Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

15 mar 2019, 08:00

Goeiemorgen

't is nog te vroeg om veel te vertellen blijkbaar :wink:
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

15 mar 2019, 10:01

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

15 mar 2019, 10:06

Vera-Maria, de uitzendingen van Donna Leon komen meestal laat op zaterdagavond. Vorige zaterdag heb ik er nog een opgenomen van 23.45u tot 01.35u. De opnames zijn al van 2009 maar nog altijd even mooi.
De late programma's vooral op ARD vind je meestal niet in de programma's, wel op das Erste.de.
Omdat ik op Telenet maar 2 programma's met hetzelfde begin uur kan opnemen kijk ik elke dag op de PC want Thuis is om 20u15 en soms nog een programma op ZDF, ook op datzelfde tijdstip. ZDF herhaalt niets later.
Alleen ARD zendt diezelfde films van 20u15 later opnieuw uit, wat mij meestal beter uitkomt om op te nemen.
Je kan op de ARD site ook alle uitleg lezen over alle programma's, heel interessant om te weten of het de moeite is! Ook niet altijd "gezond" want ik lees al elke dag wat er in Rote Rosen dat ik om 14.10u opneem zal gebeuren! Donna Leon neem ik sowieso altijd op, wordt goed gespeeld en Venetië blijft altijd mooi hé!

Hopelijk blijft het droog want ik moet deze namiddag naar de Okra vergadering die uitzonderlijk niet in het Cultureel Centrum doorgaat, wat verder in 't Cringhene. Ik wilde niet vragen om me op te halen met de auto omdat ik er deugd zal van hebben om eens te stappen!
Ivette

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

15 mar 2019, 13:37

Goede namiddag allemaal!
Yvette jammer voor mij dat die serie in het Duits is, ik versta daar niet veel van en er zullen daar wel geen Nederlandse onderschriften van zijn 🙃
Niet veel te vertellen...straks Elise ophalen van school en dan deze avond komen haar papa en mama haar ophalen en blijven ze zoals elke week eten! En mijn ventje maakt vanavond zelfgemaakte pizza’s voor hen, ik moet geen pizza want ik verteer dat heel slecht!
En om18u50 vertrek in dan zoals elke week naar de repetitie van het kerkkoor en deze keer is er na de repetitie nog een traktaat van degenen die dit jaar al verjaard zijn!
Wens jullie allen nog een fijnweekend daaag...
You only have one life...live it!

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

15 mar 2019, 16:46

Goede middag,

Toch weer moeten inloggen om een woordje te kunnen schrijven; ach ja, dat zal dan maar een gewoonte moeten worden...

Ik lees hier dat jullie gisteren ook wat binnen gebleven zijn, 't was echt heel guur weer, en de rukwinden, bah, jammer geen fiets-zelfs niet echt wandelweer.
Gelukkig dat ik nog mijn sport-uurtje heb binnen, en dan hebben we ons nog maar een beetje bezig gehouden in de bar, mijn vriendin en ik en ook de mannelijke maatjes. 't Was gezellig en we hebben dan maar een penne-pesto met kip gegeten, zo moest ik niet meer koken als is thuis kwam.
In de cafetaria zijn alleen snacks te krijgen, zoals spaghetti of tagiatelli of een croque met een slaatje en nog enkele snacks.

Het is hier nog steeds flink aan het waaien, maar het is toch droog.
Vanmiddag heb ik dan wel zelf gekookt hoor, kwartels met champignons en jonge worteltjes en gebakken aardappelen, 't heeft gesmaakt.

Morgen ga ik zeker naar de bib, dus lees ik vandaag zeker nog enkele uurtjes.
Ivette, vroeger heb ik ook nog naar Duitse zenders gekeken. Ik kan wel volgen , want heb nog Duits gestudeerd, had het ook nodig voor mijn werk vroeger. Nu spreek ik het natuurlijk niet meer, en een taal moet je onderhouden. Ik kijk wel vaak naar France 2 -3- en -5, soms wel goede programma's
zeker interessante documentaires.

Mémérietje, Robert is het met me eens, ja gelijk heb je dat je een poetshulp hebt. Ik doe nog steeds alles zelf, maar mijn appartement is ook niet zo groot. Mijn huis vroeger met tuin vond ik ook al lastig. Het spijt me niet dat ik het verkocht heb.

Straks zal ik nog eens naar de kinderen bellen, al hebben ze het druk, met de kinderen, school en werk, ik heb er alle begrip voor, heb het zelf ook allemaal meegemaakt.

Ik wens jullie allemaal nog een heel mooie avond toe, en morgen weekend, hopelijk zien we de zon !! omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

16 mar 2019, 08:58

goeie morgen allemaal
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

16 mar 2019, 09:09

Goeiemorgen

Weeral een week die op zijn einde loopt
of
is't eerder naar zijn einde waait ?

't wordt een rustig WE, niets gepland !
Oud maar niet Out

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

16 mar 2019, 10:27

koekoek
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

16 mar 2019, 11:45

Jawel het bleef droog gisterennamiddag maar ik ben er naartoe gewaaid! Jammer dat het cultureel centrum bezet was want in die voetbalkantine vergaderen was niet zo aangenaam, het was er koud!

Vanmorgen ben ik alweer naar een begrafenis geweest, in Okra zijn het allemaal oude mensen hé!
Het was wel weer een schone dienst ons koor heeft goed en veel gezongen.
Zoveel volk was er niet: deze kinderloze weduwnaar was 86, verbleef in het rusthuis en was al een tijdje ziek.

Deze namiddag mag ik naar reisvrienden in Eernegem, ze halen me af, als dat geen luxe vriendschap is!
Ik ga eten, niet vergeten om 20u15 naar de show op ARD te kijken, het is wel een eerbetoon aan Roland Kaiser maar er doen nog veel andere artiesten mee!
Ivette

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

16 mar 2019, 11:59

Ivette, ik heb het al geprogrammeerd, altijd leuk om het naderhand te kunnen kijken :D
Meme-Rietje : zo'n schattig plaatje ! Mijn poes verstopt zich ook altijd op onmogelijke plaatsen, alleen verraadt haar staartje gelukkig waar ze ligt/zit als ik haar roep ...
Voor iedereen een aangenaam W.E !

piepje
Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:00
Locatie: naast bos

16 mar 2019, 18:15

vandaag naar rusthuis
Afbeelding
Hou van mensen,zoals ze zijn!
Er zijn geen anderen

rvh1
Lid geworden op: 14 feb 2019, 10:43

17 mar 2019, 07:23

Afbeelding

Goede morgen iedereen
Fijne zondag
Hier in het dorp is het carnaval , het is zo niet mijn ding , maar iedereen doet waar hij of zij zin in heeft en hoop dat het weer niet al te slecht zal zijn
Geniet nog van je weekend
Groetjes
Robert

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

17 mar 2019, 08:34

goeie morgen allemaal
en nu ga ik me gereed maken voor mijn kleinzoon zijn turnfeest in Nazareth
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

17 mar 2019, 10:11

Ik luister naar de Rotonde op R2, vind Wouter Torffs een heel warme mens , ik heb genoten van het gesprek!

Gisterennamiddag had ik een heerlijke namiddag met mijn vier reisvrienden, ik stuurde hen volgende bedanking:


Lieve vrienden,

Ik moet u allereerst bedanken om me af te halen en thuis te brengen, een luxe taxi is dat!
Het was een heel gezellige namiddag ook al door het gastoptreden van Jelle en zijn tedere aanhankelijkheid aan zijn opa!
ook een groet terug aan uw ijverige, brave studente Amber (flink hé dat ik haar naam nog weet!!!)

Gisterenavond, terwijl ik naar de Duitse show keek heb ik een traantje weggepinkt omdat ik het zo spijtig vind dat Raymond jullie niet meer mocht leren kennen.
Jullie zouden beslist goed overeen gekomen zijn, hij zou deelgenoot geworden zijn in uw deugnieterij en samengespand hebben met Daniël en Johnny.
Nu heb ik enkel tegen zijn portret van jullie kunnen vertellen, van onze heerlijke vriendschap, mijn gezellige namiddag samen, waarvoor mijn hartelijke dank!
Ik ben zo gelukkig Annie dat ik jou gevonden heb in Bazel omdat je nog kleiner ben dan ik!
Ik hoop onze vriendschap nog lang in stand te kunnen houden, aan mij zal het alleszins niet liggen en ik vertrouw er op, dat ik jullie niet op de zenuwen ga werken, indien wel, je mag het me altijd gerust zeggen hoor!
Ge weet me wonen,jullie zijn hier altijd welkom.
Tot lezens, horen of ziens, met dankbare lieve groeten, Yvette
Jelle is hun kleinkind van 21/2 jaar. Het parmantige ventje loopt de hele tijd zijn opa achterna, roept voortdurend zijn naam, ongelooflijk hoe die twee één zijn. Hij was mee in de auto om me af te halen en heeft onderweg de hele tijd tegen zijn opa gebabbeld!

De zon is hier al na een kort optreden weer verdwenen!
Ivette

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

17 mar 2019, 10:20

Goede morgen allemaal !

Het blijft waaien, maar vandaag is het toch iets beter. Gisteren heb ik dan toch nog een mooie wandeling gemaakt, zie graag de hoge golven, ja net niet weggewaaid...

Vandaag.... ja zie wel hoe ik die vul, nog een beetje lezen, en dan weer naar buiten. Ik heb zin om eens te fietsen. Ik ben uitgenodigd om te gaan eten, ik zal dat maar doen zeker...

Maatjes, allemaal, wat jullie ook doen op deze zondag, een fijne gezellige dag ! We maken er het beste van !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !