , dokterke spelen,.........ik wou verpleegsteren :oops: maar had net als jij geen klanten, we waren vroeger met 3 vriendinnen, 1tje wou dokter zijn, ikke wou verpleegster zijn, en de 3de had............een tentje meegebracht dus die wou niet ziek zijn, en daar zaten we te wachten........tot het avondeten :wink: en toen moesten we naar huis en s'anderendaags..................speelden we piepenborge ( oftewel verstopperke)
Alhoewel, piepenborge spelen was ook plezant............. :D
dat speelden we altijd savonds, want dan waren de "grote" jongens ook van de partij. waar die overdag waren weet ik niet, werken waren ze nog niet want zoooooo groot waren die nu ook weer niet.
Er was er 1tje waar ik een beetje verliefd op was :oops: , ja hoe gaat dat als je zo 13 a 14 jaar bent hé.
Op een avond had ik gezegd, ga bij ons vanachter in de hof zitten, daar vinden ze ons niet en dan kom ik ook.
Bij verstopperke spelen moet men zich natuurlijk "stil" verstoppen.
Alles was muisstil en iedereen liep naar zijn of haar "verstopplaatske.
Ik haastte me natuurlijk naar ons thuis naar vanachter in de hof , met een kloppend hartje, want natuurlijk zou ik dan wel een zoentje krijgen hé, vol verwachting was ik bijna in onze hof. Begint er daar iemand te vloeken en te miljaren, die woorden zal ik maar niet herhalen :oops: , van stilte was geen sprake meer, .........van een zoentje trouwens ook niet meer :cry:
Wat was er gebeurd 8O ????
Onze va had die dag de wc leeggemaakt ( jaja zo een plank met een gat erin en een put eronder) regelmatig moest die put leeggeschept worden hé.
Mijn"vriendje" was in die " beerpoel" gestapt tot over zen knieen in de s....t.
Je snapt wel dat de liefde toen over was??????? 8O 8O
Innerlijke stilte is moeilijk te bereiken, maar we kunnen er wel naar streven.

dolfijntjevr54
Lid geworden op: 06 jun 2006, 18:59
Locatie: VENUS

03 feb 2009, 15:14

Nefertari :lol: die zat letterkijk en figuurlijk in de shit :lol:

marietteke
Lid geworden op: 26 mar 2006, 19:31
Locatie: rupelstreek

04 feb 2009, 21:25

hallo
ja , waar is de tijd he
in de middelbare school , kregen we ook turnles ,
als ik daar aan denk ,
alleen de turnpakjes al , daar had ik zo'n hekel aan ,
van die korte pofbroekjes met elastiek ,
gewoon belachelijk ,
dus wij moeste over <de bok > springen
<ook wel het paard genoemd>
ik was een beetje struiser ,
maar dat was mijn schuld niet ,
die andere waren gewoon allemaal te mager
Allee ik een aanloopje genomen ,
maar ik bleef hangen , en viel pardoes met mijne kop op de grond ,
gevolg , ik moest als straf 100 keren schrijven van mijn turnlerares...
IK MOET MIJN BENEN OPENDOEN

ja , later is me dat wel gelukt hoor , ha,ha

MARIETTEKE
geluk vind je onverwacht

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

05 feb 2009, 19:39

Afbeelding

Afbeelding
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

08 feb 2009, 22:08

Haha, Marietteke.. ik kan het me levendig voorstellen... en ik ben zeker dat je nog meer van die dingen hebt meegemaakt...

De winterse toestanden doen me ook nog denken aan die arme vogelkes die nu zo'n honger lijden...
Toen het vroeger zo koud was maakte ik altijd een net... een kader van 4 stokken en daar een net over.. Onder die kader zette ik aan de voorkant een stok met een lange koord aan (alweer de hofkoord van mijn vader) die tot in het stalleke leidde. Onder het net strooide ik wat brood en dan maar wachten..; en koud dat het was..; En dan kwamen de vogels... mussen, en die moest ik niet hebben... dan merels... en uiteindelijk de gegeerde vogels... vinkskes.. Ne snelle snok aan de koord... de stok vloog weg... het net naar beneden... en dan snel lopen!!!! Kijken naar de vangst... Maar alvorens dat ik een vogeltje kon bemachtigen waren ze allemaal al vliegen!!! Als je dan toch zo'n beestje in je handen kon houden voelde je je de koning te rijk... Ergens schuilt in de mens nog het jachtinstinct uit de oertijd hé... Maar uiteindelijk moest ik ze toch vrij laten van mijn vader...
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

veertje van t zeetje
Lid geworden op: 19 jun 2007, 19:39
Locatie: t zeetje

08 feb 2009, 22:18

Maar uiteindelijk moest ik ze toch vrij laten van mijn vader...
anders nen boterham met melk en naar uw bedde!! :twisted: :oops: :wink:
Het mooiste van alles dat wijsheid ons biedt om het leven prachtig te maken, is zonder twijfel vriendschap.

paules
Lid geworden op: 12 feb 2009, 19:58

22 feb 2009, 13:14

ik wil nog steeds doktertje spelen, maar m n vrouw niet haha