Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

06 mei 2019, 16:51

Beste mensen,

succes met jullie nieuwe hoekje


Afbeelding
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

06 mei 2019, 18:12

Voila sé na 60 km kom ik hier dan binnengefietst !

Dankjewel Poppy.
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

06 mei 2019, 21:39

Goedenavond iedereen!
Poppy bedankt ook voor het nieuwe hoekje en hopelijk word er heel veel geschreven!
Elise was hier vandaag en ze heeft zich gejeund, we hebben wat spelletjes gespeeld maar ze heeft de grootste tijd alleen gespeeld en ze heeft dan als opa thuis kwam mogen helpen om een taart te bakken, enja die taart is al helemaal opgegeten, we hadden 2 kleine stukjes overgehouden voor haar papa en mama! En als Elise opgehaald was moest ik dan naar de muziekacademie!
Ben om 20u50 thuisgekomen van de notenleer en heb ondertussen al mijn witte was uit de droogkast opgeplooid, ook gekleurde was opgeplooid maar die had buiten hangen drogen en ookal de vaatwasser geleegd en mezelf al ontsminkt en slaapkleed aangedaan en nu zit ik eindelijk in de zetel!
Ik ga verder genieten van mijn avond sie...tot later daaag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

07 mei 2019, 09:23

Goeiemorgen

Alhoewel voor velen is het weeral geen goeie :roll:
Een mens zou er stil van worden en zichzelf steeds meer vragen stellen !

In welk land wonen we hier eigenlijk ?
't lijkt steeds meer de jungle

Indien onze politiekers half zo goed waren als onze sportmensen zou het al een hele verbetering zijn.
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

07 mei 2019, 19:00

Goedenavond!
Awel amai tis hier stil...precies vinden ze hun weg niet to hier!
Rietjes ja niet te geloven wat er in ons kleine landje allemaal gebeurt, een lakse regering een laks rechtssysteem blijkbaar ook...je zou bijna beschaamd zijn om een Belg te zijn!
Niet veel te vertellen, heb deze namiddag bij de bandencentrale mijn winterbanden ingewisseld voor zomerbanden en ben dan koffie gaan drinken bij mijn make, één van mijn zussen is daar ook toegekomen en we hebben gezellig gebabbeld!
Heb dan nog tevoet wat kleine boodschappen gedaan hier in ons stadje zodat ik toch ook wat buitenlucht opgesnoven heb vandaag!
Omstreeks 19u40 vertrek ik dan naar de zangrepetitie van koor Z en zo raakt de dag weer gevuld!
Heb een foto mee vind hem niet echt mooi maarja was voor een goed doel, een leerling die fotografie volgt had gevraagd of ik zo eens wou poseren 🙃

Afbeelding
En nu ga ik nog even in mijn zangmap kijken, wens jullie allen nog een fijne avond en tot later daaag...
You only have one life...live it!

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

07 mei 2019, 19:59

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

08 mei 2019, 08:02

Goede morgen,

Een nieuw hoekje, waarvoor zeker mijn beste dank.
Rita, dat is waar, ik begrijp ook niet hoe dit in 2019 nog allemaal kan, en iedereen trekt vlug zijn paraplu open, verantwoordelijkheden ontlopen, het is heel erg.
Ik denk aan de ouders , grootouders, familie en vrienden van dit meisje; dit verdriet is niet te vatten.
En nu horen we dat het proces van de kasteelmoord ook nog niet afgelopen is, één gaat in cassatie... ons gerechtssysteem is echt corrupt, als je maar veel geld hebt kan je het rekken, en alles sleept jaren aan. Gelukkige mensen die er nooit mee in contact moeten komen.

Wou deze morgen mijn fiets nemen, om wat boodschapjes te doen, maar zie dat het aan het regenen is.. Ik hoop dat het in de loop van de morgen opklaart. De fiets kan je overal gemakkelijk parkeren, en ik heb twee goede fietszakken, dat is wel handig voor kleine boodschappen.

Alle maatjes hier wens ik een mooie dag toe.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

08 mei 2019, 09:24

goeie morgen iedereen
regen , het zal geen marktdag worden
dan andere boodschappen doen
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

08 mei 2019, 09:39

Afbeelding




Afbeelding
Goedemorgen

Triest wat er gebeurde, hoe kon dit ?

Hier gaat alles zijn gangetje zonder verveling, nu en dan een sprongetje van geluk, vandaag bij ons dochter gaan eten.

Morgen komt kleinzoon een klusje klaren.

Veveke je plakt nog altijd goed op papier.

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

08 mei 2019, 10:17

Goeiemorgen,

Hier ook minder goed weer, en ook niet om echt buiten te komen.
Ga er duss dubbel gebruik van maken om te bratsen in mijn eentje.
Ga naar Aachen ( Real ) daar staat de waspoeder Das.. voor 1 doos XXL aan 8,99€ dus ga mijn voorraad inslaan. Jaja voor mij alleen zul je denken? Maar ik doe ook de was van het poetsen en die was doe ik steeds appart bwijk zou dat niet tussen mijne was willen :lol: :P
Wat denken jullie ervan als ik aan de verantwoordelijke een vergoeding zou vragen op jaarbasis dwz waspoeder, stroom, water en slijt van de wasmaschine ik dacht aan 50€ is dat teveel? Heb er echt geen idee van.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

08 mei 2019, 10:27

Bedankt redpoppy voor ons nieuwe oase hoekje!

Veve, of het nu een studente is die je fotografeerde, het blijft een heel mooie foto van een heel schone madam die zich zo goed verzorgt dat ze niet ouder wordt! Blijf nog maar lang ons mooie fotomodel!

Ja Rita, je hebt het heel mooi verwoord: het is verontrustend in ons eens zo schoon, veilig landje.
Gisteren waren er een paar kramen tekort op de markt, er was wel tamelijk veel volk.
Omdat ik nog altijd 9€70 op mijn Nieuwjaar cadeaubon van Nik en Els in de Koornbloem had dacht ik ik eet daar eens 's middags. Maar dat bleek geen goed gedacht achteraf. Ik had de Belbus van kwart na één gereserveerd omdat ik vreesde de Lijnbus van 12u25 niet te kunnen halen.
Om 11u15 was ik al in de Koornbloem en bestelde het dagmenu.
Ik moest natuurlijk naar de WC en groot was mijn verbazing toen ik terugkwam en het zakje frieten, gehaktballen in dikke tomatensaus en een slaatje al zo vroeg klaarstonden.
Om de tijd te vullen heb ik dan nog een koffie gedronken.
Er kwam daar zo veel volk binnen dat er moesten terugkeren omdat de plaats ontbrak!
Voor mij toch een slechte, niet meer gangbare ervaring, ik neem liever de Belbus van kwart na 11 en verkies mijn eten dat altijd grotendeels klaar staat maar ja, je moet eerst iets riskeren voor je ervaring kan opdoen hé

En nu ga ik varkenswangetjes klaarmaken, doeiiiii
Ivette

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

08 mei 2019, 10:29

Goedemorgen,

Gisteren hebben we voor altijd afscheid genomen van ons moeder ...
Ik bedankt iedereen die hier of elders mij gecondoleerd heeft. En zeker in het bijzonder, Michelly, Erika en tillie die er gisteren bij waren - doet goed.

En nu kan ik terug hier mijn opwachting maken. Veel nieuws heb ik niet - moet de draad van het gewone leven nog terug gaan opnemen.
Heb geprobeerd jullie verhalen hier te volgen. Had een laptop mee als ik bij ma was maar het is een oud ding en het toetsenbord typte sommige letters niet meer - maar meestal stond mijn hoofd er ook niet naar om te reageren.

Ga eerst beginnen om alle achterstallig huishoudelijk werk weg te werken. Voor een keer ben ik blij met het slechte weer, dan is de verleiding om toch naar buiten te trekken minder groot...

groetjes,

Viv

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

08 mei 2019, 14:52

vandaag mijn boodschappen gedaan
en daarom juist gedaan met eten
frigo zit weer vol
je zou denken, nu kan ik lang weg, jadade niks van
heb me wel een fleurige sjaal gekocht voor deze zomer
Erika is het op jaarbasis, dat is niet te veel, het is ook te zien hoeveel je moet wassen
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

08 mei 2019, 17:19

Goedenamiddag allemaal!
Viv wat blij dat je hier terug bent, misschien kunnen wij je na een trieste tijd, jou met ons schrijven hier wat opbeuren!
Erika amai dat is een habbekrats hoor 50€, je zal wel meer electriciteit betalen voor al dat wassen en dan nog zonder de wasproducten inbegrepen!
Merci Yvette en Corry ☺️
En heeft het gesmaakt bij je dochter Corry!
Meme- rietje ik heb een fleurige sjaal gekregen yeh, gisteren van mijn zus die had hem cadeau gekregen in een winkel en het is dan nog een zijden sjaal ik ben er blij mee!
Ik heb juist gedaan met studeren...awel tis te zeggen heb toch zo een 3tal uur eraan gespendeerd...we hebben maandagavond eerstkomende examen van notenleer!
Heb nu de eerste 15 lessen ingestudeerd en morgen weer de volgende 15 en dan zaterdag en zondag ook nog wat en dan hoop ik toch dat mijn examen op iets trekt!
Ga nu nog wat in mijn nieuwe Libelle lezen sie...wens jullie allen nog een fijne avond en tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

08 mei 2019, 18:00

Goeie (voor)avond

VIV, blij je hier terug te ontmoeten.
Kom maar regelmatig langs het zal je vast helpen het gemis wat te milderen.

Erika, je mag zeker het dubbele rekenen. Zie maar eens naar de prijzen in de wassalons.
Oud maar niet Out