In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 sep 2018, 18:53

AfbeeldingEen gezellige avond iedereen.... er was toch redelijk wat wind Afbeelding
ik was nog even een enveloppe gaan posten, ik vond het niet echt koud 
maar de wind was niet gezellig, had de regenjas aangedaan maar die was 
niet nodig, het heeft wel een bui gedaan, als ik al thuis was.... :roll:

Dag omasenga, fijn je weer eens te lezen...
jij hebt het ook altijd druk met al die familie van jou :lol:

Helena je zal plaatjes moeten zetten naar waar je de noten gelegd hebt :P :P :lol:
voor de eekhoorntjes die alleen lege bloembakken gaat vinden
Ik had vroeger toen ik bloembollen plantte de poes van buurman
die alles weer bovenhaalde en met de bollen speelde :twisted:en ik boos op de poes
en terwijl ik stond te sakkeren riep buurman over de schutting
dat ik plaatjes moest zetten "afblijven!! pas geplante bollen" :lol: :lol:
'tja.... dan moet je ermee lachen hé...
Die eekhoorn bij jou gaat honger krijgen denk ik :twisted:
en prutsen... kan ook deftig werk zijn hoor :lol: :P

Allen een gezellige avond en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 sep 2018, 22:12

Hallookes iedereen,

Zoonlief en gezinnetje zijn net de deur uit.Ukkepuk is hier de ganse dag geweest, dus dat betekent de ganse dag spelen.Kan goed geloven dat zoonlief niet kan verder doen met zijn werk ( dat hij volgende week moet inleveren).Zoonlief zag er moe uit, was vannacht ziek geweest (overgeven).Denk dat er toch iets is onder de mensen, enkele dagen geleden had ik op een avond buikpijn en buikloop, en nu deze ochtend had manlief het ook.

Spaanse woef ligt uitgeteld op de sofa, die is daar moe van als ukkepuk hier is geweest.Ja, dan is het wel drukker dan anders.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2018, 22:28

Maandag is dat bij zoon en kleinzoon gepasseerd.
Vrijdag had schoondochter en kleindochter het vlaggen. 
Vorige vrijdag had ik ook van de veeg, Anjelier.

Naar het schijnt doet een buikgriepje de ronde.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 sep 2018, 07:09

Goede morgen seizoentjes,

opgestaan op het gewone uur. Ik begin te denken dat het niet telefoneren van ons Ma gisteren er iets mee te maken had.
Er lagen twee plasjes gal op de overloop. doekje over gelegd want in hout kan ik dat niet direct opkuisen. Maar waar poezenbeest nu is, weet ik niet. Vermoed dat hij helemaal boven ligt. Gisteren is hij ook maar laat naar beneden gekomen, hij was precies viesgezind op zijn eigen. in de namiddag had hij een plas diaree achtergelaten, niet ver van mijn ladenkast voor de kaartjes. ventje doekjes erover en ik heb mijn handschoenen gaan halen en heb het dan opgekuist. ik zeg het niet meer, maar als je dat laat liggen, dan droogt dat in het linoleum en moet je zo'n behangkrabber gebruiken voor je stofzuigt en dweilt.
gisteren een doos kippensoep opengedaan en daar extra soepballetjes en stukjes kip en mini-pasta in gedaan. was lekker warm, want even na de middag heeft ventje de stoof aangestoken, het was hier killig ondanks dat de verwarming de gewenste temp. aangaf. dat verklaard mss waarom mijn hele lichaam stijf bleef. wilde dan gaan rusten, maar buurman onkruid was hier ook aan het kloppen en klieven. De  Stadspartij ging haar opwachting maken: niemand gezien. Politiekers hè.
zou normaal morgen meegaan naar Ieper als reserve bankcontact. ventje heeft nèt niet genoeg om nog twee broeken en twee nieuwe hemden te kopen. dat blauwe hemd dat hij vrijdag gekregen had, was ook nodig en een kadootje van mij. Op de kattensofa werd gisteren serieus gediscuteerd over iemand die in schuldbemiddeling zat en geen geld kreeg om haar kater te laten castreren. bewindvoerster wilde geen 50 euro geven. ze geeft wel geld voor eten en kattenzand, ontworming en vaccins, maar castratie was er over. 't mens moest het doen met ongeveer 40 euro leefgeld per week en is dan ook nog eens zwanger! al wie aanraadde 1 of 2 euro in een potje te steken, kreeg te horen dat ze dat niet kan van haar leefgeld. tsja. bewind zei dan die kater weg te doen, maar het beestje was daar al voor ze in schuldbemiddeling ging. er werd ook aangeraden naar een dierenarts te gaan die je laat afbetalen of zelfs stichtingen voor dierenwelzijn die het voor bijna niets doen. aan haar responses te lezen, vermoed ik dat ze iemand zocht die ineens daar 50 euro zou schenken voor de castratie van die kater. heb ook gelezen dat de 1 euro voor bartje en de rest van de poezenhaven goed besteed wordt. zo hebben ze een doorzichtige reismand gekocht en zo'n hangmat voor honden, voor het geval er eentje uit bed valt, want katjes met ataxie, en zeker Peter, bewegen moeilijk. en natuurlijk heeft die hangmat de dag dat die in huis kwam zijn nut bewezen, want Peter was inderdaad van bed gevallen. recht in die hangmat en meneer vond dat niet zo heel leuk! Want hij viel niet op het kussen dat daar normaal ligt.
vandaag eten we dus lamsvlees met lookboter en kroketten. 's avonds: ?  ik heb wel nog gyros liggen dat ik ventje had laten kopen voor maandag. Er ligt ook nog een bijna rijpe camenbert in de frigo en ik heb lookstokbrood en wraps. als puntje bij paaltje komt kunnen we nog zelf onze durum rollen met kippengyros ipv kebab.
Ik ga nog een koffie halen, dan mijn magnesium nemen en een wafel uit de diepvries halen voor ontbijt.
of ik neem een gewone caramelwafel.
Fijne dag, Toedels!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 sep 2018, 09:47

AfbeeldingEen goede morgen aan iedereen...
Ja een regendag... maar dat moet ook kunnen..
we maken het binnen wel gezellig...

M-M fijn dat je goed geslapen hebt, je kan de dag weer aan :wink:
en ik denk dat Gimly vies gezind is omdat die zich niet lekker voelt.. :roll:
hij kan het niet zeggen hé :?

anjelier er is veel buikgriep onder de mensen
maar het duurt gelukkig maar even.. :roll:
lastig is het wel, je kan nergens naartoe
want je wil dicht bij een toilet blijven...
Sterkte aan wie er last van heeft... en ja het is besmettelijk :roll:

Helena, ja het is een kort maar vervelend buikgriepje.. :oops:

Ik hoop dat jullie er verder van gespaard blijven...
een fijne zondag wat je ook doet...

Ik ga plaats maken voor clive :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 sep 2018, 10:10

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C,  bedankt voor het plaatsje  :D

Dank ook iedereen voor de overzichtjes. 

De 2 benedenverdiepingen zijn al gedaan. Hen ook al wat lingerietjes op zijde gewassen en die hangen nu te drogen en op dit moment is er een machine keukenhanddoeken aan het draaien. 
In de living zijn alle theelichtjes vervangen. Dat is voor straks om ze aan te steken. Vaatwasser is ook al leeggemaakt. En nu ga ik badje in en dan enkel boven nog alles doen. En daarna maak ik er een luie zondag van. 

Ik wil jullie even waarschuwen, er is een mail van Argenta in  omloop. Ziet er heel officieel uit en geen enkele taalfout te bespeuren. Heb dus deze mail gehad. Als jullie hem krijgen, .NIET  op de link duwen, maar hem onmiddellijk verwijderen. 

Zo, beterschap aan de zieken en voor ieder een  fijne zondag. Maak het binnen maar extra gezellig vandaag. 

Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 sep 2018, 10:59

clive schreef:
Ik wil jullie even waarschuwen, er is een mail van Argenta in  omloop. Ziet er heel officieel uit en geen enkele taalfout te bespeuren. Heb dus deze mail gehad. Als jullie hem krijgen, .NIET  op de link duwen, maar hem onmiddellijk verwijderen. . 
Dank je clive voor de waarschuwing... :twisted:
ik heb niks met Argenta dus gaat het sowieso de prullenbak in...!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 sep 2018, 12:12

Hallo,

Zachtjes tikt de regen tegen het vensterraam.
Gezellig en de gazon is zo gelukkig met al dat water.
Ik ook, want het wordt een luie zondag.
Ik werd pas wakker om 9:15 uur!
Zo af en toe worden de korte nachtjes afgewisseld met een heel lange nacht.
Dat voel je toch hoor!
Morgen dan weer de wekker rom zeven uur voor J.
Ik ga die uit haar comfortzone halen en behalve de badkamer het hoogste en de koepel laten poetsen...
Dat is altijd een heel probleem als je die uit haar routine haalt.
Maar ik ga geen toeren uithalen om die ruiten te kuisen.
Met een dikke trui aan is het hier nog goed te doen zonder verwarming.
Ik heb het niet graag te warm. Dan heb ik geen lucht.

Die mail heb ik ook gehad al ben ik geen klant van Argenta.
Heb Argenta ervan verwittigd, zonder respons.

Zo dames en dieren maak er een fijne zondag van ook al regent het buiten.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 sep 2018, 12:47

Dag seizoentjes allemaal : 

HVT : ik zet in de winter 1 bloembak ,waar ik de aarde in laat zitten ,als de bloemen uitgebloeid zijn . Die zet ik dan op buiten op de vensterbank en daar leg ik okkernoten en zonnebloempitten in . Sommige nog heel en andere plet ik voor de vogeltjes . Als ze honger hebben komen ze dicht bij huis om te eten en dat is zo mooi om te zien van uit de keuken . 

MM : Vorig jaar heb heeft mijn  kat ook lang diarree gehad . Heb allerlei testen en een echo moeten laten doen . Poes is nog maar 6 à 7 jaar oud . Nu moet ze al meer dan een jaar dieetvoeding eten nl : Hills  Prescription diet " Urinary care " S/D . 1,5 kg .te koop bij de DA .  Daar komt ze minstens een maand mee toe . Maar ze mag dan ook  Echt niets anders eten . Ze is helemaal gezond nu en haar pels blinkt als een spiegel . gedaan met diarree en overgeven . Het proberen waard .:-) 

Oma senga , blij u hier terug te zien.. 

even dit posten voor ik het kwijt ben   ;-) 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 sep 2018, 12:53

Een beetje verderop is sinds gisteren de grote jaarlijkse kermis begonnen, Die foorkramers zullen ook niet lachen met dit weer .......  Voor mij is àlles beter dan toen die 37°  :-)  
Mijn regentonnen zijn al bijna terug vol en verder wat prullen en relaxen , binnen . 

Nog een fijne zondag  aan iedereen . veek moed en sterkte aan diegenen die het kunnen gebruiken.


Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

23 sep 2018, 14:19

Afbeelding
Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 sep 2018, 14:43

Dag Billyken ! 

Ben zo blij u hier te zien . 
Hoop dat alles redelijk goed gaat . 
Veel moed en sterkte !  Groetjes !! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

23 sep 2018, 14:50

Goede middag Zwanenmeer alles gaat tamelijk ,is hier ook altijd iets 
mijn man met open hartoperatie ,en mijn enige dochter ook erg ziek 
heb ook niet zoveel tijd ,en dan eens met billy weg gaan is mijn enige verzet die ik hen 
bedank hoor en beste voor uw ook
grtj aan ieder
Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 sep 2018, 18:09

AfbeeldingEen goede avond iedereen, we hebben regen gehad 
en we zullen het geweten hebben, de brandweer heeft ook z'n werk gehad
maar bij harde regen en veel regen is dat telkens zo.. wateroverlast
op de Ring van A....in plaats van die verkiezingsreclame konden ze 
het geld beter besteden aan verbetering van die overlast...AfbeeldingAfbeelding

De Belgen hebben de tijdrit gewonnen van de wereldkampioenschappen
in Tirol - Insbruck in Oostenrijk... weer plekjes gezien met herinneringen
aan vroegere reizenAfbeeldingen het was spannend tot de laatste seconden :lol:

Ik wens alle seizoentjes die last en pijn hebben veel sterkte ook de diertjes...
en allemaal een gezellige avond en een goeie nacht.... tot morgenAfbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 sep 2018, 19:37

Hallookes iedereen,

Wat een regenachtige dag.Was kermis bij mijn ouders.We zijn eventjes op de kermis geweest , toen het plots hevig begon te regenen.Ukkepuk heeft toch eendjes kunnen vangen en ballen in een grote kikker gooien.Daarna naar huis.
Door die hevige regen, regent het terug binnen in de veranda, manlief is al op zoek gegaan naar de oorzaak, maar vind het niet.Het is wel niet veel, maar toch.Gelukkig worden de zetels niet nat.

Morgenvroeg naar dokter voor bloedafname, doe dit 1 x per jaar.

Dames, tot morgen allemaal.