In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 jun 2019, 14:51

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Oma-C, sterkte met het overlijden van jouw familielid. Inderdaad een heel trieste zaterdag.

HVT, hoop dat je je nu al heel wat beter voelt.

Anjelier, Spaanse Woef verwend :D :D :D ? Neen toch :D :D :D .

Muddy Maddy, dat was dan een bezoek op de kermis met hindernissen. Maar jullie hebben jullie toch geamuseerd, goed zo.

Heb al een drukke voormiddag achter de boeg. Met Matice naar de hondenschool geweest, manlief moet nog steeds op het plein staan en Matice is flink aan het puberen 8O . Gisteren had hij zijn halsband stuk gebeten. Dus na de plein, naar de dierenwinkel waar hij weer een bal aan het pikken was. Enfin , dus ook de bal maar in het winkelmandje en dan zagen we dat de Viyo in promotie was, 3 kopen en 1 gratis, dus er 8 gekocht. Heeft nu een fuchsia halsband en leiband, is hij echt mooi mee. Het was weer even slikken aan de kassa, nu ja. Toen we daarvan thuiskwamen , alles overal opgeruimd, vaatwasser leeg gemaakt en alles gestofzuigd zodat alles terug netjes was. En nu is het zonnetje er en kan ik wat genieten van een rustige namiddag.

Voor elk van jullie , heel veel groetjes en heel veel liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 jun 2019, 17:52

Afbeelding

Goede avond iedereen, de zon is verschillende keren
weggekropen en zag het er uit dat het zou regenen
ik ben dan maar terug naar huis gekomen en de koers gezien op tv

clive halsband kapot gebeten :roll: als dat een gewoonte wordt
kan je een ketting gebruiken, de buurvrouw haar hond heeft
ook zo'n ketting als ze ermee gaat wandelen... die hond is het al gewend :wink:

M-M fijne kermisdagen ... :lol:

Helena, niet naar het rozenfeest gegaan... jammer.... hier is het droog gebleven

Alle seizoentjes nog een fijne zondag verder, goeie nacht straks en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 jun 2019, 18:12

Ja, spijtig maar ik durfde niet in mijn eentje het avontuur aan.
Het is net te ver te voet en met de fiets riskeer ik het nog niet...
Ik zal in de week eens gaan, dan staan de rozen er nog en is het waarschijnlijk veel minder druk.

Matice wordt een echte deugniet...

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 jun 2019, 06:37

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren niet buiten geweest en ook geen lawijt gehoord van de haartiesten. me dunkt dat buurman ze allemaal meegedaan heeft naar hem thuis nadien want het was deuren smijten.... :roll:
heb al bevestiging dat nederlandse vriendin afkomt. de tweede week van ventje's verlof en dat is nu 4 weken. kunnen dan op ons gemak de logeerkamer in orde maken.
Ja, Clive, dat was een beetje een hindernissenkoers, maar ik wou die vent echt niet zien. zijn hond in de steek laten op het moment dat Luna haar baasje het hardst nodig had, neen. dat is geen echte dierenvriend. dierenarts vroeg of ventje erbij wilde blijven in de plaats, maar ventje bedankte. We zijn goed en heel goed, maar dat was te veel gevraagd. Wij doneren 1 euro per maand voor de stichting poezenhaven voor de katjes met beperkingen, maar we lenen geen geld meer uit aan iemand die zich dan zo laf gedraagd. ( hij kon er niet tegen, zei die - wel ventje ook niet) en we gaan 't ook nooit zien dat geld net zoals ik al het geld van mijn ex zal zien. ( nog 'n reden: hij ging dan weer bijna elke zaterdag komen babbelen en films kijken en wij maar brave gastheren zijn.... :roll: )
Dus jullie puber heeft vernielzucht :D Gimly draagt geen halsbandje omdat hij er niet tegen kan.
Bij Mies moest het belletje een bepaalde klank hebben anders wurmde ze zich er ook uit.
Percy, fiere papa van 4 flinke katertjes moet op ventjes verjaardag zijn ballen inleveren. :D
(Mj: bedankt voor het mooie kaartje!)
Vandaag komt 't stad alles afbreken van hottentottententen die ze gezet hebben.
Gimly is naar buiten en het is al tamelijk warm. vanmiddag boodschappen en morgen uitslag bloedprik. de usual suspects zullen weer niet in orde zijn. witte bloedcellen en leverwaarden.
daarstraks moest Gimly eten hebben, maar toch maar niets van gegeten. Briefje voor poets ligt klaar. als ik het gewoon uitleg vergeet ze het. ze werkt ook een beetje chaotisch, zo van ik ben bezig met dit, maar dat zou ik eerst willen doen. wat de laatste keer resulteerde dat de lamellen niet afgestoft waren maar wel ventjes onderbroeken gestreken.
ik ga me vlug in kleren zetten zodra ventje gebeld heeft. dan nog een kopje koffie en opruimen wat op te ruimen valt.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 jun 2019, 08:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, een heel goede tip van die ijzeren halsband , maar Matice mag dat niet dragen omwille van zijn dikke krullenvacht. Zijn krullen gaan dan in de gaatjes zitten wat onaangenaam is voor hem. Hij moet echt een zachte halsband hebben. Maar toch dank je wel.

HVT, Matice wordt een deugniet, neen hoor, Matice IS een deugniet. Hoop van harte dat je toch nog naar de roosjes kunt gaan kijken.

Muddy Maddy, en of Matice aan het puberen is. We zullen het geweten hebben. Bovendien is hij nu ook nog een winkeldief. Pikte gisteren doodleuk een bal in de winkel toen hij achter mij aanliep. Hoorde plots gelach achter mijn rug en daarom keek ik om en zag dat hij al een heel eindje de bal vast had. Heb hem uit pure schaamte in mijn karretje gelegd. Aan de andere kant, hij heeft " goed" gekozen, want heeft er gisterennamiddag een hele tijd mee gespeeld.
Wat sneu dat jullie nog geld moeten terug hebben van die zogenaamde vriend. Hoop dat dat op een serene manier kan worden opgelost.

Gisterenavond een droevige telefoon gekregen van een vriendin. Hebben heel plots hun hond van 7 jaar moeten laten inslapen wegens acute agressie. Heeft een dame aangevallen, gelukkig had zij enkel de jas vast en wou niet loslaten. Op het moment dat ze een heel stuk uit de jas trekt, valt ze de vriendin aan, gelukkig zonder veel erg. Het gaat dan nog om een zogenaamd " gevaarlijk" ras. Hebben dan onmiddellijk naar de dierenarts gebeld ( ook de dierenarts van Matice) en die werd op zijn beurt ook aangevallen. Het verdict was hoogst waarschijnlijk een tumor in de hersenen. Ze hebben haar dan moeten laten inslapen.
Door heel dat verhaal, was ik weer aan het denken aan mijn overleden jongens.
Heb net een kaartje geschreven voor hen.

Zo, ik ga eraan beginnen. Ik wens iedereen een heel fijne maandag. Liefs aan jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 jun 2019, 08:23

@ Clive: dat geld zien we nooit terug aangezien het al ruim 8 jaar geleden is en hij werkloos is en onder begeleiding staat. hij is ook aan de drugs. :?
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jun 2019, 09:58

Afbeelding

Een zonnige maandag aan alle seizoentjes,
heerlijk weer om van te genieten als je tegen de zon kan :lol:

clive je hebt een deugniet in huis :lol:

M-M niet naar de kermis geweest :roll: ik zou nooit geld uitlenen aan
mensen waarvan je weet dat ze naar drugs gaan... nog een fijne dag :oops:

Helena geniet als je kan van de rozentuin
maar bescherm je tegen de zon :roll: :oops:

Alle seizoentjes een aangename dag vandaag :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 jun 2019, 10:00

Goede voormiddag,

Kippefricassé een beetje mislukt.
Rabarberconfituur prima gelukt.
Ik heb acht potjes.

Hier zijn ineens twee kindjes gearriveerd, die, zogezegd, ziek zijn.
Ik heb er nog niet veel van gemerkt, tenzij dat ze af en toe moeten snuiten en ook eens goed hoesten.
Enfin, ik weet al wat ik morgen mag doen.

Grootmoeke, mogen we boven gaan spelen?
Alles van Lego en Fisher uit de kast..
Grootmoeke, mogen we met de auto's spelen?
Andere kamer => auto's en garage uitgespreid...

Beneden ligt een brei, dominosteentjes, nog een gezelschapsspelletje.
Seffens:Grootmoeke mogen we puzzelen?
Tegen deze middag ligt alles overhoop en worden ze overgenomen door bompi, die deze voormiddag niet kon.
En ik moet namiddag naar de dokter.

Zou ik me vervelen?

De zon schijnt volop, J. is tussen de kinderen door aan het poetsen.

Amuseer jullie de rest van de dag.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 jun 2019, 10:09

@ Oma C: ik ben zaterdag naar de kermis geweest toen ik die tjoetel zag rondlopen en we langs de woonwagens om naar het schietkraam gingen. We wisten niet dat die gast aan de drugs zat, tot de hond Luna verongelukte in z'n bunker waar ze gingen om wiet te roken. poot gebroken. nooit genezen omdat Luna een actief beest was. na 2 mislukte operatie's dan besloten toch spuitje te geven en die tjoetel ging er als een haas vandoor en liet Luna achter. Dat vond ventje nog het ergst van al. ze was werkelijk telkens die deur openging aan het kijken of het toch d'r baasje niet was. dat hij in schuldbemiddeling zat wisten we, maar de drugs niet, tot de hond verongelukte. Toen zei hij dat hij er vanaf was ( zat af en toe eens in de kazematte voor dopebezit) maar ik ging hem mijden als de pest. en hij weet het dat ik ongelofelijk kwaad ben op hem.
Dinsdagavond gaan we terug naar de kermis: we hebben 3000 en nog punten van de muntjes en 40 van Linda. en ventje wil een nieuw toastertoestel. ( woensdagavond is het de laatste avond kermis, maar ventje vreest zich volgevreten te hebben en dan geen zin meer te hebben om nog buiten de deur te komen)
Cats Rule!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 jun 2019, 15:56

Goede namiddag, dames 😄
En of het goed is, he ! Spijtig genoeg geven ze vanaf woensdagavond al terug ander weder......
Wij zijn toch 'sterke mensen, we zijn heel 'flexibel', ook wat het weder betreft !

Heb ergens gelezen van een overledene in familie van omaC, sterkte van manlief en mezelf. En nog niet kunnen gaan ook niet. Ja, een mens heeft beperkingen waar je soms niet onderuit kan .......
En het leven ....... gaat door, gelijk een 'carousel' .......

MM, kaartje graag gedaan ! En 'verslaafd' aan die grijpertjes ....., was ik vroeger ook, maar met groter te worden werd ik ook .... wijzer ! Een toasters kan je misschien goedkoper kopen in een serieuze winkel, en daar heb je nog 'service' en de garantie ook niet te vergeten .... 🙄
En ook ik/wij lenen niets aan vreemde mensen, ook al zijn het 'goede buren' , een mens 'leert' wel van zijn .... fouten.
Wat hij zijn huisdier aangedaan heeft is onverantwoord gedrag, als buitenstaander kan je er niet veel aan doen, helaas-(pindakaas).....

Ah zo, Clive, Matice aan het 'puberen' .... 😉 en ook de 'speelwaarde' al kennen van speelmateriaal ! Een slimme gast hoor ! Geniet er nog van !

MH, die bloeddruk toch altijd, he. Zo'n gesukkeld toch altijd. De bovendruk gaat nog, maar de onderdruk is het belangrijkste 'onderdeel' . Ik kan me nog herinneren, het is al wel verschillende jaren geleden, dat ik bij de dokter een onderdruk van 10 had. Zijn vraag was of ik graag ter plaatse zou willen doodvallen. Liever niet, zei ik. Tja, dan moest ik hoogdringend aan mijn 'gewicht' iets doen. Precies of ik er een plak vet kon 'afsnijden' ... 🙄
Enfin, vanaf die tijd ben ik de 'jojo-tour' opgegaan, wat natuurlijk ook niet ideaal is, maar .... het moet allemaal niet zo 'lekker' zijn... 😏.

Wat heb ik nog allemaal gelezen? Vergeten alweer 😊
Ik ga nog wat op het terras van het zonnetje genieten, voor alleen te gaan wandelen heb ik geen zin en manlief kan niet ver meer stappen zonder dat hij stik-kappot is, dus ..... blijf ik lekker bij hem.

Dames, geniet ook ten volle nog van deze dag, hou je zo goed mogelijk, en .... tot de volgende 😊😃👍.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 jun 2019, 17:17

Afbeelding

Goede namiddag allen,

Pppfff buiten doef en 27° dat is genoeg... :roll:
M-J, allen gaan wandelen is niet leuk maar als ik alleen
nog kan doen wat ik leuk vind dan moet ik niet meer buiten komen
ik ben altijd alleen voor mijn toerkes, het went...
en je komt al eens iemand tegen waar een woordje afkan :oops:
hoewel de meeste mensen je gewoon voorbij stappen
en ja-ja of nee-nee zeggen als je iets zegt :roll:
Dus hou ik de eer aan mezelf... doe ik mijn stapke,
dat moet van de cardioloog elke dag een half uurke als het kan is genoeg.. :wink:
Jammer voor je man... maar als het niet kan dan kan het niet... :oops:

Ik wens alle seizoentjes een gezellige dag verder, en tot morgen...
dan zal het nog warmer zijn en woensdag is het weerom op :mrgreen:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 jun 2019, 20:22

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Kom nog even gewoon langs om jullie allemaal nog een fijne avond te wensen en voor straks een zachte welterusten. Liefs en een dikke knuffel voor wie hem wil.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 jun 2019, 21:54

Hallo iedereen,

HVT: met kindjes in huis ligt er speelgoed op de vloer.Dit weekend bleef ukkepuk 2 dagen, en ik heb zaterdagavond het speelgoed niet opgeruimd, laat maar liggen, de volgende dag ligt het terug vol.
Overmorgen komt ukkemeisje voor 1 dag, die is ziek en mag niet naar de opvang.

Vandaag een dagje bij zoonlief in de tuin gewerkt.Voortaan gaan we elke week .Ze hebben doodgewoon geen tijd.Kan ik me best voorstellen, full-time werken en 2 kleine kinderen.

Spaanse woef zal de ganse dag geslapen hebben, die moet ook uitrusten na weekendje ukkepuk.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 jun 2019, 06:46

Goede morgen seizoentjes,

Gimly liet luidkeels weten dat hij iets wou, dus die is erdoor. heb de deur van buiten opengezet, meneer kan de koer op en binnen naar believen.
zat gisteren kaartjes te maken toen ik de Poets vroeg haar pauze te nemen. ( had ze in de keuken losgelaten) heb er dan eentje voor haar gemaakt wat ze een mooi gebaar vond. nu vanmorgen eentje maken voor de huisdokter. moet daar om 9 u 50 zijn, dus nog wat tijd. heb mijn lunch al mee en moet gewoon een broodje halen om mijn bbqworst tussen te stoppen en mijn leesvoer. Poets komt pas in augustus terug. Morgen komen ze zo'n spuitwaterkraan ( ook onmiddelijk kokend water en ijskoud water) voorstellen. had die reclame op tv gezien en later op fb, dus komt er morgen iemand terwijl ventje thuis is. daarna gaan we met zijn tweetjes gaan eten. jammer van mijn jurkje: komt pas vrijdag toe. Of ik zou super-super veel chance moeten hebben en het morgen al krijgen.
maar ik heb een ander jurkje voor vandaag. moet wel het haar van mijn benen scheren. en mijn zwart jurkje voor morgen. waar ze in de namiddag al slecht weder geven. wij gaan vanavond richting kermis.
@MJ: nu staat er toevallig een croquemachine in de folder van de Liedl. voor ongeveer hetzelfde aantal punten ( prijs in punten) ventje zei die dan maar te halen. op fb kon je het parcours lezen van twee vaste klanten van Linda die hen achterna gereist zijn per kermis en in brugge eindelijk hun punten voor twee namaakzwaarden voor hun collectie geschoten hadden.
er stonden doodskopjes bij de prijzen ( ventje verzamelt die voor op zijn buro) maar ventje gaat er geen meer verzamelen want als hij met pensioen gaat moet hij die meenemen. we zullen wel zien wat we kiezen van prijs. ( bij de muntjes en bij linda)
kreeg gisteren ( we waren gelukkig juist thuis) een telefoontje van moeder. had een kaartje gemaakt voor de oudste zoon van buurvrouw. moeder haar gekocht kaartje volgde zijn zus haar voorbeeld: smeet het op tafel en was meer geïntreseerd in het mijne net als zus. moet zijn dat het zeker in de smaak viel.
vandaag dus naar de huisdoc. het zullen weer de gewone suspects zijn en mijn suiker.
ventje sakkerde weer over geld, dan wordt ik selectief doof. Ik koop geen dure etenswaren. Ik snoep geen hele zak frietsticks op. ventje legt een stuk vlees in het karretje zonder naar de prijs gekeken te hebben terwijl je met 100 gr minder vlees binnen je budget zit. ( maar niet natuurlijk als het om gehakt gaat, daar zou een spaarcentje vanaf mogen :roll: )
vanmiddag hier moppen, Poets mag geen dierlijke vlekken oppoetsen. en aangezien het mooi weer is, zal het vlug drogen. dan is het fris voor morgen. dus volgende maand zelf strijken. al doe ik er drie dagen over. de hemden en broek zullen gestreken zijn.
Suus komt zeker af dus de logeerkamer in orde brengen. ( twee schilderijen in de logeerkamer ophangen en de dozen weg)
moeder heeft gevraagd de flair en de libelle te sparen heeft ze ook iets om te lezen als ze buiten in haar lounge set zit.
Ik ga nog wat koffie nemen,
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 jun 2019, 09:24

Afbeelding

Een mooie zonnige morgen... windstil
en het wordt warm, dus vanavond of vannacht onweer :roll:
Wie kan van de zon genieten.... doen!!... :lol:
(Ik blijf in mijn koele living wegens m'n zonneallergie) :|

clive een fijne dag vandaag, wat ook op het plan staat...:)

M-M succes bij de dokter en op de kermis :lol:

anjelierken, beterschap aan ukkemeisje, :roll:

En voor alle seizoentjes een fijne dinsdag ....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".