In de Vier Seizoenen Winter Reeks 9

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

11 feb 2018, 21:43

De drie musketiers gaan halen, die komen weer voor een paar dagen logeren. Plezant.
Dames, nog een rustige nacht en tot eerstdaags.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 feb 2018, 08:03

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Wingerd, amuseer jullie met de 3 musketiers  :D.

Zwanenmeer, carnaval zegt mij ook niets, veel te drukke toestanden. Op manliefs werk zijn er collega' s die Aalst carnaval gaan vieren en die daar echt verlof voor nemen. 

Oma-C, wat een leuke uitdrukking, suikerbolletjesregen  :D

Muddy Maddy, hoop dat jouw vader stabiel is en niet teveel pijn heeft. 

Gisteren veel geslapen wegens ontzettend moe zijn  :oops:. Vandaag dan maar een tandje bijsteken. 
Moet vandaag rond 14.00H klaar zijn met het HH want er komt iemand met een offerte voor spouwmuurisolatie  die we willen laten aanbrengen. Heb als ze het komen doen toch binnen er totaal geen last van. Verder weinig te vertellen. 

Ik wens iedereen een mooie maandag , sterkte voor hen die het nodig heeft voor zichzelf of hun familie 
Liefs en een warme knuffel voor ieder. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 feb 2018, 09:09

AfbeeldingEen goede zonnige morgen iedereen...
plezant wakker worden met de zon in je ogen.. :)

Ik wens iedereen een gezonde mooie maandag
straks weer de chauffage-man want
dat spel doet het nog nietzoals het hoort :roll:
en die mannen hebben geen uur (rond de middag zei hij)

En woensdag 'zou' eindelijk de parlofoon gemaakt worden :roll:

Maak er allemaal een mooie dag van en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 feb 2018, 11:24

Alles in de voorwaardelijke wijs dan oma-C.

Goede morgen iedereen.

Ik heb er al een toertje met de fiets naar het centrum op zitten.
Die nieuwe leesbril, de andere twee zijn niet meer om aan te zien, geraakt maar niet tot bij mij.
Optieker belde al twee keer, als ik net niet thuis was.
Dan maar een berichtje, dacht ze.
Dan kon ik weer niet naar de stad.
Vandaag waren zij gesloten....
Mijn gewone bril had mankementen, die kon vervangen worden door een volledig nieuwe.
Ik was niet de enige met dezelfde problemen, dus in garantie.
Die was ook klaar. Nu vraag ik me af of ik die nieuwe glazen zal moeten betalen.
We zien wel. We moeten toch klaar kunnen zien hé...

De zon schijnt hier volop.
J. is lustig aan het poetsen. Die zingt de hele tijd als ze bezig is.
Ik kan haar volgen van kamer tot kamer...
Joepie, de ruiten zijn terug doorzichtig.

Krijg net een berichtje dat een aangetrouwd familielid van ons moeke overleden is.
Oudste zoon moest eerst vragen wie het was...
Dus heb ik in mijn contacten overal "de relatie tot" ingevuld: vrienden, nicht van, tante van, kennissen, ex-collega's...Enfin, die mannen van mij zullen tenminste niet moeten puzzelen met achterkanten van kerstcorrespondentie om alle adressen te vinden.

Ja maar neen hé, zon, dat was de afspraak niet...Ik heb net een wolwas ingestoken...

Dames geniet van het mooie weer, hetzij binnen, hetzij buiten. Pluk de dag!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 feb 2018, 16:26

Hallookes iedereen,

Vanmorgen eens naar de markt geweest, was ook al lang geleden.Er stonden weinig kramen en ineens dacht ik, ja, het is krokusvakantie.Bovendien was er ook een ijskoude wind.

Straks een ovenschotel maken met savooikool en gehakt, zal maar op tijd beginnnen, want vanavond komt er bezoek.

Clive: die mensen die verlof nemen voor carnaval te vieren in Aalst , zijn meestal van Aalst zelf.Ken er ook verschillende die daarvoor verlof nemen.Ja, voor die mannen zijn het nu hoogdagen :D.
Carnaval zegt ons weinig, wij gaan nooit kijken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 feb 2018, 18:04

AfbeeldingEen goede avond iedereen... :)
Koude wind vandaagmaar ik had op voorhand al goed opgewarmd want de chauffage deed
het niet zoals het moest somsja soms nee....
Toestel terug nagezien deze namiddag, ben benieuwd nu of heteindelijk opgelost is...
Vervelend als iets niet werkt zoals het moet...ik krijg daar de wubbes van :roll:Natuurlijk aan alle technische toestellen kan wel ietsaankomen...
Nu woensdag nog de parlofoon...ben benieuwd... :roll:

Ik wens allen een gezellige avond en straks en goeie nacht...Veel sterkte en moed aan de zieken...
Slaap lekker en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 feb 2018, 19:02

Daar kan ik me ook behoorlijk lastig in maken als iets stuk is of niet goed werkt.
Ik erger me aan de pomp van de radiatorenkring...
Die vind 17°C meer dan genoeg in de keuken, maar ik niet.

Nog een goede avond aan iedereen!

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

12 feb 2018, 20:18

Wel oma-C, na enkele maanden sukkelen en telkens op en af lopen naar de kelder, plus 8 interventies van de verwarmingsfirma, schijnt het nu in orde te zijn. We hebben de redelijk hoge factuur dus vandaag betaald.  :?Op hoop van zegen !
Ik wens het jou natuurlijk niet toe hé.

Nog een rustige avond en nacht gewenst dames.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 feb 2018, 08:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, hoop dat ze het euvel vinden van de verwarming. Krijg daar ook iets van als iets niet of niet naar behoren werkt. 

HVT, misschien dus vandaag jouw nieuwe bril. 

Zwanenmeer, ook voor jou een fijne dag gewenst. Het is koud. De beestjes in jouw tuin mogen je wel dankbaar zijn voor het eten dat jij  ze geeft. Maar ze geven er ook veel voor terug natuurlijk. 

Wingerd , eindelijk, de verwarmingsproblemen opgelost. Veel plezier met de 3 musketiers. 

Anjelier, ja, die collega's van manlief die nu verlof hebben genomen zijn bijna allemaal van Aalst of uit de omgeving daarvan. Hoop dat hebt genoten van jouw bezoek. Hoe is het nu met jouw mama ? 

Net telefoontje gehad van Muddy Maddy. Haar vader is stabiel. Zondag was hij zelfs een dagje heel opgewekt. Maar vaak is hij wat lastig wat te begrijpen valt. Donderdag moet hij weer 6 uur lang chemo. En Maddy zelf wordt tegenwoordig wakker van hartkloppingen. Ze gaat een consult aanvragen voor de cardioloog. Ze piekert natuurlijk veel. Ze doet jullie allemaal de lieve groetjes , maar ze heeft nog geen zin hier te komen schrijven, wat ook begrijpelijk is. 

Moet deze ochtend met de fiets naar de winkel voor manlief. Denk dat ik me heel warm ga induffelen want ben al aan het hoesten, vooral ' s nachts en bij wisseling van temperatuur. Zal wel overgaan zonder blazen. 
Eerste wasmachine is al aan het draaien, nog 2 te gaan en dan in de late namiddag de strijk ervan doen. Vraag me soms af waar ik altijd zoveel was bij elkaar haal, toch maar met zijn 2 zijnde. Maar ja, alle dagen nieuwe pyjama's voor beiden, alle dagen nieuw hemdje voor manlief en de rekening is vlug gemaakt + alle weken nieuwe dekbedden. Gelukkig vind ik strijken nooit zo'n opdracht ook omdat ik deze nooit bij elkaar laat komen zodat het nooit onoverzichtelijk wordt. Strijk 3 keren per week. Dinsdag, woensdag de dekbedden en dan op zaterdagvoormiddag. Dat is dan de strijk van vrijdag die ik doe. 

Zo, Niels moet ontbijten, ga dan maar zorgen dat hij kan eten. 

Beterschap aan iedereen en hun familie. Lieve groetjes en een warme knuffel voor elk. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 feb 2018, 09:36

AfbeeldingEen zonnige morgen iedereen...Afbeelding
Een mooie wintermorgen... straks even een boodschap doen...
ik zal me maar warm kleden want het ziet er koud uit
maar van stappen krijg ik warm... :)

clive, dank voor je overzichtje, ik ga het allemaal niet herhalen...
verzorg de opkomende verkoudheid want eens je ze goed te pakken hebt
geraak je er slecht vanaf... oppassen voor de gevolgen... :roll:

Veel sterkte voor M-M.... niet makkelijk allemaal :roll:

ook voor M-J goede moed... :)

Allen  een fijne dinsdag... en maak er het beste van..Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 feb 2018, 14:11

Hallookes iedereen,

Ben hier redelijk vroeg, ik zat toch aan de pc voor hondenvoer te bestellen voor spaanse woef , dus kom ik eens piepen.Dat scheelt toch enorm in prijs hé, en dan nog thuis geleverd , wat ook heel gemakkelijk is.Heb direct 2 zakken bestelt , het is lang houdbaar en je krijgt dan nog korting ook.

Vanmiddag verloren brood gegeten, ik had nog redelijk veel wit brood over van zondag , en nu is het allemaal op.Het was heel lang geleden dat we dat nog gegeten hebben, nog van in de tijd dat ons kinderen thuis waren, en da's al eventjes geleden.
Voor vanavond staat er mosselen met frieten op het menu.Toen we vanmorgen naar de winkel reden , passeerden we de viswinkel, en heb er mosselen gekocht.

Clive: met moeder gaat alles goed, maar ze zou liever thuis zijn , zegt ze.We moeten wel nog haar kamer een beetje aankleden.Gisteren zijn zus en ik er nog geweest met nieuwe kleding voor haar.Ze heeft wel genoeg kleding, maar enkele nieuwe spulletjes mochten er toch nog bij komen.We zijn dan naar de cafetaria geweest.

Manlief maakt zich klaar om te gaan verven bij zoonlief.Nu kan dit, terwijl ze in China zitten.Zoonlief mocht van schoondochter niet verven, wegens de geurhinder.Ja, ik begrijp dat wel, als je zwanger bent , heb je dat liever niet, en ook voor ukkepuk.Nu, als ze thuis komen, zal het allemaal in orde zijn.

Dames, tot morgen.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

13 feb 2018, 16:51

Dag Seizoentjes allemaal ..
 heerlijk , dat zonnetje !!  
Ben dus vol goede moed aan de poets begonnen ... twas nodig ...  :wink: :wink:
Veel sterkte voor de zieken en herstellenden .. en veel moed voor diegenen met "chauffage problemen " Hopelijk is het nu opgelost ... Dat mag ook wel , want het is duur genoeg .... 


Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 feb 2018, 18:13

AfbeeldingEen zonnige dag met en koude wind :roll:
maar mijn boodschapje is gedaan.. ik heb er 
een stukje aangebreid zodat ik toch een frisse neus had :)

Nu weer voor avondeten zorgen... verse spruitjes met eenkalkoenlapje
Hopelijk hebben jullie ook iets lekkers klaar... laat hetsmaken...

de verwarming doet het vandaag afwachten of het blijft duren... :?

Een fijne avondverder voor iedereen...sterkte wie het nodig heeft...
en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 feb 2018, 19:23

Bed verschoond,
Boodschappen in groot warenhuis gedaan, zijn weer een tijdje gerust,
Was gedaan en opgehangen buiten, droog gekregen,
Twee grote dozen met linnen op zolder nagekeken en uitgesorteerd 
Frietketel proper gemaakt, frituurolie vervangen,
Naar de kine geweest,
Boodschapjes gedaan in het centrum,
Eten gemaakt, 

En nu moe.

Hoe zou dat komen, maar ik doe niet veel op een dag hoor....

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

14 feb 2018, 07:47

Goede morgen
Kom even langs,x
Fijne valentijn
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi