In de Vier Seizoenen reeks 13 Winter

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

26 dec 2018, 13:27

Goede middag seizoentjes,

A. komt niet meer. Ze gaat verhuizen om dichter bij haar zus, nichtje, kleinkind en haar andere dochters te zijn. ze gaat voortaan in Roeselare wonen. haar kat blijft bij de zoon.
Dus ben nog blij dat ik haar verjaardagskaartje heb kunnen geven en haar doos chocolaatjes. En als ze gedaan had hebben we een alcoholvrije cava gedronken.
Pas in midden januari krijg ik een nieuwe. de dag na mijn nekinfiltratie. Heb tegen het buro gezegd dat ik iemand wilde die goed kan strijken. zou geen probleem zijn, zei Lisselotte.
Er komt een nieuwe bakker op de voorhaven. Op 12 januari gaat die open. Dus we gaan eens brood daar halen en proeven.
Morgen boodschappen doen met het oog op oudjaar en nieuw. oudjaar is een kaasschoteltje en nieuwjaar is dus parelhoenfilet op vel met pepersaus.
A. heeft wel gezegd dat ze nog eens afkomt als ze in de buurt is. ik heb haar telefoonnummer en ze heeft me op FB toegevoegd.
Er zaten drie enveloppes in de bus, maar 1 was niet voor mij. tot mijn verbazing kreeg ik er ene van 14. die hadden er geen gehad omdat ik mijn gedacht gezegd had tegen de toekomstige schoonzoon, en dat was natuurlijk niet in goede aarde gevallen. dus nog twee kaartjes aan het lint ( tweede) gehangen, er moeten nog een paar per post komen. Moest ook een brief voor het ziekenfonds maken van mijn laatste bezoek aan de NKO- artse. Daar moet ik niet meer naar toe, tenzij er problemen zouden zijn.
Als alles goed gaat, moet ik pas op 15 januari voor mijn nek.
Oma C: is je bezoek soms M.VO?
Clive: Matice ziekjes. maar gelukkig is het al voorbij.
HVT: hier hetzelfde. twee hele goede dagen ipv miserie. wel wat rugpijn maar daar zijn pijnstillers en pleisters voor.
Anjelier: gezinnetje van zoon in China. Hoe gaat het nog met de katjes van je dochter? ik geloof dat er ene weg moest?
Iedereen nog een fijne dag. Hier zonnig maar koud. Daaag.
Cats Rule!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

26 dec 2018, 14:24

Dag aan alle seizoentjes / 
Hier schijnt de zon maar het is koud ... Tja, het is natuurlijk december hé .. ;-) 
Ook aan Clive : dank voor de mooie kaartjes 
en ook die van andere seizoentjes staan hier te pronken op de kast / 
Wij hebben ook twee fijne dagen met de familie doorgebracht ... het gaat allemaal zo snel voorbij ... 
Nog aan iedereen : ik hoop dat jullie kunnen genieten zo veel als het mogelijk is .. :-) 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

26 dec 2018, 18:45

Hallo iedereen,

MM: met de katjes van dochter gaat alles super goed, dat zijn moeder en dochter.Katertje is al een tijdje weg, ze heeft er een goeie thuis voor gevonden( dat was de vereiste).Bij mensen die heel landelijk wonen en een heel grote tuin hebben.Nadien heeft dochter er nog contact mee gehad en alles verliep super.Ze zorgen er wel goed voor , want toen katertje eens thuiskwam met enkele schrammen en builen van een gevecht met andere kat, waren ze ermee naar de dierenarts geweest.
Van moeder en dochter kat heeft dochter heel veel vriendschap , zegt ze.Elke avond in de zetel knuffelen, dat is een vast ritueel.

Straks witloof in hesp met kaassaus , we zijn vrij laat om te eten.Normaal eten we om 17u30.Maar was laat thuis van  bij vader.Was bij moeder op bezoek geweest en haar bronchitis begint te beteren.Ik vind dat ze nog vermagert is.Ja, als je ziek bent, eet je niet zoveel, en ze at al zo weinig :oops:.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

26 dec 2018, 18:57

Heel even een fijne avond en een goede nacht...
Tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

27 dec 2018, 07:26

Goede morgen seizoentjes,

Zoals ik gisterenmiddag al schreef was het gisteren A. haar laatste dag poetsen bij mij daar ze gaat verhuizen. IK krijg pas midden januari iemand anders en dan maar hopen dat het klikt. Die moet goed kunnen strijken en kat-minded zijn. Er zou dan een zekere R. komen. ook dezelfde uren als A.
Ging gisteren spieringen doen met pickelsaus. de saus en de puree zijn weer niet doorgegaan. alleen vlees gegeten met lookbrood en dippen in de botersaus. 's avonds heb ik garnalen in tempura gemaakt.
Vandaag boodschappen met het oog op de laatste feesten. de laatste week gaat het afkicken zijn van het tè veel. dan wordt alles weer normaal. de versiering zal wel blijven hangen tot ik een gaatje vind.
Kom ik vanmorgen buiten de slaapkamerdeur: schrik me bijna een hoedje, want Gimly had op het upperdeck geslapen, dus die stond ineens naast me. Hij heeft daarnet zijn XL snuffelzakje ge-attakeerd.
Nu zit hij in het midden van het salon. rara wat hij wil.
ik heb mijn nieuwe agenda gesychroniseerd met de oude. de oude moet ik nog houden want ik heb nog bepaalde data nodig van wanneer een ingreep, test, onderzoek of verwijzing is gebeurd.
Onze kerstkaars met sneeuw maakt nogal lawaai. Gisteren dacht ventje verkeerdelijk dat de kat aan het snurken was. als de batterij bijna leeg is, hoor je het motertje niet meer en vaak zie ik dat die & de plumeau zijn blijven branden als ik al boven ben en ventje afgesloten heeft als ik 's morgens als eerste beneden ben.
heb gisteren een warmtepleister geplakt. ventje moet wel straks mijn rug afsmeren met ether want de kleefpleisters van kruidvat om de pijnpleister op plek te houden, zijn erg sterk.
Gisteren de dvd kast in orde gezet, maar euch... we hebben plaats te kort!
Moet vandaag nog een extra verjaardagskaartje maken. ventje zei: je hebt nog tijd, zal wel tijdens het voetbal van vanavond gebeuren.  is al om 6 uur.
vanavond frietjes en deze middag een kleinigheidje met al dan niet soep.
Oma C: had ik gelijk en was je bezoek idd M.VO?
Ik wens allen een fijne dag!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

27 dec 2018, 10:09

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Iedereen een leuke 2° kerstdag gehad,  fijn om te lezen.

Muddy Maddy, A. komt dan niet meer, R.komt in de plaats. En ze moet goed kunnen strijken  :D :D :D. De mijne is net achter de rug. Moest die normaal gisteren al gedaan hebben, maar er kwam iets anders tussen en hij is niet weggelopen. Maar nu zit hij keurig in  de mand. 

Gisteren nog vliegensvlug de bestelling voor oud-nieuw moeten gaan doen, we waren een dag te laat, maar dat vormde gelukkig geen probleem. Ik had me vergist, maar het zijn zo rare dagen op dit moment. Daarna iets rustig gaan drinken samen met Matice die zich voorbeeldig heeft gedragen. Kregen zelfs een compliment dat hij zo stil en rustig was  voor een pup. Maar heb altijd een zijn bijtring mee, zodat hij zich niet verveelt . Iedereen vond het ook een mooi hondje, dat ga ik niet tegenspreken. 

Vandaag de  2 benedenverdiepingen afvegen, zodat ik die morgen enkel moet dweilen. Manlief heeft nog " verlof" en daar wil ik ook wat van genieten. Gisteren nog warme spullen voor hem gaan halen, want hij gaat een oude hobby van hem terug opnemen. Zegt dat hij door de drukte op zijn werk daar werkelijk behoefte aan heeft. Maar hij moest vooral warme ( thermische ) onderkleding hebben voor op het plein te staan. Zelf heeft hij mij een prachtig skijasje gekocht , wit met okergeel, een okergele buff, en een muts en handschoenen in dezelfde kleur. Om geen kou te hebben als ik met Matice ga wandelen of naar de hondenschool ga. Jasje kan op 30°C gewassen worden en kan in  de droogkast, daar had ik wel op gelet. Maar het is wel werkelijk een hele warme. 

Zo, ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een bijzonder mooie dag. 

Liefs en een dikke knuffel voor hen die er eentje kunnen gebruiken. 



 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 dec 2018, 10:54

Afbeelding 


Goede bijna middag, mijn boodschappen zijn al gedaan
het is mooi weer en minder koud dan gisteren 
ondanks dat het gevroren had   :roll:

Allen een fijne dag en sterkte aan hen met pijn en last...
ik heb nog niet alles bijgelezen sorry... dat is voor straks   :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

27 dec 2018, 11:13

Ik ben mij dus in alle stilte aan het bezig houden met mijn studerende studente in huis.
Ik hoop dat het vruchten afwerpt.
Ze heeft als ik het goed verstaan heb de zevende al het eerste examen van de vier.

Gisteren is ze gebracht met overschot eten van bij hen de dag ervoor.
Haar vader dacht zeker dat wij zouden verhongeren. Met minder dan de helft kwamen we toe.

Er gebeurt dus niet veel hier.
De zon schijnt en alles is nog steeds wit.
Nog even wachten om er met de fiets door te gaan.
Misschien deze namiddag korte pauze voor haar en een toertje naar het park.

Fijn dat Matice al zulke leuke "tafelmanieren" heeft.
Dat kan niet anders hé met zo een goede "opvoedster".

Oma-C bezoek straks, dat zal wel tof zijn.

MM nieuwe hulp. Hopelijk is het niet zo een moeial als A.

Anjelier beter met mama, gelukkig.
Ja, op een zekere leeftijd ben je vlug wat kilootjes kwijt als je ziek bent geweest.

Hallo Zwanenmeer, hoe is het in het bronsgroen eikenhout?

Alle anderen, een voor een, nog een zonnige dag gewenst.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

27 dec 2018, 14:15

Dag dames,
Hier aan de kust overtrokken grijs....
Seffes komen ze hun 2 🐕 afleveren, ze zijn bij vrienden op de koffie gevraagd, met pannenkoeken, dat is een traditie van tussen kerst en oudjaar. Er was nog volk en die hadden 3 🐕 bij, dat zou wat veel geworden zijn ! En aangezien wij hier toch zijn.....
Dochter ging er eerst een grote toer mee doen, dat ze hier niet te wild meer waren 😉.
Zal wel zien of ik er nog mee buiten ga. 

Moeder weer beter, Anjelierken, dat is al een geruststelling. Met deze dagen ben je beter niet ziek, maar je hebt het niet voor het zeggen, he.

MM, nieuwe hulp. Hopelijk geen tweede A......

Bobientje, ook het beste gewenst. Het zal allemaal niet zo simpel zijn, met die dialise van je man. We denken ook aan jullie en doe het maar kalmaan, maar je weet wel wat jullie aankunnen, he ?

Ik hoor de buitendeur...
Dames, ga jullie laten, onze twee viervoeters komen er aan !

Tot .... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

27 dec 2018, 16:55

Hallo iedereen,

Straks nog naar zoon om de vuilniszakken buiten te zetten.Ja, die kun je niet laten staan.Er zou ook nog een zak met fruit en groenten staan, die we kunnen meenemen.
Ze zijn veilig en wel aangekomen bij de schoonouders, hebben pas gisteren een berichtje gekregen.

Een van de kippen loopt serieus te manken, ik vermoed dat die reuze kippen van zoonlief en voor iets tussen zitten.Welk ras het is , weet ik niet, maar zoonlief had bij aankoop gezegd, dat ze veel en grote eieren moesten leggen.Ja, grote kippen leggen grote eieren hé :D.Mijn kippen zijn daartegen precies dwergjes :D.


Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

27 dec 2018, 17:07

Afbeelding 


Hallo allemaal, het is weer bijna donker... :roll:
mijn huisje is bijna weer als nieuw, alles opgeruimd en gepoetst
alle bezoek naar huis en dan alles opgekuist... de afwasser draait
en de boodschappen zijn binnen.... ik kan er tegen tot volgend jaar ... 
klinkt raar hé :?....maar 't is maar een paar dagen meer

Iedereen hier goed bezig geweest, een rare week ....ik moet 
op de kalender kijken om te zien welke dag het is....
morgen weeral vrijdag... alleen nog de ramen poetsen en het 
is allemaal gedaan ... nog een goede babbel gehad met 
de buurvrouw van beneden.. da's ook eens plezant  :wink:

Amuseer jullie allen nog op de manier waarop het kan...
met studente, honden, kippen en de poes... 
Veel beterschap aan de zieken en zij met last...
nieuwe poetsvrouwen... afwachten wat het wordt... :roll:

Bobientje ook al het beste gewenst en sterkte...
je hebt het niet te kiezen... :?

Allen een gezellige avond en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

28 dec 2018, 07:33

Goede morgen seizoentjes,

Gimly heeft weer een haarbal gehad. Ventje mopperde want de beneden is nu pas heel proper gedaan. ik zei tegen ventje dat ik het vermoeden had dat hij ziek ging worden. zijn manieren waren anders. Het is al een hele tijd geleden, de laatste keer heb ik de haarbal kunnen vermijden, door van voedselinname te veranderen. arm manneken denkt dat wij boos zijn om dat er overal plasjes ziek liggen. Ik ben niet boos, heb hem dat gezegd, maar omdat hij zich spiegeld, denk ik dat ventje zich weer een beetje te veel kwaad aan het maken is op de regering e.d.m.
En als het echt tè erg wordt, zend ik hem wel een paar dagen naar de dierenkliniek. ( Gimly hè, niet ventje!)
De afwerking van de badkamer moet dan maar wachten, mocht hij een operatie of zo nodig hebben.
zal straks een mailtje sturen naar Maya om te weten of ik hem iets moet geven tegen overgeven en/of hij aan de metacam moet.
vandaag vuilzakken en blauwe zakken en papier+ karton. Ventje ging om 7 uur opstaan, maar is nog aan het doezelen.
gisteren geen kaartje gemaakt, het ontwerp in mijn hoofd is nog niet af.
er zat gisteren een kaartje in de bus van mijn kapster. ook ws al de kaartjes in 1 sessie geschreven want oops: er stond nog 18 op ipv 19, de 8 duidelijk nog zichtbaar onder de ge accentueerde 9. Die verheugd zich vast op het feit dat in 19 mijn haar terug gekleurd word en regelmatig geknipt. Nu is het terug gezond en dat was het even niet. maar ik hing vast aan lang haar. nu is het me duidelijk dat ik met de arthrose beter af ben met een kort kopje. en nu dat ik een model heb waar ik mee sta...
in de lidl  kerstversiering aan verminderde prijs. zegt ventje ineens bij zo'n slinger met zilveren sterretjes, je zou dat ook bij je kaartjesmaak kunnen gebruiken. ja, maar dan moet mijn lijmpistool in actie komen.
Vandaag alleen kleinigheden gaan halen, zoals broodjes, beleg ect. soep heb ik. keus is tussen kip en ui of kreeft.
Gisteren tijdens het voetbal frietjes gegeten en gelezen in de nieuwe liliane moriarty. Negen volmaakte vreemden. dan boven verder gelezen in me before you. ik moet het vandaag van ventje rustig aan doen, maar ik heb alles wat koud moet staan van dranken al buitengezet. Straks plaats zoeken voor de kaasschotel in de koelkast. maar ga eerst eens opzoeken wat met bepaalde kazen. ventje zei dat ik er een dubbel gekocht heb, dus die wordt voorgeproefd.
Ik hoor ventje, Gimly is terug naar het upperdeck. gisterenavond bij mij komen liggen. dan weet ik dat hij zich niet lekker voelt.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 dec 2018, 10:08

Afbeelding


Goede morgen allemaal, de wereld is héél klein vandaag :roll:
het is erg mistig en de mist vriest aan, gevaarlijk op de weg
maar ik moet niet buiten... alleen de ramen poetsen en één voor één de 
vitrage een wasbeurt geven ik heb er al een paar gedaan,
ik moet niet buiten zijn voor de buitenkant, alle ramen kunnen helemaal open
dus kan ik overal goed bij van binnenuit... dat is  heel makkelijk  Afbeelding

Ik stuur jullie allemaal mijn groetjes, voor straks een goed weekend...
en sterkte voor wie zich niet lekker voelt... :oops:
en nu verderdoen sé ... de laatste werkdag van het jaar.... 
Salut en tot later   :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

28 dec 2018, 10:27

Goede spreuk of gezegde, omaC 😊😀
Goede morgen iedereen.
Hebben al wat huishoudelijke taken gedaan en zijn nu wachtende op schoonzoon. Hij zou me komen halen om hun bestelde gourmet op te halen en dan manlief halen en dan richting hun huisje ! Zal ook druk worden daar ....... 😏
Eindejaarsavond is het bij ons .
Nieuwjaarsdag gaan zij naar huis en woensdag gaan wij naar huis. Het zal veel rustiger zijn dan. 
Blij dat de drukte dan wat voorbij is ..... 😏

Dames, hou jullie zo goed mogelijk. 
Mijn chauffeur is er .......
Tot .... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

28 dec 2018, 15:53

Afbeelding 



Zo, 't is weeral bijna donker, zo snel gaan de dagen... :roll:
Ramen gewassen en de gordijnen weer netjes
al het echte werk gedaan tot volgend jaar hahaha  :P 
alleen nog een weekend met de dagelijkse taken
die komen elke dag terug...  :wink:

M-J, geniet van de drukte en het feestgedruis
jullie zullen weer blij zijn als je de rust thuis vindt
na die dagen  :roll:..je wordt er zo moe van hé...

alle seizoentjes een fijne avond en een rustige nacht..

tot morgen... ik ga bankhangen want ik ben moe :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".