In de Vier Seizoenen reeks 10: Zomer

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

05 jul 2018, 21:53

Hallookes iedereen,

De bbq gisteren was een succes, lekker eten, fijn gezelschap , en aangenaam zitten buiten.Rond middernacht was iedereen naar huis.Terwijl we nog buiten zaten, zagen we in de verte bliksemschichten.Toen we deze ochtend opstonden, zagen we dat het geregend had, in het bord van de kat stond een bodempje water.
Spaanse woef heeft ook genoten van de bbq, buurvrouw deelde haar vlees met hem, en later ook een stukje taart.Zal hem de volgende dagen wat minder eten geven, want hij mag van dierenarts niet meer verdikken.
Toen ik deze namiddag thuiskwam van bij vader, had manlief alles opgeruimd en afgewassen.Toch lief hé :D.

Wij hebben hier een "invasie" van coloradokevers, niet te doen, ze kruipen overal.Buren hebben er ook last van.Buurvrouw durf haar voordeur niet meer openen, want ze kruipen zo binnen.Is de eerste keer dat we dat hier meemaken.Volgens andere buurvrouw komt het omdat de voorbije jaren aardappelen gestaan hebben op het veld hier rechtover.En inderdaad , ze komen vanuit het veld, zo de straat over.Volgens haar is het een nest dat uitgekomen is.En ze hebben de weg gevonden naar onze aardappelen, heb er al verschillende weggenomen.

Dames, tot morgen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

06 jul 2018, 08:01

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Manlief en ik zijn vandaag precies 28 jaar gehuwd. Dank je aan de afzenders van de alweer prachtige kaartjes. Het verwarmt mijn hart. 28 jaar geleden was het een stukje minder warm, het was toen zo'n 23°C en het is die dag de hele tijd droog gebleven. Ben nu meer dan de helft van mijn leven gehuwd. En prijs mij gelukkig met manlief. 
Vandaag naar de kine en daarna naar de dokter, draadjes laten verwijderen en zeggen van mijn verkoudheid en mijn hoest. Wil maar niet beter worden. 
En tussen deze 2 praktijken, het HH doen. Gisteren reeds alles dweilklaar gemaakt, dus ik ga relatief vlug gedaan hebben. En dan de was doen en deze buitenhangen. De strijk ervan is voor morgenochtend 
En dan vanavond voetbal. Hopelijk een echt goede match. 

Anjelier, hoop dat je van die Colorado kevers verlost geraakt. Want dat zijn maar vieze beestjes vind ik.

Aan elk van jullie een mooie vrijdag gewenst en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

06 jul 2018, 08:52

Goede morgen iedereen :wink:
weer een warme dag en bijna geen windje om te koelen....

Hier gaat alles z'n gangetje, ik moet straks
nog naar de dokter bellen voor de bloeduitslag
't zal wel goed zijn anders had hij zelf al gebeld :oops:

anjelierken, niet aangenaam zoveel kevers, en wat kan je ertegen doen..?
ze uit je huis houden hoop ik, en van de aardappelen :roll:
zo'n kruipend ongedierte vind ik ook vies :oops:

clive succes bij de dokter en de kine.... en proficiat 
met de huwelijksverjaardag...
Hier staat ook een wasje klaar maar dat is voor morgen... 
weekendprofijt weet je wel :)

Voor alle seizoentjes een gezellige dag vandaag
en straks een mooi weekend :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

06 jul 2018, 08:57

Goede morgen seizoentjes,


@Clive & Manlief: proficiat met jullie 28ste huwelijksverjaardag. Maak er maar een leuke dag van. en 23°? ik had een hittegolf zoals nu.

vandaag naar brugge: hopelijk is het daar niet tè warm, want de laatste keer had ik mij ook in kleren vergist. ben eens benieuwd of er een persoon daadwerkelijk om haar aqauria gaat komen. hij had 50 euro geboden. komt hij af, zoveel te beter. anders is het volgende week aan een ander. zou sneu zijn voor die vissen als ze afgehaald worden door iemand die alles doorverkoopt omdat ze gratis zijn. wel, we zullen zien. Gimly is erdoor aan het geraken. dit keer is alles hitte-gerelateerd. lag gisterenavond in bed, hoort mijn uitgekuiste linker oor ineens: pprrrfff. Gimly was op bed gesprongen aan mijn hoofdeinde en lag daar in zichzelf te snorren. :lol:. boek boven uitgelezen en herbegonnen in een van BA Paris: achter gesloten deuren. heb haar laatste boek ook gekocht, maar die zal voor wat later zijn want mijn te lezen stapel loopt in de volgorde van koopdatum. beneden ligt marionet klaar: de opvolger van raggdoll.
babydoll(boek beneden) heb ik uitgelezen. schrijfster ervan had ook al een paar crime afleveringen voor tv geschreven.
gisteren frietjesavond gehouden op de koer. uitbater wist te zeggen dat afvalophaling hier nu in handen van een privè- firma is. de klein zat in een zeteltje op een kleutertablet te spelen en hij zwaaide naar me!  echt een koddig ventje. hebben weer hun voorzien van wisselgeld. volgende keer met de spaarpot van Gimly naar ginder. gaan ze dan op het eind van het jaar aan de kassa's niet raar kijken als wij iets willen betalen.( en ondertussen klagen dat ze geen kleingeld genoeg hebben)
ventje vroeg mij gisteren waarom ik "bevries" als het gaat om betalen met kleingeld. dat heeft te maken met mijn dyscalculie. vandaar dat cijfers in het engels me makkelijker afgaan.
er zal een tijd komen zei iemand dat we helemaal geen muntstukken of briefjes gaan hebben. dat je gaat kunnen betalen met een vingerafdruk of met je oog! die had vast naar the sixth day gekeken. daar betalen ze alles met een duimafdruk. moeten nog altijd verder kijken naar "murder by death" bijna alle acteurs daarin zijn al overleden. geloof dat er nog een stuk of drie leven. zal die straks eens wikipedia-en.
moet om koffiecapsules naar de A. vroeger had de L een koffie soort die A. graag dronk. ik zei het al: vanaf het moment dat je iets graag eet/drinkt wordt het uit het assortiment verwijderd.
Gisteren toch geen chinees gaan eten. was tot en met. dan maar een broodje gaan halen bij het baguettje. dan Paul gezien. was bezig met meehelpen met de zoon van Redgy. ik had op Paul's FB gelezen dat hij in Frankrijk zat. bleek hij al terug. 
Ga me klaarmaken en dan de plantjes water geven nu het nog koel is en ze in de schaduw staan.
Fijne vrijdag! Groetjes! ( voor de voetbalkijkers: may the best team win)
Cats Rule!

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

06 jul 2018, 09:35

AfbeeldingHier een bloemenmandje voor op je terras te hangen Clive. Voor jullie huwelijksverjaardag.

Wij zitten hier nu al te genieten van het lawaai van de papegaai van buurman T. Hij zet hem nu hele dagen buiten en wie nog niet wist wat zo'n beest produceert aan lawaai...wel dat is de moeite.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 jul 2018, 12:34

Goede middag allemaal,

Naast ons hebben ze een hele tijd parkieten gehad. Als die papegaai naast jullie ook zo een kabaal maakt, dan kan ik er in komen, Wingerd, dat je "super" geniet... :roll:
De parelhoenders hier zijn in de pot gegaan bij het einde van de ramadan, denk ik. Of heeft het toch geholpen dat de buren lieten weten dat ze ver onnozel gekakeld waren. Gewoonlijk let me dat niet, maar als ik heel moe ben, dan heb ik het toch ook gehad met die beesten. 
Dan was er weer heibel over vuurke stook. Nu, sowieso mag dat niet. Maar met dit weer vind ik het een klein beetje onverantwoord. Wat ik ook heel voorzichtig heb laten weten.Mijn tuinhuisje staat op de eerste rij...

Vandaag theevisite. Een beetje vroeger dan gewoonlijk gezien alle verloven.
Straks verwacht ik dan ook Poes. Enfin, die had er al moeten zijn. Ik ga nog eens heel erg moeten nadenken hoe ik dat ga oplossen met al die deuren en vensters die hier nu open staan.

Straks zal ik wel horen hoe de match verloopt zeker aan het lawaai dat de buurt maakt. Verleden keer werd er bij elke goal getrommeld. Tja, als ze dat plezant vinden. Elke reden om te feesten is er één!

Dames hou het fris en rustig. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 jul 2018, 12:37

Afbeelding


Voila Clive, de bloemen met de vaas erbij!

Van harte nog heel, heel veel gelukkige en zo gezond mogelijke jaren samen gewenst!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

06 jul 2018, 16:44

Voor CLIVE  en echtgenoot : gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag !!! 
Afbeelding

Onze huwelijksverjaardag is 7 juli : tenminste als hij niet voor een ander gekozen had , 15 jaar geleden .....  Mijn  trouwkleed heb ik nog altijd , ook al past het al lang niet meer ...  :roll:
WINGERD : jouw buurman heeft een abonnement op groot lawaai , zeker ??????   Veel sterkte !! want daar kan ik echt niet meer tegen na al die jaren in de school ........Ben zo blij als het hier eens echt stil is :  geen grasmaaiers, traktoren , snoeischaren , buren muziek .....  :roll: :roll: :roll:   en dat wordt erger met de jaren .. 
OMA C :  de reizigers zijn bijna thuis ....  petje af voor zo'n doorzettingsvermogen .. 
Aan alle seizoentjes : een goed weekend !  
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

06 jul 2018, 16:54

Ja Zwanenmeer, het is hier een héél rustige buurt maar die ene buurman dat is toch wel het lotje uit de loterij hoor.
En er is niets tegen te beginnen, hij zorgt er wel voor dat het bv niet 's avonds laat is en zo en zegt ook al op voorhand "de honden hier in de buurt storen mij ook" wat echt niet waar is. 
Maar ja, T is T en je hebt er best geen ambras mee...als je snapt wat ik bedoel  :wink:

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 jul 2018, 17:44

Wingerd hier was laatst ook en akkefietje. Er is een bemiddelingsgesprek aangevraagd bij de overlastpolitie.
Ik weet nu wel niet hoe het verder afgelopen is.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

06 jul 2018, 18:40

Goede avond iedereen, ikvond vandaag de hitte een beetje draaglijker
of begin ik er aan te wennen..? :roll:

Vanmiddag rustig de match van Frankrijk tegen Uruguay gezien
Frankrijk heeft gewonnen maar eerlijk gezegd heb ik dittornooi 
nog niet echt een hele mooie match gezienops:
Straks nog België- Brazilië... afwachten wat dat wordt...

Wie vanavond wint moet samen met Frankrijk de finale spelen...AfbeeldingGeen nieuws hier.... alledagen hetzelfde....de bloeduitslag was goed
bij de dokter...dus verder doen zoals ik bezig en...
voorzichtig zijn met veel dingen en oppassen...
ja dat ben ik zo al jaren gewoon dus.... :oops:


Ik wens allen een fijne avond en een goeie nacht....
en sterkte wie het nodig heeft....  
salukes en tot later....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

07 jul 2018, 07:59

Goede morgen seizoentjes,


dacht dat ik niet ging kunnen slapen: ze hebben hier de overwinning van de Rode Duivels goed gevierd.
ben dan vanmorgen zoals gewoonlijk weer à là: oei, ai... uit mijn bed gerold. telkens ik een periode stil zit/lig wordt ik stijf. V. haar man heeft daar ook last van. Hij heeft ook een rugkwetsuur. enfin, gisteren wilde ik mijn nieuwe wit/zilver ballerina's aandoen boven een witte broek, een lichtgroen truitje en een jeanshemd. maar ondanks de juiste maat, zaten ze wat los dus inlegzolen gaan halen bij de schoenmaker. en we bleven daar maar plakken. tot de klok van 10 en we moesten om 10u 30 in brugge zijn. we waren net op tijd en dan nog geen 10 min later kwamen die mensen om de aquaria. het was voor hun zoontje. hij heeft ADHD en een aquarium houdt hem rustig. Hij vertelde me vol enthousiasme dat hij een kempvis wilde erin steken. Dus ons Ma is haar aquaria kwijt. ze heeft de lege plaatsen al "versierd" met haar prullaria. dan is ze met haar vriendinnen en de kleinkinderen van 1 vriendin, mee naar de speeltuin geweest. ik wacht het verslag af.
Wij naar AVA papierwaren. toch 't een en 't ander gevonden maar vrees dat ik online dingen ga moeten bestellen of naar 't stad treinen naar een hobbywinkel speciaal voor kaartjes. Oma C: waar moet ik zoeken in de koekenstad?
Vandaag gaat ventje om de krant en mag dan de koffiekoeken gaan bestellen voor morgen. ik wacht af of die hoge sluierbewolking wat optrekt om te beslissen wat ik ga eten en waar. zal moeten wachten tot ons Ma gebeld heeft, om ventje te tondeuzen. had gehoopt hem te trakteren op een barbiersbeurt maar de dien is ook in congè! naar de apotheker vandaag om zo'n doosje met dagvakjes voor mijn pillen. om de een of andere onverklaarbare reden piept mijn horloge nu altijd om 9 uur. het is idd het alarm maar hoe het ingesteld is geraakt?...geen flauw idee.
Clive: de huwelijksverjaardag goed gevierd?
Wingerd: courage deze zomer met de T & zijn papegaai. ik had ooit een kanarie te logeren en die kon fluiten! drie appartementen verder hoorde je hem nog. Marcel, de buurtkater, kwam altijd met mij mee naar boven als hij de kans zag en ineens begon die kanarie daar te fluiten en te fladderen, Marcel in mijn berging van schrik. zelfs al legde je er een doek over, hij floot rustig verder. een badje nemen deed hij nooit. dat was een vuile vogel. Ons Ma had altijd een appel voor hem mee. zijn eigenaar probeerde hem dan aan ons te verkletsen maar neen. Een tijdje na die logeerpartij verhuisde het koppel dat Marcel had en ik heb hem nooit meer weer gezien. En enige tijd daarna verhuisden wij naar engeland.
Helena: is Poes al op logement? voor die ramen en deuren zou ik eens zoeken naar dat muggengaas dat je dan met dubbelzijdig kleefband aan de ramen en deuren bevestigt maar als Poes een ontsnappingsartiste is: fijne kippengaas spannen aan ramen en deuren. wil het eventueel nog vragen op de kattensofa of er tips zijn. geloof dat de groep van geheim naar besloten is gegaan en nu openbaar staat.
Zwanemeer: ik pas ( moeders woorden) niet meer in mijn trouwkleed. zelf denk ik van wel. maar mijn buik zal daar anders over oordelen. op mijn trouwdag moest ik van ons Ma al corrigerende lingerie dragen. en het was op 8 augustus (nu bijna 21 jaar geleden) bijna 28°. kleedje was al van de wintercollectie dus gevoerd. best dat het mouwloos was met een fijne voille jas. wilde zo'n hoedje met zo'n netje maar dat was dan net niet in de bruidsmode. jammer.
ik ga nog een koffieke drinken en dan de plantjes water geven. daarna twee eitjes koken met soldaatjes.
Fijne zaterdag, groetjes en hou het koel!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

07 jul 2018, 09:13

Afbeelding

Goede morgen aan iedereen,  't is weeral warm...

M-M in de koekenstad zal je niet veel meer vinden voor 3D kaartjes jammer genoeg
alleen bij boekenvoordeel misschien nog een en ander
maar bij Pipoo's zeggen ze dat die periode voorbij is en er weer andere hobby's zijn :roll:
Je kan via internet nog wel bestellen, het is bijna allemaal in Nederland
Ik heb een vriendin die er voor mij meebesteld heeft.... je kan de sites vinden
via Google met 3D kaartjes maken.... succes ermee :lol:

clive, zijn de draadje uit de wonde gehaald.? en alles goed...?.

anjelier, bobijntje, Helena, wingerd, zwanenmeer, omasenga,
mammyretro, M-J,... en wie nog..? allemaal een fijn weekend
Geniet elks op zijn manier van het goeie weer....tot later... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

07 jul 2018, 09:51

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik wil iedereen bedanken voor de fijne wensen. Zwanenmeer, geen fijne dag voor jou dan  :(.

Muddy Maddy, dank je wel voor het mooie overzichtje. Neen, wij hebben gisteren niet echt iets speciaals gedaan daar manlief moest werken en ik en naar de kine moest en naar de dokter. Draadjes zijn eruit. 

Hier zijn de 2 benedenverdiepingen al gestofzuigd en ook de strijk is al achter de rug. Maar zit wel nog in pyjama :oops:.

Wat een match gisteren,  schitterende eerste helft, een mindere tweede vond ik. Maar de Belgen gaan door en dat had ik echt niet verwacht. 

Ik wens iedereen een mooie zaterdag, hopelijk zonder veel burenlawaai . Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem  nodig heeft. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

07 jul 2018, 12:44

Het was hier gisteren een beetje een overrompeling in de namiddag.
Theevisite, Okraboekje, zoon met Poes en planten...
Poes was dadelijk op haar gemak.
Toch gek dat die beesten zo slim zijn.
Bij mij krijgt ze altijd het papiertje van de smeerkaas om af te likken.
Kwam ze al van als ik aan tafel ging haar opwachting maken, deze morgen.
En zeg, nu ging ik geen tv kijken gisteravond, dat vond ze raar.
Ze heeft een hele tijd rond die zetel gedrenteld.
Mijn boek was veel te mooi.
Kan men desgevallend van een poëtische detective spreken?
De schrijver Håkan Nesser heeft vast ook ooit iemand dierbaar verloren.
Anders kan je daar niet op die manier over schrijven.

Mijn bloementuin is nog een beetje meer uitgebreid.
Zoon had al zijn petunia's en andere pot en bloembakken mee.
Zo moet ik niet twee keer per dag over en weer naar de Hoogstraat. 
Heel speciale combinatie en kleuren.
Dit jaar had hij geen tomaten geplant en ook geen bakken aan de vensterbank.
Hij is een beetje koppig :? .Als het stad in de straat geen bloembakken meer wil hangen,
wel hij ook niet meer aan zijn vensters. 
Nu is dat dus een heel saaie straat, geen een fleurig bloemetje, nergens.

Bij de oudste zijn er nu al verschillenden in de straat die bloembakken hebben hangen in navolging van hem.
Hij was het eerste jaar de enige die er had.Maar die van hem zijn wel de meest weelderige, stoef, stoef.
Neen, het is kwestie van dat een beetje te leren hoe je dat moet verzorgen en dat vraagt ook een beetje discipline.
Bon, ik stop met de rubriek tuin-en balkonplanten. :roll:

Het probleem Poes en de  open ramen en deuren is opgelost.
De hordeur kan niet opengedaan door haar: ik heb ze met een lintje aan een stijl van een schab vastgemaakt.
In huis is de hordeur vastgemaakt met een lintje aan de klink van de schuifdeur en de hordeur.
De andere horren kan ze niet open duwen, want die zijn met speciale clipjes vastgezet.
Ik krijg die zelf al net gemakkelijk in en uit, maar dat moet alleen om ze proper te maken twee keer per jaar.

Ik zou een beetje moeten strijken, maar ik heb er niet veel poef op.
Misschien toch maar eens gas terug nemen en het meer dan één dagje rustig aan doen...

Het is hier nog behoorlijk fris.

Dames nog een fijne dag toegewenst en tot lezen.