In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 jun 2019, 07:50

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, succes als ze de wiek verwijderen, hoop dat het nu echt gedaan is en dat jouw BD normaal is en blijft.
Muddy Maddy nog niet hier ?
Oma-C, gelukkig kan ik tegen zilver en tegen rhodium. Anders zou het een kostelijke zaak worden Maar goud en witgoud is wel altijd heel mooi vind ik.
Gisteren zijn ze dan de TV op de slaapkamer komen maken, het was de printplaat die stuk was, TV was nog onder garantie. Gelukkig maar. Maar heb gisteren dan wel niet boven kunnen poetsen. Dat moet ik dus vandaag doen, maar moet ook naar de kapper. Hoop alles afgeveegd te hebben voordat ik naar de kapper moet, zodat ik als ik thuiskom, enkel nog moet dweilen en de strijk van de dekbedden moet doen. Zou moeten lukken.
Zo, wens iedereen een mooie woensdag; LIefs voor jullie allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 jun 2019, 09:06

Goede morgen seizoentjes,

aaarrggghhh, ik haat dat weer. je zou voor minder een depressie als diagnose krijgen. Kon nauwelijks uit mijn bed vanmorgen en mijn armen zijn lood.
de foorkramers zijn hier toegekomen, vrijdag gaat de kermis open. als verjaardagskadootje vroeg ventje zakgeld. zijn "iron miouwden" t- shirt is ook toegekomen. ipv van de mascotte Eddy, staat er een katje op in dezelfde trant van hun albumhoezen.
Ik ben hier denk ik de enige die geen gaatjes in m'n oren heb. moeder wilde dat niet laten doen. en later durfde ik niet. had ooit eens gehoord van iemand van wie de lange oorbellen waren blijven haperen en roef, d'r oorlel door en raad eens wat ik juist graag zie van oorbellen? ja. lange zwiepers. liefst met veel glitter. neen , ze hebben ook lange oorbellen met stekkertjes. al durven die dan nijpen. vandaag is ventje een halve dag thuis en moet ik naar de boekhandel en naar de action. dat laatste voor placemats.
moet nog een klantenkaart activeren want denk dat ik die nodig ga hebben.
Gimly staat toppezot voor de moment.
ga nog een koffie nemen en aan de afwas van gisteren/eergisteren beginnen.
Fijne dag allen.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2019, 09:47

Afbeelding

Goede morgen iedereen, hier regen die recht naar beneden valt
dus geen natte ramen voorlopig :roll:
Geen markt want er zal niet veel kraam staan
en ik heb geen zin zover te lopen voor niets :?

clive, forceer je maar niet om werk van gisteren in te halen... :roll:

M-M kermis... geniet ervan met hopelijk goed weer :wink:

Helena ik wens je beterschap toe en hoop dat alles weer in orde is
na het uithalen van de wiek... sterkte :?

anjelierken , zwanenmeer en de andere seizoentjes
een aangename dag ondanks het weer...
dat kunnen we toch niet veranderen :roll:
Groeten allen en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 jun 2019, 10:55

Vanmorgen voor het eerst terug 12/7 BD.
Tegen dat we in het ziekenhuis zijn zal die wel weer de hoogte in floepen van de grote schrik.
Ik ben al relaxatie oefeningen aan het doen.
Ik heb handdoeken en van alles bij moest het weer zondvloed worden en heb een slechte bloes aan getrokken.
Alle was is terug heel proper nu op één flanellen fluwijn na.

Het regent hier nog tot een heel stuk in de namiddag...

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

12 jun 2019, 10:56

Dag seizoentjes allemaal,
HVT : we duimen dat het beter gaat vanaf nu en ook voor de andere seizoentjes , veel moed voor wie sukkelt met de gezondheid ..
EN ..... Joepie!!!! Regen vandaag .... 8O :oops: :roll: :wink:
Het heeft maar één voordeel : GEEN dak en boorwerken in de buurt vandaag !! :D :D / Ja, ze zijn hier op 3 plaatsen tegelijk bezig , ik krijg er echt stress van ........ en ik kan niet àlle dagen ergens gaan wandelen om van het lawaai af te zijn hé .....
In ons dorp , waar ons ouderlijk huis staat , dat verkocht is , na het overlijden van onze ouders , Grote wateroverlast !! Dat is geleden van 1966 of zo , dat het dorp overstroomde en ook nu , NET NIET binnen bij ons in huis / aan de overkant helaas wél ... Op TV zei de burgemeester dat het wachtbekken alles op tijd had opgevangen en gestopt , maar dat bleek dus niet waar te zijn ...... Heel erg voor de mensen die er mee te maken hebben .... en de verzekeringen :roll: :roll: :roll: :roll: DAT kan lang duren ...
Tja .. water brengt leven .. maar te veel is ook niet goed .....
ik hoop dat het bij jullie meevalt en er geen schade is ....
Veel moed en sterkte voor wie het kan gebruiken !! Groetjes .
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 jun 2019, 16:22

Goede namiddag allen,
net een afspraak gemaakt met de bank
dat is bijna zolang wachten als bij de dokters :roll:
maar ik zat met een paar vragen en je kan
zomaar niet meer naar een loket gaan...
Ze sluiten vanalles dus ja...mensen zonder werk
en oudere mensen in de problemen, niet iedereen heeft PC :oops:

Helena hopelijk goede afloop.. sterkte..

zwanenmeer geluk gehad met de wateroverlast
ik zag op tv dat weer veel mensen last hadden, erg is dat...

Allen nog een fijne avond en tot morgen... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 jun 2019, 17:56

Twee uurtjes in het ziekenhuis doorgebracht=>dokter was uitgelopen.
Het is hem vergeven, want om geduld te hebben met de mensen moet je tijd maken en dat doet hij.
Hij was zo voorzichtig en zacht dat ik bijna niets gevoeld heb.
Ik kan terug dame en het eten zal me vast beter smaken straks.
Ik weet nog niet wat ik ga eten.

Maandag naar huisarts voor een babbeltje over die vervelend hoge bloeddruk.
Onder tussen tot vrijdag nog steeds niet tillen, bukken, grote inspanningen doen, geen hete of koude dranken, geen koolzuurhoudende dranken...

Op 4 juli scan sinussen om te kijken waar de boosdoener zit.
En nu maar hopen dat het zich niet herhaald...

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 jun 2019, 06:36

Goede morgen seizoentjes,

ben er maar uitgerold: oefening voor morgen want dan moet ik al om 7 u 20 bij de vampier zijn.
Poes had ons gisteren getrakteerd op pizza van de hut maar ze was niet zo heel bijzonder lekker.
zal dat als commentaar geven. zijn dus om boek L. Moriarty geweest met bon uit Libelle en dan naar de action. heb eindelijk mooie placemats voor buiten en twee voor Gimly voor aan zijn eten. het is een slordige eter.( nog steeds)
moet roddelblaadje gaan halen. zal straks rond 9 uur een sms krijgen wanneer ze de boodschappen leveren. dat doorgeven en vanavond frietjes.
Helena, ik duim dat de neus zich gedragen heeft.
Morgen gaat de kermis open. wij gaan altijd eerst kijken en voor een paar kogeltjes bij Linda schieten. verleden jaar lag ik dus in de kliniek en is ventje niet gegaan.
Maar dit jaar gaan we wel. geen oliebollen dit jaar, ventje heeft er geen zin in.
voor zondag hebben we al tournedos mee. waren in reklame. en is lang geleden. moet straks in kast kijken voor saus.
heb ik er geen, we moeten morgenavond ( ventje werkt langer) het leeggoed gaan inleveren, dan saus halen.
zat hier een kauw op de lantaarnpaal: gimly heeft hem niet gezien anders zou hij er nogal gegeven hebben. hij is nu bezig zijn oude krabpaal verder te vernielen. naar de nieuwe kijkt hij niet eens en ze heeft al heel de living gedaan van plaatsen om te staan. seffens die paal aan de katertjes van Mystique geven. ja, het zijn allemaal katertjes! twee siameesjes en twee zwartjes en de papa mag erbij slapen om ze te bewaken tegen Monneypenny die nu in ruzie ligt met moeder Mystique. Toulouze trekt er zich niets van aan. Binnen twee weken is Percy ( de vader) kater af. zijn ballen verdwijnen. Kittens moeten dan naar de dierenarts voor inentingen enz. Dus ook Percy om zijn ballen achter te laten. toen we daaraan herrineringen aan ophaalden, schoot het ons te binnen dat Mies ooit eens beschuldigd geweest werd een kattin zwanger gemaakt te hebben. ik zei rustig tegen de woedende baasjes dat dit niet kon. ze was een meisje en ze was gesterliseerd. hun gezicht... :lol: Kon dat bewijzen ook. had bewijs van RSPSA in schuif liggen.
heb nog een kopje koffie genomen. Gimly heeft het restje van een zakje gehad.
zo, ga eens kijken naar de boerderij. moet nog vissen.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 jun 2019, 09:25

Afbeelding

Goede donderdagmorgen alle seizoentjes, redelijk wat wind
en voorlopig droog, hoewel ze wat aan het klaarmaken zijn
dikke zware wolken... maar ik zie het wel....
Vandaag na de huistaken de wekelijkse boodschappen doen
Wat een mens alleen allemaal nodig heeft in een week :roll:
en niet naar de markt geweest vanwege de regen...dat telt ook
Ik zal 2 keer moeten gaan, want groentjes en fruit
nemen veel plaats in de caddy.. maar 't is niet ver.. :wink:

M-M amuseer jullie op de kermis... hier is het pas in september kermis
maar dat is niks voor mij... het lawaai en de drukte, daar hou ik niet van :oops:

clive nog niet gepasseerd... een fijne dag en alles oké hoop ik.. :wink:

Helena een goede nacht gehad?;
je zal niet echt gerust slapen voorlopig denk ik...na het voorval....
doe meer rustig aan wat de dokter zegt... dat is het veiligste en veel sterkte :wink:

Alle seizoentjes een fijne donderdag, de vuilkarren zijn hier weer alle 3
tegelijk met veel lawaai.. groenbak, papier en restafval
maar dan zijn we er ineens vanaf ook hé :lol:
de zon probeert erdoor te komen.... raar weer :roll:
Maak er allen nog een fijne dag van en tot later :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

13 jun 2019, 10:57

Hallo iedereen,

We zijn terug van weg geweest :D .Zijn eigenlijk al terug van zondag, maar had geen tijd om langs te komen.Dochter en ik hebben een fijne week gehad, zijn naar Bulgarije geweest,een mooi land maar nog onbekend.Volop zon en we hebben alles kunnen doen dat we gepland hadden.Dochter heeft zelfs een dagje deelgenomen aan een bergtocht .En nu terug ons dagelijks leventje.Ben al naar ouders geweest, die wilden ook alles weten.Wij hebben alle dagen zon gehad, maar hier was het veel minder volgens manlief, zie het ook in de tuin.Een pas aangeplant boompje ligt afgeknakt tegen de grond.Dan moet het al lelijk doen.

Boer is hier rechtover op zijn land bezig.Gisteren bemest, dat hebben we goed "geroken" en nu is hij aan het onderfresen.Volgens buurman gaan ze prei planten, is nog nooit geplant geweest op die akker.

Manlief is met zijn vader naar de oogarts, zullen wel een tijdje weg zijn.Is in het ziekenhuis, dan kunnen ze daar iets eten.Ik eet wel soep deze middag, hoef ik niet te koken.

HVT: veel beterschap gewenst.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jun 2019, 11:01

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zwanenmeer, hoop toch dat die werken in jouw buurt vlug gedaan zijn, zodat je eindelijk wat rust krijgt. En net geen waterschade, oef !!!

Muddy Maddy, Gimly was dan in een gulle bui :) .

Oma-C, het was dan woensdag ook echt geen weer de markt te trotseren. En gisteren heeft het hier constant geregend tot 16.00H, toe klaarde het uit. Natuurlijk moest ik gisteren net naar de kapper.

HVT, hoop dat nu alles goed verloopt en dat je heel verstandig bent en rust.

Om 16.00H komt de trimster voor Matice te kort wieken. Ze heeft dat 8 weken geleden perfect gedaan. En ze komt aan huis met een volledig ingerichte bestelauto, moet enkel elektriciteit hebben. Matice wordt dan ook gewassen en getrimd, want zijn krullen steken alle kanten uit. Maak meteen een nieuwe afspraak voor binnen 8 weken.

Zo, en nu ga ik terug doordoen.

Liefs aan jullie allen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jun 2019, 11:03

@ Anjelier, fijn jou terug te lezen en heel leuk dat de vakantie zo is meegevallen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 jun 2019, 12:12

Goede middag!

Goed geslapen vannacht, dat is al dat.
Zalig door je neus kunnen ademen en niet half rechtop t moeten zitten.
Oma-C ik ga in een mailtje eens uitleg komen vragen over uw seniorenbed.
Op internet vind ik daar niet zoveel bruikbaar over.
Het gevecht met het dekbedovertrek en de wind aan de draad is door mij gewonnen.
De tweede was hangt op.
De derde was steekt in.
Zo tussendoor trek ik hier en daar een stukje onkruid uit dat niet te vast zit.
Het is ideaal nu om het uit te trekken. Het zit niet te vast.
Het is wel gemakkelijker met dat haksel dat gestrooid is.
De voortuin staat weer heel vol gewas. Niet alleen onkruid.
Ik hoor net het weerbericht. Ik denk dat we voorlopig in een echte Belgische zomer verzeild geraakt zijn.
Laat ze de watervoorraden maar aanvullen. Je weet maar nooit tegen juli-augustus...

Straks bezoek van oudste kleindochter. Tof! Dan zie ik nog eens was van de kerstvakantie geleden.
Ik hoop dat het niet te hard gaat regenen deze namiddag....

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jun 2019, 21:02

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Hier heeft het bijna aan 1 stuk geregend met slechts af en toe een kleine adempauze.
Matice is dus vandaag geknipt en getrimd, nageltjes geknipt. Enfin, hij ziet eruit als een teddybeer. Trimster is er bijna 3 uur aan bezig geweest. Maar het is wel heel gemakkelijk dat ze hier aan huis komt met haar volledig ingerichte bestelwagen. Hij was braaf geweest , zei ze, ondanks veel nieuwsgierigen die in haar wagen komen kijken wat ze aan het doen is. Ik ga dan niet kijken zodat ik Matice niet zenuwachtig maak, maar blijkbaar denken daar sommigen anders over 8O .
Kwam eigenlijk nog enkel jullie welterusten wensen. Liefs aan jullie allen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

13 jun 2019, 21:02

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Hier heeft het bijna aan 1 stuk geregend met slechts af en toe een kleine adempauze.
Matice is dus vandaag geknipt en getrimd, nageltjes geknipt. Enfin, hij ziet eruit als een teddybeer. Trimster is er bijna 3 uur aan bezig geweest. Maar het is wel heel gemakkelijk dat ze hier aan huis komt met haar volledig ingerichte bestelwagen. Hij was braaf geweest , zei ze, ondanks veel nieuwsgierigen die in haar wagen komen kijken wat ze aan het doen is. Ik ga dan niet kijken zodat ik Matice niet zenuwachtig maak, maar blijkbaar denken daar sommigen anders over 8O .
Kwam eigenlijk nog enkel jullie welterusten wensen. Liefs aan jullie allen.