In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 jan 2019, 10:18

Afbeelding


Goeie morgen alle seizoentjes
Dank nog aan de mensen die me een fijne verjaardag toewensten
da's nooit te laat hé :wink:

Hier is de wind een beetje gaan liggen denk ik, regen is er af en tot nog wel
het gerammel aan de rolluiken en het geloei is gedaan, 
ik ben nog steeds bang van wind ik denk niet dat het over zal gaan
vroeger in mijn huis, is de achterkant van het dak ooit weggewaaid
en sedert, heb ik het er niet meer mee... :roll: :oops:

M-M,  grote werken bij jullie? hier hebben ze ook nieuwe riolen gelegd
in de grote hoofdstraat, dat zijn echt grote werken amaai.. 
't heeft een jaar geduurd eer het klaar was maar nu is het mooi
Veel sterkt met R als ze komt... en hou je goed...

clive , je hebt een kleine deugniet in huis :P :Pwaar je constant
moet achterna hollen  :) ja die periodes moet je door hé...
nadien wordt het hopelijk wel rustiger :roll:

granny M, anjelierken, omasenga, zwanenmeer, M-J, Helena, 
ik dank jullie nog voor de fijne wensen
ik maak er het beste van... zoals altijd... het moet wel hé :)
er is alleen doorgaan.. niet terug..

Voor alle seizoentjes een aangename dag verder... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

09 jan 2019, 20:05

Iedereen een goede avond gewenst.
Vandaag niet stil gezeten. Dat valt wel meer voor. Vers vlees gaan halen, schoonzus en echtgenoot gaan ook altijd mee, zij hebben al verschillende malen gereden, als manlief terug kan/mag autorijden doen wij het wel terug enkele keren, dat is geen probleem, wij wisselden vroeger ook altijd af.
Dan alles inpakken voor in diepvries, 3 kg gehakt verwerken in balletjes (voor met krieltjes), en 3 kg rundsdroogvlees gemaakt. Is juist klaar en was lekker. En nu wat tv kijken. Ben echt wat moe van me zo te moeten haasten om alles gedaan te krijgen.
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

09 jan 2019, 20:24

Afbeelding


Een fijne avond iedereen, heb nog onverwacht bezoek gehad
dus is het later geworden...
Een gezellige avond en een rustige nacht nog... tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

09 jan 2019, 20:32

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes, 

Zie dat mijn tekst blauw is  :D

Het was een heerlijke dag vandaag, ben te voet naar shopping gegaan om vlees te gaan halen en dan nog eens met Matice buiten geweest naar het groentekraam om paprika' s te gaan halen, het zonnetje scheen zowaar. Nu is het wel flink afgekoeld, vind ik, maar beter zo dan al die regen. 
Matice heeft werkelijk een hele dag gespeeld en kattenkwaad uitgehaald. En nu ligt hij hier uitgeteld naast mij; echt een heilig boontje nu  :D :D :D
Manlief is nog niet thuis en vindt dan dat Matice uiterst rustig is, hij maakt hem door de dag natuurlijk niet mee. Maar ik ben blij dat hij zo speels is, is een teken dat hij gezond is. 
En voordat we gaan slapen, gaan we met zijn  speelgoedbox  rond en gooien daar alles terug netjes in. Dat doen we als hij al slapen is, want anders heeft het geen nut. En dan is alles terug opgeruimd. 

Vandaag zag ik in shopping een wit teddy kamerjasje hangen tegen een spotprijs. Besloot me dat nog mee te nemen tegen die prijs en ik kon er nog wel eentje bij gebruiken. Jasje hing rond een pyjama. Doe dat jasje ervan af en loop naar de kassa. Zegt de verkoopster tot mijn grote verbazing dat de pyjama die eronder zat erbij hoort. 
Voor dezelfde spotprijs. Dus ben ik op het onverwachte ook nog een pyjama rijker. We betalen dan toch wel allemaal vaak veel te veel buiten de soldenperiode, denk ik dan. Pyjama was dus eigenlijk gratis. 

Morgen dan alles op de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken en ook de spaghettisaus maken. Vries die dan morgenavond in. 

Zo, ik wens iedereen nog een fijne avond en voor later een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allen en een knuffel voor wie er eentje nodig heeft.


zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

09 jan 2019, 21:02

Dag seizoentjes allemaal ,

OMA C :  altijd vooruit kijken , Tis waar ...  no looking back ....  Veel moed !!

MJ : ook voor jullie veel sterkte ... "met geduld en boterhammen .... komt het wel in orde , he . 

Clive : fijn dat Matice zo speels en gezond is ... maar wel vermoeiend .... :-) 

Aan iedereen een goede nachtrust !! 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

09 jan 2019, 22:39

Hallo iedereen,

Wij zijn deze namiddag eens gaan fietsen.Kwam thuis van bij vader en de zon scheen zo mooi en had echt zin om te fietsen.Goed ingeduffeld was het goed te doen.Er was wel wat wind, maar het viel goed mee.Later is manlief nog even met Spaanse woef gaan wandelen(zo heeft hij ook zijn beweging :D).

Zijn tot de conclusie gekomen , als we niet thuis zijn, zit Spaanse woef in de keuken, dat hij op de … tafel ligt.Had al eerder opgemerkt dat er soms zand op tafel lag, tot manlief eergisteren hem op tafel zag liggen 8O.Ik moet hier van niks meer verschieten :D.Hij kan wel heel hoog springen zonder aanloop.

Vanmorgenvroeg sms van beste vriendin dat ze oma is geworden .En vanavond uitgebreid telefoontje.

Dames, slaapwel allemaal en tot morgen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 jan 2019, 00:04

Op het uur der spoken.
Deze namiddag buurvrouw opgehaald en samen een klein wandelingetje gedaan.
Daarna "eventjes" een kopje koffie gedronken bij haar...
Toen was het ineens 19 uur!

Heel mooie film gekeken daarnet en nu naar bed. 

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

10 jan 2019, 07:02

Goede morgen seizoentjes,

me gisteren toch buiten gewaagd: er moest een brief voor de ziekenbond in de bus en wat flessen naar de bol. ben dan in 1 trek doorgelopen naar de winkel want volgens de reclame was het al de aziatische week. Nuts!  in het terugkeren, diepvriesman tegen gekomen en die had me een zak frieten van 2, 5 kg verkocht! had wel plaats in de vriezer maar heb ze erin moeten wringen. ze dan gegeten 's avonds met orloffgebraad. ons moeder belde: paniekstation. Ventje heeft het uitgelegd en gaat dat morgen oplossen als hij terug is van zijn werk en mij gaat oppikken. het ging om de extra premie van papa's vakbond.
ventje had de afwas van het werk mee, en moest die doen. akkefietje met ase is iets verminderd. ze komen in elk geval 's middags niet meer hun boterhammen eten en dan de boel vuil te laten als ventje en collega's op zending zijn. Er is daar geen echte "breakroom" en dus diende de buro van ventje ervoor. Maar dat zijn ze zo erg beu. voor koffiebreaks mogen ze nog komen, maar dan niet meer. op het laatst gebruiken ze de buro voor vergaderingen terwijl Vera daar zat te werken. die moet zich kunnen concentreren en niet luisteren naar andermans gezaag. Het arm mensje had er hoofdpijn van.
ben gisteren zeer vroeg gaan slapen. heb het klokje rond geslapen want wij staan om kwart voor 6 op. heb zelfs geen pillen geslikt ( die ik normaal voor het slapengaan moet nemen) zo moe. maar ik voel me vandaag iets beter. de wind is iets gaan liggen.
Clive: denk dat manlief gaat verschieten als hij eens thuis werkt en Matice bezig ziet. Jonge hondjes hebben energie te veel.  Oude katjes zoals ons Gimly hebben rust nodig. Die dacht daarstraks, o: ik ga de deur naar de gang openzetten en eens in de keuken rondlopen. Niets van. broer zat in de keuken voor pikkedieverij en liet zich daar zelfs in opsluiten. Jij bent je broer niet, krijgt hij dan te horen. deurtje open voor mammie... ( ja, ver genoeg dat alleen Hij zich erdoor kan wringen) dus zit hij nu op zijn dweil en heb ik een tweede kopje koffie. En jij hebt een leuk koopje gedaan. Ik ga dit jaar niets kopen.
vanavond frietjes al heb ik gisteren toen ik op ronde was: al frietvoer gegeten. twee fridandellen en 1 vuurvreter. dan een kop ajuinsoep en twee broodstengels met boursin soft dip cheese. Di-eet? Hah!
ik denk het niet, gaat het de goede kant op, dan kan het wel eens omslaan naar AN. heb dat vroeger gehad en dat is niet leuk. Moest maar naar eten kijken en mijn maag deed salto's.
Ventje moet een pakje van de b-post gaan halen. Nochthans was B-post hier al geweest op een ander nummer en heeft hij gezien dat ik weg ging en gedacht, o, briefje dan. Ze zijn hier zo leep.
in dat pak zit mijn besteklade. Hopelijk doet R. geen A en helpt ze die naar de filistijnen.
Moet ook nog een pak korrels kopen voor zijne hoogheid. die komen van nederland en is dus post-nl. 2 zakken aan minstens de helft van de prijs die ik bij de apotheek betaal. incl. verzendkosten.
vandaag halen ze de kerstbomen op. ik denk niet dat er een kerstboomverbranding op het strand is.
wel weet ik dat als je haarlak gebruikt hebt om takken te fixeren, je 'n grote steekvlam krijgt als die boom op de stapel gaat. yippiekayee, tallyho!
vandaag verder lezen in de boekjes. er is niets te doen en ik moet normaal gezien niet naar buiten.
Anjelier: Spaanse woef op tafel? Dat is hier dagelijkse kost met ons Gimly. dacht dat hij de glitterplacemats te hard ging vinden voor op te gaan liggen, nee, maar dat ligt blijkbaar toch lekker.
ga eens kijken wat hij wil. wss eten.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

10 jan 2019, 08:16

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Zwanenmeer, voor jou ook een leuke dag gewenst. Al het weer zo goed is als gisteren kun je misschien een wandelingetje maken. Doe je dan wel extra warm aan. 

Anjelier, ik zie het zo voor mij, Spaanse Woef op de tafel  :D :D :D. Dat beestje is ook met zijn poep in de goede boter gevallen. Matice slaapt in zijn bench, want je kunt hem nu nog niet vertrouwen met die scherpe tandjes en met zijn pikgedrag. Thans als ik in de ochtend badje ga nemen en terwijl boven al alles opruim en bed opmaak, zit hij in de garage en niet in zijn bench en dan is hij braaf. Enkel als ik grote stukken strijk ( tafellaken, dekbedden enz. ) moet ik hem in zijn bench zetten, want hij gaat dan aan de was hangen aan de andere kant van mijn strijkplank. En dat is niet te doen dan + het is gevaarlijk voor hem. Ik heb er echt mijn werk aan, maar het is met liefde en plezier gedaan. 

HVT, fijn jou terug te lezen. En gisteren dan zo'n leuke dag gehad, fijn zo. 

Muddy Maddy, dan gisteren toch moeten buiten gaan . En het klokje rond geslapen, zal jou deugd gedaan hebben. En je voelt je beter vandaag, goed zo. Jouw besteklade is dan toch geleverd geraakt en nu nog wachten op de korrels van Gimly. Is inderdaad een stuk goedkoper in Nederland. Matice eet HI**S  en dat is daar echt een pak goedkoper. Wens jou verder een fijne dag. 

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken, spaghettisaus maken en een paar aparte wasjes doen op zijdewasprogramma. En die gaan ophangen. Moet morgen naar de kine in plaats van vandaag. 
Morgen dan alles dweilen, dat gaat dan meestal  goed vooruit omdat ik dan de dag ervoor alles met nat afgeveegd heb. In 1 dag kan ik dat niet meer, te vermoeiend hoezeer ik me daar ook voor schaam. 

Zo, ga plaats maken voor Oma-C. Ik wens iedereen een fijne donderdag en stuur jullie heel veel groetjes. Liefs. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 jan 2019, 09:54

Afbeelding 


Goede morgen aan allen, zonder namen 
dan vergeet ik niemand.... :oops:
Dank aan clive voor het hele relaas Afbeelding en ik heb
niet veel plaats nodig 'k heb niet veel te vertellen :)

Na een redelijk nacht een koude morgen, maar 't is winter 
en we zijn al goed weggekomen als je 't buitenland ziet  :roll:

Vandaag boodschappendag, mijn briefje ligt al klaar
maar ik ga niet te vroeg...eerst nog de huistaken
dan kom ik terug in een propere woning Afbeelding da's fijn

Ik wens allen een goeie en hopelijk gezonde dag
groetjes en tot later.....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 jan 2019, 10:02

Goede morgen, terwijl ik op de wasmachine wacht even binnenspringen.
Clive ik doe dat nu ook zo: de ene dag alles afstoffen en de dag erna dweilen.
Ik zal blij zijn als J. en K. er terug zullen zijn.
Seffens  even om boodschappen naar het centrum en naar de bib.
Vers en ander leesvoer.
Heel slecht gekozen verleden keer.

Voorlopig is het hier nog grijs en somber.
Maar ook droog.

Een fijne dag voor iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

10 jan 2019, 15:51

Afbeelding


Al aan het deemsteren, zal weer rap avond zijn...
even iets betaald wat niet via domicilie gaat :roll:

Ik ga ineens het bakje sluiten..;
Alle boodschappen zijn op hun plaats
en ik heb gedaan wat moest gebeuren... dus content...
Het was koud buiten maar handschoenen  en muts waren niet nodig..

Helena, ook al op stap geweest... :)

Voor alle seizoentjes een gezellige avond en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

10 jan 2019, 18:45

Hallo iedereen,

In de namiddag de kleerkasten uitgekuist en oude kleding in de zak gestoken, volgende week is het ophaling .Ik heb toch elk jaar een volle zak.In die zak zit ook oude schoenen en tassen.De kasten liggen er weer netjes bij.
Terwijl ik boven  bezig was, was Spaanse woef aan het janken.Blijkbaar was manlief bij buurman  en zat hij alleen beneden.Heb hem dan meegenomen naar boven.Kan goed op en af de trap lopen.

Morgenvroeg naar huisarts voor 6-maandelijkse spuit.Die afspraak heb ik al 1 week geleden gemaakt.Als je persé die dag en ongeveer dat uur wilt, vroeg genoeg boeken, anders is alles volzet.

Weten jullie waar je terecht kunt met oude brillen?Ik heb hier thuis nog enkele brillen liggen van  vroeger van manlief, dochter en mezelf.Ik zou begot niet weten waar je die kwijt kunt.Ik denk dat er bij mijn ouders ook nog oude exemplaren liggen.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 jan 2019, 18:49

Bij ons kan je bij de optieker je oude brillen kwijt.
Ben deze voormiddag en deze namiddag op stap geweest.
Ik had evengoed binnen van alles kunnen doen, maar het was zo zalig buiten.

Goede avond en nacht iedereen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 jan 2019, 07:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb net mijn lijstje voor vandaag gemaakt . Heb gisteren al veel voorbereid. 
Moet ook om 17.00H bij de kine zijn en om 19.00H moeten we worstenbroden of appelbollen gaan eten. 
Voor mij de appelbollen, vind worstenbrood te zwaar voor mij. En morgenochtend moeten we om 09.00H al in de puppyschool zijn. 
Ga dadelijk badje in en uitpluizen wat ik ga aantrekken. Moet mooi maar comfortabel zijn. 
En ga dan beginnen aan het HH. 

Matice had gisteren zijn "stoute bui", dan is er niets met hem aan te vangen. En daarna als die voorbij is, is hij weer zo lief als iets. Je moet veel geduld hebben met een pup , maar zou hem niet kunnen missen. En hij is nu officieel droog, geen ongelukjes meer. 

Ik ga niet alle namen noemen maar wens iedereen een mooie vrijdag. Liefs en een knuffel voor diegenen die er eentje kunnen gebruiken.