In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

24 dec 2018, 22:56

Ook ik wens jullie allemaal warme Kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar !

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

25 dec 2018, 06:04

Goede morgen seizoentjes,

HO-HO-HO Merry Christmas!

Ik hoop dat iedereen zo'n een beetje van kerstavond heeft kunnen genieten, wij alleszins wel.
's ochtends bestelling gaan doen. cava en champagne koel gezet. alles in de frigo gekregen.
ik had vis ( kreeftje & zeevruchtenschotel) en ventje vlees. ( van alles en nog wat).
Champieter zat wel in ventjes hoofd. ik had er ook wat last van, maar minder. kaviaar is voor vandaag, samen met anjovisjes in look. Als  hoofdgerecht op vel gebakken eend met kroketten. geen fancy saus of ik moet er rap ene uit mijn mouw schudden. ' s avonds kreeftensoepje met lookstokbrood en wat charcuterie. wws gevulde brie en de rest van de vleesjes.
Wij hebben al de kadootjes uitgepakt. ik heb 2 paar sokjes gekregen met kattensmoeltjes op. en twee dvd's. Forever en Little big lies. Dan heeft Gimly zijn kerstspeeltje van collega gekregen, keek er niet naar om. ik geef hem een groene vis met kattenkruid en hij gaat daar mee gewoon op de zijn rug liggen op zijn dweil met die vis op een strategische plaats zodat zijn 'kroonjuwelen' bedekt waren. Foto genomen, die download ik wel naar Sylvia. vandaag krijgt hij zijn andere twee speeltjes en en XL snuffelzakje. de rest hou ik in reserve. ik zal straks de afwas starten. de tafel is mooi geworden met de grijze lopers op een bordeaux tafelkleed en twee rode glitterplace mats. groot windlicht op tafel en een eenzame kaars. Heb naar ons Moeder gebeld. als avondmaal at die chips! was verleden jaar ook zo zei ze en zij aten nooit warm 's avonds. Het was ofwel een koude schotel in uitzondering.
Ga moeder vandaag ook nog bellen maar na 8 U 30 want die komt niet eerder dan 8 uit haar bed behalve als ik er moet zijn, want dan kom ik met ventje mee.
Buren Veranda hielden het ook thuis, maar toen ik wakker werd zo rond 11 uur 35, was buurman beetje luidruchtig. ( ik was om 8 u 20 naar bed gegaan, net na de aflevering van stargate. Ventje moest nog een film programeren en ik wilde gaan liggen)
Gimly was aan het spelen met zijn zakjes en ligt nu voor pampus. mààr als ik ga opstaan voor mijn tweede koffie, zal hij zijn teljoor bijgevuld willen. heeft gisteren zalmsnoepjes gehad. krijgt vandaag ook zalmsnoepjes. wilde hem een beetje langoustine geven, maar neen, moest niet hebben.
Nieuwjaarsavond is een kaasschoteltje en daarna parelhoenfilets op vel met pepersaus en aardappelbolletjes.
Voor dat ik naar bed ging, afzakkertje genomen van een roomsoesje met zoute karamel en een amarettojenever. eenmaal die fles leeg is het gedaan.
Ventje had de kerstwensen via messenger gedaan. ik heb deze niet op de telefoon meer gezet. ik ga ze vandaag gewoon op FB zetten.
Gisteren nog gechat met mijn BFF via messenger op FB. een van de kittens zat bij haar op het toetsenbord te "helpen". :lol:
Ok, ik ga nu het laatste kado halen bij gregg en dan mijn choices en chapters doen. daarna de rest van mijn flair en libelle lezen. als het licht wordt, rap de afwas doen want de borden worden hergebruikt vandaag+ ook de soeppot en de tassen. tenzij we deze keer soep uit bord gaan eten. En vandaag zal het kerstfilms kijken zijn.
Fijne dag allen en een goed kerstfeest!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

25 dec 2018, 08:44

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Allereerst, voor iedereen, meelezertjes inbegrepen, een fantastische Kerst gewenst. 

Gisterenmorgen stond de postbode hier met een pakket in zijn handen voor de deur. Manlief nam het aan. We deden het open en er zaten een mooie kaart en speelgoedjes voor Matice in. En wat er zo bijzonder aan is, is dat de afzender een oud Libelletje is, die we allemaal nog kennen. Vond het ontzettend lief. En Matice waser dadelijk mee aan het spelen. 

Nochtans gisteren naar de apotheek van wacht moeten gaan , na een telefoontje naar de dierenarts, voor onze kleine rakker. Door de dag was er niets bijzonders te zien aan hem, hij speelde zoals steeds en we hadden hem meegenomen naar de bloemenwinkel waar ik het kerststuk voor op tafel nog moest gaan halen. 
We kwamen daarvan thuis en hij wil naar buiten, ik ga met hem mee en zie dat hij diarree heeft. Geen paniek, het is puppydiarree denk ik. Ik laat hem extra drinken en oeps, weer wil hij naar buiten en weer heeft hij diarree. Nu ben ik wel ongerust. We nemen zijn koorts en hij heeft duidelijk verhoging. Naar zijn dierenarts gebeld en hij zegt een bepaald medicijn te gaan halen bij de apotheek van wacht. Manlief is dat dan gaan halen en hij moest er een half van nemen. Heeft dan meer dan een uur vast geslapen. Toen hij wakker werd , voelde hij zich duidelijk beter en had ook geen verhoging meer. Oef, dat was een echte opluchting. En pas dan zijn we gestart met het kerstmenu.
En nu is hij weer zo gezond als een vis. Maar hij koos de dag wel uit om wat ziekjes te worden  :).  

Het was al bij al toch gezellig hier thuis, het was dan ook Matice zijn eerste Kerst. 
Heeft een tijger van ons gekregen, hij is zo'n type pup die gek is op echt al zijn speelgoed. Leuk om te zien. 

Zo, ik ga beginnen aan het licht HH. Alles is al opgeruimd, moet enkel de vaatwasser leegmaken en overal eens stofzuigen. 

Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerstdag. 

Liefs en een dikke knuffel. 

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

25 dec 2018, 10:21

Prettige Kerstdag voor iedereen,
Gisteren erg laat geweest, dan nu ook langer geslapen ! 
Mr 'M' is toegekomen, onuitgenodigd.......
Direct in de 'tegenaanval'..... Gelukkig ga ik nergens naartoe zonder die medicatie.

Straks dus de rest van het kerstmenu. Gisteren was het echt teveel.
Vandaag alle pakjes verzamelen aan de boom, eerst nog eens met de Flipper rondgaan. 
Vanavond komen de kinders heel laat naar de kust, ze hebben vanmiddag nog een volledig kerstmenu . Morgenvroeg zien we ze wel !
De zon is er hier al aan het doorkomen, alles zal vlug ontdooid zijn. Heb er al zien krabben en spuiten op autoruiten.......

We maken er nog een laatste rustige dag van met ons tweetjes. Vanaf morgen is de rust ver te zoeken ! Maar het is wel leuk met iedereen samen !

Dames, geniet nog van deze dag, en tot .... de volgende. 😃
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 dec 2018, 11:06

Afbeelding 


Hallo-ho-ho...Een zalige Kerstdag aan iedereen..
de zon schijnt en het is stralend weer.... echt geen kerstweer
maar we pakken het zoals het komt, het is fijner dan regen :roll:

Gisteravond een aangename avond gehad bij zoon en schoondochter
het was gezellig gourmetten, met kerstmuziek op de achtergrond
en later nog wat tv kijken... André Rieu Kerstfeest in zijn tuin met de buren...
Voor de kerstbuche heb ik bedankt, heel mooi en lekker 
maar ik moet voorzichtig zijn, en koffie heb ik ook niet meer gedronken
ik ben om 24 u naar huis gegaan ...het was heel rustig op straat
en ik lag om 0 u 30 in mijn bedje heb nu wat langer geslapen 
en het is heerlijk met de zon wakker te worden :)
misschien vanmiddag een kleine wandeling voor het weer donker wordt
want ik zie vandaag niemand...morgen nog een kleine boodschap doen
want donderdag krijg ik bezoek  :wink:

M-M, een fijne avond gehad :)nu nog een fijne dag... 

clive een slecht moment om ziek te worden
maar dat heeft jullie Matice niet beseft :? hopelijk was het maar eenmalig

M-J, een aangename dag vandaag ... ja bezoek brengt werk en drukte mee
maak er toch het beste van... :)

Ik wens jullie allen een fijne kerstdag, eender wat de planning is: geniet ervan!
blij dat er al één dag achter de rug is na vandaag.... op naar de volgende :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

25 dec 2018, 11:52

Aan allen een zalig kerstfeest!

Het was de moeite gisteren.
Het was heel plezant.
Ik was best blij dat ons dochter is komen helpen.
Waarschijnlijk had ik het alleen ook wel klaar gekregen, maar dan niet echt op tijd.
De geschenkjes waren een schot in de roos bij de meesten.

Oudste kleinzoon is de nieuwe huisartsen wachtpost eens gaan bewonderen.
Iemand van de familie moest daar als eerste eens naartoe.
Hij was aan de open trap gaan hangen.
Geen goed gedacht, want gelost en gevallen en met zijn achterhoofd op de scherpe kant van een stenen trap.
Slip van 5cm:moest gehecht en bloeden dat dat deed.!!!
Ze zijn dus ene uurtje weg geweest.
Jongste kleinzoon was maar bezorgd dat oudste kleinzoon wel zijn geschenkje al had gekregen.
Toen hij daaromtrent was gerust gesteld was het goed voor hem...

Zo, we gaan ons eens verder klaar maken om naar de zus te trekken met de trein.
Jongste voert me naar het station, want lopen is vandaag niet aan de orde...

Aan allen een fijne dag gewenst met wat jullie ook doen en waar jullie ook mogen zijn...

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

25 dec 2018, 16:53

Hallo iedereen,
Vandaag een rustig dagje ingelast ! Manlief is gisteren tot 2 x mee naar Delhaize geweest en nadien zijn we nog tot op de dijk geweest . Leuk maar het was genoeg geweest. Deze middag rest van kerstdiner opgesoupeerd maar dessert moest een paar uurtjes later.......
Had gevraagd voor 2 personen maar was vergeten te zeggen dat het kleine eters zijn ! 😃

Morgenvroeg verwacht ik dochter voor mee boodschappen te doen. Gewoonlijk doet zij in deze periode altijd gourmet. Ook een bioscoopfilm staat altijd deze tijd geprogrammeerd, maar dit jaar ga ik passen, blijf bij manlief en 2 honden .......

Dames, nog een fijne avond gewenst en tot ... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

25 dec 2018, 17:52

Hallo iedereen,

Een zalige kerstdag voor iedereen.

Wij zijn net thuis van het kerstdiner.Was lekker en ook niet teveel.Aangenaam gezelschap en dan vliegt de tijd.
Nu vanavond houden we het rustig .
Manlief was vanmorgen al met Spaanse woef gaan wandelen, want we wisten niet om hoe laat we thuis gingen zijn.

Dames, maak het nog gezellig en tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

25 dec 2018, 21:59

Afbeelding 


Een aangename avond iedereen, ik dacht wel hier niet 
veel volk tegen te komen vandaag ...Afbeelding 
iedereen bijna uitgefeest..,ja nog een week 
en 't is weer van dat zware dagen zijn het...
Maar ik hou het rustig net zoals op kerstavondAfbeelding

Morgen komt er een vriendin op bezoek, 
ik ga dus in de vroegte nog iets te eten halen 
ze zou met de trein hier tegen  de middag zijn
dus weer een tetterdagAfbeelding

Alle maatjes een goede nacht straks... 
nog wat slaap inhalen.... morgen is weer een nieuwe dag... 
slaaplekker straks...Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bobientje 14
Lid geworden op: 05 dec 2018, 15:43

25 dec 2018, 22:07

Goeie avond seizoentjes,

ik kom jullie allen een kerstwens brengen.

” Niets wat je in de winkel koopt.......
   maar dat waar je stil op hoopt..”

Dat is wat ik jullie allemaal wens,
ieder mag het invullen op zijn manier. :lol:

Hier zijn de kerstdagen heel rustig verlopen,
veel feest eten moet ik niet maken,
met opa zijn streng dieet zonder nieren,is het rap klaar.
en voor mij had ik een schoteltje besteld.
zo moest ik geen 2 menu’s klaarmaken.

Voor allen nog een fijn eindejaar,
en geniet van alle kleine dingen,
want je weet maar wat je mist,
Als de gezondheid tegen zit.

Slaapwel en tot de volgende.......... :wink:

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 dec 2018, 06:46

Goede morgen seizoentjes,

Tweede kerstdag en A. komt, dus voor alle zekerheid de wekker van normaal gezet, want je weet nooit.
Gisteren is bij mij rugpijn komen opzetten. ben gaan slapen met een pijnpleister van 24 u. Is de laatste, dus, maar moet toch mijn voorschrift voor pantomed van de nko gaan halen.
Gisteren alleen eend op vel gebakken met kroketten gegeten. ben dan gaan liggen, soep was nog niet opgezet en er was ook geen broodje afgebakken. Verder gekeken naar stargate, terwijl ik was gaan rusten, had ventje zijn kado van Gimly genomen en disc 1 van " Game of thrones" gaan bekijken. ik kwam beneden toen het de laatste aflevering van de disc was. we zitten dus gezellig te kijken naar stargate als er rond 19 u gebeld wordt. Ik ga en doe open. ' Frituur Atlanta. Jij hebt zeker niets besteld?' vraagt een man die heel goed op een van mijn kameraden leek. ' neen.'  ' dacht ik al dat ze het verkeerde nummer doorgeven hebben'  ik excuseer me en hij antwoord: ' daar kan jij niets aan  doen.' en hij verdween. deur weer op slot en ganglicht uit. daar stond ik dan in een feestjurkje met aan mijn voeten geen chique pumps maar muizenslofjes met kattensokjes. Mijn haar door de shampoo een raggebol. best dat ventje niet opengedaan had. die droeg zijn blauwe hobbitfeet. Gimly heeft een XL snuffelzakje gekregen waar hij vannacht mee gespeeld heeft. zijn regenboogmuis ( nieuw) is ook zoals de andere spoorloos verdwenen. zijn groene vis ligt in de zetel. de rest is voor zijn nieuwjaar. ( nog een blauw zakje en een paarse muis)
vandaag spieringen met pickelroomsaus en puree. de olie moet wel ververst worden. ventje gaat dat doen, want ik durf het niet aan A. vragen. Ze moet de beneden doen. Er is nauwelijks strijk. maar met dat ik nu katoenen servetten heb, zal dat ook iets bij zijn voor de strijk. Ik heb er nog twee voor de nieuwjaarstafel.
Geloof dat iedereen in de geburen het thuis gevierd hebben. denk dat buren met nieuwjaar wel de bloemen gaan buiten zetten. Gimly mag met ons mee naar boven als het vuurwerk, meestal al om kwart voor 12 op het kerkplein wordt getest, en dan is er in stad nog het hele grote vuurwerk. doe dat al jaren, dat ze alle twee toen naar boven konden, maar op nieuwjaarsdag maakte Vinny ons steevast wakker door met force in de grijze plastiek zakken te springen die de strijkhoek over de bakken met ventjes hemden deed. ( Rond 4 uur in de morgen.) ofwel stond ik op en ging hem en Gimly tonijn geven.
A. moet op 14 januari voor haar ruginfiltratie en ik de 15 de voor mijn nek. Moeder verjaart dan en was al van plan om die dag te gaan eten naar de wereld is klein, maar omdat ik maar rond 12 uur uit het ziekenhuis kom en dan moet rusten, is de boel verplaatst naar de zaterdag.
Gisteren kwam haar vriendin eten. die had ook niemand. 's avonds ging moeder sandwiches eten. beter dan een zak chips. ( heb ik ook nog meegemaakt bij ex: een zak chips en een fles wijn voor heel de dag)
ga ventje een kopje maken, me gaan aankleden, want ik vermoed dat A. met de vroege bus gaat zijn.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

26 dec 2018, 09:33

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Voor elk van jullie een mooie tweede Kerstdag gewenst. 

Ik zie dat iedereen het rustig gevierd heeft, wij ook samen met Matice.. 

Gisteren rustig aan zijn dagboek gewerkt, al zijn kaartjes van jullie en anderen,  erin gekleefd en dan ook de 4 foto's van zijn overleden broertjes. En dan als frontpagina het kaartje dat jullie ook allemaal hebben, Vond dat een mooie beginfoto. En nog maar eens zag ik wat een juweeltjes jullie gestuurd hebben. Prachtig en hartverwarmend. 

Vandaag gewoon het HH en de was en de strijk doen. 

Oma-C, geniet van jouw bezoek en tater en maar lustig op los  :D

Zo, ik ga eraan beginnen. Heel veel liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 dec 2018, 09:51

Afbeelding


Een mooie 2e Kerstdag aan iedereen,
niet zonnig als gisteren en ik sta klaar om
een paar boodschappen te doen voor het eten vanmiddag

M-M, clive, Bobientje 14, M-J, Helena, zwanenmeer, omasenga,
anjelierken, wingerd, bobijntje, billyken en wie ik vergeet en zij die er al
een tijdje niet meer zijn... een fijne dag allemaal.... tot vanavond :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

26 dec 2018, 11:42

goede morgen /middag 
gisteren fijne dag gehad ,
petit boy blijft hier tot morgen ,daarna gaat hij naar zijn mama 
want ,hij woont nu niet meer bij zijn ma ,
en ziet ze hem ook niet veel 
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

26 dec 2018, 12:20

Goede middag,

Ik ga een beetje knippen en plakken spelen.

Gisteren was een fijne dag bij nichtje met de zus en ander nichtje.
Niet te vergeten de lieve vriend van het nichtje.
Het lettertype zal weer klein staan.
Als je knipt en plakt dan kan je dat blijkbaar niet aanpassen.

Mijn nichtje heeft zichzelf overtroffen met het inpakken van de geschenkjes, het brengen van sfeer in haar nieuwe huis.
Het eten was superlekker, alle eer aan de vriend.
De treinbestuurder op weg naar W. was ook een vriendelijke mens.
We zijn gaan wandele
n tot aan het nieuwe appartement in aanbouw van mijn zus.
We hebben geskypet met mijn petekind in Nieuw-Zeeland en zus heeft me gelukkig thuis gebracht.
Ik zie er de laatste tijd een beetje tegenop in het donker naar huis te wandelen van aan het station.
Trouwens dat wandelen naar het appartement  was maar een tien minuutjes .
Vandaag komt logéetje. Ook vandaag de keet terug toonbaar maken langzaam, rap...
De tweede dag op rij die heel gezellig verlopen is.
Het is echt plezant om zien hoe bij nichtje stelselmatig alles in orde komt in hun nieuwe huis.
De kant keuken/eethoek is al helemaal oké. De living was nu ook al meer aangekleed.


Het gras kan groeien in de tuin en er staan al plantjes klaar om in te planten.

Aan allen een zonnige dag.
Hier schijnt die volop, al is het nog redelijk frisjes en ziet een deel van de tuin nog wit bevroren.