In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 dec 2018, 18:34

Hallo iedereen,

Deze nacht wakker geworden van regen en rukwinden.Dus dan moet het al erg zijn!
Overdag geen regen gezien, zelfs de zon scheen.

In de namiddag bij moeder, is ziek , heeft een serieuze bronchitis.Naar het schijnt heeft bijna de ganse afdeling er last van.Huisarts is langs geweest en AB voorgeschreven.

Schoonvader ligt in het ziekenhuis  met longontsteking.Is al beter , mag maandag naar huis.

Het is de tijd voor bronchitis en longontstekingen, elk jaar opnieuw.

Dames, tot morgen allemaal.

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

22 dec 2018, 19:30

Goede avond seizoentjes !

Eerst en vooral  dank jullie wel voor de kerst en nieuwjaars wensen! 
Ik wens jullie ook fijne kerstdagen en een super 2019 !
Heel veel liefs en tot nog eens !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 dec 2018, 21:14

Dat is minder Anjelier. Ze zijn duidelijk solidair in ziek zijn je ouders.
Dan zal buurman er binnenkort ook wel van hebben.
Elk jaar heeft hij prijs.

Hallo omasenga, lang geleden
Alles goed hoop ik.

En zag ik Wingerd en Bobijntje ook niet ergens voorbijkomen?

Nog een fijne avond iedereen en slaap wel voor straks.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 dec 2018, 09:15

Goede morgen seizoentjes,

Lord Ba'al heeft alles wat een lordship zou moeten hebben. Happy dat ik op was en op een redelijk uur.
Heb weer goed geslapen. Vandaag gaat ventje op jacht naar alcoholvrij bier. maar omdat ik gisteren zo laat op was, niet veel bier gedronken. hij had spieringen mee, voor gisteren maar we hebben ze niet opgegeten. had nochthans een reserve stokbroodje afgebakken voor alle zekerheid want ventje zit graag in de saus te dippen. ( en klaagt dan dat die de hele nacht op de wc heeft gezeten)
Zie dat buurman zijn bestelwagen hier geparkeerd heeft. ofwel geen zin meer gehad om hem 's nachts nog in de garage te zetten, ofwel een glaasje te veel op of te moe, want nu is het de tijd van de evenementen. kan ook zijn dat stiefdochter op de garageplaats stond. die slaapt hier regelmatig.
Gisterenavond de kerstboom aan en ventje heeft een foto genomen van de schouw. met kerststukje, de Vinnykaars, twee linten vol met kaartjes, onze surrealistische kerstboom, de pakjes onder stoof...
De kerstsok van zijn lordship is nog niet opgedoken en we hebben overal gezocht, maar wel zijn regenboogmuis zonder staart teruggevonden. helemaal onder de dvd kast. en dat is een redelijke lage.
we hopen dat alles wel eens zal opduiken.
HVT: ik moet A. nu wel met een grote korrel zout nemen, die is net krèk hetzelfde als mijn moeder, en zoals èn ventje èn de dokter zeggen; ze komt helpen poetsen... van mij mag ze nu zoveel commentaar hebben als ze wil, een oor in, ander uit. Woensdag ziet ze ook ventje dus veel noten gaat ze niet op haar zang hebben. en de beneden is aan de beurt. Dus ik mag wel helpen als ik me goed voel, maar me niet gaan forceren om mee te helpen en dan de prijs te betalen. die is te duur.
Vandaag eten we steakjes met frietjes. overlaatst waren we met moeder gaan eten naar de buffet en er lag daar wat veldsla op het bord gekwakt met een scheut dressing erover en een zeunige lepel pepersaus. ik had al alles op ( behalve die veldsla) en moeder vroeg waar mijn steak was. ( ze was op) en ik zei dat ik ze onder de veldsla verstopt had. Heft ze toch niet de veldsla op om te kijken? Stefanie, de buurvrouw was geschockt toen moeder dat zei. Heb je dat echt gedaan? vroeg ze. ja, dat had ze dus echt gedaan. ( vroeger als kind durfde ik ook wel eens eten verstoppen die ik niet lustte maar ik kan me in het oude huis geen enkele bergplaats meer herinneren. ( of ja wel, mijn nachtkastje. daar keek ze nooit in en er zijn daar meerdere dingen verborgen geweest.) troef van een slaapkamer te hebben die geen verwarming had: niets werd slecht en het stond koud.
Wij hebben in de badkamer een mini-frigootje staan die nog diende in het rusthuis van wijlen schoonvader. bij mij staan daar flesjes water in en in de zomer zitten de blokken ijs erin voor in de semi-airco.
verder vandaag de kaartjes maken voor de januari jarigen. ik hoor bij buurman veranda al de stofzuiger.
eerst ga ik de boerderij doen en mijn voorlaatste aventkado bij gregg zoeken. dan FB waar de zoek en vind spelletjes veel beter te doen zijn, behalve die tegen tijd, omdat het scherm groter is.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 dec 2018, 09:59

Afbeelding 



Goedemorgen iedereen, regen hier, zachte regen maar 't is ook nat :lol:
niks van aantrekken want ik moet niet naar buiten

M-M, A is indertijd gevraagd om te komen helpen, en niet om
orders te geven of te commanderen... betaalde hulp is
anders dan gratis hulp :roll: :oops:.. een fijn weekend :)

anjelierken sterkte voor de zieke ouders... voorzichtig
het is een kwaaie tijd voor oudere zieken :oops:

Helena, bobijntje, clive, M-J, omasenga, zwanenmeer,
wingerd, mammyretro en allen die ik nog vergeet
een fijn weekend gewenst en blijf gezond :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

billyken999
Lid geworden op: 03 jan 2015, 14:11
Locatie: belgie

23 dec 2018, 10:36

een fijne kerst ,en mijn wensen voor nieuwe jaar
Afbeelding
Afbeelding
Ik hou heel veel van dieren en van de natuur en luister graag muziek

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

23 dec 2018, 12:53

Dag  Billyken en Senga   :-)  Fijn jullie  hier te zien / Ook voor jullie  : beste wensen voor het nieuwe jaar . 
Aan alle seizoentjes : fijne feestdagen , in de mate van het mogelijke ...
Gisteren naar een balletvoorstelling geweest , De Notenkraker , door een Russisch gezelschap .....  :x :roll:Het meeste was niet om aan te zien / oude verschoten kostuums , amateur dansers (de meeste) dat viel zwaar tegen ... Russen of niet ..... het was ondermaats ..... 

Veel moed aan iedereen en liefst niet ziek worden ...
Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 dec 2018, 14:37

Hallo iedereen,

Eerst en vooral wil ik IEDEREEN ZALIGE KERSTDAGEN en een GELUKKIG NIEUWJAAR wensen.

Daarstraks bij vader aan het stofzuigen en ineens ging de radio spelen.Heb dat al meer voor gehad.Hoe het komt weet ik niet.Zal wel iets met de elektriciteit te maken hebben, denk ik.
In het begin geloofde niemand me, tot zus en schoonbroer het ook voor hadden.

MM: je moeder is een "specialeken" hé.Is eigenlijk wel grappig .

Voor de rest van de dag regen, denk ik.Dus blijven we binnen, ik heb altijd wel iets om te doen.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 dec 2018, 16:01

Afbeelding


Het wordt weeral avond en donker, dus kom ik iedereen
een gezellige avond wensen...

Met net als anjelierken fijne laatste dagen van dit jaar :)...
bij je vader gaat de radio vanzelf aan?? :roll:... het spookt daar denk ik :P

Hier ook de hele dag regen, niks aan te doen...
morgen zou het minder zijn...laat ons hopen dat het droog blijft

zwanenmeer , een balletvoorstelling die tegenviel 8O
dat is uitzonderlijk... jammer maar helaas...
Hopelijk bij de volgende voorstelling beter :roll:

Billyken niet leuk nu om met Billy buiten te gaan in de regen...

Voor alle seizoentjes een goede nacht
dan kan je er morgen een beetje beter tegen
want zo'n avonden lopen meestal wat uit de hand

Hier waren ze al met vuurwerk bezig... jeugd waarschijnlijk
't was even schrikken :roll:...
Goede nacht en tot morgen... voor de middag kom ik nog wel even langs :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 dec 2018, 21:45

Vrolijke kerstdagen aan allemaal!

Oef, dat is weeral gefikst.
Tafel is gedekt.
Huis is proper.
Een en ander staat al klaar voor de koffie en thee.
Morgen nog eens met de Franse slag door de zithoek laveren met de stofzuiger.

Ik hoop dat de twee ontbrekend pakjes aangekomen zijn.
Enfin, as usual heb ik alvast een back-up mocht dat verkeerd lopen.

Tot mijn zeer grote blijdschap en opluchting komt ons dochter me helpen morgen namiddag.
En er is dus toch soep en dessert!
Maar ook daar had ik back-up voorzien.

Nu maar hopen dat iedereen zijn goed humeur meebrengt. 


Afbeelding

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 dec 2018, 08:19

Goede morgen seizoentjes,

eerst en vooral: een fijne kerstavond!

hier is het ook tafel dekken met nieuwe kleden. onze bestelling gaan afhalen en wat drinken in huis halen. Gisteren niet buiten geweest, ten eerste was ventje erg laat op en toen begon er volk toe te stromen bij buurman. wat vrienden, de stiefdochters en lieven enz. begon om 10 u 30 en ze zijn gelukkig niet doorgegaan tot 10 u 30 's avonds!
steak was goed, olie moet wel vervangen worden. maar dat wist ik al en heb al een nieuwe fles olie.
ik eet vanavond een visschotel en ventje gaat een vleesschotel samenstellen. dan naar de boekhandel want ik denk niet dat mijn leesvoerbezorger morgen speciaal voor mij open gaat zijn.
's avonds heb ik wat waterkerssoep gegeten met een broodje martino, ventje geen soep maar met de rest van de eenderilette. hij zegt dat hij dat nog zou eten.
waren aan het kijken naar law & order: svu toen ventje ontdekte dat het nieuws al bijna gedaan was. en hij wilde juist de beelden van de club zien, ze hebben gewonnen. best voor hem kan hij het nieuws herkijken.
Ik ben dan naar bed gegaan. heb gelezen tot de zinnen een warboel werden in mijn hoofd. Dan licht uit en oogjes toe.
kan ook te wijten zijn aan de blonde leffe. toen buurman en zijn vader hier de koer kwamen helpen doen, had ik speciaal leffe in huis gehaald. buurman had de dag ervoor wat vrienden over de vloer gehad en had last van 'the hair of the dog'. buurman Veranda had gezegd: die kom ik wel eens drinken. maar sinds de koer opgeruimd is, geen buurman gezien. dus zie ik die reclame van leffe met die bikers en de monniken, zeg ik tegen ventje: ik ga daar eens van proeven. ze stonden toch op de koer en waren op temperatuur. best lekker, maar 1, geen twee of ik had weer een tuimelpartij gedaan. ( ik zei donderdag laatst leden aan Sandro dat ik elke week opschrijf welk ziekenhuis van spoed is, waarop ventje: ik weet dan wanneer ik ze van de trap kan smijten- is natuurlijk niet om te lachen, maar ook Sandro zei dat het Serruys enorm vuil is: ocmw ziekenhuis en bla-bla.)
Er is geen afwas, maar we zitten nog steeds te debatteren over de afwasmachien. eerst was het van ja en nu van neen. Straks als ventje weer werken is en het is weer de eindjaarafreking voor het rekenhof, zal de balans weer swingen naar het ja- kamp. Dan komt die moe thuis enz. Ventje is aan het kijken voor thuiswerk. luit. zei ja maar... omdat iemand van ase wèl de toestemming heeft gekregen en die is jonger dan ventje, maar zei de luit: hij heeft omstandigheden waarop ventje adrem: ik ook: mijn vrouw. als de luit. bewijs wil? zal buurmeisje veranda met camera laten overnachten om te tonen hoe ik uit mijn bed rol als ik een hèèl slechte dag heb. En hoe een slechte dag bij mij verloopt als ventje er niet is.
Jammer dat de huisartse ook niet door heeft dat het soms niet te houden is. Dan moet je een spoedafspraak maken en huilen om toch maar iets erbij te krijgen.
Ventje heeft twee kerstfilms opgenomen. vroeger gaven ze op kerstdag op de bbc: superman als kerstfilm. of its a wonderfull world after all geloof ik. Nu zal het "Home Alone " zijn. heb ik al gezien, heb die liggen. We kunnen ook ons eten opeten met op de achtergrond de soundtrack van Lord of the Rings.
Zijn nu wel bezig met deel 10 van Stargate. maar ik heb hier nog een usb liggen en kan een playlist maken voor vanavond. met muziek en dan aanduiden wat we gaan bekijken.
de echte champagne staat buiten en de ameretto in de frigo. ook de kaviaar van een witte steur is aanwezig.  9 euro voor een potje van 15 gr. geen gebak. of het zal een schep ijs zijn met cocktailkersen en spuitbusslagroom. kerstdag zal eendeborstfilet zijn op vel gebakken.
ventje zei: we laten de afwas staan voor A. die zal steigeren.
gisteren dan kaartjes gemaakt. heb 3 jarigen en ventje heeft geholpen die ponsbladen eruit te halen.
Vandaag dus de laatste boodschappen en eventueel nog een kaartje maken. of een middagje Sims spelen. vroeger hadden die in hun deco ook een kerstboom. nu niet. Of mss wel, maar dat ik die nog niet tegen gekomen ben.
Fijne dag en een fijne kerstavond voor allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 dec 2018, 09:24

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Anjelier, eerst en vooral beterschap voor jouw mama en jouw schoonvader. Dat ze vlug terug genezen mogen zijn. 

BIillyken, dat was lang geleden, fijn jou nog eens te zien en Billy himself natuurlijk. 

Muddy Maddy, een heel feestmenu voor vanavond. En een speeltje terug gevonden van Gimly.  Maak er een mooie dag van. 

Zwanenmeer , heel sneu dat de voorstellling tegen gevallen was. 

HVT, mooie kerstboom. Toont heel warm.

Oma-C, na de regen gisteren, was het de wind die het wat frisser maakte, maar was blij dat het droog werd. 

Gisteren na het dweilen van de keuken  en de living en de rest van het licht HH, nog naar de stad geweest voor mijn kerstcadeau, die winkel ligt in stad, dus we konden niet anders dan de drukte trotseren. Maar moesten  slechts i die bepaalde winkel zijn. Op terugweg gestopt aan een andere winkel voor de kerstcadeau voor manlief. We zijn alle 2 heel tevreden met wat we gekocht hebben. Matice zijn kerstgeschenkje ligt al klaar. In stad  was het er ondanks de regen keidruk . Was blij dat we terug in de auto zaten. Konden niet met de tram gaan, want dat was te moeilijk met het geschenk van manlief. 
Was deze ochtend vroeg op en heb het feesttafellaken opgestreken en meteen op tafel gelegd. De vaatwasser al leeg gemaakt en de 2 benedenverdiepingen al opgeruimd en gestofzuigd. 
Dadelijk badje nemen en boven alles doen. Dan is alles gedaan. De bestelling is manlief gisteren al volledig gaan halen, moeten vandaag enkel het bloemstuk voor op de feesttafel nog gaan halen. 
Nadat ik klaar ben, de feesttafel al dekken. En dan ben ik volledig klaar en kan ik nog eens met Matice een korte wandeling gaan doen. Hij ligt in diepe slaap na renpartij in de tuin en nu is hij uitgeteld natuurlijk. 

Zo, ik ga niet alle namen noemen , maar wens iedereen inclusief de meelezertjes een mooie en warme kerstavond. 

Liefs en een extra dikke en warme knuffel.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 dec 2018, 09:43

Afbeelding


Goede morgen iedereen,
allemaal druk bezig geweest met feesttafels en zo meer :wink:
Ik ga seffens bij zoon helpen, dus geen lange uitleg

Voor iedereen zonder uitzonderingen een hele 
fijne kerstavond en morgen een mooie Kerstdag  :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

24 dec 2018, 10:21

Hallo iedereen,

Ja ja, iedereen is hier volop bezig.Ik ook, ben al naar de supermarkt geweest, ik stond al om 8u30 aan de deur.Toen was het nog redelijk rustig, maar een klein uurtje later toen ik buitenkwam, stond de immense parking toch vol.
Vanavond komt enkel dochter.Zoonlief en gezinnetje zullen " in de lucht" hangen.Hopelijk komen ze ginder veilig aan( een mens denk daar toch aan).Heb gezegd dat ze moesten bellen, als ze bij de schoonouders waren.

Ons kerstmenu ziet er sober uit: een aperitiefje (dochter ging voor hapjes zorgen), hoofdgerecht Zweedse balletjes met puree, als nagerecht een ijstronk en daarna koffie met pralines.
Morgen gaan we met de familie vieren in een restaurant.

Zo dames, geniet van de kerstdagen.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

24 dec 2018, 17:56

Goede avond dames,

Iedereen een Zalig Kerstfeest gewenst !

Wij hebben vandaag de helft gegeten van wat we besteld hadden, misschien straks nog, maar anders is het voor morgen. Teveel is teveel en we gaan ons niet ziek eten.

Geen internet van Telenet hier bij ons. Dan maar op deze smartfoon . Moet hem wel bijna opladen........

Geniet allen nog van deze kerstavond, en tot ...... de volgende.😃
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen