Hoekje:"De oase van rust 2018-2019".

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

09 jan 2019, 08:22

Ivette schreef:Wel wel, ik herbegin al de 3e keer om deze 2 foto's van mijn Kerstgerief te plaatsen dat ik nu al opgeborgen heb tot
volgend jaar.
De vorige keren lag mijn Madam plat fier te wezen naast de Kerstman vol wenskaarten, zal nu nog zo zijn want ik weet niet hoe ik die foto moet rechtzetten:



Afbeelding
Mijn straatje dat mijn man nog uitkoos naast de foto van mijn bendeke!

Het weer is beter dan voorspeld dus ga ik niet trunten en mee wandelen in Houthulst, doeiiiiiiii
Afbeelding
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

09 jan 2019, 08:27

Goeiemorgen,

Meme-Rietje, sterkte en dikke knuff xx

Ga Subiet mijn jaarlijkse cheque halen op fabriek  :lol:

Rietjes en Rietje, laatst hadden we het er nog over wat ik ervan ging aanschaffen  :?: :?: kan die enkel inruilen bij collieschop dus ga ik vanaf nu graag vensters lappen  :lol: :P
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

09 jan 2019, 09:26

Afbeelding

Met deze boom met een hart kom ik jullie een fijne woensdag wensen

Een huisdier waar je jaren vriendschap mee deelden afscheid nemen laat telkens een leegte na. Rietje, je zal haar missen gelukkig heb je nog diertjes die het  gemis een beetje  opvangen. 

gisteren bij ons dochter, ze had een vidioboodschap klaar staan, moesten gaan zitten en na de twee eerste beelden wist ik al van wanten, ze heeft een nieuwe vriend 🥴
Treed niet in details maar het was even slikken, daarom het wekelijkse bezoek, deels uit interessen en deels hoe moet ik het  hen gaan zeggen. 

Ik ben er noch niet klaar voor om hen samen hier uit te nodigen.   Het verjaardagsfeestje op 3 februari van haar zoon Ghunter en zijn Ineke die even na kleinzoon jarig is gaan wij hem ontmoeten. Mijn maag doet raar, mijn hart heeft het lastig, ik heb zoveel ellende zelf met al haar relaties over mijn dak gekregen, we waren gerust, toch blijft de hoop laat ze aub samen ouder worden en voor ons de rust die we nu hebben. Haar zonen weten het ook maar pas, na een jaar, zwijgen kan ze.

Ga soep maken schenkel heeft zijn werk gedaan nu kunnen de groenten erin,. Konijn ook in de maak, de regen pletst tegen de ruiten,

Tot later

Corry 
ik tel alleen de zonnige dagen.

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

09 jan 2019, 10:09

Goede morgen aan jullie allemaal,

Gestopt met regenen en toch al een blauw streepje in de lucht. Toch zal ik voorzichtig zijn als ik buiten ga, want heb een verkoudheid, "een kopvalling", zoals ze dat in het Westvlaams zeggen. Ik verzorg me goed, en zal net als jij mijn muts opzetten Rietje als ik ga wandelen.
Mooi is het daar wel waar jullie wandelden, ik hou ook van de open velden en de natuur.

Rietjes, ja als Molly echt pijn had, mag je dat beestje niet verder laten afzien hé. Veel sterkte. Ik heb ook nog een poes gehad die Molly heette.

Corry, ik kan je goed begrijpen hoor. Het is niet gemakkelijk, en wij denken altijd al vooruit. 't Zijn natuurlijk volwassen mensen en we kunnen en mogen ons niet bemoeien. Maar ja, ouderliefde wil beschermen, dat versta ik wel. Hopelijk wordt je dochter gelukkig  en mag je gerust zijn.

Straks ga ik mee naar Krëfel met G. Hij wil zich een nieuw koffieapparaat kopen, en ja vroeg om mijn raad.... Ik heb zo een nespresso-apparaat, maar hij moet zelf beslissen hoor; wil achteraf niet horen dat hij niet content is...

Maatjes, hou jullie allemaal goed en geniet van deze woensdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

09 jan 2019, 10:44

Eerst en vooral: bedankt Erika voor uw gewaardeerde fotohulp, hoe doe je dat?

Oei, Corry, jullie worden duidelijk geen rustige oude dag gegund met uw familieperikelen maar wij kunnen daar allemaal niets aan veranderen dus toch proberen ons eigen ding te doen en nog wat te genieten!
Ik weet het, allemaal niet zo gemakkelijk maar iedereen leeft maar één keer hé!

Omadina, je blijft een trouwe, goeie ziel dat je G. nog altijd helpt maar ook daar oordeel ik niet over hoor, je moet jouw eigen goesting doen, wel voorzichtig blijven hé!

Gisteren zijn we gaan wandelen, niet in Houthulst dat was vorige keer, wel in 't veld in Ardooie.
Alweer een schone, rustige boswandeling in veel beter weer dan voorspeld was!
Ik was blij dat ik niet naar de markt geweest was : die 5,5km zonder rust onderweg, flink doorstappen blijken genoeg voor mij maar ik geniet er wel van.
hier ons bendeke dat gezien de slechte weersvoorspelling wat mager uitviel:


Afbeelding
Ik sta helemaal links met die oker muts aan die na een tijdje veel te warm bleek, heb ik nog zelf gebreid!

Nu ga ik eten maken want Christa komt eten     doeiiiii
Ivette

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

09 jan 2019, 11:31

Voila mijn nieuw speeltje, beetje moeten opleggen om 35 min te kunnen werken :lol:
Heb mijn vriendin kunnen blij maken, ze had geen brief gehad om die cheque te krijgen, maar heb ernaar gevraagd en met veel blabla omdat ik geen volmacht zou hebben, dan toch gekregen. Ga ik al maar 1 keer per jaar naar fabriek willen ze mij nog kloten, maar niet met Bibi hé  :lol: Volgend jaar krijgt ze wel geen meer het gaat maar tot 65 jaar dus ikke nog een paar jaar te gaan  :lol:

Afbeelding

Yvette, je foto opslaan effe kleine bewerking maken zoals bv bijsnijden en opslaan  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

09 jan 2019, 12:10

Afbeelding

Het einde is gekomen aan mijn dagelijks plezier om ernaar te kijken de ene is zo goed als uitgebloeid, de andere heeft laten zien dat er leven in zat. Ga ze nu alle 2 kopje kleiner maken   :P :lol: :D
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

10 jan 2019, 00:32

Januari zet er vaart achter: reeds 10/01 en dan vraag ik me af waar die dagen weer gebleven zijn. Dinsdag was het helemaal ellendig weer. Stapte uit de auto en klapte de paraplu open omdat het pijpenstelen regende, en die vloog gelijk binnenstebuiten. Ja waarvoor heb je zo'n ding dan nodig als het niet werkt als het hard regent en waait. Woensdagmorgen moesten sommige ruiten van buiten slapende auto's zuiver geschraapt worden want de vriezeman had een zijn best gedaan. Maar daarvoor hebben we dan ook de zon gezien. Ik kom nauwelijks of niet buiten en veel last heb ik er dus niet van. Toch hoop ik dat die voorspellingen van zwaar winterweer voor de tweede helft van de maand, er duchtig langs slaan. Ik denk niet dat daar iemand op zit te wachten. Het mag winteren maar liefst niet te gek, daarvoor zijn de skioorden goed.  
Ik houd me dus maar bezig met lezen, tokkelen en normale huishoudkarweitjes en zo komen we de dagen door in afwachting van de lente . Laat ons hopen dat die aangenaam en mooi wordt, zodat we iets hebben om naar uit te kijken. Mijn 5de boek heeft het levenslicht gezien en de eerste lading boeken wordt nu gedrukt en zullen volgende week in mijn bezit zijn.  De titel is K(nock) O(ut) door K.  
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

10 jan 2019, 08:58

Goeiemorgen

Gelezen, goedgekeurd, af en toe eens gelachen maar ook denkrimpeltjes getrokken.

'k heb mijn vleugeltjes weeral aan, dus 'k vlieg erin Afbeelding

Michelly, stuur je me een exemplaar van je boekje, ik schrijf dan het verschuldigd bedrag over.

Erika, mijn amarylis ligt al lang in de vuilbak, die van I heeft 13 bloemen gehad, nochtans allemaal gelijk aangekocht 

tot straks ....
Oud maar niet out !

veve
Lid geworden op: 16 mar 2006, 16:55
Locatie: W-Vl

10 jan 2019, 09:48

Goedemorgen allemaal!
Michelly hier heeft het ook ferm gevroren, wat leuk te lezen dat je boek uitkomt!
Corry  jou kleindochter word groot amai, mooi hoor!
Amarylis, heb het ook nog geprobeerd zo een knol in bloei te krijgen is me nooit gelukt, zelfs zo een kerstster houdt het maar 14 dagen bij mij uit, mijn andere planten daarentegen doen het zeer goed!
Ik ben al aan mijn eten bezig awel tis te zeggen de voorbereiding...mijn witloof en bloemkool zijn juist gestoomd! Deze middag is er witloof in hesp op de wijze van Sandra Bekkari, inplaats van witte saus te maken stoom je een bloemkool en dan moet je ze mixen enz. is ook met gemalen kaas en is heel erg lekker ik maak het nu altijd op die manier klaar!
Ga nu richting badkamer...🚿 wens jullie nog een gezellige donderdag en tot later...
One life...live it !

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

10 jan 2019, 10:08

Goede morgen,

Weeral donderdag, als ik het bedenk, al een week dat de kinderen en kleinkinderen hier waren... ja iedereen weer naar school of naar het werk.
Dat is ook goed zo, ik weet het wel...
Yvette, ja, je hebt gelijk hoor, ik zou moeten zeggen, 'k heb geen tijd. 

Ik ga me klaarmaken om een uurtje te sporten, en eerst een stukje vis uitleggen uit de diepvries, voor vanmiddag.
Vévé, dat moet lekker zijn bloemkool op die manier klaargemaakt. Mijn jongste dochter heeft ook de kookboeken van Sandar Bekkari, ja ze is ook wel een beetje een gezondheidsfreak.

Michelly, ja die paraplu, ken dat ook, hier aan zee heb ik het al vaak meegemaakt, zelfs een stevige waait nog binnenstebuiten. Ik verlang ook naar "de lente", dan kunnen weer buiten spelen, heerlijk ! De gravel aan de schoenen nemen we er graag bij.

Maatjes, allemaal, vleugels zoals Rietjes schrijft ...
Een aangename donderdag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

10 jan 2019, 12:35

Goede middag

De soep staat op. Konijn in wacht  met met frietjes en appelmoes. 

Ivette heb ooit een verzameling cottages mini huisjes gehad, vrienden brachten ze mee telkens ze naar Engeland gingen, dochter zag het graag, als we naar hier verhuisde kreeg ons dochter  de collectie, , waar ze nu zijn geen gedacht , past niet meer in haar nieuw interieur. 

Afbeelding

Veveke, ben eens gaan kijken naar het recept van Sandar Bekkari, een goed gedacht komt de volgende keer hier op tafel.

Heb nog spinnenwebben in mijn hoofd moeilijk uit te leggen, eerlijkheid duurt het langst, een spreekwoord welke niet in ieder woordenboek staat, een must bij de opvoeding, in Zeebrugge een detail. 


Komaan Cornelia , mijn doopnaam, je bent aan het zagen. 

Dus we hebben alle redenen om content te zijn , wie heeft er geen zorgen om wat je gezin aangaat. 

Tot schrijfs

Corry 

 
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

10 jan 2019, 14:09

Erika, dat nieuwe speeltje is dat om ruiten te kuisen? Mijn gerief daarvoor is nogal ouderwetser!

Dat je nu veel binnen blijft Michelly is normaal hoor vooral als het weer guur  of koud is, ik kies dan ook de betere momenten uit als ik boodschappen moet doen.

Ja omadina al dromen om buiten te "spelen" is natuurlijk veel aangenamer maar eerst moeten we nog die uiterst donkere dagen hoor hé!

Veve, dat bloemkolenrecept zou me gisteren goed van pas gekomen zijn: temeer omdat haar vergadering uitgelopen was verscheen Christa zo'n 5 minuten later. Ik wil altijd dat mijn eten klaar is als ze arriveert  maar soms is dat moeilijk passen: bloemkool te gaar, gerookt varkensfiletje ietsje te ver gebraden! Vannacht wilde ik het (dromend) nog verbeteren wat natuurlijk te laat was!

En Rietjes, voel je je weer goed met uw vleugeltjes terug aan?

Corry, dat waren mooie huisjes, lijken op die uit de Engelse Cotswolds! De mijne zijn niet zo groot en schoon hoor maar toch lief vinden de meesten dat straatje!

Ik moest vanmorgen bij de huisdokter medicatie halen, mijn bloeddruk was daar weer meer dan 17, ik zal dat weer meer moeten zelf meten en in 't oog houden.
De uitslag van mijn controle maandag bij de cardioloog stond nog niet op zijn PC, is zeker nog in winterslaap?

Voor ik het vergeet: zaterdag om 20u15 is er op ARD das grosse Fest der Besten , ge kent dat wel waar de beste zangers enz. een beeldje krijgen. Gewoonlijk valt die eer Helene Fischer te beurt. Ik ben benieuwd of ze ook dit jaar bij Florian Silbereisen te gast zal zijn in de show, het zou hun eerste publiek optreden zijn sinds ze er met haar danser vandoor ging en ze vriendschappelijk uit mekaar gingen. Showmaster als hij is ze zullen zich allebei wel heel professioneel uit de slag trekken. Ik ga in ieder geval kijken!

Nu ga ik koffie maken met zelfgebakken wafeltjes van mijn buurvrouw, lekker dat ze zijn!  doeiiiii 
Ivette

Rietjes
Lid geworden op: 07 nov 2002, 16:02
Locatie: Ieper

11 jan 2019, 09:09

Goeiemorgen iedereen Afbeelding

Mijn strijk is al weggewerkt, de krant gelezen, ontbijtboel opgeruimd....
te vroeg om aan het middageten te beginnen
dus
hier heel ff komen loeren (remember mijn voornemen)
en dan boek !

Eigenlijk zou ik met photoshop wat kunnen werken aan verjaardagskaartjes voor mijn twee kleine Afbeelding schatten maar 'k heb een gemakkelijker weg gekozen Afbeelding; dankjewel Chinese vrijwilliger.

Gisterenavond heel mooie film gezien : Julieta ! 

Menu : Cordon bleu - gestoofd witloof - natuuraardappel
enne
ja 'k zal maar eens bakken Afbeelding
Oud maar niet out !

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

11 jan 2019, 09:23

Goeiemorgen,

Ik sta klaar om naar dierenarts te gaan met Indy'kes pipi voor controle.
Als de uitslag beter is hoop ik dat we kunnen overschakkelen naar 1 keer per dag behandeling.
Want die 2 keer is echt niet makkelijk telkens om 12u thuis zijn is wel te doen maar moeilijk als je gaat winkelen moet je zien thuis te zijn en je weet bijna nooit of het druk is of je bent aan de praat geraakt ( sorry moet naar huis )
12u 's nachts dan wil gaan slapen als ik stik op ben maar neen moet wachten tot 12 u en ja daarna ben ik dan niet meer moe  :lol:
Voor het werk net hetzelfde of ik begin om 5u dan ben ik tijdig thuis of kan pas namiddag gaan maar is niet echt leuk, tuurlijk als het moet dan moet het hé dus effe afwachten voor resultaat  :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.