Hoekje:"De oase van rust in 2018"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

27 aug 2018, 13:45

Hey, Vivke, het doet me plezier dat je toch nog eens langs komt!

Ik weet het: alleen leven is en blijft erg moeilijk.
Nu jouw  officiële  werktijd voorbij is moet je je natuurlijk aanpassen en vallen er wellicht soms leegtes...
Sinds ik laatst bij mijn kleindochter weer een soort bloeddrukval kreeg en weer sukkel met een te hoge bloeddruk zit ik ook weer op de tjool! 
Gisteren vierden we dus met een reuze BBQ bij Christa dat beide mijn kinderen 30 jaar getrouwd zijn.
Het was heel aangenaam weer eens allemaal samen, zal nu wel tot de zondag na Nieuwjaar duren voor dat nog eens lukt.
Wegens Club/Anderlecht moest Sander ook vlug vertrekken om zijn café te openen: in Lichtervelde zijn de meesten Club Brugge supporters en volgen ze bij hem de match op groot scherm!

Alhoewel ik gisterenavond mijn bloeddruk niet meer gemeten heb liep ik toch ongerust rond: ik ben (misschien onnodig) bang dat mijn bloeddruk te hoog komt en ik een soort beroerte ga krijgen!

Ook dat zal wel weer overwaaien en zal ik weer rustig in de zetel mijn TV programma's volgen, hoop ik!

Schaffen: ook u worstelt met triestige herinneringen, volhouden en proberen nog wat te genieten!!!
Ivette

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

27 aug 2018, 14:01

'k ben terug thuis en bijna weer alles op zijn plooi
alleen nog wat wassen en de wind zorgt wel voor de rest

W is ondertussen de fietsen aan het poetsen, is wel nodig hoor na die natte trip van zaterdag.


Heel veel tijd voor jullie is er helaas nog niet hoor want nu is M...ke hier en die vraagt heel wat aandacht.

'k heb wel altijd gehad om alles te lezen

antwoorden zal voor later zijn

VIv, wat het ok is waar je mee worstelt, hier af en toe eens langs komen kan je alleen maar goed doen.  DOEN DUS ! 
Oud maar niet out !

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

28 aug 2018, 08:14

Goede morgen,

Jaja, ik kom jullie allemaal een goede morgen en een fijne dag toewensen.

Ik lees ook nog jullie belevenissen, geniet van de mooie foto's van jullie uitstappen en leef zeker met jullie mee.
Ondertussen doe ik ook mijn best nog met levenslust verder te doen, al is dit met alle veranderingen de laatste tijd, ook niet altijd gemakkelijk.
Maar, niet klagen en niet zagen, zo is dat ons geleerd van kleins af...

Maatjes, hou jullie allemaal goed, geniet van wat jullie graag doen, en ja ik zou ook graag weer een beetje "leven" in dit hoekje blazen !!!

omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

28 aug 2018, 11:18

Goeiemorgen

De strijkgoesting was er deze morgen vroeg al
dus
lege manden
maar
wel al volle droogmolen Afbeelding

Menu : stoofvlees, frietjes, tomaatjes, perentaart bij gebrek aan pruimen Afbeelding
"en alles vers hé oma" Afbeelding zegt mijn logeetje er dan bij.

'k ben jullie nog altijd wat fotootjes schuldig zeker van Duitsland, hier komen er nog een paar : 


Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

28 aug 2018, 15:26

Hetwas een heel flauwe markt vanmorgen in Roeselare, meer foorkramen dan andere en
heel weinig volk! Ikkon wel een rozerode lange short kopen in zo’n geribbelde stof die men niet moet strijken voor 5€ aan een
voor mij onbekend kraam op de hoek van de Noordstraat.Mijnmaat zat niet meer tussen de lange broeken anders had ik ook ene mee, er restte
alleen small en XXXl

Gelukkig ook was de visboer daar, ik ben nog nooit zo rap bediend geweest, ook daar was er weinig volk! Ikwas wel blij dat ik eens buiten was maar die markt was anders niet veel zaaks!
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

29 aug 2018, 08:44

goeie morgen iedereen
het is hier aan het regenen dat het kletst
en donker, ik zit hier met het licht aan
na dat mooi weer is het een grote ommekeer
mijn melkkatje staat te roepen voor haar potje melk
ik heb drie poezen waarvan een melkkatje
de twee andere moeten geen melk
deze middag uit eten met twee vriendinnen we waren afgesproken met de fiets Afbeelding
ga nu eten tot later 
dit is Joke mijn melkkatje


Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

29 aug 2018, 09:45

Afbeelding

Goede morgen iedereen 

Fijne woensdag 

Hier is het nog droog , maar hoe lang nog  !!

Maak er een fijne dag van 

Groetjes

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

29 aug 2018, 11:10

Goeievoormiddag

Nat en kil, inderdaad een groot verschil met wat we eerder deze maand gehad hebben.

Schaffen, de muggen vinden mij zelfs niet meer onweerstaanbaar  :roll:, ze verkiezen mijn ventje  :wink:

Nog enkele beelden van onze Duitslandreis : 




Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet out !

schaffen
Lid geworden op: 01 apr 2018, 11:22
Locatie: aan het bos

29 aug 2018, 12:31

Een geluk voor jou Rietjes , dat de muggen liever bij je ventje gaan prikken  :lol:

Hier is het net beginnen regenen 

Mooi foto's Rietjes , Duitsland is toch ook een mooi land

Nog een fijne namiddag 

Groetjes
Laatst gewijzigd door schaffen op 29 aug 2018, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

29 aug 2018, 15:08

Goede middag, 

Voormiddag ben ik mijn wekelijks vrijwilligerswerk gaan doen.  We hadden geluk met het weer
want het was voormiddag nog zonnig in Tongeren. Op de middag is het dan beginnen regenen maar ondertussen is het alweer gestopt. 

Gisteren ben ik een dagje naar zee geweest.  Het was al een jaar geleden dat ik nog eens aan zee geweest was en ik wilde deze zomer toch minstens één dagje naar de kust.  Het was ook voor het eerst in vele maanden dat ik nog eens een volledige dag van huis was...  Het was een grijze, zachte dag en pas in de late namiddag kwam het zonnetje er door.  Maar het was een fijne dag.   

De trein naar huis dat was weer een"ramp".  De trein die ik wilde nemen om toch op een fatsoenlijk uur thuis te zijn had panne.  Pas na een half uur en na wat onverstaanbaar gemurmel, wisten we dat de trein naar Hasselt geschrapt werd.  Na veel heen en weer geloop en proberen om info te krijgen,  zat er niets anders op dan de volgende trein naar Hasselt te nemen.  Tegen 23u was ik dan eindelijk in Hasselt (er was ook nog oponthoud in Brussel geweest) en toen moest ik in het donker nog te voet naar huis. Bedankt NMBS...
Mijn allereerste treinreis met een seniorenbiljet heeft alleszins lang geduurd ;-)
Bijna 8 uur op een trein voor een half dagje zee... denk niet dat ik dat in de toekomst nog ga doen.  Maar
met de auto sta je ook in de file... 

Mooie foto's Rietjes. Wat ik me afvraag (maar betwijfel) zie je daar ook zoveel zwerfvuil. 
Gisteren aan zee stoorde mij dat weer enorm maar ook hier in de straat.  Soms worden er gewoon blikjes op mijn vensterbank gezet of in de struikjes voor de deur... Wie zijn die mensen toch die dat doen?

En Rietjes wat bedoel je met  "Niemand die deze lieveme kan helpen ?.."
Ik breek er al de hele tijd mijn hoofd over (bij wijze van spreken hé ;-)
Schaffen mij zien de muggen nog steeds graag, maar ik heb dan ook zoet bloed :-)
Hoe is het met de gezondheid Ivette?  Daar kan een mens behoorlijk over piekeren hé want gezondheid is toch een groot goed voor iedereen hé. 

Enkele foto's van mijn dagje zee : 


Afbeelding

En nee, dat heb ik niet gedaan :


Afbeelding


Afbeelding

De redders hebben het drukker gehad deze zomer, mijn gedacht :-)


Afbeelding
Afbeelding

Water naar zee dragen, heet dat geloof ik... ;-)


Afbeelding


"Message in a bottle...."  helaas, gewoon zwerfvuil:


Afbeelding

Gelukkig zijn er de meeuwen om alles op te ruimen  :roll: :roll: :roll:


Afbeelding

Maar toch blijft de zee ook mooi


Afbeelding

Viv

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

29 aug 2018, 15:43

De zee, altijd mooi en zeker zoals  jij ze ons  toont Viv.
Treinen altijd verrassend 😩

Zwerfvuil in Duitsland  ???
Heel weinig, mede door het statiegeld dat ze daar wel toepassen en Duiters zijn nu eenmaal ook zeer gedeciplineerd.

Viv, die vraag was "kan er niemand die lieve meid helpen"  en het gi ng over de vraag om hulp bij het plaatsen van een film op Youtube, vraag v Erika.
Oud maar niet out !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

29 aug 2018, 19:39

Dag Viv,

Heerlijk om jou te lezen en jouw foto's te bewonderen!

Dit voor Rietjes alhoewel ik nog altijd niet goed weet in welke Duitse streek je gereisd hebt, ik vermoed Beieren maar je zal me wel verbeteren.

Mijn gezondheid Viv: onlangs een serieuze verwittiging gehad van mijn (te) hoge bloeddruk. Intussen is die wel weer genormaliseerd maar de schrik zit er nog in, vooral 's avonds als ik TV kijk. Ik ben nog altijd bang, luister te veel naar mijn hartklop en weet veel te goed dat ik alleen ben! Daarom ben ik gisteren naar de markt geweest, probeer me zoveel mogelijk bezig te houden. Spijtig maar ik heb momenteel geen spannende boeken en deze namiddag was het niet te doen om naar de bib te gaan. Morgen zal het weer wel al beter zijn.
Morgenochtend ga ik naar een Okra vergadering in Dadizele, zal ook mijn zinnen verzetten.
Uitgerekend morgenochtend komen reisvrienden uit Ruddervoorde appels brengen uit hun boomgaard.
Mijn buurvrouw zal hen binnenlaten, zij heeft mijn sleutel dus zal ik morgennamiddag werk hebben om appelmoes te maken!
Eigenlijk is het voor niets nodig dat ik me nu nog ongerust maak, ik heb nieuwe pilletjes die hopelijk zullen helpen!

Amai Viv het is nogal een tjooling om een 1/2 dag van de zee te genieten!
Dan mag ik nog niet klagen, ik woon tamelijk centraal.
Ik reis wel in 't geheel niet graag met de trein, laat mij maar op de bus rondrijden!
Goeienavond allemaal!
Ivette

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

29 aug 2018, 23:30

Dag maatjes allemaal, 
 hier is vandaag alleen tegen de avond een bui gevallen. Niet veel maar gewoon wat nattigheid.  
Mijn broer uit Drongen was op bezoek en we hebben een heerlijk gezellige namiddag en stuk van de avond doorgebracht. Hij verblijft in een B&B in Rekem en is daar zeer content over.  
Thuis taart geëten en later iets gaan eten in een brasserie.  
Gisterenavond bij de kinderen geweest als afscheid voor de kleinkinderen. Morgen vertrekt Juulke voor vier maanden naar Bordeaux om haar studies in het Frans voort te zetten (nu in het Egels). En kleinzoon begint in Maastricht aan dezelfde studies als zijn zus: International Business  en Communications. 
Juulke komt terug tegen Kerstmis en moet dan op 1 februari terug naar het buitenland voor 8 maanden stage.  Die stageplaats moet ze zelf zien te versieren en ze schrijft dan ook voortdurend sollicitatiebrieven naar Amerika en de rest van de wereld. Ik ga haar vreselijk missen en ik niet alleen.  
Mijn toestand gaat op en af en ik kan me van de ene minuut op de andere vreselijk ellendig voelen en het gevoel krijgen dat ik geen zuurstof meer heb. Dan moet ik naar buiten om adem te happen en dan gaat het langzaam beter. Maar ja, het is wat het is en daar zal ik het mee moeten doen.  
Volgende week zijn we twee dagen in Ieper met een erg druk programma, en ik ben bang dat ik het niet red. Doe het vooral voor M. en als ik niet meer meekan dan blijf ik maar in de bus zitten of op een terrasje.  
Rietjes wij logeren in het Best Western Hotel Flanders Lodge en de reis is ingericht door het Davidsfonds. 
En dan droom ik van dit jaar nog eens naar zee te gaan, maar als je het wedervaren van Viv leest, zou je goesting wel overgaan. We zien wel hoe het gaat.  
Zo nu ga ik verder lezen in mijn boek en wens iedereen een zalige avond en een heel goede nacht met mooie dromen.  
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

30 aug 2018, 08:21

Goeiemorgen

Dikke lettertjes !
Michelly is er !
Je mag terecht trots zijn op je twee kleinkinderen Michelly 't zijn twee knappe bollen en "schoontjes" ook bovendien.
Niet te geloven dat ze al zo ver zijn als ik me die eerste fotootjes herinner.
Volgende week in Ieper, Het hotel ken ik niet zo goed weet wel dat het ff buiten de stad ligt.  Hopelijk kun je van alles meegenieten.  Mocht je er behoefte aan hebben en tijd, je hebt mijn nummer nog zeker.

Ivette, 'k stuur je het programma eens  verkort door.
Oud maar niet out !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

30 aug 2018, 09:46

goeie morgen allemaal
gisteren overvallen geweest van de regen
gelukkig was ik met de wagen en niet met de fiets
toch lekker gegeten, varkenswangentjes met frietjes
vandaag de rozentuin in Kortrijk gaan bezoeken
ik vind wel dat het een beetje laat op het jaar is
mijn rozen zijn al uitgebloeid
nu we zullen zien, achteraf is het koffietijd
en dat is leuk samen zitten
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan