Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

05 jul 2018, 21:10

Goede avond,

De meisjes, mijn dochter en haar twee meisjes zijn terug richting Herentals. Morgen is het de verjaardag van Luna, dan wordt ze 17, en dat hebben we vandaag al een beetje gevierd. Zus Maïté is in juni 16 geworden, dus was zij ook nog aan de beurt.
Gisteren Koksijde-bad en de zee, en deze namiddag zijn we naar Oostduinkerke geweest, ja het openluchtzwembad is een succes, zeker met dit warme weer !

We hebben al een datum afgesproken, dat is een weekend naar Herentals ga, soms moet Nathalie ook de weekends werken, en de kinderen hebben al een vakantiejob, maar begin augustus ga ik dus richting kempen.
Rietjes, mooie fietstochten gemaakt, ja het is er wel het weer voor !
Geniet er maar van.
Erika, ben ook blij dat je hier geregeld weer wat komt schrijven.
Mémérietje, jij tovert altijd een glimlach op mijn gezicht, en ja, zo is het, we moeten iedere dag bewegen, stappen of fietsen, of een beetje sporten, dat houdt ons jong !
Veel groeten aan jullie allemaal, en slaapwel !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

07 jul 2018, 06:43

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Fijne zaterdag 

Wat een spannende match gisteren van de rode duivels , ik kon het laatste kwartier niet meer blijven zitten .

Het was slecht voor hartlijders :lol:

Chapeau Rietjes voor al die kilometers die jullie hebben afgemaald .

Groetjes

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

07 jul 2018, 08:06

Goede morgen,

Schaffen, ja slapend rijk worden, daar heb ik ook nooit in geloofd... toch denk ik dat Rietjes wel best haar slaap nodig heeft, na die vele km, fietsen... 

Gisteren was toch ook nog een drukke dag. In de voormiddag zijn ze de gordijnen komen ophangen, 't is mooi, en vooral praktisch. Ja, ik ben nog mijn appartementje een beetje aan het inrichten, heb nog een paar hoekjes in te richten, in de namiddag ben ik ook maar eens op de fiets gesprongen en tot in Veurne gereden, er waren veel fietsers, en 't was gezellig fietsen.
En ja, gisteren avond, dat voetbal hé, zelfs wie geen voetballiefhebber is , doet nu mee in de euforie, ja o.a. mijn jongste dochter en haar man, maar ja ma, zeggen ze dan, dat is onder vrienden hé !

Ik heb naar Wimbledon gekeken, ja tennis is meer mijn sport, maar ja hoor, Schaffen ik ben HEEL blij dat de Duivels gewonnen hebben.

Voor alle maatjes hier een warme, gezellige dag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

07 jul 2018, 09:22

goeie morgen allemaal
iedereen is nog moe van de match van gisteren



Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

07 jul 2018, 14:04

Goeiemiddag

Home sweet home
en met zo'n weertje is het echt geen karwei de was weg te werken
strijken zal iets zwaarder en zweteriger zijn
maar dat is pas voor vanavond


Onze Rode Duivels : Het gespreksonderwerp van de dag, van de week.... tot dinsdag dan toch Afbeelding
Spijtig dat onze politiekers niet evengoed presteren als onze voetballers Afbeelding


Oma-Dina, dan moeten wij bijna samen  naar Veurne gefietst hebben, we zijn vermoed ik aan je appartement voorbijgekomen toen wij via allerhande zijwegen van Nieuwpoort via Koksijde naar Veurne en naar huis gereden zijn.

Waar ik me aan geërgerd heb aan zee zijn de kinderen (kleine en grote) die van bij het ontbijt tot 's avonds laat bezig zijn met tablet, smartphone, spelcomputer......
en die op de dijk rondcrossen met allerhande gemotoriseerde rijtuigjes
(waar is de tijd van de echte billekarren) 
ik vrees dat dit de hangjongeren van binnen enkele jaren worden

Tijd om de volgende was uit te hangen Afbeelding
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

07 jul 2018, 16:59

Mijn poort is geschilderd en bijna afgewerkt, hij moet nog alleen een stukje oude vinyl op de voer wegkrabben en er nieuwe op leggen want na een hele week hard werken wilde hij natuurlijk ook naar het voetbal kijken gisterenavond!

Ik heb ook gekeken tot het 1-2 was, dan werd ik nerveus maar dolblij toen ik mijn buren hoorde juichen als het afgelopen was.
Ik zou natuurlijk moeten op een stoel staan maar wil zo toch Courtois een pieper geven, hij heeft zoveel kansen uit zijn goal gerammeld!

Ik heb hevige lage rugpijn, ben dringend aan rust toe zonder al dat stof en die ambetante vliegen!

Morgen trakteer ik mijn kinderen voor moedertjesdag, we trekken er op uit, verslag volgt wel!

Woensdag vertrek ik met Christa en Luc naar de Duitse Pfalz tot zondag!

Ik typ op een piepklein tafeltje, voor de vloer volledig klaar is en mijn lang werkblad niet terug kan geplaatst worden kan ik me toch voorlopig behelpen! 
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

07 jul 2018, 19:44

schoonzoon juist weg
hij heeft deze namiddag de buitenmuren van mijn huisje afgewassen

het is juist of het vers geschilderd is

ik ben heel content  Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

07 jul 2018, 19:50

Een mooi werkje voor bij dit weer meme-Rietje
beter dan strijken...'k heb gezweet  :roll:

Ivette, De pfalz, jouw geliefkoosde plekje... geniet er maar van ! 

Voor straks "Slaapwel" maar 'k ga eerst nog mijn boek uitlezen, buiten, daar is het nu beter dan deze namiddag ! 
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

08 jul 2018, 12:07

had dit berichtje al geplaatst en foetie

"goeie morgen allemaal
ben een beetje laat op mijn stikken
heel de nacht draaien en keren
en als het dan morgen is in slaap vallen Afbeelding
dat heb ik niet graag maar ja er zit niemand achter ik
zal eens een fotoke plaatsen van mijn huisje
de beplanting ligt plat
maar dat zal wel weer in orde komen
dat was gisteren toen hij vers gedaan had

Afbeelding"
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

08 jul 2018, 12:48

Goeimiddag

Mooi meme-Rietje, 't ziet er weer netjes uit ! 

Onze kilometertjes zitten er weeral op voor vandaag, nee eens niet met de fiets maar met de wandelschoenen, 12 km door het mooie Heuvelland 

Voor wie wil meegenieten ....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

09 jul 2018, 07:52

goeie morgen iedereen
iets onverwachts vandaag
ik ga naar het zeetje met vriendinnen
welke zee weet ik niet 
dat moet nog besproken worden
maar het zal de Noordzee worden Afbeelding
dat warm weer mag van mij verminderen vooral s'nachts 
is al lang geleden dat ik nog eens door slaapte
en misschien eens een biseke in de nacht
alles heeft zo'n dorst
ik heb ene keer sla kunnen eten de rest poef
mijn aardbeien planten allemaal eraan
eigenlijk is er niks die goed groeit
het weet allemaal van de warmte
man man man en al dat stof
slechter of in de Sahara
ik ga me nu wassen en strijken 
dat ik een beetje toonbaar ben
zie er ook verdroogd uitAfbeelding


Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

09 jul 2018, 08:25

Goede morgen,

Straks ga ik met de tram naar Oostende, ja mijn racket stuk geslagen, ja de snaren hé, ik ben niet als sommigen van die profs die zomaar hun racket tegen de grond gooien... In Oostende besnaren ze de racket opnieuw, terwijl je ergens iets gaat drinken of een beetje in de winkel rondkijkt; misschien vind ik nog iets, ja 't zijn daar ook solden...

Rietjes, volledig met je eens, de jeugd kan niet meer zonder hun I-phone, en ja de rollers op batterijen... ik was content dat mijn kleindochters gingen zwemmen, zowel in zee als in het zwembad...ja, ja ze hadden ook hun gsm bij hoor,  maar kunnen die wel eens in hun tas steken.
Yvette, geniet van de uitstap met je familie, en ja moederdag kan je altijd vieren hé, daar staat geen datum op !!!
Mémérietje, je woont daar mooi, en goede schoonzoon heb je, het is weer netjes , dat is met liefde gedaan ! Geniet er maar van.

Aan alle maatjes hier,  die hier eens binnen komen, zeker aan onze mannelijke maat Schaffen, een heel gezellige dag, nog een warme en droge, dus goed insmeren voor de zon !

Groetjes,  omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

09 jul 2018, 11:32

Afbeelding

pfff.....
'k heb me al goed in het zweet gewerkt
maar nu is alles weer proper beneden (voor ff dan toch)
morgen krijgt de bovenverdieping een beurt
Ruiten wassen doe ik voorlopig niet  :wink: water sparen
alhoewel als ik ze ga wassen gaat het meestal regenen en hebben we weer voldoende water

doe ik het ??? of doe ik het niet  ????

Meme-Rietje, genoten van het zeetje en van het vriendinnen gezelschap ????
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

09 jul 2018, 20:47

wij hebben een leuke dag gehad aan het zeetje
het is Nieuwpoort geworden
voor herhaling vatbaar

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

10 jul 2018, 08:15

Goede morgen,

Mémérietje, ja Nieuwpoort de promenade langs de haven, mooi hé, ik fiets daar vaak, ik vind Nieuwpoort ook wel mooi, veel veranderd, sinds de kinderen klein waren, het enige, vroeger kon en mocht je overal gratis parkeren, nu is het zo niet meer, maar ja een fiets raak je gemakkelijk kwijt.

Wij, ja G. wou persé mee gaan, zijn met de tram naar Oostende geweest, zo een uurtje op de tram, maar er was plaats om te zitten. De man om de racket te besnaren was er niet, dus de racket daar achtergelaten en we mogen ze van namiddag gaan halen.

Deze morgen ga ik eerst een uurtje spelen met mijn reserve racket, ons dubbeltje van 1 uur, ik kijk er al naar uit. Het is hier bewolkt en minder warm dan gisteren , ideaal sportweer !

Rietjes, mooie foto's van een heel mooie streek, jullie zijn ook echte sportievelingen hoor, proficiat !

Maatjes, een mooie dinsdag, hou jullie goed !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !