NACHTUILTJES (14) 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Assa
Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Locatie: Vlaams brabant

12 apr 2019, 10:31

Afbeelding

Goede morgen allen, koud maar zonnig

Ben gisteren niet geweest heb zeer weinig te vertellen,
het leven gaat hier zijn gewone gangetje,
eerlijk gezegd voorlopig niet veel zin voor de pc.

jadi een beetje kopzorgen minder, geniet er van

Wens aan iedereen een fijne dag.. assa
Groetjes van assa

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

12 apr 2019, 16:03

Ik heb juist gedaan met kuisen: mijn dak werd schoon gespoten, het ziet er als nieuw uit.
Maar, als ik eerlijk ben moet ik zeggen had ik van tevoren geweten dat het zo'n rompslomp en zoveel opkuis zou worden dan had ik er vrede mee genomen dat mijn terras vol zwarte brokjes lag na een regenbui!
De dakwerker heeft veel van dat korrelstof opgevangen en weggespoten maar toch: tussen de rails van de veranda deuren was het lang werk tot alles er uit geveegd werd. Ik heb al die ruiten moeten kuisen want Vicky komt maar maandag en acht dagen, ik kon toch niet zo lang met die bespetterde, vuile ruiten blijven zitten!
Boven zijn de rolluiken naar beneden, die ruiten kunnen het wel tot maandag en acht dagen uithouden!
Ik ben toch maar een kasplantje meer, mijn lage rug doet al pijn van die 2 dagen wel intens kuiswerk!
Maar allez, alle goten zijn schoon, uit één afvoerbuis heeft hij een vod verwijderd, er kon geen afvoer meer door: de straatwerkers hadden die onlangs laten zitten! Je vraagt je dan af: wie doet nu zoiets?

Ik vond het weer schoon gisterenavond van algemeen nut op één, doodjammer dat er volgende donderdag maar één uitzending meer volgt!

Het blijft koud, ik heb een dikke, nog zelfgebreide trui aan met al dat buiten kuiswerk kon ik die goed verdragen!

Ik ga wat fruit eten, ben er mee weg doeiiiii
Ivette

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 apr 2019, 16:42

Gezellige dag verder... en een goeie nacht later :lol:

Ivette een mooi werk gedaan... je kan er weer tegen
en nu de rug laten rusten... sterkte :wink:

Dag Assa, hier ook geen nieuws...
allen veel groetjes en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

12 apr 2019, 17:16

Ivette, jij bent geen kasplantje hoor!!! Na wat je allemaal gedaan hebt :lol:
Vindt het ook spijtig dat het bijna gedaan is van Steven, gisteren toch goed gelachen met die west-vlaamse mevrouw :lol: :lol:

Assa, elk zijn toertje een dipje voor de pc :)

Zonnebloemetje, mooie foto's van jou en de specht :D ga speciaal eens loeren voor jou :lol:

Corry, geniet met de meisjes :lol:

Huis is terug proper , boven muziek luider gezet zodat ze kon meezingen met radio 2 de 70 jaren :lol:

Fijne avond
Greetie

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

13 apr 2019, 07:50

GOEDE MORGEN :lol:

De zon komt op :D er was een ferme ijslaag op het water van de geitjes :D
De was hangt ook al buiten de volgende is aan het draaien :lol:

Deze namiddag eens met een vriendin naar het t stad want vanaf 1 januari wonen wij in stad :lol: dik tegen onze goesting samen met de omliggende dorpen :evil:
Er is geen openbaar vervoer !!! De vergrijzing en ze maken het de mensen langs om moeilijker voor zich te verplaatsen!

Allé ben aan het zagen van s morgens vroeg :lol:

Fijn weekend!!!
Greetie

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

13 apr 2019, 08:43

goeie morgen allemaal

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 apr 2019, 09:21

Afbeelding

Een zonnige groet van hieruit
Koud is het nog wel , het had gevroren vannacht :roll:
en het zal geen echte lentetemperatuur worden vandaag :roll:
maar het is toch fijner dan die grijze luchten :)

Eerste wasje hangt al buiten en seffens het 2e
er is nog niet veel wind maar 't zal wel drogen

Vanmiddag weer jas en sjaal aan en mijn
dagelijkse toerke wandelen....een frisse neus halen
en nadien de strijk als alles droog is.....

Morgen "Parijs- Roubaix-dag" en meerijden op de kasseien :lol:

Ik wens jullie allen een aangenaam weekend en tot..... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

13 apr 2019, 09:36

Greetie, dat fragment bij Steven over die West-vlaamse die ook een gedicht voor haar man maakte was inderdaad heel plezant! Ik vind Steven een fenomeen op zijn gebied en hoop dat dit programma toch een vervolg krijgt!
Trouwens ik zou dat gedicht druppel dat die man gemaakt had wel willen op 't gemak lezen, hoe zou ik daar aan geraken weet dat iemand?

Het blijft koud hé! Wel een flauw zonnetje maar een trui en een muts kan ik toch goed verdragen!

Verbijsterend hoe de eens grootste voetbalclub van België, Anderlecht, glansloos afgaat als een gieter!
Zoiets was vroeger toch ondenkbaar, fans bleven fans en konden ook tegen hun verlies!

Inderdaad , dat dak schoon spuiten was een heel groot werk achteraf. Die schoonmaak (alleen) heeft me ook weer met mijn neus op de feiten geduwd dat ik mijn leeftijd mee heb, dat ik wel nog veel courage heb maar bang geworden ben sinds mijn 2x coma om op een laddertje te staan!
Nu, na die grondige schoonmaak ben ik natuurlijk content dat mijn huis weer proper en in orde is want ik woon hier zo comfortabel!
Christa en Luc kwamen gisteren in de late namiddag nog af, direct na de landing van Charleroi. Ze zei natuurlijk: had ik maar gewacht dan zou zij me geholpen hebben!
Iedereen heeft zijn eigen werk en ik sta er dan ook niet bij stil om iedereen lastig te vallen voor hulp als ik het nog enigszins zelf kan! Ik moet me ook niet haasten, kan mijn tijd nemen hé!
Nu, intussen neemt iedereen het aan dat ik het nog zelf kan zodat ik zelden een hulpaanbod krijg, eigenlijk ook goed, ik blijf me dan flink voelen!
Laatst gewijzigd door Ivette op 13 apr 2019, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivette

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

13 apr 2019, 09:39

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

jadi
Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Locatie: de boterstad

13 apr 2019, 10:01


Afbeelding

Yabedabedoe !!!!!!.....Toch zalig als je de gordijnen opentrekt en de zon ziet hé...
Maar het bedriegt lieve mensen, het is ferm koud (koet voor de Westvlamingen) als je buiten komt..Ik ben hier weer met mijn bomen langs de IJzer die staan er weer zo prachtig bij.Veel meeuwen op het veld, de boer had gisteren geploegd. En ook ander gevogelte loopt hier rond. Al kwetterend, en roepen en krijsen het is de natuur op zijn best deze morgen
Nog vergeten te zeggen donderdag zagen we een moeder eend doorgereden worden en de kleintjes liepen alleen door tot aan de overkant..Dit alles gebeurde voor mijn ogen...Ik kan het beeld nog zo oproepen....Ik was er niet goed van..Wat gaat er nu gebeuren met die kleintjes ?
Heel dichtbij zie ik geen koetjes meer, ooit was dit anders hier..Nu zie ik er nog in de verte maar het zijn precies mini koetjes
Wat de dag brengt weet ik nog niet we zien wel

Hallo Meme-rietje die brunch zag er super uit deze week..Ik zou zo'n koek wel zien zitten nu... :wink:

Oma-c ja donderdag was een zenuwslopende dag, ik was blij dat alles ok was. Ik was doodop 's avonds van niks te doen.
Die dossier kan (bijna) opgeborgen worden. Problemen met de huisbaas, die wil de waarborg niet terug betalen. Niet tegenstaande alles op papier staat...De makelaar trekt het zich nu aan en als dit niet lukt overwegen we de vrede rechter. We staan volledig recht in onze schoenen.
Het is geen groot bedrag,( wat wil je ze hebben er in de veertig jaar gewoond in dat huis) het gaat meer uit rechtvaardigheid. Het is tenslotte oma's geld dat hij "steelt" Zo zie ik dit. Die huisbaas heeft van gans zijn leven nog nooit gewerkt. Hij leeft van de huur van zijn huizen, en zijn B&B..De makelaar zei zelf dat het huis proper was achter gelaten. We hebben alles gedaan wat de huisbaas vroeg, en nu...wil hij dit schamel bedrag dat oma nog te goed heeft niet betalen

Frankje dat plaatje tekst en koppel vind ik wondermooi

Corry de kindjes zijn er, dat wordt weer leven in huis. De dag zal vlug voorbij gaan. Geniet er van.

Assa ja dat zijn zo van die dagen. Ik zeg dan altijd in me zelf, morgen een andere en betere dag. De zon mag eigenlijk eens haar best doen zodat we buiten al meer kunnen genieten..En heerlijk op het terras zitten..Zalig als de zon ons gezicht streelt vind ik .

Ivette amai je hebt een serieuze opkuis gehad..En toch moet het gebeuren natuurlijk.Je gaat het nooit anders zien dat de poetsdienst net die week niet komt.
Rust in bouwen is nu de boodschap, zo gaat die lage rugpijn maar over

Greetie alles weer piccobelo goed zo. Een mens voelt daar toch wel voldoening van hé. Ik ben blij dat je nu elke week iemand hebt om te poetsen. Vele handen maken licht werk hé
Nog geen geboorte bij de geitjes ?
Zo vroeg al in de weer zeg, ik zit hier nog in kamerjas :oops:
Eerst mijn epistel en dan een deugddoende douche nemen
Hier in de westhoek is het altijd al zo geweest, wat het openbaar vervoer betreft. Ik heb mijn kdr altijd op woensdag van school moeten afhalen in een beurtrol met andere moeders...

Oma-c bij u ook al de was buiten amai jullie zijn bezige bijen..

Rietjes al een tijdje niet meer gezien..
Rinske en Roske zwaai zwaai
Michelly een kushandje van hier uit, opvangen hé
Dolfijntje ik zie je af en toe in het andere hoekje
En Zonnebloemetje, ik heb uw specht gezien wat een schoontje..
Groetjes aan Picske*
Als ik nog iemand vergeten ben sorry daarvoor het is niet bewust

Ik wens iedereen een super dagje toe
toedeloe
menu: kalkoenlapjes met worteltjes.


't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

13 apr 2019, 11:05

Goeie koude dag.....

Mij een paar dagen niet gezien :?: :?:

Flink van mezelf hé dat ik wat afkick :roll:
Er zijn altijd nog belangrijker dingen in het leven dan dit hier

Ik hoop maar dat er mij die uitspraak niemand kwalijk neemt; ik begrijp best dat het voor bepaalde mensen het enige venster op de wereld is. Voor mij niet.

En toch moet ik toegeven dat ik steeds graag kom hoor en nieuwsgierig ben naar jullie wedervaren.
'k zal dus vlug eens gaan lezen.

Menu : varkenshaasje met champignons
Oud maar niet Out

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

13 apr 2019, 12:07

Afbeelding

Even tijd tussen soep en de patatten

Kleinzoon papa van onze kindjes is jarig, wordt 35 jaar

Heeft zich een baard aangemeten, wat een verschil, ook hier een daar grijze haren, wij worden ouder, hij ook.

Tot later voor meer taterwater

Corry
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 apr 2019, 20:09

Afbeelding

Een fijne avond aan alle uiltjes..
de zon is er de hele dag geweest en
de was is droog geraakt, en al gestreken en in de kast :)
broodje gebakken, en alle geplande huistaken gedaan
morgen dus op een paar kleinigheden na een rustdag
Er was wel een koude wind vandaag...maar we hebben
verwarming... een paar °meer kan je gebruiken
als je stil gaat zitten vooral s' avonds :roll:

Corry gelukgewenst voor je zoon z'n verjaardag :lol:
en ja die behaarde gezichten zijn 'in' tegenwoordig...

Yorkse, 't is nog geen Pasen... er kunnen nog etentjes komen :lol:
't kan maar gesmaakt hebben...

Voor alle uiltjes een mooie avond samen en een rustige nacht
er komt weer nachtvorst dus oppassen voor eventuele plantjes buiten :roll:
Slaaplekker straks en tot morgen als alles goed is
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

14 apr 2019, 08:20

GOEDE MORGEN :lol:

Het is mooi wit gerijmd -2 graden gisteren -4
De zon komt op zal terug genieten worden!
Een wandeling doen en wat koers kijken :lol: hé Oma-c :lol:

Gisterennamiddag naar onze stad geweest D...ze , weinig volk !
Koffie met een heel lekker stukje taart gegeten in een romantisch tea.room :lol:
We gaan nog meer de stad verkennen :D

Vrijdag wordt vriendin geopereerd in Aalst nieuwe hartklep, vorig jaar een ring ge plaats rond een lekkende ader geopereerd in Gent totaal mislukt :evil: dus nu terug borstbeen open :wink:
We duimen en kaarsje voor de goede afloop!

Prettige zondag allemaal!
Greetie

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

14 apr 2019, 08:42

proficiat aan de jarige

goeie morgen iedereen
Niksen mag op zondag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan