In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

25 sep 2018, 22:07

Hallookes iedereen,

Ga de volgende dagen beginnen met de nieuwe aanplanting.Heb gewacht tot het eens goed regende, zodat we niet in "zand" moeten planten.Manlief gaat morgen het stukje frezen , en dan kan ik overmorgen starten.Heb er vandaag al enkele plantjes uitgehaald die ik wenst te behouden.Sinds we de buxushaag hebben verwijderd, lag  het er troosteloos bij.

Manlief heeft vandaag het pas gezaaid gazon al gemaaid, dat groeide nogal.Je ziet nu wel duidelijk de sporen van de grasmachine.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 sep 2018, 07:01

Goede morgen seizoentjes,

Mijn staand lampje op batterijen is gisteren toegekomen, die postbode ( jong en knap) heeft hier niet 1, niet twee, maar meerdere keren aangebeld. Gimly had de veiligheid van de achterkant van de zetel opgezocht. een reuze grote doos waarin, nog een doos zat, met daarin de doos van het lampje. Gisteren dus Gyros gegeten met quinoa en dat alles stond op het vuur toen ons Ma belde. die is grote werken aan het uitvoeren. heel de koer met de verhoogde bloembakken verdwijnt, de compostbak, dat papa nog in de tijd gekocht had om geen vuilniszakken te moeten kopen, verdwijnt ook. Jammer genoeg kan die klusjesman mijn koer niet komen doen. die man gaat ook alles zelf naar het containerpark doen, ook de zakken oude aarde. ze zit wel door de storm van afgelopen week met een gat in het dak van het stenen kotje. zeker zo'n 8 dakpannen moeten vervangen worden. In de tijd dat het slecht ging met mijn ex, wilde ik daarin gaan wonen. een zithoekje en een slaapkamer. het is ongeveer de grote van een ruime kamer ( mijn bed kon op een soort massarde) en ik kon zelfs een wc-tje hebben en een lavaboke want er is wateraansluiting omdat er daar nog zo'n grote wasketel van vroeger staat. En e rwas een aansluiting voor een houtstoof. voor de rest zou ik alleen maar een koffiezet nodig hebben want ten tijde van werkte ik nog overal en nergens en ik zou eerder weg zijn dan zij twee op waren.Toen stonden de villa's er nog niet en het was toen mogelijk een uitgang te maken zodat ik op het afgebroken terrein van de klokke kon geraken en via daar naar de openbare weg. Later hadden ze dan plannen om garages daar acher te zetten, en hadden ze er een kunnen kopen en meteen een deur op de koer. Maar nu is dat een wandelpaadje achter de villa's.
ik heb een redelijk goede dag vandaag, dus moet ik naar de winkel want ventje die weer niets nodig had, was vergeten dat hij zonder actimel zit. Gisteren de hele keuken gemopt en het heeft 2 uur geduurd voor alles droog was. Ik heb ook kippensoep gemaakt van 0. met worteltjes en ui en selder, soepballetjes van kip en kippenreepjes met mini-pasta. vandaag eet ik een kippenburger met pancetta en kaas.
Moet straks nog de afwas doen van gisteren en meteen na het eten, ook die afwas doen. ventje eet zijn dagschotel. dan heb ik nog gekookte eitjes en salami voor als er iemand nog honger heeft. Eind november kunnen we een beetje ruimer ademen want financiën komt over de brug. zal wel weer voor rekeningen te betalen zijn, maar wij moeten dan geen eurocent drie keer omdraaien. Ik lig op twitter in de qlinch met die van kansarmoede omdat ik die aan het verstand wil brengen dat het niet altijd migranten zijn die in kansarmoede zitten.
Gimly heeft een nieuwe slaapplaats. aan mijn dressoir boven op een zak voor beddengoed. Nu ligt hij netjes op zijn dweil, omringd door zijn snuffelzakjes.
Ventje heeft al aangeduid dat hij de 4 de niet van wacht nog reverve kan zijn omdat ik dan naar de fysioloog moet. Hopelijk vinden ze wat ik mankeer, de laatste keer was die atrofie het vorige ziekenhuis "ontgaan".
Ventje klaagde dat er maar weinig kip in de gyros zat maar zei later dat het een laatste bakje was. natuurlijk.
Ze zijn weer bezig om de ASE te verbinden met ventje zijn dienst, maar zij hebben 25 installaties te verwerken en dan nog het werk van ASE erbij pakken is te veel. De luit. druipte dus af. hij zei dat hij het wel al gedacht had. En das allemaal  de schuld van die 28 jarige die beweerd een burn-out te hebben van dossierkes te klasseren. man, ik zou met plezier uw werk doen als gij mijn kwaaltjes overnam. Iedereen zegt het daar dat hij ( die burn-outer) een plooier is.
A. gaat als ze terug komt niet content zijn, want Henk is overgeplaast en die kerel die ging komen mee helpen laat niets meer van zich horen. 'k zal gaan vragen bij fleur de lies of ze daar geen beginnend tuinmanentje kunnen vinden voor een projectje. moet er toch zijn want met de storm van de afgelopen keer zijn mijn vetplantjes uit hun potjes gewaaid. A. had de mopper gebruikt en die net niet onder het afdak gezet en de mop sloeg al groen uit. Gelukkig heb ik een reservemop.  vandaag hier in de salon even moppen. En ik moet voor volgende week nog een paar kaartjes maken, dus ik heb mijn bezigheid en nu ik me goed voel moet ik er van profiteren.  vanavond belt ons Ma terug om verder te vertellen over de vorderingen op hare koer. moest de hele tijd in de keuken blijven om te zien dat mijne gyros niet aanbakte.
Enfin, ik hoop er toch op dat ik mijn hele lijst kan afwerken, met de nodige rustpauzes. Morgen zien we wel waar we staan.
Fijne dag, Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

26 sep 2018, 09:00

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

@ Billyken, ik heb mijn hondje nog niet hoor. Het moet nog geboren worden  :). Het is een ander ras dan Billy, maar als hij even mooi gaat zijn als jouw hondje , hebben we geluk. 

Oma-C, ik had dat echt mis begrepen van jouw cardioloog  :oops:. Fijn dat je geschreven hebt wanneer jij jouw uitslag wel hebt. Hoop van ganser harte dat dat deze zo goed als maar kan gaat zijn. 

Zwanenmeer, jouw regentonnen zijn terug gevuld, las ik een tijdje geleden. Wij zouden dat ook moeten hebben, want met het nieuwe gazon aan te leggen, heb ik constant gewoon water moeten gebruiken om te sproeien en dat gaan we beslist merken op de factuur van het water en nog geen klein beetje. Maar het was sproeien, ( ook toen het niet mocht) of terug een volledig nieuw gazon laten aanleggen. Want de grasmatten waren op dat moment nog niet voldoende geworteld. Dus moest ik wel. 

Anjelier, ook altijd bezig. En is Spaanse Woef nog boos op de ,nieuwe kip ? 

HVT, heel wat werk achter de rug, geeft een goed gevoel. 

Muddy Maddy,  je hebt een goede dag, maar forceer je nou maar niet, anders kun je morgen niet meer. 
En het probleem van de koer blijft precies bestaan. Eind november wat meer financiële ademruimte, de tijd vliegt, heb je al een zorg minder. Aai voor Gimly. 

Eerste wasmachine is al aan het draaien. Ga vandaag de was buiten hangen , als ik hem in de vroege vooravond kan strijken  ben ik tevreden. Daarna nog een machine donkere was draaien. Verder heb  ik vandaag een vrij rustige dag wat het HH betreft. Wel de voordeur wassen, want die hangt beneden vol zand van de regen op de klinkers. Is op 5 minuten gedaan. Morgen komt het papier, heb alles al samen gestoken in een grote papieren zak,  zet ik morgenochtend heel vroeg pas buiten. 
Zou ook nog naar de bank , ( ik schreef bak ), moeten gaan, zal zien of dat gaat vandaag, het haast zich niet. 

Zo, ik ga erin vliegen. Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een zonnige woensdag. Beterschap aan de zieken. Groetjes aan jullie allen. Liefs en een dikke knuffel. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 sep 2018, 10:14

AfbeeldingGoede woensdagmorgen alle maatjes...een zonnige dag zover al... 
maar wel al ferm koud zo vroeg nog...
Ik ga seffens naar de markt wandelen, dan heb ik dat al gehadAfbeelding

M-M, fijn dat jij je goed voelt... geniet ervan :)
dan kan je dingen doen die anders moeten wachten...
bezig zijn is goed het verzet de gedachten...
Straks nog naar de winkel, maak er een wandeling van
dat is gezond....

anjelier terug aanplantingen doen, het zal weer mooi worden
jammer van die buxus overal hé.. geniet van het tuinwerk

Aan alle seizoentjes een fijne woensdag vandaag...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

26 sep 2018, 10:22

goede morgen , , 
allemaal een mooie woensdag 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 sep 2018, 11:03

Dag mammyretro, :)

Fijn dat je ons hier ook weer gevonden hebt...
ik wens jou een mooie herfst zodat je nog veel kan gaan wandelen...
het allerbeste voor de hele familie

groetjes,
Oma-C :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 sep 2018, 12:53

Goede middag,

Heelhuids met de auto over en weer naar de B. geraakt.
Was gisteren een en ander vergeten.
Eigenlijk niet slecht want toen zag ik een artikel in de folder dat ik kon gebruiken.
Dus vandaag in mijn eentje in alle rust naar de tuinafdeling.
Ik heb graszaad gekocht speciaal voor beschadigd gazon.
Groeit overal staat er op de zak.
Dan heb ik ook voor 4,95€ dat speciaal borsteltje gevonden om onkruid tussen de voegen te borstelen.
Is me dat een gerief. Mijn zus had verleden keer dat van haar mee gebracht.

Deze voormiddag heb ik al meer dan de helft van de gazon terug verlucht met de speciale hark.
Voorzichtig, want er groeit al heel wat nieuw gras terug.

Straks de andere helft.
Dan het gras in zaaien.
Wordt bewerkelijker dan ik had gedacht.
We zien wel.

Ik wil ook niet weten hoeveel water ik meer verbruikt heb, ondanks mijn zuinig zijn deze zomer.
Alle dagen de balkonplanten gieten, de andere plantenbakken en de grote bak vooraan aan het huis.
Maar, daar had ik cacaodoppen in gedaan tussen de planten en dat houdt het vocht heel goed bij.
Een keer of drie de tuinslang erin en een tijdje laten lopen en klaar is kees.
Ik neem ze niet mee naar Sint-Pieter...mijn centen.

Deze namiddag nog naar de kine.
Hopelijk kan ik dan nog uit de voeten daarna 
Ik moet nog savooiekool maken en een gehaktbal en appelmoes.
Het meisje aan de kassa moest vragen welke groente ik had gekocht.
Ze kende geen savooikool. Wat eten de mensen tegenwoordig?
Alleen pizza, hamburger, friet van het karretje, smoskes aan 4€ voor een pistolet met wat verlepte sla tussen en een overrijpe tomaat en een ei dat te lang gekookt heeft...
Bah, als ik die dingen open doe heb ik al geen honger meer...

Dames de zon geeft ondertussen al warmte, want ik heb al een stukske gezweet daarstraks.

Nog een zonnige verder zetting van jullie bezigheden gewenst. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 sep 2018, 16:43

Goede namiddag iedereen hier in ons hoekje...
ik kom even afsluiten want ik had iets moeten opzoeken.. :)

Helena al druk bezig geweest  :lol: :) fijn als je goed uit de voeten kan
hopelijk komt het allemaal in orde met het gazon...
hierbeneden zie ik ook dat het stilaan terug aan 't groeien is
En dat die cassiëre geen groene kool (savooi) kent?.. daar verschiet ik niet van
waar leren ze nog zoiets kennen.?? niet thuis en niet op school
er wordt tegenwoordig alleen nog "uithaalvoedsel "gekocht.. 
te zout en te vettig.. maar ze kunnen het zelf niet klaarmaken
daarom komen ze dat nooit
Ja... de moderne wereld zeker :roll: :oops:
Wij zijn ouderwetse oma's hé...

Ik wens alle dames een fijne avond.. ik sluit af en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

26 sep 2018, 20:31

Goede avond, dames allemaal,
Savooikool eten wij hier ook niet. Manlief mag dat niet. Schoonzoon heeft er wel staan in zijn hofje en als ik me niet vergis komen daar allemaal witte vlinders op en leggen daar hun larven. Blijkbaar vinden ze dat zo lekker dat ze de andere groenten met rust laten.......

Vandaag rode kool gedaan voor de vriezer, en kleine uien ook allemaal gehakt voor de vriezer, gemakkelijk als je van ui nodig hebt voor in worteltjes en snijbonen.....
De tomatenstruiken zijn uit de serre al gehaald, enkel de komkommerstruiken (2) staan er nog, maar daar gingen er nog redelijk wat komkommers aan. Enfin, de kleine sla-serre en de zitbank staan al in de grote serre, ook de ijzers waar de tomaten aan hingen, alles al in het vooruitzicht om alles Sage binnen te zetten, tegen het echte Herfstweder begint.......
Nog enkele kleine dingen, maar dat komt nog wel in orde 😊
Alles op zijn tijd, he !

Morgen tegen 11.30 u afspraak bij de dokter, intussen voorschrift vragen voor de griepspuit, en ook een attest voor manlief, dat hij niet moet gaan stemmen. De volmacht ligt hier al klaar, enkel nog dat attest. Dan kan hij nog kiezen wat hij doet, he. De ene keer zegt hij dat hij gaat en de andere keer zegt hij dat hij niet weet of hij er geraakt. Het is niet zo wonderverhalen maar hij kan niet zo heel ver stappen, is vlug moe. In elk geval ga ik mijn voorzorgen nemen, dat kan nooit kwaad......

OmaC, de uitslag zal wel meevallen, je zal wel zien. Hoogstens een pilletje meer of een ander soort pilletje. Kaarsje brand, voor een goede afloop en voor ieder die er nood aan heeft.........

En nu wat tv kijken, mijn pijp is hier uit ! 😉

Iedereen een heel fijne avond en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

26 sep 2018, 20:48

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

MJ, succes bij de dokter morgen. 

Kom gewoon nog eens even binnenwandelen om jullie allemaal nog een fijne avond te wensen en voor straks een deugddoende slaapzacht. Liefs en een dikke knuffel. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 sep 2018, 06:52

Goede morgen seizoentjes,

Ons Ma haar koer is helemaal gedaan. 't kotje is een ander verhaal. daar is het dak plukkevort en kan ze  ofwel een plat dak steken want ze heeft nog tonnen hout of alles afbreken en dat hout wegdoen. Bon, ik heb via zoekwerk nu ineens 3 mannen die mijn koer willen opruimen. 1 die kortbij woont vraagt 30 euro en dat vind ons Ma veel geld. de andere 2 vragen 20 euro per uur. heb ze nu alle 3 op een andere dag uitgenodigd en eens zien wat voor vlees ik in de kuip zal hebben. voordeel van de site is, betaling na werken. Dus ik moest niet naar fleur de lies. heb dus ook leuke plantenpotjes enz aan mij laten voorbij gaan. verder hier vandaag moppen want dan in de middag een paar films bekeken. eigenlijk een film en een half want ik had hier het ene telefoontje na het andere. A. komt pas in november terug, want die is eerst op strijkcursus. dan begin december komen ze voor een offerte van dakisolatie. de isolatie die we nu hebben voldoet al niet meer aan de normen en ik zou tegemoetkoming krijgen.
Vandaag naar de bank om leefgeld en verder werken aan de kaartjes.
Gisteren er vroeg in want ik begon moe te worden en fouten te maken in mijn spelletjes.
mocht de koer dan toch dit jaar gedaan worden, dan is de afwerking van de badkamer voor volgend jaar.
natuurlijk ook afhankelijk van de uitslag van mijn onderzoeken volgende week vrijdag.
ventje zei tegen moeder dat ze de papieren voor de notaris mocht indienen, nu nog afwachten tot die over de brug komt met het nalatenschap. de arco-aandelen is ze kwijt, maar voor de andere moet ze dat vragen in de bank want ventje kent niets van beleggen en dat was een beetje papa die daar mee bezig was ipv naar de paardenrennen. Toen waagde hij het ook wel eens. Nadat zijn beste vriend op weg naar papa aan een hartaanval overleed, is hij nooit meer naar de paardenrennen geweest en hij heeft zich lang schuldig gevoeld omdat zijn vriend naar hem op weg was en stierf.
Geen frietjes vanavond. ik heb nog kaasballetjes voor in de oven en wat kippensticks. vanmiddag loempia.
MJ: ik heb ook een volmacht aan ventje gegeven. ik geraak misschien tot de sporthal, maar de rest... Ons Ma geeft haar volmacht aan de buren. griepspuit ligt al in de frigo: secretaresse ging bellen wanneer ze werden gezet en welk uur ik op een zaterdag ga moeten gaan.
savooikool heb ik wss ergens in een hutsepot gegeten.
vandaag zou het ook nog een mooie dag worden. ik ga mijn voordeur eens afwassen met een doekje en de raamkozijnen ook want die zien er zanderig uit. Wat wil je met een container voor je deur?
Enfin, we gaan nog een kopje koffie nemen en dan eens een wandeling maken rond de sociale media. 
Fijne dag! Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

27 sep 2018, 08:21

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes , 

Muddy Maddy , dan hoop ik van harte dat één van die drie mensen jullie koer kan komen opruimen , dat zou al een zorg minder zijn. En jij hebt een volmacht gegeven aan ventje. Verzorg je maar goed. 
De voordeur was ik ook wel eens vaker af. Daar liggen klinkers voor en telkens als het geregend heeft spat dat zand dat tussen de klinkers ligt op mijn deur. Dus was ik die na een regenbui altijd braaf af. Is nog geen 5 minuten werk. Geef Gimly een aai. 

Vandaag de 2 benedenverdiepingen volledig dweilklaar voor morgen maken, moet alles in stukjes en beetjes doen, anders lukt het me niet. Gisteren mijn was buiten kunnen drogen en dan meteen gestreken. 

Gisterenavond nog in mijn boek over Cobberdogs zitten lezen, heb die al gelezen ,maar was bepaalde belangrijke hoofdstukken aan het herlezen zoals, wat je moet doen en hebben als je de pup gaat halen en het hoofdstuk over opvoeding. Dit ras moet echt met zachte hand ( en stem) opgevoed worden. Ben zo bang dat ik daarin een fout ga maken in de cruciale inprentingsfase. Dus het herlezen kan geen kwaad. Verlang er zo naar.

Gisteren ook nog keurig opgeschreven wat we nog nodig hebben voor de reis. Kleding is allemaal in orde,maar het zijn de kleine prulletjes die nog aangeschaft moeten worden. Heb het nu op een fiche geschreven en stop die in mijn handtas en breng als ik bijvoorbeeld in  shopping moet zijn, een gedeelte mee. 

Zo, zie dat het al 08.18H is. Ga badje in en dan beginnen. 

Ik wens iedereen een hele fijne dag. Groetjes aan jullie allen en een knuffel voor diegenen  die het nodig hebben. Liefs. 

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 sep 2018, 10:10

Goede morgen,

In alle vroegte al naar de dokter geweest.
Bloedname gewoon.
Het ging goed, enfin, dat gaat altijd goed.
Ze was daar weer met haar griepspuit.
En neen ik heb geen zin in een dikke arm...
Morgen bellen om te horen te krijgen dat mijn cholesterol te hoog is.
Ik zou liever te horen krijgen vanwaar die spierpijnen altijd komen.
Of er een verklaring is voor die regelmatig weerkerende slaptitude générale.

Het was wel heel frisjes zo om acht uur vanmorgen.
Vannacht reuze goed geslapen.
Ik ben dan altijd zo blij.

Straks met T. gaan eten.
Ben benieuwd hoe ze het stelt.

Geen wolkje aan de lucht hier.
Zonnige zalige dag gewenst aan allen!
 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 sep 2018, 10:17

Afbeelding

Goede morgen met een stralende zon...
Plezant zo om bezig te zijn.. :)
Na de HH de boodschappen doen en voor de boodschappen
een toerke rond, dan heb ik mijn wandelingetje er ook op zitten :wink:
alle beetjes helpen aan beweging... :)

M-J, ik heb geen angst hoor ofwel een pilletje meer ofwel
een ander soort pillen, ik zie het wel... ik kan er niks aan veranderen
ik ben al voorzichtig met wat ik eet, doe en zomeer dus ja....
Als mijn tijd gekomen is dan is dat maar zo :roll: :oops:

M-M hopelijk kan een van die gasten uw tuin (koer) in orde maken
dan ben je daar al vanaf, weer een zorg minder en 20 of 30€ :roll:
niemand werkt nog voor niets hé... en hopelijk komt er een einde
aan het notarisgeloop...succes ermee... 

clive, alles in orde maken voor de dweilbeurt van morgen...
makkelijk als je dan in een gang alles kan dweilen... hopelijk droogt het goed
Bij mij is het altijd de garagepoort die onder gespat is na een regenbui
maar die is in de straat achter de hoek...die borstel ik met een zachte borstel af
bij gelegenheid als ik daar kom ...dat is niet elke dag...
en als ik de poorten naast mij zie moet ik niet verlegen zijn...er zijn er
die bijna onder gegroeid zijn door onkruid.... terwijl het
een kleine moeite is om het netjes te houden :roll: :oops:

Een fijne dag verder ik ga nog wat doen en dan de boodschappen... tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 sep 2018, 19:02

Afbeelding

Ik wens alle maatjes een fijne avond en een rustige nacht straks...

Vandaag weer een jonge Belg die het Wereldkampioenschap op de weg won...
Knappe kerel... en mooie zichten van Kufstein naar Innsbruck.. veel herinneringen :wink:

Groetjes allen en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".