In de Vier Seizoenen reeks 14 Lente 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 jun 2019, 21:16

Man-man, wat een onweer tussen 17 en 18u
een uur aan een stuk bliksem zonder stoppen en donder ...
de regen viel met bakken uit de lucht met dikke hagelbollen :roll:
Het was echt bangelijk, ik heb hier in de buurt
hoogspanningskabels en pylonen het was alsof
de bliksem daarrond bleef hangen.... bbrrr
Nadien lag deze site plat voor een hele tijd :roll:
Ik kwam eens kijken of er nergens schade was
maar ik lees toch niks... :lol:

Nog aan iedereen een goeie nachtrust en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 jun 2019, 23:58

En nu maar hopen dat die hulp nog meer mag komen bij mij, want ik heb geen vaste meer blijkbaar...
Zij had het best plezierig gevonden zei ze.
We hebben nog een extra werkje gedaan met die confituurpotten over tijd...
Ze zei dat de tijd vloog als het plezeant werken was.
En dat ze weer veel bijgeleerd had.
Ze heeft heel lekkere juliennesoep gemaakt.
Ik, dek mijn confituur af met paraffine.
Dat had ze nog nooit gezien.
Ze kende het niet.
Zo zie je maar dat we oud worden hé...

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 jun 2019, 06:38

Goede morgen seizoentjes,

ventje heeft cohesiedag vandaag en ze gaan nadien bbq-en. nu voor zoveel man/vrouw, stomen ze eerst alles alvorens op de hete kolen te leggen. :roll:
ze moeten eerst een zoektoch met vragen doen.
Ons moeder heeft schade van het onweder. het plat dak van de keuken is nog met zwart terrepapier en er is een jaar geleden een koepel opgezet, eerst dacht ze dat er een lekje in de koepel zat, maar als je schuiven van je keuken vol water zitten en de wc blank stond... het is immers al jaren dat dat gebouwtje er staat ( er groeit zelfs mos edm op) dus ik denk dat het een nieuwe laag nodig heeft van dat asfaltpapier dat ze op je dak branden. ze zou dus beter gaan voor die speciale laag dat wij laten doen hebben. dus moeder was weer vader aan het vervloeken. Toen ze belde zat die gast van de bruiswaterkraan hier en ik was dus te laat met opnemen, ze dacht dat we al weg waren.
het eten was goed voor een door de weekse lunch. geen van de specialiteiten van het weekend.
de calamares waren een beetje taai door onder de lampen te liggen.
geen online boodschappen gedaan. we gaan ze zelf gaan halen want ik vind toch dat je je aan een uur moet houden dat ambetant is want pas na 9-en weet je wanneer ze gaan leveren dus je het evengoed zelf kunt gaan halen en je niet laten afleiden. paardenoogkleppen halen bij wish. bovendien heb ik koffiecapsules nodig en dus moeten we langs de aldie. ik zal online folder bekijken zodat ik zeker geen aanbiedingen meeheb. we gaan voor koffie een brochettes en that is it.
mijn jurkje wordt vandaag geleverd. dus moet ik mooi thuis blijven tussen 8 en 17 u.
geen frietjesavond. ik laat een platte deegkoek uit italië leveren of ik kijk in de koelkast wat er nog is dat lekker is. mss toch eens taco's proberen. of wat er nog in de voorraadkast zit. ik zie wel.
Clive: het was toch geen zwart kleedje: vond de stof te dik voor de tijd van het jaar. bovendien mag ik tijdelijk geen panties dragen door dat mijn lies openligt door schuren van mijn slipje. heb dus mijn bleke jeans aangedaan met een witte katoenen gebreide trui met 3/4 mouwen.vandaag leveren ze een taupe jurkje met een soort buitencorset in lagen in een soort V naar beneden lopen. daarvoor moet ik vandaag het haar onder m'n oksels vandaan halen. die van mijn benen heb ik dinsdag gedaan. ik heb daar niet veel haar dus elke 6 weken eens met een scheermesje èt voila.
Ventje dankt iedereen voor de kaartjes en woorden die hij mocht ontvangen.
Nog 5 dagen en we hebben een tweede jarige in huis. Gimly. hij wordt 9. heb hem daarnet gezegd dat het him & me is vandaag. dat mammie maar juist eventjes weg moet om een roddelblaadje te halen.( te hopen dat b-post vroeg is.) Toen de man van die kraan hier was, zag ik dat L al mijn uien en look weggegooid had. mijn twee aardappelen zijn ook dada. Gelukkig voor de look & de uien had ze die in een doos weg te gooien produkten gestopt, dus ik kon ze eruit vissen.
HVT: hopelijk kan je nieuwe hulp nu blijven. en ik heb er ook ene gehad die nog nooit met soda en heet water gewerkt had en verbaasd was dat dit de dampkapfilters zo goed ontvette.
Zo, een tweede kopje koffie roept mijn naam.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 jun 2019, 07:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Als ik dat zo lees, zijn wij aan het ergste ontsnapt wat het noodweer betreft, het heeft hier wel serieus geregend, maar daar is het dan ook bij gebleven, maar hoorde op de radio dat er bepaalde gemeentes kampten met wateroverlast Hoop dat bij jullie geen schade is. Muddy Maddy haar moeder heeft wel schade, las zonet, vind dat erg. Maar je staat machteloos tegen Moeder Natuur.

Muddy Maddy, zoals jij jouw taupe kleedje beschrijft , kan ik er mij een beeld van vormen, lijkt mij heel mooi te zijn. Spijtig dat jouw zwart kleedje te dik van stof was, maar je had dan een alternatief gevonden.

Volgende week een hittegolf, manlief heeft gisterenavond een weekje zee geboekt in Nederland Kan echt niet meer tegen de hitte. Heb dan echt ademhalingsproblemen. En daar is het een stuk koeler.

Ga me dadelijk douchen, dan kan ik boven al alles opruimen , badkamer afvegen en bedje opmaken = de pyjama' s klaarleggen en daar tenslotte stofzuigen. En dan vertrek ik naar de huisdokter om mijn spuit te laten zetten. Als ik daarvan terugkom, kan ik na even een pauze genomen te hebben, aan de rest van het HH beginnen , zijnde de 2 benedenverdiepingen af te vegen zodat die dweilklaar zijn voor morgen.
Matice is al een uur op en heeft , buiten zijn binnenspeelgoed naar buiten gebracht te hebben, nog niets uitgestoken wat niet mag, maar de dag is nog jong natuurlijk :D .

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens jullie allemaal een mooie donderdag. Liefs aan elk van jullie.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2019, 09:30

Goedemorgen allen, niks gelezen
de pompiers hebben hier de kelder al komen leegpompen
maar helemaal leeg krijgen ze dat niet met hun grote pompen
onderbuurvrouw is een dweilpomp gaan halen
om meer te kunnen wegpompen en dan kunnen we
zien welke schade er is, ik heb alles hoog staan maar
er staat wel een stofzuiger en die zal waarschijnlijk naar de knoppen zijn :roll:
dat zie ik straks wel, het was een vreselijk weer gisteravond
en het bleef maar hangen hierboven..;
Ik ga weer eens kijken hoever het staat en of ik kan helpen... :twisted:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jun 2019, 10:33

Hallo, gisteravond heeft het hier nog gewoon geregend.
Vannacht heb ik goed geslapen, dus dat weet ik niet
Dat ziet er niet zo goed uit bij oma-C en mama MM.
Goed idee van je man om een weekje zee te boeken, Clive.
In feite zou ik dat ook moeten doen, want er is niets of niemand die me hier bind volgende week.
Hoewel, theevisite op maandag en Poes komt ook nog eens drie weken logeren einde de maand.
Hopelijk niet te heet, want ik ben nogal bang om dan veel vensters open of op kip te zetten.

Ik zou deze namiddag graag eens tot in de stad gaan.
Verre buurvrouw heeft gezegd dat er mooie kleedjes in linnen in mijn lievelingswinkel hangen.
Maar ja, zij heeft een 38 en ik een 44 of 46...(Subiet weer gerichte reclame voor de grote maten mode)
Uiteraard heeft zij altijd hele fijne dingetjes aan en heel simpel toch.
Voor de rest een onbestemde, onbesliste dag.
De haan kraait zich schor. Onze vriend zal eens een horloge moeten kopen...

Nog een aangename dag gewenst.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

20 jun 2019, 13:16

Dag seizoentjes allemaal ,
Veel moed voor Oma C en andere seizoentjes die waterschade hebben / ik zag de filmpjes 8O 8O Het onweer heeft rond Antwerpen lelijk huis gehouden ...... en water kan niemand tegen houden , jammer ...
Clive : ik hoop dat jullie kunnen genieten in Zeeland ,want ook daar zal het 30° worden / Waar ik soms ga wandelen in de Eifel, voorspellen ze voor woensdag 37° : ook uitzonderlijk .... / En ik koop geen airco voor in huis , want ik kan niet tegen tocht ..... :roll: :roll:
Vandaag stond gras maaien op mijn programma , maar voorlopig regent het hier ....
Verder heel veel groeten aan iedereen en veel moed voor wie het kan gebruiken ....
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 jun 2019, 16:56

Afbeelding

De 2 jonge buurvrouwen hebben net gedaan
met de hele kelder terug proper te maken
er zal hier of daar nog wel wat nat tussenuit komen maar
het ergste is geleden...je ziet aan de muren net hoe hoog het water stond
ik ben nog niet in hun weg gaan lopen en weet nog niet
welke schade ik heb dat is iets voor straks
Het mag gaan stoppen met de regen nu
vooral als het zo hevig moet... :oops:
Volgende week een hittegolf .? en dan weer onweer zeker??
Hopelijk dan niet weer hetzelfde....
als je ziet hoe sommige mensen hun huisraad helemaal
naar de knoppen is... triest is dat....
en wat de verzekering vergoedt.?? is soms ook om te huilen :roll:

Allen een fijne avond en een goeie nacht, hier regent het opnieuw :twisted:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jun 2019, 19:45

Geen stad, maar wel bijna alle was erdoor gedraaid vandaag.
Morgen de bedden op de kinderkamers zomers dekken en ik kan volgende week gaan kiezen waar ik wil slapen.
Desnoods weer het bedje van de middelste beneden zetten en in de ex-speelhoek slapen aan het open schuifraam. Als ik voor de deur lig zullen ze wel niet inbreken zeker? Tenzij ze me eerst dood schieten, tja, ze doen maar...
Ik ga ook al wat ijs blokken maken in de diepvries om voor de ventilator te leggen in een bakje, dat verfrist toch ook een beetje. Want eens de warmte binnen in mijn huis is het niet simpel om ze weer buiten te krijgen.
Morgen beginnen met de strijd tegen de zon. Koepel in de garage bedekken, lichtstraat voorzien van zonnewering, koepel boven bedekken, de ventilatoren staan al in de aanslag...
Voor airco is het te laat.Daar had ik voor de winter moeten voor zorgen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 jun 2019, 21:21

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, het spijt me te lezen dat jullie waterschade in de kelder hadden. Tegen Moeder Natuur staan we helaas machteloos.

HVT, je kunt ook diepvriesblokken zoals je in de "frigobox" doet, gebruiken in plaats van ijsblokjes. Doe ik ook.


Heb precies Anjelier al even gemist, hoop dat daar alles oké is.


Zo, ik ben klaar voor de nacht. Ben precies moe van die spuit die ik vandaag gekregen heb. Voel alleszins goed waar ze gezet is :) .

Wens jullie allemaal nog een fijne en hopelijk droge avond en voor straks een zachte nachtrust. Liefs.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 jun 2019, 06:34

Goede morgen seizoentjes,

kleedje is geleverd en 't past ondanks dat ze een kleinere maat hadden verstuurd. moet wel heel de boel strijken! en wat had het kalf niet gezien? dat er een ritssluiting opzij zit, dus ik dat kleed over mijn kop getrokken. maar het past ten minste. met al die hormonen zal ik niet gauw weer een maat 42 hebben. We gingen voor maat 50 maar we hebben dus 48. we zullen maar denken dat alles rond ons toch gefotoshopt is voor we het in ons koppeke steken dat we tè dik zijn ( zal ons moeder zeggen- maar die vergeet dat vroeger ook maat 50 had, mijn vader zei altijd toen ze aan de kerk was, kijk daar heb je ze, ons kaatseballtenje. en ja hoor het was haar. ze bonsde precies op en neer in het wandelen.
Een hittegolf aan het aankomen? och jeetje de peetje.
@hvt: wij hebben een semi- airco. je steekt daar diepvriesblokken in en koud water en dan blijf je tot de morgen koel. moet wel zeggen 't maakt veel lawaai. ventje heeft van die mini airkoelboxjes besteld, die hebben ze ook in de buro want zij zitten vlak onder een zwart dak. dat wordt elke dag een boxje opladen aan de pc. voor volgende maand is het zo'n muggenkiller. tot dan moeten we het met tabletjes doen. en een nieuwe vliegenvanger hangen.
Suus gaat het op de zolder hèèl warm krijgen. of ze moet onderaan de luxaflex op de overloop naar het upperdeck slapen. daar kan je ook een 1 persoonsbed zetten. dan moet dat kastje wel weg.
moeten vandaag om koffie. en een boek. zal ook moeten kijken in B&B-mode voor een deftige bh set voor onder dat kleedje want belvia's passen niet. ( enfin, ze passen wel maar ze zijn te groot en steken uit de pasvorm van de decoleetee.) in Z-man vrees ik voor die voorgevulde tralala.
ventje mag met de lintmeter eerst mijn buste passen voor we vertrekken als die ten minste niet van wacht is want hij staat reserve en dan zijn onze plannen in duigen.
van moeder heb ik nog niets gehoord. denk dat er veel al gebeld hebben en ze wachtrijen hebben.
ventje heeft zich gisteren op de cohesiedag een beetje te veel geamuseerd. :?
zijn iron miauwden mag al in de was. de stof is geen katoen en voor iemand die rap zweet...
seffens de was insteken dan kan die draaien nadat ik op boodschap ben geweest. best een beetje vroeg gaan anders is mijn haar nat en ik moet een afspraak boeken vandaag. Ging dat gisteren doen, maar ben gaan rusten en in slaap gevallen.
Gimly ligt op tafel voor strijk. voor hem is het al te warm. Hopelijk gedragen de meeuwen zich een beetje. de kermis is weg. ze kunnen het plein weer proper maken.
ik ga mijn koffie opdrinken, lijstje maken,...
Fijne dag allen!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 jun 2019, 08:08

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, gelukkig past het kleedje ondanks een maatje minder. Zal mooi zijn. En een goed lingeriesetje is wel echt een must. Daar let ik altijd goed op, het maakt of breekt jouw outfit. Het doet er niet toe elk merk het is, je moet je er goed in voelen en vooral, het moet vooral passen als een handschoen. Sorry voor het bemoeien :oops: .

Ga ( met een " pijnlijke " ) arm , nog van de spuit, onmiddellijk beginnen. Want heb veel te doen vandaag omdat ik gisteren wat minder heb gedaan. En dat moet ik nu inhalen. En als ik nu begin, kan ik mijn pauzes respecteren.

Ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Wens jullie allemaal een fijne vrijdag. Liefs aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 jun 2019, 08:35

Afbeelding

Goede morgen iedereen, het water is weg,
hier en daar kwam nog een beetje water onderuit
ja water is dun hé, ik heb alleen een kapotte stofzuiger
die verzopen is, maar kelder naast mij heeft veel
elektrische toestellen voor haar man z'n werk allemaal
uit het water moeten vissen, allemaal voor 't stort
Het is natuurlijk veel erger voor mensen die het
in hun woonhuis hebben gekregen, die slijkboel is
niet zomaar weg te dweilen :roll:
Hopelijk is het en éénmalig gebeuren want je wordt
bang van onweer en hitte :oops: :oops:

clive, niet te fel zijn met die arm, het is nog niet helemaal
genezen... denk aan de gevolgen...
En een fijne vakantie week in Zeeland

M-M navenant waar het kleedje gemaakt is met een Duitse
of een Franse maat dat kan veel schelen in grootte
Duitse maten zijn groter dan de Belgische en de Franse zijn kleiner
Je hebt geluk dat het past, geniet ervan...

Helena, de warmte tegenhouden is niet gemakkelijk
alles afsluiten overdag en jezelf zo rustig mogelijk houden helpt al..

zwanenmeer, in de Eifel zo warm, dat is goed om ergens
in de schaduw te liggen... en jezelf niet teveel te vermoeien

Allen een fijne vrijdag, ik ga boodschappen doen, dat is er
gisteren over geschoten... en een bloemetje meebrengen
voor de ijverige poetsters van de kelder :wink:

Allen een fijne dag en een mooi weekend :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 jun 2019, 12:47

Hallo iedereen,

MM: eerst en vooral nog late verjaardagswensen voor je man :oops: .Toen de pc afgesloten was, dacht ik eraan, sorry.

Oma-C: wateroverlast in de kelder, het heeft wel heel lelijk gedaan, heb de beelden op tv gezien.Hier was het enkel een groot onweder met bliksem.Ik was toen juist onderweg om ukkemeisje naar huis te voeren.Dochter was ook mee, die zei dat we best veilig zaten in de auto.Weet eigenlijk niet of dat waar is.

Straks naar ouders, is al een week geleden dat ik er nog geweest ben, gewoon geen tijd.De ukkepukjes hebben hier al verschillende keren geweest.Straks kip met appelmoes en aardappelen eten, dan hoef ik vanavond niet meer te koken.Als we in de late namiddag thuis komen, en ik moet dan nog kip klaarmaken, wordt het vrij laat om te eten.We eten graag op tijd.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jun 2019, 16:20

Hélaba allemaal en niemand die zegt dat de zomer vandaag begint??????

We verhuizen dus naar de zomer in stijl!