Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

20 sep 2019, 09:19

Goeiemorgen,

Veve, is wel telepathie zeker? was ook net aan Michelly aan het denken hoe het met haar zou zijn.
Amai is dat 9 jaar geleden ( had eerlijk gezegd geen idee meer hoelang het geleden was dat ze hier is komen logeren :wink: dacht zelfs dat het langer zou geleden zijn, thx voor het geheugensteuntje :mrgreen:

Mijn werkweekend is ingekort wegens ziekte gaat het niet door, eigenlijk ben ik er niet rouwig om anders moest ik zaterdagnacht om 02u00 gaan werken want de volgende zouden er al om 6u30 staan omdat er een ontbijt is met CD&V
Moet wel subiet een inventaris gaan doen in de zaal wat normaal ook iemand anders doet die zich ziek gemeld heeft :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

20 sep 2019, 09:27

https://appartement-met-zeezicht.be/vak ... kbaarheid/
Hier is die locatie van die loft en appartement kijk maar eens :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

20 sep 2019, 10:16

Goeie voormiddag

De waslijn hangt al vol en het bed wacht om opnieuw opgemaakt te worden met wat nu buiten hangt.
De soepgroentjes staan te pruttelen en verspreiden een heerlijke geur.
De resultaten van mijn bloedonderzoek zijn binnen en zijn zeer goed
De zon schijnt .....

Kortom het is een mooie dag !

Niet voor iedereen want net nu ik dit zit te schrijven hoor ik de kerkklokken die luiden voor een begrafenis, vrouwtje van 58 dat al twee mannen naar het graf moest dragen en u zelf aan de beurt is.
Dingen om toch ff bij stil te staan.

Meme-Rietje, 'k stuur er nog een paar door voor in je mapje hoor ;)
Oud maar niet Out

Michelly
Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Locatie: Maaseik

20 sep 2019, 14:56

Dag maatjes,
ik wil iedereen nog eens bedanken voor het fijne gezelschap aan zee en jullie bekommernis om mijn welzijn. Ik heb genoten en ben superblij dat ik het aangedurfd heb om met Erika naar zee te komen om jullie weer te zien. Daarvoor ook nog aan Erika dikke, dikke merci!
Was wel blij toen ik eindelijk terug thuis was maar het was het helemaal waard. Fijn weekend allemaal.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
________________________________________

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

20 sep 2019, 17:58

Om het niet te verleren hebben we deze namiddag een pittig toertje gefietst; brood gaan halen en 46 km op de teller bij thuiskomt.

Vanavond reisdiareportage over IJsland; zal wel de moeite zijn denk ik.
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

21 sep 2019, 09:50

Goeie zonnige morgen

een van de laatste zomerdagen :roll: 'k ga me dus maar vlug buitenzetten met mijn krant
Oud maar niet Out

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

21 sep 2019, 10:02

Maandag en dinsdag is mijn PC reparateur mijn computer komen herinstalleren .
Sindsdien heb ik niets dan miserie. Als ik voordien mijn foto's importeerde met opslaan als kwamen ze zowel in mijn afbeeldingen als in Picasa. Ik weet wel dat Picasa niet meer ondersteund wordt door Google maar alles marcheert nog perfect: makkelijk om foto's te verbeteren en om een collage samen te stellen voor mijn Krantje
Nu vind ik de opgeslagen foto's moeilijk terug, als ik ze dan importeer heb ik ze dubbel dus veel meer werk!
Ik heb me veeeeel te druk gemaakt: mijn bloeddruk 17, ik bang naar de dokter: mijn bloeddruk regelmatig meten en in 't oog houden! Vanmorgen was het wel alweer in orde.
Nik heeft hier een programma opgezet om een fotoboek te maken maar nu ga ik er zeker nog een tijdje mee wachten!

Ik heb gisteren een hele zak kleine, zure, gekregen appeltjes geschild en er moes van gemaakt, die staat nu klaar om in te vriezen dus kan ik de rest afwassen.
Gisteren bezoek van mijn oudste kleindochter die thuiskwam na een reis in Italië: Napels, Sorrento, Pompeï.
WIJ bezochten dat ook allemaal, vooral Pompeï mede door de uitstekende gidsbeurt daar van een Brugse dame heeft een grote, blijvende indruk op mij gemaakt.
Nu ga ik nog een beetje voortdoen, tot later...
Ivette

omadina
Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Locatie: Meulebeke

21 sep 2019, 10:03

Goede morgen, en aan alle maatjes van ons hoekje, ook aan degenen die hier eens binnen komen kijken, wens ik een gezellig, zonnig weekend.
Gisteren ben ik eens naar de markt geweest, groenten en vis gekocht en een slaapkleedje aan het kraam van de "sloggy" - artikelen.
In de namiddag was het prachtig weer, dus dan heb ik maar een strandwandeling gemaakt tot in Oostduinkerke,het was zalig, bijna niemand op het strand, tenzij iemand met zijn hond lans de waterlijn... oei, wist niet dat ik zo ver was.... gelukkig had ik mijn tramabonnement bij, na een drankje op de dijk van Oostduinkerke kon ik terug naar huis sporen.

Vandaag haal ik nog maar eens mijn fiets van stal, met een paar mensen, G. zal er ook bij zijn, hoorde ik al, maar ik heb me toch ingeschreven voor een ritje naar Nieuwpoort.

Maatjes, wens jullie allemaal een heel mooie dag ! Hopelijk kunnen jullie er ook van genieten !
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

21 sep 2019, 10:29

Goeiemorgen,
Gisteren wilde ik mijn broer verrassen met klözen en zuurkool ( daar is hij gek van ) maar schoonzus wil het niet meer leren maken :lol: dus ik belde hem op maar hij had het zo druk dat het niet paste. Maar hij komt vandaag langs om ze te eten ( mij ook goed dan moet ik niet naar Tongeren rijden hé ) dus verwacht ik hem in de namiddag ergens want hij ging eerst nog ergens werken wat af moest geraken.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

corry
Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Locatie: Wenduine

21 sep 2019, 11:07

Afbeelding

Nog nagenieten van onze samenkomst, we hadden een pareltje van een dag.

Michelly, de bewondering is groot hoe je met je ziekte omgaat. Niet in jezelf gekeerd, luisterend oor hebt. Fijne dame zoals je altijd bent geweest.

Hier moderen we een beetje aan, moet niet vragen om te wandelen, tuinzitten is goed voor even. Relax zetel bied meer comfort en daar staat de TV 😜

Gisteren op den draai geweest, voetverzorging bracht me naar Blankenberge. Auto aan het station gezet, markt aangedaan, een ommetje gemaakt. Te snel gestapt, heb het nadien moeten bekopen. Stappen zonder pijn niet mogelijk, oftewel slenteren, dan is rug niet tevreden. Toch ben ik nog bij de beste, het zijn maar ledematen.

Groetjes en wij gaan een aperitief kortbij nemen, achteraf mosseltjes daar eten.

Groetjes

Corry



ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

21 sep 2019, 18:47

Goedenavond allemaal!
Wat een heerlijke dag vandaag, net zomer er was zelfs een zwoel windje!
Hebben een terras aangedaan deze namiddag aan een molen, ventje een Affligem gedronken en ik een dame blanche gegeten in de schaduw van lommerrijke bomen!
Erika dat ziet er picobello uit die Loft is in Oostende zie ik, en er is zelfs een parkeerplaats voorzien!
Hebben nu juist gedaan met eten, ventje had verse frietjes gesneden en ik heb een paar spiegeleieren gebakken, zo je frietjes dan doppen in het eigeel ik vind het heerlijk!
Ventje heeft zich nu in de zetel geplaceerd en ligt al in dromenland 🤪 ik ben mijn mails aan het lezen en straks eens de rest van mijn Libelle lezen en dan als er iets interessant is op canvas wat tv kijken!
Wens jullie allen nog een aangename avond daag...
You only have one life...live it!

Fifi
Lid geworden op: 11 jun 2019, 11:37

22 sep 2019, 08:36

Goede mooie zondag gewenst .
Maak er een mooie dag van
Gr.

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

22 sep 2019, 08:49

Goeiemorgen,
Dag Fifi ook voor jou een fijne zondag.
Het zonnetje schijnt en dat maakt mij gewoon blij.
Broer was wel erg laat gisteren, ik zag scheel van de honger 7u kwam hij langs had onderweg gebeld zodat het eten klaar was als hij hier aankwam :mrgreen:
Was hij toch blij zo'n tete a tete met zijn kleine zus zei hij :lol:
Ik hoor op de achtergrond de kerkklokken luiden, dwz dat er geen zuchtje wind is :mrgreen:
Alléz dat beloofd dan weer een fijne zondag te worden :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

22 sep 2019, 09:12

goeie morgen iedereen
gisteren hier niet geweest
wel aan het zeetje, Nieuwpoort
uitgenodigd bij mijn buurtje waar ik de poes van eten geef
ze hebben daar iets op een camping, heel mooie en grote caravan
met alles er op en er aan
het was een hele mooie zonnige dag
zijn dan gaan eten op den dijk
lekker en veel, kon niet alles op :oops:
en vond het zo spijtig want was heel lekker
ben dan niet ver van Rietjes gepasseerd
maar was al laat en heb eens van op de baan gezwaaid
vandaag ietske rustiger, moet niks vandaag

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

22 sep 2019, 10:27

Goeiemorgen

Als dit herfst is dan mag het voor mij best nog wat duren; zon met schapenwolkjes.

Meme-Rietje 'k heb je niet zien zwaaien want 'k zat i Zwe...em, oppas voor Maurice. We zijn samen op stap geweest in De Gavers, 't was er ontzettend druk zoals een echte zomerse vakantiedag.

In Ieper vandaag : "Theater in het Zadel" altijd de moeite, wij doen mee... tenzij het weer verandert kort na de middag en daar vrees ik een beetje voor want wij in de westhoek zijn vaak de eersten om de buien te verwelkomen en eigenlijk zouden ze welkom zijn ook want de tuin is echt kurkdroog.

Erika, 't zal broer wel gesmaakt hebben zeker :?

Menu : zalm, gratinaardappeltjes, gestoofde venkel.
Oud maar niet Out