in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 aug 2017, 18:21

Even gewoon in de rapte een slaapwel komen zeggen...
er is hevige regen en onweer... dus bakske zo rap mogelijk terug toe... :roll: :oops:
tot morgen.... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

30 aug 2017, 19:42

Hallo,

Rustig aan vandaag.
Gisteravond laat is jongste zijn kat en zijn tomatenplant nog komen ophalen.
In één moeite door heeft hij het grootste deel van het speelgoed opgeruimd.
Het was net of er was een bom ontploft in mijn huis.
De papa wou dat de kindjes opruimden, maar ze vielen bijna in slaap na het eten.

Vannacht om vier uur terug opgestaan en op wandel gegaan tot half zes...
Veel te warm en pijn, pijn, pijn...
Vandaag toch maar Dafalgan genomen.

Seffens nog afwassen en water klaar zetten voor morgen, want we mogen geen water gebruiken tussen 8 uur en 16 uur.
Gaan we morgen nog wat boodschapjes doen en de valies al voor een deel in orde brengen.

Voor iedereen nog een fijne avond!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

31 aug 2017, 00:15

Goede avond/inmiddels nacht , seizoentjes,
Even een 'update' ...... en dan naar bed.
0m 7 u vanochtend wakker geworden van de gietende en gutsende regen. Geen nood, moest nog wat werkjes doen en dan was ik tijdig klaar om te vertrekken .........

De revalidatie van manlief is eindelijk begonnen, al wel sinds een paar dagen, blijkbaar, maar daar heb ik niets van 'ondervonden'. Vraag ik aan mijn man of hij naar beneden is geweest, dan zegt hij neen, vraag ik het aan zijn kamergenoot, dan zegt die ja ........
Vanaf nu is het dus 'menens'. Deze voormiddag heeft hij al op zijn twee voeten moeten rechtstaan, zo zei hij, en deze namiddag bij de psycholoog. 'Absurde vragen, wat die allemaal stelt ' ......... Ik denk dan : alles heeft zijn redenen. En elke dag zal ook iets anders gedaan worden.
Vanmiddag was ik op de kamer tegen dat hij van de revalidatie kwam, en even later reed men hem gewoon voorbij de kamer. Hela, zei ik, ik ben hier en hij mag gerust zijn middagmaal hier nuttigen, hoor. Het ludieke antwoord was dat hij werd meegenomen naar de eetrefter, ze gingen eens kijken hoe goed/of slecht hij kon eten. Zijn drank werd deze keer niet 'aangedikt', zoals de logopodist wou dat het gebeurde, wegens zijn 'slikproblemen'. ...... Geef ik hem te drinken doe ik er die 'bucht' niet in, en hij verslikt zich daar ook niet in. Wat is me dat nu. Morgen komt die ook nog eens langs en dan zal hij misschien verlost zijn van dat 'schepje om in te dikken' . ......
Hij ziet het zitten, de revalidatie, gewoon omdat ik er op blijf doorhameren. Tot vervelens toe, ik weet het, maar hij zal en moet beseffen dat hij zijn pijngrens steeds een klein stukje moet verleggen. Ja, ik weet dat het moeilijk is en dat ik me misschien teveel moei, maar ik zou heel graag hebben dat hij op een dag te horen krijgt dat zijn revalidatie vruchten heeft afgeworpen.
Revalideren aan de kust zit er helemaal niet meer in, zo'n centrum is een 'hersteloord' en doet niet aan revalidatie, zoals mijn man nodig heeft. Dus, hij blijft rustig in Duffel en zal daar 'uit zijn pijp' moeten komen, willen of niet, want er zitten daar 'gendarmen' tussen .
Vandaag ook een uur bij de dame van de sociale dienst vertoefd, we hadden de afspraak gemaakt terwijl manlief aan het zweten was . Ben weer een heel stuk 'wijzer' geworden ........
Morgen naar de mutualiteit met wat vraagjes. Degene die achter mij zal bediend worden daar, zal geduld moeten hebben. Geduld is een schone deugd, spijtig dat ik er niet genoeg van heb .......

Sorry voor het ego-berichtje, heb alleen de laatste berichtjes gelezen maar ben het alweer vergeten.
Iedereen een goede, rustige nacht gewenst en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

31 aug 2017, 07:39

Goede morgen seizoentjes,


na een frietje nog anderhalf uur beneden mogen blijven voordat ventje naar boven wou. zegt dat hij moe is, maar ligt tot tegen 10 nog naar dvd's te kijken. nam deze morgen een pijnstiller en kreeg te horen of ik nog lang ging lezen. hallo? de wekker loopt bijna af.
er is veel wind, de papyrusplant is platgeregend en ook nog een andere plant heeft schade geleden. ventje zei dat we geen zomer gehad hadden. de rosse dochter van buurvrouw onkruid heeft (weer) een nieuw lief: een reuling. je weet wel: zo een die in het vuilnisputje gevallen is. ze is nu 18 en krijgt rijles. seffens mag buurman onkruid dokken voor een sportkar voor een dochter die de zijne niet is. van de week kwam zijn jongste zoon hier weer repeteren voor schlagerzanger. hij doet maar.
moet vandaag om 8 uur naar de praktijk bellen om een doktersbezoek aan te vragen. zou dat best in mijn gsm steken want sinds mijn val heb ik af en toe last van licht geheugenverlies. ik weet niet of dat normaal is. zal het eens aan R. vragen die vandaag komt om me te verzorgen.
hebben nog zo'n 18 % op de digi dus mag/moet ik vandaag televisie kijken.( ja en vermageren terwijl je televisie kijkt kan, kijk maar naar Regime Clauwaert: grapje! )
vannacht zette ventje de ruit op kip omdat hij lag te zweten. ik had alleen last van kokende voeten.
sinds die bloedtransfusie heb ik niet veel last van koude voeten of handen.
ventje had met een collega afgesproken om te gaan zwemmen om hun sporttesten te halen. is natuurlijk zijn zwembroek en handdoek vergeten. as usual.
en dan zeg ik dat ik geheugenverlies heb. :?
de schoenmaker is in verlof en ook de pizzeria/pitta zaak is 3 weken gesloten.
morgen de eerste schooldag. nog 4 maanden en het is weer nieuwjaar. :roll
Gimly is naar boven. hij zal straks wel onder het bed kruipen als R naar boven komt.
volgende week ook geen A. we zullen wel ons plan trekken. normaal gezien is mijn gerief voor de afwerking van de keuken en de wc eind van deze week geleverd en in september naargelang het weer zou mijn afdak geplaatst worden. er ligt echter nog 't een en 't ander van dat afdak op zolder. ventje sprak al van dat naar beneden te brengen en in de gang te leggen. no way josè.
buurman en zijn vader moeten maar gaan zoeken op dien zolder.
de gang is nu proper en ze blijft "clutterfree".
ik ga nu zitten wachten op R.
Fijne donderdag, groetjes en een knufke
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

31 aug 2017, 09:00

Afbeelding
Goede morgen allen
Veel regen gehad hier... maar momenteel is het over...:)
maar er komt nog regen want het is pikdonker...
ik heb nog niks bijgelezen, dat is voor straks...
Voor iedereen een fijne dag ondanks het weer...
aan iedereen die een sterkteknuffel wil.....
Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

31 aug 2017, 10:42

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik ben al terug van kine, ben eraf voor vandaag, nu even rusten. Bovenverdieping is al volledig gedaan, eindelijk is het daar koel.
Was nat naar de kine, maar droog terug gekomen.

MJ, spijtig dat de revalidatie niet aan zee kan doorgaan. En vraag inderdaad maar zoveel mogelijk inlichtingen aan het ziekenfonds. Schrijf desnoods al jouw vragen op een stuk papier, doe ik ook als ik vragen heb; Positief is dat manlief begonnen is met zijn oefeningen. Wens hem veel sterkte en moed. En kom jij hier jouw hartje maar luchten hoor. Het doet je misschien goed alles neer te schrijven.

Muddy Maddy, dus jij gaat al terug boven slapen. Wees nou in hemelsnaam voorzichtig op en af de trap. Spijtig dat A net nu niet kan komen. Verzorg jezelf goed.

HVT, tja, kleine kindjes kunnen het huis overhoop zetten :) . Maar vind dat niet echt rommel. Niels haalt hier beneden zijn speelgoedbox regelmatig leeg en alhoewel ik op orde gesteld ben, ruim ik dat vaak ' s avonds pas op als hij slapen is.

Oma-C, hoe gaat het nu met jou eigenlijk ? Is de pijn al wat minder geworden ? Hoop echt van wel. Want zo'n pijn is niet te dragen , denk ik.

Zwanenmeer, ook voor jou een leuke dag gewenst.

Zo, ga nog even rusten en dan ga ik de 2 benedenverdiepingen al volledig afvegen zodat alles dweilklaar is voor morgen. Kan dat niet meer op 1 dag :oops: . Dan morgen ook nog de was doen, maar die strijk ik dan zaterdagochtend pas.
Zaterdag is baby D 1 jaar. En het tuinfeest gaat door hiernaast. Maar als ik naar de weersvoorspelling kijk voor zaterdag 8O .
Er staan wel 2 partytenten, maar toch. En hun familie is zo immens groot dat het onmogelijk binnen kan gebeuren. Enfin, wij moeten daar om 13.00H zijn, we zullen wel zien, kunnen toch niets veranderen aan het weer. Als de kleine maar geniet van alle aandacht en zijn geschenkjes. Dat is het belangrijkste.

Zo, ga niet alle namen noemen want gegarandeerd vergeet ik dan iemand. Ik wens iedereen een fijne donderdag ondanks de regen, voordeel is wel dat het terug koel is in huis. Ik stuur jullie allemaal heel veel groetjes en een aantal dikke sterkteknuffels voor hen die het nodig hebben. Liefs.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

31 aug 2017, 13:38

Goede middag,

Gisteren van twee kankerpatiënten goed nieuws gekregen.
Bij de ene waren de tumormarkers merkelijk gedaald.
Bij de andere was de tumor niet toegenomen na controle.
Voor allebei weer een tijdje bij in de reserve.

Hier schijnt de zon momenteel, maar het heeft goed gegoten al ook.
Gras groeit zienderogen, bloemen zijn blij met het water.

Ach Clive als het je een troost mag wezen: ik heb in vier keer het speelgoed terug naar het zolder gebracht.
Telkens met een tussen stopje op elke verdieping.De autootjes moeten nog opgeruimd en de leesboekjes uitgezocht en op zijn plaats gezet.De vaatwasser is eindelijk uitgeruimd, maar nog niet alles op zijn plaats kunnen zetten.

Voor de rest heb ik in stukken en beetjes al een en ander bijeen gelegd om mijn valies te maken voor zondag.
Ach ja, ik heb mezelf getroost dat er ooit een tijd geweest is dat ik aan de jongste moest vragen om mijn valies verder te maken.

Ik troost mezelf met de gedachte dat de aanval wel weer zal overgaan en dat forceren geen zoden aan de dijk brengt.

MM zal blij zijn als A. terug is denk ik. Ik was heel blij dat K. zoveel gestreken heeft dinsdag. Die ziet echt werk. Dat J. gepoetst heeft is iets minder te zien nog. Volgende keer zal ze "handjes" van de deuren en de klinken moeten afwassen en van de ramen.

Alles op zijn tijd.

MJ, toch maar voorzichtig met dat verslikken...Misschien kunnen jullie na de "strenge" revalidatie in Duffel alsnog naar het hersteloord aan zee. Kan jij uitblazen van je over en weer naar Duffel. Nu zou ik dat zo doen, maar ik weet niet of ik daar indertijd zo zou over gedacht hebben...

Clive amuseer je op het verjaardagsfeestje zaterdag. Ik duim voor redelijk goed weer.

Aan al de anderen geniet van wat vandaag jullie brengt.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

31 aug 2017, 17:15

Hallookes iedereen,

Al een paar dagen geleden dat ik hier nog geweest ben.Maar ja, het is hier een beetje druk.Straks moet ik nog ukkepuk ophalen, terwijl manlief naar de hondenschool is.Ukkepuk blijft hier slapen en morgen neem ik hem mee naar ouders.Kan niet anders.Manlief gaat dan ook mee.Ben hier al spaghettisaus aan het maken voor morgen.Hoef ik daar niet te koken.
Soms zou ik me in 2 moeten delen, zorgen voor ouders en ukkepuk.Maar ja, we overleven het wel :D .
Als er binnenkort gezinshulp komt, is de zwaarste periode door.

Dames, tot de volgende keer.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

31 aug 2017, 17:50

Afbeelding
Weeral avond wat gat de tijd snel.. :roll:
Het is hier droog gebleven ondanks de zware donkere lucht...
Het is ook veel frisser en er is wel meer wind
maar ik heb in mijn bloesje de boodschappen gedaan
Heb weer alles in huis ... laat het weer maar doen... :lol:
Heb ook nog wat koers en tennis gekeken (U S Open op Eurosport)

Alle seizoentjes sterkte en beterschap eender op welke manier...druk of ziek...
een gezellige avond en een goede nacht.... tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

31 aug 2017, 18:02

Goede avond iedereen !!
Ik ben hier ook nog eens binnen geraakt , niet gemakkelijk
Wens iedereen het beste !!
Nu ga ik eens wat bij lezen , ik was jullie niet vergeten maar kreeg de deur niet open
:D

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

31 aug 2017, 19:08

Eerst vis ik een geboortekaartje uit de bus.
Tropische tuinen hebben een kindje.
Heb in de week nog gezegd dat ze nooit haar datum ging halen.
Ik had weeral eens gelijk. Ben mijn vak nog niet verleerd...

Dan lees ik op fb dat de man van een klasgenote is overleden.
Hier liggen leven en dood altijd heel dicht bij mekaar.

Aan iedereen nog een rustige avond en deugddoende nachtrust gewenst.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

31 aug 2017, 21:42

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Oma Senga , fijn jou nog eens te lezen.

Anjelier, fijn dat er een gezinshulp komt. Het zal het werk voor jou en jouw zus toch wat verlichten.

Kwam eigenlijk enkel voorbij om jullie allemaal een slaapzacht te wensen. Piekermolentjes uitzetten als dat enigszins gaat. En vol goede moed naar een nieuwe dag morgen.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

31 aug 2017, 22:56

Hallo iedereen

Ik kom jullie op deze laatste augustus-avond een heel
weldoende nachtrust wensen!!
Voor de zieken en pijn-lijdenden onder jullie een spoedig
herstel en veel beterschap en voor de gezonde: houden zo :wink:

Laat ons vol goede moed aan september beginnen!!!

Liefs
Geniet nu... niet morgen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

01 sep 2017, 07:50

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes ,

IK heb mijn lijstje voor vandaag al gemaakt met de nodige rustpauzes erin. Niels zijn spullen zitten al in de wasmachine. Vandaag nog was, maar alles zal wel in de droogkast moeten, denk ik. En morgenochtend de strijk ervan. Maar eerst vandaag doorkomen.

Ik ben het volledig met Bobijntje eens, laat september maar komen en hopelijk is het een betere maand voor iedereen dan augustus is geweest.

Eerste wasmachine is net uitgedraaid, die kan al in de droogkast. Gisteren de 2 benedenverdiepingen volledig afgeveegd en dweilklaar gemaakt voor vandaag, zo kan ik mij wat rusten tussen de bedrijvigheden door.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een zo'n fijn mogelijke vrijdag. Liefs aan jullie allen en een heleboel knuffels voor hen die ze kunnen gebruiken.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

01 sep 2017, 09:46

Afbeelding

Goede morgen allen...
Voor velen terug school vandaag... veel mama's en oma's zullen blij zijn dat er
weer regelmaat komt in de dagen...en de zon is erbij... zolang het duurt... :)

Hier is geen nieuws, ik hou het rustig en gewoon... dat duurt het langste... :lol:

Voor allen die zich niet lekker voelen een dikke knuffel en sterkte...
zorg goed voor jezelf want een ander doet het niet... :roll:

M-M, sterkte...

M-J veel moed en beterschap voor jouw man...

Helena, op tijd rust inlassen... maar dat weet je.. :)

clive kalm aan ... zorg voor jezelf....

bobijntje.. anjelier, omasenga, wingerd, zwanenmeer, Leah* en wie ik vergeet... :oops:
allen een gezellige dag... een nieuwe maand en hopelijk nog een paar mooie dagen... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".