Wijzigingen forum

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 jul 2019, 18:07

Succes Kannibaal, ik vrees dat je verder mag foefelen.
Er is hier iemand die al een maand of drie op een degelijk antwoord wacht.
Ik vrees dat de man in kwestie niet meer durft bougeren.
Of het moest zijn dat hij wonderwel geholpen is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van al die problemen geen last heb.
Wat ik wel ondervonden heb, is, als je al de posts als gelezen aanklikt, dat je dan meestal opnieuw moet inloggen.
Een PB versturen is al iets meer trial and error, ook al gebruik ik niet graag Engelse uitdrukkingen, het is de precieze omschrijving van hoe het werkt.

Maar inderdaad veel mensen haken af.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 jul 2019, 19:53

Helena van Troje schreef:
15 jul 2019, 18:07
Succes Kannibaal, ik vrees dat je verder mag foefelen.
Er is hier iemand die al een maand of drie op een degelijk antwoord wacht.
Ik vrees dat de man in kwestie niet meer durft bougeren.
Of het moest zijn dat hij wonderwel geholpen is.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik van al die problemen geen last heb.
Wat ik wel ondervonden heb, is, als je al de posts als gelezen aanklikt, dat je dan meestal opnieuw moet inloggen.
Een PB versturen is al iets meer trial and error, ook al gebruik ik niet graag Engelse uitdrukkingen, het is de precieze omschrijving van hoe het werkt.

Maar inderdaad veel mensen haken af.
De in 2004 geplante boom was inderdaad wat ouder geworden, een verjongingskuur zou absoluut nodig zijn geweest maar een Vlaams gezegde stelt "dat men een oude boom niet mag verplanten" dat is nochtans wat met het goeie ouwe Seniorennet is gebeurd en de daaruit volgende kinderziekten raken blijkbaar niet onder controle. :(
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 jul 2019, 20:28

Vraag is of er nog aan het wegwerken van die kinderziektes wordt gewerkt.
Ik vrees dat het de vrijwilligers een beetje boven het hoofd is gegroeid.
Wetende hoeveel werk een IT-er sowieso al heeft...

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

15 jul 2019, 21:31

Sorry, maar hier moet ik iedereen tegenspreken die met de veranderingen van nieuwe forum niet kunnen werken, of er niet aan uit kunnen...... en vele andere tegenspraken.
Gebruik de logica en uw gezond verstand. Vraag desnoods aan ervaren mensen wat raad en neem het aan. Denk niet 'ik weet het beter' en de rest kan ..... . Neem desnoods een Windows cursus over de werking, veiligheid......e.d.

Leer, want de vooruitgang staat niet stil, de mensen hier kunnen niet anders dan vernieuwingen aan te brengen ivm de besturing van het forum, en de veiligheid van uw privé gegevens(inlog-paswoorden-e-mails en dergelijke) die staan opgeslagen in de coulissen van Seniorennet.
U zou toch niet willen dat malafide personen uw gegeven zouden achterhalen.
U moest eens weten hoeveel hackers en spammers zich hier lid maken die de moderators/medewerkers moeten bannen/verwijderen. Dagelijks.
Hier werkt het zoals het moet zijn, geen inlogproblemen via de verschillende browsers(en ingelogd blijven), geen problemen met beantwoorden van topics, geen problemen met persoonlijke berichten, helemaal geen problemen.
Ik denk eerder dat jullie werkwijze van het gebruik hier te wensen overlaat.

Wat de Kannibaal aan gaat, ik draai ook Adobe-Photoshop, -Illustrator, -Indesign, Microsoft Office.... en nog meer programma's tegelijkertijd maar ik heb meer dan genoeg Ram en een sterke processor.
Dat heeft niks te maken met de website, u draait misschien de 'verkeerde' browser of uw instellingen staan niet juist.
Ik gebruik geen add-ons, geen adblokkers. Geen toevoegingen, niks van programmatjes die de browsers beinvloeden. Ik gebruik zowel Internet Explorer, Firefox, Edge en Chrome, geen derderangs browsers.
Wie weet staan kannibaal en anderen zijn/hun instellingen juist om een e-mail van reactie te krijgen of geabonneerd te zijn op topics.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 jul 2019, 22:36

Van de eerder aangehaalde problemen heb ik (gelukkig) geen probleem, mijn eenvoudig machientje doet het prima op Seniorennet, tenzij ik bij het typen van een tekst enkele toetsen misbruik …
Ad-block enzo en ook scan gebruik ik niet meer maar laat Windows Defender stilletjes z'n werk doen :wink:

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

15 jul 2019, 23:00

sacho schreef:
15 jul 2019, 21:31
Leer, want de vooruitgang staat niet stil, de mensen hier kunnen niet anders dan vernieuwingen aan te brengen ivm de besturing van het forum, en de veiligheid van uw privé gegevens(inlog-paswoorden-e-mails en dergelijke) die staan opgeslagen in de coulissen van Seniorennet.
U zou toch niet willen dat malafide personen uw gegeven zouden achterhalen.
U moest eens weten hoeveel hackers en spammers zich hier lid maken die de moderators/medewerkers moeten bannen/verwijderen. Dagelijks.
Hier werkt het zoals het moet zijn, geen inlogproblemen via de verschillende browsers(en ingelogd blijven), geen problemen met beantwoorden van topics, geen problemen met persoonlijke berichten, helemaal geen problemen.
Heb ook geen problemen …
Volledig mee eens wat veiligheid betreft !!

Wat ik er wel wil aan toevoegen is, dat ik een laatste posting onmogelijk kan verwijderen met IE
Wèl met alle andere browsers.
Maar ja ...IE zijn pensioen komt eraan ...dat weten we ondertussen al hé
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 jul 2019, 09:12

IE wordt hier ook lang niet meer gebruikt, enkel Chroome nu en dat gaat heel vlot.

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

16 jul 2019, 13:37

sacho schreef:
15 jul 2019, 21:31
Sorry, maar hier moet ik iedereen tegenspreken die met de veranderingen van nieuwe forum niet kunnen werken, of er niet aan uit kunnen...... en vele andere tegenspraken.
Gebruik de logica en uw gezond verstand. Vraag desnoods aan ervaren mensen wat raad en neem het aan. Denk niet 'ik weet het beter' en de rest kan ..... . Neem desnoods een Windows cursus over de werking, veiligheid......e.d.

Leer, want de vooruitgang staat niet stil, de mensen hier kunnen niet anders dan vernieuwingen aan te brengen ivm de besturing van het forum, en de veiligheid van uw privé gegevens(inlog-paswoorden-e-mails en dergelijke) die staan opgeslagen in de coulissen van Seniorennet.
U zou toch niet willen dat malafide personen uw gegeven zouden achterhalen.
U moest eens weten hoeveel hackers en spammers zich hier lid maken die de moderators/medewerkers moeten bannen/verwijderen. Dagelijks.
Hier werkt het zoals het moet zijn, geen inlogproblemen via de verschillende browsers(en ingelogd blijven), geen problemen met beantwoorden van topics, geen problemen met persoonlijke berichten, helemaal geen problemen.
Ik denk eerder dat jullie werkwijze van het gebruik hier te wensen overlaat.

Wat de Kannibaal aan gaat, ik draai ook Adobe-Photoshop, -Illustrator, -Indesign, Microsoft Office.... en nog meer programma's tegelijkertijd maar ik heb meer dan genoeg Ram en een sterke processor.
Dat heeft niks te maken met de website, u draait misschien de 'verkeerde' browser of uw instellingen staan niet juist.
Ik gebruik geen add-ons, geen adblokkers. Geen toevoegingen, niks van programmatjes die de browsers beinvloeden. Ik gebruik zowel Internet Explorer, Firefox, Edge en Chrome, geen derderangs browsers.
Wie weet staan kannibaal en anderen zijn/hun instellingen juist om een e-mail van reactie te krijgen of geabonneerd te zijn op topics.
Waarde collega, of moet ik zeggen "aandeelhouder" of bent U een van gratis werkende IT vrijwilligers van de site, aan de ondertoon van Uw antwoord, denkt gij misschien dat ik Sennet een veeg uit de pan wil geven, maar niks is minder waar. Stuur ik een klachten PB aan Redpoppy, dan krijg ik geen voeling met het feit of het probleem bij mezelf ligt, maar als ik lees dat anderen problemen van dezelfde aard ondervinden, dan weet ik ten minste dat ik niet alleen ben.
Veel respect voor Uw bekommernis voor het aspect "veiligheid", maar als de drempel zo danig hoog wordt gelegd, dat een normale werking wordt verstoord, dan is de systeem beheerder verkeerd bezig. Het verwondert mij dat gij zo maar de ontelbare hackers kunt ontmaskeren, die de site bedreigen. Ik heb een vermoeden dat gij het niet hebt om echte hackers, maar om mensen die willen werken met dubbele accounts, want een echte pro blijft onzichtbaar en ik kan U terloops verzekeren dat als de interesse of de wil aanwezig is, de site deze week nog bloot wordt gelegd.
Respect voor hetgeen gij allemaal te samen kunt draaien, maar ik in mijn bijdrage haalde ik dit enkel aan , om aan te duiden dat mijn machine niet gebukt gaat onder adem nood. Wie bandbreedte te kort heeft kan het schudden,
De reacties van de andere collega's, de mensen die geen problemen hebben, en diegenen die wel problemen ondervinden, bevestigen al mijn vermoeden dat er werkelijk wat verkeerd is, en dit door een eenvoudige analyse van wie en de manier waarop bijdrages worden geleverd binnen het forum.
Als men niets wil of kan veranderen aan het programma, kan enkel een degelijke gebruiksnota met de beperkingen van het systeem een oplossing brengen.

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

16 jul 2019, 15:24

:roll:
Laatst gewijzigd door hoshinkido op 17 jul 2019, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 jul 2019, 17:27

Het meest vervelende aan heel de operatie "update" is dat op een abrupte manier, een totaal andere layout van de site werd ingevoerd. Tot dan toe waren enkel wat cosmetische aanpassingen gedaan. Voor zover ik dat kon nagaan waren posters niet vooraf geïnformeerd over die "mutatie". Behalve een aankondiging vooraf was minstens een beknopte "handleiding" wenselijk geweest. Nu werd mondjesmaat telkens er iemand zich beklaagde, enige toelichting verstrekt, maar dat depanneren was sennetmedewerker na korte tijd blijkbaar al beu, hij of zij had "andere katten te geselen". Ik vermoed dat veel van de voormalig trouwe sennetters zijn overgestapt naar Face book en andere "twitters" De vuurtoren die Seniorennet voor tal van senioren was, is voor velen onbereikbaar geworden, de klagers hebben hopelijk een nieuwe thuis gevonden, de meesten hebben het klagen blijkbaar opgegeven. Sennet was een zeer gebruiksvriendelijk portaal voor ouderen ,ook voor zij die van computeren niet zoveel pap hadden gegeten, die blijven nu waarschijnlijk wat verweesd en ontgoocheld achter.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

19 jul 2019, 20:15

wat is dat toch altijd met het inloggen? gisteren en vandaag was ik weer uitgelogd :(
terwijl het vakje groen staat. ik heb geen c.cleaner waar de wachtwoorden wissen staat aangevinkt.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 jul 2019, 20:12

Ik ben geabonneerd op de mailservice van Seniorennet. Telkens er wordt gereageerd op een topic dat ik volg, krijg ik van Sennet een mail om me daaraan te herinneren. Ik neem aan dat die operatie automatisch verloopt, het is dan ook vreemd dat het verzenden van die waarschuwingsmails soms plots wegvalt, de niet verzonden mails worden dan allemaal tegelijk op een later tijdstip verzonden. Is dat een bug in de progammatie van het Forum en kan daar mogelijk wat aan verholpen worden ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

20 jul 2019, 20:26

socrates,

Ik kreeg vandaag tot 3x toe een mail van een topic waar ik geabonneerd op ben .
En dit op hetzelfde tijdstip ..dus 3x dezelfde .
Rien ne va plus ...
Maar goed da's nog het minste !!
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 jul 2019, 20:32

*Joy* schreef:
20 jul 2019, 20:26
socrates,

Ik kreeg vandaag tot 3x toe een mail van een topic waar ik geabonneerd op ben .
En dit op hetzelfde tijdstip ..dus 3x dezelfde .
Rien ne va plus ...
Maar goed da's nog het minste !!
Ja ik zou ook een lange litanie van ergernissen kunnen neerpennen maar ik heb begrepen dat klagen hier boter aan de galg is, de diensten van Seniorennet worden ons immers "gratis" aangeboden en we mogen niet in de hand bijten die ons voedt ! Vraag me wel af in hoeverre mijn data bij Seniorennet voldoende beveiligd zijn tegen datadieven, ook de data van wie niets te verbergen heeft zijn immers veel gezochte koopwaar.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

21 jul 2019, 09:21

heb daar ook al zitten aan denken! :?
men leest niks van de reeds gedane aanpassingen ,en vragen stellen is overbodig.
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus