In de Vier Seizoenen reeks 10: Lente

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

28 mar 2018, 08:50

M-J... moest je hier komen...je hebt pb...

Gisteren een koffiekletsdag gehad. Voormiddag buurvrouw gaan bedanken omdat ze voor onze thuiskomst een grote pot paasbloemen aan de deur had gezet, superlief dus.
En namiddag tocht naar M. om met mijn oudste vriendin te gaan kletsen. Heel veel deugd gedaan aan ons allebei. We voeren wel een intensieve correspondentie maar vermits ik niet bij haar geraak en zij niet bij mij mag...(een heel verhaal) was het bijna een jaar geleden dat we elkaar nog in levenden lijve zagen. Ze is er in feite slecht aan toe maar daar merk je niets van, enfin veel veel bijgebabbeld.

Seffens voorraadje vis gaan kopen. Want welk vlees kan je nu nog eten ?? :cry:

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 mar 2018, 09:36

AfbeeldingGoede morgen iedereen...ja de week gaat halfdoor
en regen voor de verandering  :roll: maarja 't moet iets doen...
Niet veel volk op de markt vanmorgen maar ik was er ook alvroeg..
heb alles aan groeten en fruit wat ik nodig heb  :) enverse vis...

wingerd goed gekletst... kan ook eens deugd doen :)

bobijntje, ja gisteravond voetbal
en hoe  :lol: :lol:4-0 gewonnen de rode duivels
jouw man zal ook genoten hebben  :)

Voor alle maatjeseen fijne woensdag en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

28 mar 2018, 09:43

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes , 

Net een  hele lange telefoon gedaan naar een elekticiteitsprovider aangaande een factuur die langs geen kanten klopt. Om lang verhaal kort te maken, ik heb het pleit gewonnen. 

Ik moet morgen weer in Hasselt zijn en daar manlief in het buitenland zit, zal het een TTT rit worden,
Tram / Trein / Taxi. Morgenavond is manlief terug en komt hij mij ' s avonds halen in Hasselt. De afspraak is om 16.00 H en zal wel uitlopen. Manlief neemt speciaal een vlucht eerder om mij te komen halen. Hij heeft niet graag dat ik '  s avonds nog ronddwaal in de Antwerpse stationsbuurt. Echt wel lief van hem. 

Zo, ga eindelijk eens beginnen aan het HH.

Even zonder namen, ik wens jullie allemaal een fijne woensdag . Liefs en een knuffel voor wie hem kan gebruiken. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 mar 2018, 17:16

Goedenvooravond seizoentjes,


gisteren telefoon. of ik vandaag effe naar Brugge kon komen omdat het slecht ging met vader.
net thuis en om 2u 30 is vader in zijn bed gekropen en zei tegen ventje en mij en moeder dat het einde nabij is.
volgende week dinsdag er weer naartoe.
goede avond en morgen gezond weer op. groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 mar 2018, 17:49

AfbeeldingNu nog te vroeg ja ik weet het maar ik kom al goede avondwensen...

M-M niet leuk zo op bezoek gaan hé.. :(. wat zeggen de dokters ervan.?

clive dat wordt een dagje reizen morgen... :roll: hopelijk met niet teveel regen
fijn dat jouw man je 's avonds oppikt, dat is maar een halve reis dan... sterkte...

ik ga voor avondeten zorgen...een mootje gegrilde zalm met versespinazie

Voor iedereen een knuffel .. veel sterkte en een gezellige avond verder...
tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 mar 2018, 18:53

Saaie dag vandaag. Begonnen met overslapen, er is niet veel productiefs uit mijn handen gekomen.
Alleen is mijn muts die ik aan het breien ben bijna af. Nog zeven priemen, maar heel moeilijke en mijn handen gaven het op.Het is nu niet dat ik geen mutsen genoeg heb hoor...Maar, dat is een werkstukje dat te overzien is en dus toch afgewerkt geraakt.
Ik heb nog altijd een granny square dekentje liggen dat ondertussen een meer dan vijfjarenplan aan het worden is...

MM dat is niet zo een goed nieuws.
Lief van je man Clive dat hij zo bezorgd om je is.
's Avonds zou ik daar toch ook niet zo graag moeten zijn in die stationsbuurt.
Onze oudste voert me toch ook altijd naar huis als ik eens naar Brussel kom om mee te breien met zijn mannenbreiclub...Ik ga dan met de trein tot Centraal en daar komt hij me ophalen. Na de sessie doet hij me naar huis. Het is niet omdat hij Brussel niet vertrouwt, neen, hij ziet me niet graag dat stuk van aan het station hier tot thuis alleen doen. Wel straf eigenlijk.
Wingerd wel fijn hé zo eens een koffiekletsdag.
Bobijntje ja, het verschil is soms groot in ons landje, soms van dag tot dag een verschil van 20°C.
Lekker verse spinazie oma-C!

Heb me een beetje geamuseerd met die vetjes. Nu gaat dat tenminste zonder prullen.
Met die emoticons heb ik ook soms ruzie voor waar die staan.

Ik ben eens benieuwd of mijn plakkaten met verboden voor honden om te .... gaan helpen. Er lag een drol van zo een 20cm midden de bloemen. Het is niet de eerste keer en altijd van dezelfde hond. Normaal moeten die aangelijnd, maar deze mijnheer vindt dat niet nodig. In de week stond ik op mijn balkon en heb gefloten toe ik zag dat de hond aanstalten maakte op de oprit te komen .....Hij was verbaasd het baasje.
Een zakje om de smeerlapperij in te doen heeft hij ook nooit bij.Ik denk dat ik de wijkagent eens ga aanspreken. Als ik er achter kom waar hij woont krijgt hij de volgende bestelling in zijn brievenbus, zowaar ik hier aan het schrijven ben.

Aan iedereen en elk in het bijzonder een fijne avond en een rustige nacht! 

 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 mar 2018, 07:01

Goede morgen seizoentjes,


vandaag van thuiswacht want ze komen mijn nieuwe LED uplichter leveren. dan de kringloopwinkel bellen en vragen of ze m'n kapotte uplighter willen hebben. ook vragen of ze boeken aanvaarden en video's. willen ze die uplichter niet dan zet ik hem hier voor de deur. hij zal wel op de een of andere manier wegraken. als die geleverd is, naar de bank, naar de apotheek enz.
normaal is het vanavond frietjesavond.
gisteren was ik mijn middagmaal gaan halen en kwam er een oude man in de paasmandjes van de kindjes zitten. hij pikte er het snoep uit en liet de doosjes staan! de kassierster riep hem nog toe, maar hij mompelde iets van ik ben ook kind en vertrok.
was natuurlijk hèt gespreksonderwerp van de kletsende dames.
heb een zak pasta met 5 eieren gekregen die kan in de pot die ik onlangs via marketplace heb gekocht.
ik hoor A. alweer zuchten. heb buiten onder het afdak nog een zwarte zak liggen met etenswaren ( blikken en brikken) wat zij over datum vind. 
als het een beetje beter weer is die eens ledigen in een grote vuilzak.
ik hoor buiten vogeltjes fluiten. moeder dacht gisteren dat het om 7 uur al licht ging zijn.
volgende week dinsdag naar ginder want de woensdag komt A. dan terug. ik zal straks wel horen hoe "goed" het weer gegaan is met vader. ik zei nog tegen ventje als hij zoveel angstremmers en slaapmiddelen neemt dat het op een gegeven moment fout gaat lopen. ik zeg dat mijn vader met een ernstige depressie kampt. maar nu nog AD geven is nutteloos.
enfin, ik ga eens in de startblokken schieten. pillenontbijt nemen en dan de afwas van dinsdagavond.
met handschoenen aan want mijn vel kan niet tegen dreft groen.
geen namen ( sorry) fijne donderdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 mar 2018, 09:11

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ben om 05.15H opgestaan en heb dan eerst koffie gedronken  mijn haren gaan wassen en badje gaan nemen en dan meteen boven al alles gedaan. En dan heb ik de 2 benedenverdiepingen gestofzuigd. Dus alles weer netjes. Alles staat klaar om straks te vertrekken met tram/trein/taxi.

Muddy Maddy, sterkte voor jouw vader en voor jullie ook. 

HVT, bedankt voor het overzichtje. Dat snap ik nu echt niet van hondenman, Als jouw hond een boodschap doet, is het niet meer dan normaal dat je dat opraapt met een zakje. Blijkbaar heeft hij daar een ander idee van. 

Oma-C, tja, het is een hele reis zo met dat openbaar vervoer, maar ik geraak er en dat is de hoofdzaak en manlief komt me dan halen. Lief van hem. 

Ik heb tot mijn grote vreugde al veel heel mooie kaartjes mogen ontvangen, zelfs eentje uit la douce France. Ben er heel blij mee met een grote dankjewel aan de  verschillende afzenders. 
Ze staan te pronken op mijn kast. Hartverwarmend. 

Zo, ik wens jullie allemaal een heel leuke donderdag, het zou droog blijven vandaag dus geniet ervan als je kunt. Liefs en een dikke knuffel aan elk van jullie. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 mar 2018, 09:28

AfbeeldingVooralle maatjes een fijne witte donderdag...
De zon is er al na een nachtje regen...hopen dat ze blijft 
ik ben blij met elk uurtje dat ze schijnt :wink:

M-M niet makkelijk zo met je vader... je bent ook niet meer gerust denk ik dan.. :oops:
ik wens je veel sterkte...

clive een goede reis, maar je zal al weg zijn... het wordt een vermoeiende dag voor jou :oops:
hopelijk gaat het goed met al dat openbaar vervoer

Helena, ik heb geen handwerkjes meer liggen gewoonlijk als ik aan iets begon moest het af
en zo heb ik deze winter nog een muts gebreid waar ik al veel plezier aan heb gehad :)
(en pijn aan de handen en vingers) :oops:
En baasjes die hun honden maar laten doen :evil:
dat kan niet daar had ik al een klacht voor ingediend!! Iedereen gelijk voor de wet!!

Alle seizoentjes een fijne paasweek en geniet van het beetje zon dat we krijgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

29 mar 2018, 17:31

Dag seizoentjes !
Het zonnetje schijnt , geniet er van , achter het glas !
Voor iedereen een fijne avond !
En nu ga ik eens alles bij lezen 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 mar 2018, 17:50

Afbeelding

Een zonnige avond nog, 't was een mooie dag alleen de wind was nog frisjes

Bij de dokter geweest voor de uitslag van mijn bloedafname en alles was goed...
sommige dingen op het randje.... maar over 't algemeen goed
ik kan er weer 3 maanden tegen... :)

omasenga, fijn je weer te zien... dat is een teken dat het goed met je gaat. :)
je zal veel te lezen hebben :lol:

Ik wens alle seizoentjes een gezellige avond en een rustige nacht...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

29 mar 2018, 22:35

Hallookes iedereen,

Heb gisteren 2 paasstukjes gemaakt, heel simpel, mooi en voor weinig geld.Ik had 2 bloempotjes met bijna bloeiende narcissen gekocht , 5euro per stuk.Die bloempotjes had ik in een rieten mandje gezet, en versiert met paaseitjes, kuikentjes, en een soort " strooisel"(zodat je het bloempotje niet zag).Vanmorgen eentje meegenomen voor vader.Bij aankomst zag ik dat zus al gezorgd had voor de "paassfeer".Ik heb toch nog een plaatsje gevonden voor het mijne.

Bij moeder op haar kamer staat ook al een paasstukje.Ik denk dat ze dat maken tijdens de activiteiten in de namiddag.

Schoonvader is ook thuis sinds deze namiddag.Er staan nog wel verschillende onderzoeken gepland.

Mijn nieuwe tuinmeubelen passen heel goed bij het terras.Is wel heel mooi.Toen ze die tuinmeubelen brachten, vroeg manlief om het in de garage te zetten(omdat het regende en we de tafel nog in elkaar moesten  steken ).Die mannen deden dat NIET, ze mochten niet van hun baas 8O.Enkel leveren, juist over de stoep.Hebben manlief en ik dan maar "gesleurd" met die loodzware onderdelen van de tafel.Zoiets hebben we nog nooit meegemaakt.Deze morgend is buurman komen helpen om de tafel op de definitieve plaats te zetten.

Dames, tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

30 mar 2018, 06:32

Goede morgen seizoentjes,

@Clive: een gelukkige verjaardag! kaartje volgt.


met vader is het alle dagen afwachten hoe hij zich gedraagd. gisterenavond ging hij na het eten van een halve boterham ineens naar boven. zonder boe of ba.  later ging moeder vragen wat er scheelde en hij zei: ik had ineens geen goesting meer.
hij denk dat als hij niet eet, het einde rapper gaat komen.
gisteren tevergeefs op mijn lamp gewacht. nieuwe poging vandaag.
Gimly is genezen. hij eet weer.
als er hier hondeafval ligt wordt meteen klacht ingediend. de schoenmaker heeft zo een op heterdaad betrapt en die heeft het geweten. ze gaan met hun hond in het donker naar buiten dan valt dat niet op denken ze. die van de groendienst moeten 't maar opruimen denken ze. die van de groendienst doen hun ronde rond 11 uur.( en erg trààg )
Anjelier:  dat verbaast mij niet van die mannen. als je online iets besteld staat er ook vaak bij dat ze geen verdiepen doen. je bent dan eigenlijk verplicht zelf een verhuislift te huren. dat hebben de buren van hierover gedaan toen hun nieuwe zetel werd gebracht. ( bel-etage)
de kringloop vraagt of je de goederen al op het gelijkvloers wil zetten.
met mijn oude zetel nam de firma die mee als ik 20 euro handje contantje deed.
vandaag krijgt iedereen een halve dag. dus ventje moet geen overuren opnemen.
dinsdag ga ik weer naar brugge en ik ga eerst mijn boekjes gaan halen. de boekhandel is dan al open.
woensdag komt A. en het is de boven. strijk, dekbedden. we hebben nieuwe: 4 seizoenen. al gaat het bij mij altijd maar 1 seizoen zijn: winter. en daar bovenop nog twee fleecedekens.
en dan verbaasd zijn dat ik koude voeten heb.
Oma C: inderdaad, ik ben momenteel geen minuut gerust. die onzekerheid knaagt. want als de dokter hem weer naar het ziekenhuis doet, weer dezelfde onderzoeken ect. weer al dat geloop. hij wil thuisblijven heeft hij gezegd. hij heeft geen pijn meer maar al wat hij zegt is: mijn einde nadert en het is telkens 's avonds dat dit begint.
er is weer veel vocht in de lucht. en ik krijg het maar niet warm. hoop maar dat ik niet ziek wordt.
heb nog te veel werk in huis.
Fijne goede vrijdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 mar 2018, 08:58

AfbeeldingGoede vrijdag vandaag en de zon schijnt voor zolang het duurt.. :roll:
Vannacht weer veel regen gehad.. maar 't was gelukkig alleen maar buiten

M-M jouw vader zal opzien tegen de lange nachten en hij voelt zichzelf hé :oops:

anjelier, ik heb zo veel jaren geleden een een nieuwe matras besteld in een winkel
(en niet on-line) en die mannen brachten die tot in de hal beneden en ze
mochten die niet naar boven brengen dat was niet specifiek gevraagd en besteld
daar moest voor betaald worden en zij mochten geen geld ontvangen...
met veel gepalaver "ik als vrouw alleen kon die niet naar boven doen"
(een 2 persoonsmatras- en op een draaitrap)
hebben ze dan voor elk een drinkcent ze toch naar boven gedaan en zelfs
op het bed gelegd :roll: :oops:... 

Voor iedereen een fijn ...en een lang weekend
denk eraan dat maandag 2e paasmaandag is en de winkels 
(allé die voor voeding toch ) gesloten zullen zijn Afbeelding 't is maar een tip...

Voor iedereen een sterkteknuffel en goede moed...tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

30 mar 2018, 09:05

Een hele dikke knuffel en een fijne verjaardagswens voor clive
nog veel mooie jaren en blijf zo gezond mogelijk!! :lol:


Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".