Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

02 mei 2019, 11:33

Hallo allemaal!
Is hier aan het miezeren...
Deze voormiddag trok ik naar de markt, ik was met de auto want moest nog andere boodschappen doen ook...jawadde wel 3 x rondgereden voor een parkingplaatsje en dan toch nog één gevonden een stuk verder van de markt wat ik helemaal niet erg vond maar...het begon te regenen toen ik uit de wagen stapte en ik dacht...amai moet ik nu boodschappen doen met een paraplu en een grote boodschappentas en dan aan het vis en groentekraam staan sukkelen met die paraplu en dan nog zoeken achter mijn portemonnee in mijn boodschappentas?
Nee dus mij niet gezien, ben weer in mijne auto gestapt en ben naar de Carrefour gereden ze hebben daar ook vis en verse groenten en moest daar niet sukkelen met een paraplu enz!
En ben thuisgekomen en mijn ventje zat fris gewassen toch achter zijn laptop aan tafel wat te werken, deze namiddag komt de dokter langs het betert niet...en mijn echtgenoot blijft nooit thuis van zijn werk dus ben er niet gerust in!
Deze middag op het menu roodbaarsfilet met brocolli, geen zware kost voor mijne schat!
Rietjes zal wel heerlijk fietsen geweest zijn Nederland is een echt fietsparadijs...ik werk het liefst op mijn tablet, maarja ieder heeft zijn eigen voorkeur!
Deze namiddag gaan we zingen met ons koor Amuzang (kerkkoor) in het rusthuis, ik denk dat we daar dan een stuk taart zullen krijgen allez hoop ik de vorige keren kregen we er toch!
En met het ander koor waar ik in zing geven we eind deze maand een concert en in dat koor zijn het allemaal geschoolde zangers en musiciennes we zijn met zo een 40 zangers en zo een 30 musiciennes waaronder violen en clarinetten en de hele reutemeteut , heb een flyer mee...

Afbeelding
En daarna naar mijn wekelijkere zangles en zo krijgen we de dag weeral gevuld!
Wens jullie allen nog een fijne donderdag en tot later daaag....
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

02 mei 2019, 20:28

Mijn pc is terug vd kliniek
maar
ze hebben iets geamputeerd
nl al mijn mailadressen

dus

wie nog van mij wil horen stuur me maar een mailtje
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

03 mei 2019, 08:16

Afbeelding

Goedemorgen

Veveke, balletvoorstelling , heb er enkele gezien, ook de film Girl gaf inkijk op de artiest, welke alles overhad om het te maken. Het ziet er makkelijk uit maar de pijnlijkste sport welke er is.

Rietjes, alle adressen staan op mijn externe schijf, heb de mijne doorgestuurd.
Afkicken van pc , er komen mooie dagen, het is hier ook geen verslaving.

Ons dochter hier geweest enkele spelletjes scrabble gespeeld , ik was de meerdere. 🤓 voelt goed aan dat mijn hoofd nog dit zonder problemen kan. Al denk is soms er anders over, vergeten is dagelijkse kost, gelukkig komt het na even wachten terug.

Hoop dat vandaag de inspuitingen in knieën hun werk doen.

Groetjes en tot in den draai

Corry 🤓
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

03 mei 2019, 09:14

Hallo allemaal !

Ik heb alles bij gelezen, en kom jullie allemaal een gezellige vrijdag wensen.
Straks ga ik boodschappen doen. Ik heb van morgen nog niet stil gezeten, mijn appartementje is weer netjes, en ik heb verse lakens en weer een beetje gevochten met dat overtrek en mijn donsdeken. Maar alles is in orde gekomen, geen probleem.
Nu nog de was en de strijk, zo weet ik weer wat doen.

Deze namiddag ga ik toch nog een uurtje dubbelen met de maatjes, normaal moest ik niet spelen, maar vervang iemand die op reis is. Ik hoop dat het droog blijft, dat we kunnen buiten spelen, al zal ik wel een truitje en een trainingbroek mee nemen; brrr, frisjes.

Vevé, het best voor je ventje hé, verzorg hem maar goed, en opgelet dat je ook niet besmet raakt, 't zal ergens wel een griepje zijn, zeker. Ik had gisteren ook een lopende neus en prikkende ogen, maar dat is een soort hooikoorts, het is gelukkig vandaag beter. Geniet maar van jullie voorstelling in "Het Gildhof", ja jammer denk ik dan, ik zou het ook zo graag zien, als oude Tieltenaar hé...

Voor iedereen nog een mooie dag, en tot een beetje later !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

03 mei 2019, 11:33

Helaba, hoe ist?

Ik heb de twee voorbije namiddagen twee T-shirts gekort, mouwen eruit, armsgaten hergesneden, mouwen terug erin, veel werk want alles is heel secuur gedaan.
Vanmorgen alles gestreken en... tussen de rest in de kast gehangen.
Arbeidsvreugde kan niet vervangen worden want ik ben nu zo content dat alles goed gelukt is en mij perfect past!

Ik was juist naar de bakkerij, koud is het niet, geen zon maar 't is beter dan het gure voorspelde koude weer!
Morgen doet mijn zoon met zijn gasten een weekenduitstapje naar Genk, eventueel naar Bokrijk als de regen die beloofd werd niet te onstuimig is, ze zullen wel zien!
Dus zal ik me moeten bezighouden, Christa en Luc genieten nog van de Spaanse zon in Valencia, maar ik ben dat gewoon "alleen zijn", ik ben al lang blij als ze eens bellen, dat ik hen eens hoor!

Nu gauw mijn vis braden, puree maken en een struikje witloof in mayonaise snijden, jawel, het moet eens rap gaan! Doeiiiiiiiiiiiiiii
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

03 mei 2019, 17:09

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

03 mei 2019, 18:03

Hallo allemaal!
Mijn echtgenoot heeft een darminfectie maar is vandaag al een heel stuk beter want hij heeft antibiotica gekregen!
Toen ik Elise van school ging halen vond ik het echt behoorlijk koud hoor voor de tijd van het jaar, heb waarachtig mijn donsjasje aangedaan!
Ooo Corry dat moet pijnlijk zijn denk ik zo een spuit in je knie!
Ga afsluiten straks zijn Elise’s ouders hier, ze komen verse pizza eten die ikzelf maak, ik ga dan straks naar het Femma lentefeest met een vriendin, het is barbecue!
Wens jullie allen een heel fijn weekend, daaag.’’
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

04 mei 2019, 07:53

Goeiemorgen

Ruim zes maanden al wachten we op de plamuurder voor een muur in de garage die moet herbepleisterd worden.
Gisteren dan kreeg ik een telefoontje dat het vandaag zou gebeuren.
Net nu, niet te geloven nu we gisterenavond lentefeest hadden van femma (hier dus ook Veve) en ik vanavond een tafel van 8 heb.

't wordt dus een drukke dag.

Ivette, een suggestie voor jullie OKRA feestsvergadering : KAREL DECLERCQ (Cabaret) (www.kareldeclercq.com)
't is heel goed.
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

04 mei 2019, 09:00

Goedemorgen

Er zijn al een paar hagelvlagen gepasseerd onderwijl de zon nog scheen, weerman zegt dat het hoogdag is voor wolkenformaties, wij hebben een breed panorama zicht zal nu dan ook eens kijken. ⛈🌦🌬

Rhune is ook een paar dagen ziek geweest, haar buikje was de boosdoener, mama kreeg ouderverlof. In de vakantie komen ze regelmatig enkele dagen naar hier, Bianca vroeg het, kindjes weten als T. thuis is er niet over mogen over praten wat ze ook niet doen, zelfs taterwater kleintje zwijgt, anders heeft haar mama problemen . Bianca is heel aanhankelijk aan ons, is niet vergeten wat wij voor hen deden.

Knietjes hebben pijn gedaan, water wat erin zat uitgehaald, cortisone spuiten hoop hun werk te doen.

Vandaag in Blankenberge tweedaagse voettocht, altijd veel volk op de been, ze zullen niet droog blijven.

Groetjes en tot de volgende

PS , Vivke haar mama is overleden.

Van hieruit INNIGE DEELNEMING, als het verdriet zijn plaats heeft gekregen hoop ik je weer te lezen 🤗❤️

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

04 mei 2019, 09:14

INNIGE DEELNEMING vivke

goeie morgen iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

04 mei 2019, 09:40

Bedankt Corry om ons in te lichten over het sterven van de ma van Viv.
Viv, ook van mij innige Deelneming bij het overlijden van uw ma.
Daardoor zal je wel druk bezig geweest zijn de laatste tijd.
Mocht het nu stiller worden rond u, je weet je bent hier van harte welkom!
Misschien helpt het u ook dat Genk hard op weg is om kampioen te spelen?

Ik dacht al vanmorgen: toch niet zo slecht als voorspeld want er scheen een flauw zonnetje maar nu is het fel aan 't regenen!
Slecht weer Rietjes voor de werken in uw garage vooral om iets buiten te zetten, ambetant zeker?
Bedankt voor de tip van Karel Declercq, toch verbazend dat hij al aldoor werk genoeg had voor een succesvolle carrière en we horen nooit iets van hem in de media! Bewijs te meer dat hij heeeeeel goed is!

Christa en Luc zijn gisteren teruggevlogen uit Valencia.
Even kijken of ik hier een foto RECHT kan plaatsen:

Afbeelding
Nee hoor, ik plaats niet graag meer foto's, ze staan altijd onderste boven en ik weet niet hoe ze recht te zetten, moet er altijd iemand mee lastig vallen, ambetant is dat!
Ivette

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

04 mei 2019, 10:08

Goede morgen,

Viv, ook van mij mijn oprechte deelneming bij het overlijden van je mama.
Ik wil hetzelfde niet herhalen als Yvette, maar ja je weet, je bent hier altijd welkom, en al is mijn kleinzoon Lennert een hevige club-supporter, ik vind dat Genk het verdient om kampioen te worden.

Rietjes, ja als je een stielman nodig hebt, heb je ook geduld nodig, hopelijk komt alles nu vlug in orde.

Corry, ja niet te geloven, hoe de mensen zich soms in bochten moeten draaien, dat is eigenlijk niet goed, zeker niet voor de kinderen, maar ja hé, ik begrijp je wel hoor !

Vandaag is G met zijn kinderen naar de Ardennen, de schoonvader van zijn dochter die in Durbuy woont is overleden en vandaag is de begrafenis. Zijn dochter en schoonzoon hebben gebouwd op grond van van de ouders, zo wonen ze naast elkaar, de ouders, de zoon, en ook nog de dochter. Dat is daar nog altijd zo, de mama die ook al rond de 80 is, zal nu wel blij zijn twee van haar kinderen elke dag te zien. Ik heb hem gevraagd mijn "condoléances" door te geven, want ik heb die mensen ook soms ontmoet, bij familiefeesten.
Alles is nu wat zakelijker, maar het is beter zo.

Hier is de zon nu volop door mijn ramen aan het schijnen, het heeft ook al goed geregend, dus als ik buiten ga, zal ik maar mijn paraplu mee nemen.

Voor jullie allemaal, een gezellig weekend !
omadina.
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

04 mei 2019, 10:38

Ivette schreef:
04 mei 2019, 09:40
Bedankt Corry om ons in te lichten over het sterven van de ma van Viv.
Viv, ook van mij innige Deelneming bij het overlijden van uw ma.
Daardoor zal je wel druk bezig geweest zijn de laatste tijd.
Mocht het nu stiller worden rond u, je weet je bent hier van harte welkom!
Misschien helpt het u ook dat Genk hard op weg is om kampioen te spelen?

Ik dacht al vanmorgen: toch niet zo slecht als voorspeld want er scheen een flauw zonnetje maar nu is het fel aan 't regenen!
Slecht weer Rietjes voor de werken in uw garage vooral om iets buiten te zetten, ambetant zeker?
Bedankt voor de tip van Karel Declercq, toch verbazend dat hij al aldoor werk genoeg had voor een succesvolle carrière en we horen nooit iets van hem in de media! Bewijs te meer dat hij heeeeeel goed is!

Christa en Luc zijn gisteren teruggevlogen uit Valencia.
Even kijken of ik hier een foto RECHT kan plaatsen:

Afbeelding


Afbeelding
Nee hoor, ik plaats niet graag meer foto's, ze staan altijd onderste boven en ik weet niet hoe ze recht te zetten, moet er altijd iemand mee lastig vallen, ambetant is dat!
Yvette, ik vind dat helemaal niet ambetant hoor, doe het graag voor u en anderen als ik het zie :wink:

Viv, ook van mij oprechte deelneming met het verlies van je mama :(
Brood dat men deelt, smaakt beter.

rvh1
Lid geworden op: 14 feb 2019, 10:43

04 mei 2019, 12:16

Afbeelding

Goede middag iedereen
Fijne zaterdag
Ook van mij mijn oprechte deelneming met het overlijden van je mama Viv , ik wens je veel sterkte en moed in deze moeilijke dagen
Voor jou Vera-Maria , wens ik dat je echtgenoot vlug mag genezen zijn
Oeps , hier begint het te onweren , daarstraks was het aan het hagelen en viel er wat sneeuw , de zon hebben we ook al gehad , dus we hebben van alles wat gehad
Groetjes en nog een fijne dag
Robert

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

04 mei 2019, 17:18

Ik ben er klaar voor, de plakkers ook
en dat laagje stof dat er ligt moeten ze er maar bijnemen :wink:
er is drank genoeg voorzien om het door te spoelen
Oud maar niet Out