In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 sep 2018, 21:55

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Billyken, fijn jou terug te lezen. Ik wens jou, jouw man en dochter heel veel sterkte. Een aai voor Billy. 

Het lijkt wel dat het overal kermis is, hier in het dorp ook, als je 5 kramen en een paardenkop kermis mag noemen  :D :D. Heb medelijden met  de foorkramers op dagen als vandaag met zulk slecht weer. Denk dat er nauwelijks mensen geweest zijn. Maar Ukkepuk heeft dan  toch nog kunnen vissen op eendjes en iets gooien, fijn voor die kleine man  :D

Zo, wij gaan slapen, morgen loopt de wekker om 06.00H af. 

Ik wens ieder nog een fijne avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 sep 2018, 06:18

Goede morgen seizoentjes,

Even in de rapte, ventje is zich aan het klaarmaken en seffens vertrekken wij naar Ieper, tevens ook de geboortestad van ventje, voor broeken en een paar hemden en zijn gereed kostuumvest afhalen. Daarna ergens iets gaan eten en een winkel binnenspringen want ventje heeft zijn deo vergeten. zit nog wel wat in het busje, maar niet voor een heel week.
ik had nog een verdwaalde doos gratin aardappelen gevonden en die klaargemaakt bij mijn lamsvlees. was lekker. 's avonds alleen een taske soep gegeten.
Zo, ik ga vlug mijn pillenontbijt innemen en mijn schoenen aandoen. Mss ginder eens kijken voor een deftig paar winterschoenen: Gimly heeft genoeg bijeen en ik had toch een paar tegoed nadat hij mijn zilveren katoenen ballerina's ondergekotst had. 
Fijne dag aan allen, Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 sep 2018, 08:07

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, ik wens jou veel shoppingplezier. En ik hoop dat je alles vindt, ook jouw schoenen. En gelukkig heb je Gimly om te sponseren  :D :D. Maak er een leuk uitje van. 

Hier heeft het gisteren wel een hele dag geregend, maar zonder wateroverlast, waar ze een paar kilometers verderop wel last van hadden. Dat hoorden we op de radio. En het heeft hier gisteren  ook niet gewaaid, laat staan gestormd. Hoop dat bij niemand van jullie schade is. 

Heb mijn lijstje al klaar voor vandaag, moet, dat zag ik gisteren pas, de venster buitenkant wassen van Niels' zijn kamer, manlief is daar bezig geweest met de hogedrukreiniger en er zitten spatjes modder op. 
Was dan maar meteen de rest van de vensters van beneden mee, dat zijn er niet veel en met mijn
K**cher = dat zo gedaan. Verder dan in stukjes en beetjes de rest van het HH doen. 

Had overlaatst bij de AC**ON een zwarte gevlochten mand gekocht om het puppyspeelgoed van onze pup in te leggen. Nu was ik gisteren op de site van een gekend tuincentrum aan het kijken die ook veel interieurspullen hebben. Zie ik daar dezelfde mand staan, bijna 8 keer duurder. Misschien zal de kwaliteit ervan wel beter zijn, ik weet het niet. Ben blij dat voor deze spulletjes de  AC**ON  bestaat. Koop daar ook altijd mijn kaarsenaanstekers, want die vliegen hier de deur uit. Ze hebben ook hondenspeelgoed, maar dat vind ik van mindere kwaliteit. We hadden daar eens voor Niels wat speelgoed gekocht, maar dat was erg vlug stuk en was niet veilig. Nu ja, het kost daar ook haast niets. Onze pup zijn nieuwe speeltjes kosten stuk voor stuk
gemiddeld > dan 10 €. Maar deze zijn wel veilig. 

Zo, ik ga plaats ruimen voor Oma-C. Ik ga niet alle namen noemen , maar wens elk van jullie een zo' n fijn mogelijke maandag. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 sep 2018, 09:03

Afbeelding

Een fijne maandag aan alle seizoentjes...ondanks de regen...
ik zag daarnet als ik de rolluiken omhoogtrok een mooie regenboog.. prachtig!!
het regent nog wel en de wind is ook geluwd...
de bladeren van de bomen zien allemaal bruin, als het een nachtje vriest en het waait wat
zullen ze rap uitgedund zijn... en dan zie je pas goed dat het herfst is :roll:

M-M, succes in Ieper, maak er een leuke uitstap van en hopelijk vindt je schoenen  :)

clive, slijkspatten op de raam dat is niet leuk en het regent er niet af
omdat de regen niet aan de ramen kan... doe maar rustig ... :)

anjelier hier is het ook kermis... maar ik zie of hoor er niks van alleen 
was er zaterdagavond het notoire vuurwerk, dat duurde wel even...
zo rond 22 u 30 ongeveer hoorde ik het, fijn dat ukkepuk kon vissen
en ballen gooien.... plezant om te zien hoe ze daarvan genieten :)
en regen binnen in de veranda... water is dun en kan van een hele
andere kant komen dan waar het insijpelt... hopelijk vindt jouw manlief het snel :roll:

Gisteren was het hier zo'n weer als bij clive, we zitten ook niet "zover" van elkaar
hier was gelukkig ook geen schade, maar als je sommige plaatsen zag op TV
dan was het weer erg voor sommige mensen... maak het maar mee... :roll:
en eer je vergoed wordt door de verzekering... :roll: :oops:

Voor alle seizoentjes een fijne weekdag.... tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

24 sep 2018, 09:14

Goede morgen,

Zal ik vandaag oma-C een keertje voor zijn?
Gebeurt ook niet gauw.

Ik heb het gevecht met de dwarse vijs van de dampkap dus gewonnen.
Gevolg: mijn zondag heeft er in bestaan de dampkap te reinigen op alle plaatsjes waar ik nu goed aankon.
Was dat een, excuseer me de uitdrukking, smeerlapperij en vettigheid.Maar, dank zij de goede raad van oma-C, ooit eens ergens, is het vlug gefikst met heet water en een goede schep soda.
Nu nog een TL lamp vinden die past en hopen dat het de starter niet is die mankeert, want dan ben ik terug bij af.
Dat durf ik zelf niet die vervangen.
Ze zullen me weer zien komen in de Brico...
Hopelijk vind ik het zelf deze keer...

Ook erin geslaagd van zelf de radiatorkring aan te zetten.
Alleen zal de soap weer kunnen beginnen want er zijn een paar radiators die niet genoeg geven.
We zullen maar weer eens beroep doen op diezelfde jongste van altijd om die te ontluchten.
De vijsjes die je daar moet voor losdraaien krijg ik niet los.
Zou ik toch maar geen powertraining overwegen? 
Ik zie mij al gewicht heffen in de fitness.

MM succes met de hemden en andere boodschappen.
Clive amuseer je met de HH.

Aan iedereen een aangename dag gewenst.
Hier schijnt de zon!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 sep 2018, 18:26

Afbeelding
Een gezellige avond aan alle maatjes, en een rustige nacht  :wink:

Wij hebben hier nog regen gehad tot in de vroege namiddag
nadien was er zon en wind...maar wel koeltjes...
ik heb de stapschoenen aangedaan en een toerke gestapt..
ben droog gebleven, maar ik wil wel even buiten als het nog kan... :roll:

Helena, hopelijk de TL lamp gemaakt gekregen en de dampkap in orde :)

Hopelijk heeft iedereen een goede dag gehad... morgen is er weer een andere :roll:

Een fijne avond en een goeie nacht voor straks...en tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 sep 2018, 08:26

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben 10 min geleden eruitgerold. Gisteren een leuke dag gehad, kleermaker had duidelijk oog voor detail. kon dat zien omdat ik ook een tijdje die richting heb uitgeprobeerd. Ik mis wel het maken van broeken enz, dan had je pas een uniek stuk. een bende lln uit doornik moest nog voor, dat was passen en wegwezen. ventje zijn knopen moeten er nog aan, zijn graad moet nog opgenaaid worden enz. ook zijn broeken zijn op maat. hij heeft een tussenmaat, ook voor schoenen! Boeltje is maar gereed eind november, maar hij zal toch zijn oude moeten aandoen want ze is te laat voor de korpsmaaltijd. zijn dan via de scenic route naar huis gereden: waren te vroeg voor Ieper stad. dan eerst en vooral die bus deo gaan halen en dan eens gaan kijken waar we iets konden eten. dat is uiteindelijk de bistro naast de bazaar geworden. het was heel lekker: ik heb een vispannetje gegeten en ventje een steak au poivre. dan zijn we naar de andere kant van oostende gereden naar de wibra.  Hier voor ons deur staat een container. leuk hoor. ben gisteren naar de apotheek geweest om een handbrace en dat was nodig want ik kon vanmorgen mijn duim in mijn neusgat kraken. maw: ze komt uit het gewricht. eten klaarmaken en afwassen en wassen edm zal met een wegwerphandschoen moeten gebeuren.
schoenen zelf heb ik niet gevonden. zal die op latere datum moeten gaan halen.
nu is het weer triest, straks na de pillen en ontbijt enzo naar de winkel, de bank en mijn leesvoer gaan halen, een mopke slaan in de keuken want er was een lek onderaan een blikje alcoholvrij bier.
vanavond eten we gyros met quinoa.
Fijne dag allen! Toedels.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 sep 2018, 09:43

Afbeelding Goededinsdagmorgen iedereen,  :)
het begint zo stilaan kouder te worden
maar als het dan overdag nog wat zonnig is ...zoalsvandaag...
het hoort erbij.... een warme trui aan en 't is verholpen :roll:

M-M alles een beetje goed verlopen gisteren, en ja
bij een kleermaker moet er altijd nog iets gebeuren of aangepast worden
dat is millimeterwerk :) je bent er eens uitgeweest dat is ook al wat...
en lekker gegeten :wink:

Hier vandaag de gewone HH... en vanmiddag "hetbakske" terugbrengen 
naar de cardioloog en dan op de uitslag wachten bij dehuisarts na een paar dagen

Fijne dag aan alle seizoentjes, geniet van de zon...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 sep 2018, 10:39

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Muddy Maddy, echt wel eens leuk te lezen dat jullie gisteren zo' fijne dag hebben gehad . Spijtig van de schoenen, maar het is me al opgevallen dat als je er echt naar op zoek bent je het meestal niet vindt. Gewoonlijk loop je er op een onbewaakt moment tegen aan. 

Oma-C, heeeeeel veel succes bij de cardioloog. De theelichtjes branden hier al. 

Was vroeg op vandaag, maar was dan ook vroeg gaan slapen. Het licht HH van de 2 benedenverdiepingen is reeds gedaan. De donsdeken is gelucht en de dekbedden zitten al in de  wasmachine. Daar ga  ik even op wachten, want die moet nog maar 10 minuten draaien. Te gek om te gaan beginnen aan de slaapkamer. Kan ik beter even wachten en deze in de droogkast stoppen en de hoeslakens in de wasmachine. 
Ga dan eerst de slaapkamers doen, dan neem ik een pauze en begin dan volle goede moed aan de badkamer. Dan daar alles dweilen en alles terugzetten + dan de strijk van de dekbedden en de slopen; De rest van de was is opplooiwas. Dat is het badlinnen. 

Zo, ik ga er terug aan beginnen. Mijn pauzes wel respecteren. Anders lig ik vanavond en morgen in de lappenmand. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een fijne dinsdag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft. 

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

25 sep 2018, 10:43

Afbeelding

goede morgen nog mooi weer ,
clive hoe gaat nu met uw hondje je hebt hem toch al ,en dank voor uw omdat je zo bezorgd bent ,maar we moeten toch verder
oma c sterkte met de uitslag en hopelijk alles goed
zwannemeer ook fijne morgen
ga ook wat verder doen en straks eens mijn wandeling
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 sep 2018, 11:32

Even antwoorden want ik denk dat ik niet duidelijk was vanmorgen :oops:

Ik moet vanmiddag tussen 14-15u het bakje terugbrengen
naar de receptie van de cardioloog...
Hij zal dan de uitslag doorsturen naar de huisarts
waar ik tegen het weekend of volgende week de uitslag zal te horen krijgen :roll:
ik zie de cardioloog vandaag dus niet
Als het ernstig is dan bellen ze me wel... en geen nieuws goed nieuws zeker.?
Groetjes, allen en tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 sep 2018, 13:16

Amai, hier is hard gewerkt. Stond hier vanmorgen ineens een stagiaire aan de deur. Uit haar uitleg begreep ik dat ze met iemand moest werken die ik niet graag had en die hier niet meer komt. Maar, oef, oef, mijn lieve K. stond in de file. We hebben boodschappen gedaan in de C, de B, in het centrum, naar de apotheek, bed verschoond, was gedaan en opgehangen, heel de strijkmand is erdoor, terras geveegd, alle boodschappen in de kast, alle was in de kast. Het ging vooruit, het ging vooruit, het ging verbazend vlug vooruit. Had ik het geweten dan had ik de stagiaire aan de kook gezet. Om haar tweede dag te zijn kon die er wel weg mee!

Dat was dan een copier coller voor deze keer.

Dames het zonnetje schijnt hier heerlijk en K. vond dat ik deze namiddag gerust in het zonnetje mocht gaan zitten na al dat harde werken.

En het licht in de dampkap brandt terug!!!!!
Een kinderhand is gauw gevuld zeggen ze...

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

25 sep 2018, 15:08

Dag seizoentjes allemaal , 

Oma C : we duimen voor een goed resultaat !
Billyken:  ik denk vaak aan jou . Veel moed en geniet maar zoveel mogelijk van je hondje . 

Hier was het vanmorgen Plus 3 ° ....... Dat moet nog wennen. Maar ik heb vandaag wel een ferme wandeling gedaan ,hier gewoon  in de buurt :-) / Hier staan nog boerenpaarden (3) in de wei en ponykes een beetje verder op

Aan iedereen : geniet maar zoveel je kan . Aan de werkers :  nu en dan even rusten ... ;-) 
Veel moed voor iedereen die het kan gebruiken .. 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

25 sep 2018, 16:14

nog fijne avond iedereen
zwanenmeer hier was deze morgen ook frisjes ,maar op de middag in zonnetje was zeker goed,we kunnen nog wat van de zon genieten ,want de winter is nog lang
tot morgen
Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 sep 2018, 18:44

Afbeelding Goede avond iedereen, een mooie dag 
en 't is minder fris dan verwacht
Ik heb mijn dagelijkse toerke weer gedaan 
en ben blij terug in m'n zetel te zitten
een jas was te warm en geen jas te fris :roll:
Straks mosseltjes eten dan kunnen de schelpen 
morgen met de vuilzak mee weg... (want dat ruikt rap)

Helena verse 'duracellekes' gehad :roll: :oops: 
het ging zeker wel verbazend goed vooruit... :lol: 
zie dat je morgen en de volgende dagen nog
een beetje  vooruit kan , het mooie weer stimuleert ook hé

Dag billyke, geniet zoveel je kan
De winter duurt nog lang :wink:

zwanenmeer, we moeten niet ver lopen om goed te wandelen
in de buurt is ook altijd wel iets of iemand te zien :wink:
en 't was heerlijk in de zon
Allen een fijne avond en een goeie nacht... tot morgen..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".