In de Vier Seizoenen reeks 12 Herfst

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

27 sep 2018, 23:22

Hallookes  iedereen,

Clive: Spaanse woef begint de zwarte kip gewoon te worden, hij loopt wel niet veel naar achter.Als wij binnen zijn , is hij ook binnen, zijn we buiten, hij ook buiten :D.

MJ: de savooikolen van in het begin afdekken met doek, dan kunnen de vlinders er niet bij en blijven ze zuiver.

Ben nog niet begonnen met de aanplanting, manlief heeft alles gefreest en er bentoniet onder gedaan.Bentoniet zijn heel kleine korreltjes voor water vast te houden , die je vermengt met de grond.Dan moet ik  minder water geven.Heb wel al een idee welke planten ik ga zetten.Vooral planten die goed tegen de droogte kunnen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 sep 2018, 23:26

anjelierken schreef:Hallookes  iedereen,

Clive: Spaanse woef begint de zwarte kip gewoon te worden, hij loopt wel niet veel naar achter.Als wij binnen zijn , is hij ook binnen, zijn we buiten, hij ook buiten :D.

MJ: de savooikolen van in het begin afdekken met doek, dan kunnen de vlinders er niet bij en blijven ze zuiver.

Ben nog niet begonnen met de aanplanting, manlief heeft alles gefreest en er bentoniet onder gedaan.Bentoniet zijn heel kleine korreltjes voor water vast te houden , die je vermengt met de grond.Dan moet ik  minder water geven.Heb wel al een idee welke planten ik ga zetten.Vooral planten die goed tegen de droogte kunnen.

Dames, tot morgen allemaal.
Ik probeer iets uit. 

Als het dan volgend jaar heel de zomer regent ai ai ai...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 sep 2018, 23:27

Probeersel mislukt dus.
 Ik wou een zinnetje citeren en het hele bericht is geciteerd.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 sep 2018, 06:53

Goede morgen seizoentjes,

Ventje is gaan werken, er is vandaag betoging van de militairen, maar... je moet een dag verlof opnemen, voor 50% mag je de trein nemen ( wordt later terug betaald...) Ventje zei: niet met mij.
2.06 vandaag, dus vroeg boodschappen gaan doen. Vanavond komt er een naar de koer kijken. de andere twee hebben op mijn verzoek om op datum X en Y om dat uur te kome kijken niet gereageerd. Bon, als het dan 30 euro per uur is, is het dan zo. kreeg gisteren een betaling in de bus. 22 euro voor bloedafname van augustus! moet maar volgende maand betaald worden want je raad het al: het geld is al op. Ook voor de maand oktober dus. nu ben ik enkele dagen geleden bezig met "choices". druk ik op een verkeerde knop en bestel dus voor 6 euro aan spelgeld. hij moet het maar aftrekken van mijn 25 euro drinkgeld als ik dat eigenlijk nog heb?
knappe jonge kassier in opleiding was gisteren aan de kassa en die heeft altijd problemen met de band. Dus zet ik mijn verpakking maes  recht voor het oog en de band stopt. hij heeft nog niet door dat je eerst zo'n volgbalkje voor het oog moet zetten. ja dat heet zo: een volgbalkje, die driehoekige dingentjes die je achter je boodschappen zet zodat jij niet mee betaald aan een ander zijn boodschappen.
Ging gisteren ook vroeg naar bed en boven mopperde ventje dat we door het te kort aan electriciteit nog met de kippen op stok zullen mogen gaan en lezen bij kaarslicht! En dat al omdat hij het nieuws in uitgesteld heeft bekeken en dat we een koolfabriek gaan opstarten en we geen kolen hebben dus dat we ze moeten invoeren ook nog! Man! Welkom in de middle ages anno 2018! geeft mij inspiratie voor een stuk van mijn boek dat ik op verzoek van luisterdokter M. ben beginnen schrijven want het komt op het zelfde neer, maar dan in een andere context.
Gimly wilde eten, hij is al naar buiten geweest: was al enorm een concert in de dakgoot aan het geven, is dan eindelijk binnengekomen en heeft eerst veel gedronken en dan is hij gaan tukken op zijn dweil. Dus toen ik terugkwam van een kopje troost: heb ik hem dan een nieuwe teljoor gegeven en een zakje wiskas.
vandaag de rest van een kaartje maken en hopen dat mijn duim nu in het gewricht blijft. Die schoot er vannacht uit als ik op de wc zat, dus die er weer in en de spuitbus gebruikt en ik moest toch pillen nemen want ik had hoofdpijn.
we eten vanavond een vis bordelaise die ik nog in de diepvries gevonden heb. heb ook nog tongrolletjes en een pakje mosterdsaus. ventje beslist.
Ga hem zeggen dat we dit jaar geen kerst, noch nieuwjaar meer vieren. zijn toch dezelfde dagen als normaal, alleen omdat het nu juist de 25 ste is, moeten we dat vieren? het is toch een dag die de kerk heeft overgenomen van de Kelten? en nu "moeten" we dat vieren. Mijn moeder gaat er wellicht anders over denken. Het is immers haar eerste kerst alleen. Ach, tegen dan, wiens hoofd gaat er dan zeer doen?
Ik ga nog een koffie nemen en dan wat rondwandelen op het net en verder werken aan de kaartjes.
Fijne dag! Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

28 sep 2018, 08:12

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik kom vlug even binnenspringen, want moet nog in bad en zou vandaag graag wat vroeger klaar zijn met het HH. Dat zou moeten lukken want heb gisteren alles afgeveegd met nat, dus alles is dweilklaar. Manlief werkt vandaag van thuis uit. 

Heb alles bijgelezen en jullie schrijven allemaal zo leuk dat ik heel vaak moest glimlachen en dat op de vroege ochtend. 

Denk eraan de  was namiddag toch buiten te hangen, dan voorspellen ze zon. Moet die was toch pas morgenochtend strijken en het is deze keer niet zo'n grote was, want heb woensdag nog gewassen en gestreken. 

Muddy Maddy, hoop dan op een positief resultaat van de man die vanavond naar jullie koer komt kijken. Dat dat echt eens in orde komt,  dat zou een zorg minder zijn. En op de verkeerde knop gedrukt ? Dat overkomt de besten. Gimly terug de oude, zo te horen, goed voor hem. 

Zo, ga niet alle namen noemen maar wens elk van jullie een prettige vrijdag. Liefs aan jullie allen en een sterkteknuffel voor wie hem kan gebruiken. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 sep 2018, 09:34

Afbeelding Goede vrijdagmorgen iedereen, ... hier grijs en afwachtenwat er komt
we zien het wel... :roll:

Alleen de vrijdagse taken , veel is het niet meer
want ik heb elke dag weer wat beter gedaan
dan ben ik straks rap klaar...dat is voor
als het droog blijft een wandeling :wink:

Helena, bobijntje, M-M, clive, M-J, zwanenmeer, wingerd,
omasenga, mammyretro,anjelierken, en wie ik vergeet :roll:(sorry)
allen een fijne vrijdag en straks een mooi weekend. 
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

28 sep 2018, 11:56

Hallookes iedereen,

Zit hier al een tijdje op de pc, ben nog wat opzoekwerk aan het doen i.v.m de beplanting.Ik hoop van volgende week te kunnen planten, het is tijd.

Manlief is samen met zijn broer aan het verhuizen.Schoonouders gaan naar een ander wzc.Schoonvader was niet tevreden (gebeurt wel vaker :roll:).Een wzc is niet zoals thuis hé.Daar moet je je aanpassen.
Zal straks wel het relaas horen van manlief.

Vanmorgenvroeg de ambulance heel lang horen rondrijden, die vond zijn weg niet.Er zijn hier een eindje verder wegwerkzaamheden, en de omleiding is door het veld.Kan goed geloven dat dat voor die mensen heel moeilijk is, ondanks gps.Manlief zei het ook.

Vannacht wakker geworden van een uil.Vaak horen we die 's nachts  "roepen", nu staat ons venster wel open, en waarschijnlijk zit die hier dicht tegen ons raam, want je hoort het heel goed.Dat hij maar veel muizen vangt, er zitten er hier genoeg in de grond.

Dames, ik ga verder doen, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 sep 2018, 13:26

Anjelier als jij vertelt dan moet ik altijd terugdenken aan de dagen in de vakantie dat we bij ons moeder op den buiten logeerden. Alles over de moestuin, de serre, nu ook de uil die je 's nachts hoort roepen. bij ons moeke zaten verschillende uiltjes. 
Straks meer, ik heb honger.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

28 sep 2018, 18:25

Dag seizoentjes allemaal, 

Ben een paar dagen niet hier komen lezen . en ben gisteren gaan wandelen in de Eifel . Twas een wandeling die ik nog niet eerder had gedaan .... dus dat was een klein avontuur . Ook al omdat de wandelroute verschillende keren slecht stond aangegeven en dan loop je natuurlijk (korte) afstanden die niet nodig zijn. Toch wel genoten van de stilte , het mooie weer , de frisse lucht , het gekabbel van een paar waterloopjes en de vogeltjes die zingen in de buurt van dat water . Ik ben dan met de boot teruggevaren naar het vertrekpunt . 
Vandaag laten mijn voeten en spieren zich nog goed voelen .........    :oops: :oops:

OMA C : weet je al iets meer van die testen ? 
Verder geniet ik van jullie verhalen .. Hier roept snachts ook een vrouwtje van de bosuil .ik heb het geluid opgezocht .... 
Billyken :  heel veel moed ! en ook veel sterkte aan iedereen die het kan gebruiken .. 

Groetjes aan iedereen ! 


Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 sep 2018, 18:36

Goede avond iedereen, het is nog een mooie dag geworden,
ik heb nog een goeie wandeling gedaan... en voel me goed..ik had tijdens het spreekuur naar de huisarts gebeld en die had nog niks
gekregen van de cardioloog  :roll:'t zal dus niet zo erg zijn ik heb altijd al een hoge BD gehad 
ik voel zelf wel als het niet goed is dan hou ik me kalm... 
volgende week nog eens horen  en zien als ik dan ineens 
mijn medicatie kan laten voorschrijven en de griepspuit 
Ik ben er wel gerust in hoor... Afbeelding 

Weer een Belgische renner met een zilveren medaille, we mogen fier zijn.. 

Ik wens alle maatjes een fijne avond en een goeie nacht... 
en een knufje voor wie het wil... Afbeelding  
Afbeelding 
Laatst gewijzigd door Oma-C op 29 sep 2018, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

28 sep 2018, 19:47

Gezond moe van een hele dag in de tuin bezig zijn.
De schilder vroeg om drie meter aan de voorgevel vrij te maken.
Nu heb ik dus een heel deel planten al moeten snoeien, die ik normaal vanzelf laat versterven.
Dan heb ik in de lente veel minder werk.
Maar ja, een mens moet iets over hebben voor een proper huis.
Ik hoop maar dat onze jongste me dat niet kwalijk gaat nemen dat ik het aan een professional gevraagd heb. 
Hij gaat dat al een jaar of twee komen doen, maar het komt er niet van.
Ik heb laatst nog een keer gevraagd of hij er tegenop zag want dat ik dan een andere oplossing zou zoeken.
Maar neen, geen bezwaar, hij kwam dat wel eens doen...

De schilder wil wel niet komen voordat de dakwerker geweest is, maar die kan de eerste veertien dagen niet.
En vanaf begin november doet de schilder geen buitenwerken meer...Mens genade die vaklui!!!!!!!Ik krijg er het strengenol van. Nu, de dakwerker weet nog niet goed wat hij over zijn nek gehaald heeft, door voorlopig te weigeren van te komen. Ik kan als het moet knap lastig worden.  Ik ben trouwens al bezig vanaf vandaag. Indien geen reactie, dan volgen de dreigementen met advocaten en vrederechters. Sorry, maar anderhalf jaar is nu toch wel genoeg geduld gehad.Ik snap niet dat die mij nog onder ogen durft te komen. Olifantenvel hebben die ezels.
Waarom wil iedereen universiteit doen? Klusjesman, gegarandeerd werk...

Mooi daar in de Eifel, Zwanenmeer.
Oma-C goei coureurs in ons landje.
Clive alle werk gedaan gekregen?
MM op boodschappen geraakt?
Anjelier had ik al gelezen.

Aan al de anderen meelezers en schrijvers een fijne avond nog. 
Ik moet stilaan al licht gaan aandoen tegenwoordig.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

29 sep 2018, 07:02

Goede morgen seizoentjes,

Ik ben mijn vertrouwen in de mensheid kwijt.

Om 6 uur ging de bel: ha: stipt op tijd. Neen: goedenavond madam: wij zijn van de stadspartij en... ik zei dat ze vorige week hadden moeten komen zoals gemeld op het kaartje. Ha, neen, madam: 't regende. Stadspartij nooit van paraplu's gehoord dus zo erg hebben ze die stem niet nodig. vraagje: blijft die parking aan het kerkplein. Oei: dat moeten we aan de burgemeester vragen, die loopt hier ergens rond. Johantje komt, en zegt: telkens als er ergens straatwerken zijn komt die tijdelijke parking daar weer. OK. kreeg hand aan pijnlijke hand en dat was het. Verder de rest van de avond geen kat meer gezien, laat staan een klusjesman voor de koer.  Zit daar natuurlijk mee in mijn hoofd vandaar dat ik vroeg wakker ben en al twee keer tabletten tegen hoofdpijn heb genomen. 't zal de laatste oplossing worden: gecontroleerd afbranden van die koer. ik heb er genoeg van. En ik trek het klusje in op die site. Dat is nu al de tweede keer dat ik door iemand in 't zak gezet wordt en ik ga ook als Helena gaan dreigen met advokaten, want afspraken zijn afspraken en de stadspartij maakte zich er al schuldig aan dus het is allemaal de schuld van de S.ss.n.
Er ging normaal vandaag ene komen, maar daar moet ik dan 20 euro aan geven als die geweest is. Dus Niet.
Ons Ma heeft ook veel aan Eddy moeten betalen en nu nog het dakje van het kot repareren.
Maandag zou het nalatenschap in theorie in orde moeten zijn. Maar dat wil dan niet zeggen dat ik zomaar een som ga krijgen voor die vorte koer.
Ik ga mijn schoonmoeder straks e-mailen om te vragen of zij geen klus/tuinman kent langs ons kanten.
Ons Ma is kwaad en zei: je vader heeft de gemakkelijkste weg gekozen en nu zit ik met al die problemen, want ook haar verwarmingsketel heeft nu kuren. Ik ben bijna 80 jaar zei ze en heb al die zever niet nodig. Wel, ik ook niet. Ik ben verdrietig erover en ook kwaad.  dat is zoals een boodschap dat ik kreeg: ooit kom ik er achter wat ik (die iemand) heb kwaad gedaan en dat het Karma is dat ik over me uitgeroepen heb. Karma had me dan beter Gimly afgenomen ipv al die perikelen die ik nu doormaak en tegen niemand echt kan zeggen. Vrijdag kom ik misschien te weten wat ik heb en dat het chronisch is en ze er niets aan kunnen doen. Ik weet het niet meer en ik heb er genoeg van. :cry:
Toedels!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

29 sep 2018, 10:05

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, schoonouders naar een ander WCZ. Het zal even wennen zijn. En wakker geworden van een uil, er zijn vervelendere geluiden om wakker te worden  :).

HVT, jij gaat een schilder in dienst nemen. Je kunt natuurlijk niet blijven wachten op de jongste natuurlijk. De dakwerker blijft precies een probleemgeval. Vaklui thuis krijgen en aan het werk is een fulltime bezigheid op zich geworden. Triest maar waar. 

Zwanenmeer, eergisteren fijn gaan wandelen in de Eifel en het was een avontuurlijk wandelparcours . Hoopdat de voeten en de spieren zich vandaag wat minder laten voelen.

Oma_C, jij gisteren ook een mooie wandeling gedaan. Het doet me uiterst plezier dat jij jou goed voelt. 
Uitslag van de  cardioloog nog niet binnen bij de huisarts. Moest er echt iets ernstigs zijn, ( en ik wil hier jouw gezondheidsprobleem zeer zeker niet minimaliseren ), dan denk ik dat je al een belletje had gehad. 
En ja, de Belgische renners doen het uitstekend, zeer veel talent. 

Muddy Maddy, weeral pech met de man die naar de koer kwam kijken, hij heeft zijn kat gestuurd. Misschien dat jouw schoonmoeder iemand anders kent, die de klus wel ziet zitten en ze komt klaren. Probeer maar uit je dipje te komen, door iets leuk te doen vandaag. Piekeren heeft echt geen zin, weet wel dat dat gemakkelijker gezegd is dan gedaan, maar toch. Stuur jou een extra dikke sterkteknuffel.

Heb de strijk al achter de rug, maar het was dan ook een kleine strijk. Verder overal stofzuigen en dan is het HH gedaan en ligt alles er weer netjes bij. Vandaag ook de boodschappen gaan doen, daar was gisteren geen tijd meer voor. Heb de was gisteren buiten laten drogen, hij was eerder droog gewaaid dan gedroogd door de zon. Maar ligt nu al gestreken in de mand. 
Gisteren in de dierenwinkel hier, een kleine afhaalbench gaan halen, had op de folder gezien dat er 20% korting op was. Heb er dan meteen een puppykussentje bij gekocht wat gewoon afgewassen kan worden, moest de pup toch een plasje erin doen. Met de autobench ga ik wachten tot hij geboren is. Dat moet wel meteen een grote zijn, maar voorlopig kan hij in zijn kleine bench. Had ook nog naar de puppyspeeltjes gekeken, maar ze hadden er niet zoveel en wat er lag, had hij al allemaal. 

Zo, ga eens doordoen. Moet nog nadenken wat ik vandaag ga aantrekken   het zal een tussenin outfit zijn. 

Ik doe iedereen de groetjes, maak er een mooie dag van als dat enigszins kan. Liefs aan jullie allen. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

29 sep 2018, 10:13

Een zonnige morgen aan alle leuterkes...
hier wasdag vandaag en het eerste wasje hangt weer buiten :)

M-M, Ik heb allang geleerd dat alles niet naar onze wens kan gaan
en dat ik me daar heb moeten bij neerleggen...pakken zoals het komt
en er proberen het beste van te maken, meer kan je niet doen..
dat jij je kwaad maakt daar gaat het ook niet mee opgelost zijn :oops: jammer
Afspraken niet nakomen is onbeleefd en boers..
als je ze nadien belt... hebben ze altijd een excuus, dus verloren moeite!
zelfs stielmannen komen hun beloften niet na zoals bij HelenaHelena, zolang wachten had ik ook niet gedaan ik had een andere
dakwerker gezocht... het telefoonboek staat er vol van, en niks betalen op voorhand
wat is dat met die vakmensen.?? als ze weten dat ze hun belofte niet kunnen nakomen,
dat ze het dan zeggen ...zoveel te beter voor hen dat ze veel werk hebben :roll:

Ik hoop dat jullie problemen snel opgelost geraken, ik duim ervoor...veel sterkte

Aan alle seizoentjes een fijn zonnig weekend :)
Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

29 sep 2018, 11:20

Wel oma-C, dat heb ik ook overwogen, een andere te nemen, maar dat valt onder contractbreuk als je een overeenkomst hebt ondertekend, wat ik gedaan heb in volle vertrouwen.

Ik ben aan het verloren lopen op het www in de soorten beits voor het tuinhuis.
Dat ga ik zelf wel doen.
Dat steekt zo nauw niet en het is alleen de voorkant die moet gedaan worden. 
Ik hoop dat senioren net klussers me een eind op weg kunnen helpen.
Hetgeen ik tot hiertoe gebruikt heb, wat ik dacht dat grootvake gebruikte, is niet zo fameus.
Of ik heb geen verstand van beitsen, kan ook natuurlijk.

Allez ik ga aan de klus beginnen of de dag is om.