Hoekje:"De oase van rust 2019"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

22 sep 2019, 11:37

Goedemorgen allemaal!
Weer een mooie dag vandaag yeh!
Wij gingen wandelen in Gent deze morgen...maar het rommelt in mijn buik dus zijn we thuis gebleven!
Anders niet speciaals te doen, misschien deze middag dan gaan wandelen we zien wel!
Een collage gemaakt met vogeltjes in de hoofdrol...
Afbeelding
Nog een fijne zondag allemaal daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

22 sep 2019, 17:31

"Theater in het zadel" droog gestart, nat geëindigd.

Net toen we op de laatste stopplaats waren, de laatste act, is het beginnen regenen; gelukkig konden ze alles naar een binnenlocatie verhuizen. Wij moesten dan wel nog 7 km naar huis in de ondertussen gietende regen.
't is niet door de huid gegaan en mijn hele outfit hangt al uit te lekken in de garage :lol:

Het was weer de moeite, puike organisatie !

Ventje mocht thuisgekomen meteen droge kleren aantrekken en is nu alweer vertrokken VOETBAL :roll: .
'k heb dus het rijk voor mij alleen vanavond :wink:
Oud maar niet Out

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

22 sep 2019, 19:05

Brrr stond net onder de douche ( spoekky ) plots licht uit enkele tellen erna terug licht aan :mrgreen:
zo een paar keer :roll: Heb de kap eraf gedraaid maar de lamp is inorde maar het armetuur niet meer.
Zal morgen voor een ander model gaan en meteen de draadjes ook vervangen ( denk dat het daaraan ligt ) maar een nieuw lampje mag ook wel is al oud :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

22 sep 2019, 19:56

Allez de regen is hier net toegekomen, hebben nog heel de dag van een zonnig en warme dag mogen genieten.
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

22 sep 2019, 19:58

Hebt toch geen licht nodig om je te wassen zeker Erica :lol:

'k ga mijn pyjama aandoen en me in de zetel nestelen met de afstandsbediening, zapuurtje :lol:
Oud maar niet Out

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

22 sep 2019, 20:10

Hoe was jij je in het donker :idea: :mrgreen: :idea: :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

22 sep 2019, 20:40

Ben er dan toch nog geraakt :-)

Gisteren weer wat "avontuur" met de trein naar huis... Toen ik het ticket in Blankenberge naar Hasselt kocht, kreeg ik de mededeling: "de treinen naar Hasselt hebben dit weekend eindstation Sint Truiden maar er worden extra bussen ingelegd"
In denk dat ik nog nooit een normale treinverbinding naar huis gehad heb...
Mijn zus is mij dan komen ophalen in Sint Truiden - zij wilde niet dat ik met valiezen ook nog eens een bus moest nemen. Ikke blij natuurlijk :-)
Maar eenmaal thuis kreeg ik de volgende verrassing - helemaal geen stroom... Alle zekeringen nagekeken maar alles leek oké. De ijskast was nog niet ontdooit, dus lang kon de elektriciteit niet uitgevallen zijn. Ondertussen kwam mijn overbuur mijn post brengen - hij had de hele week mijn brievenbus leeggemaakt. Bij hem was alles in orde - ook hij kon niet vinden waarom ik geen stroom meer had. De telefoon werkte natuurlijk ook niet - dus met de gsm naar de elektriciteitsmaatschappij gebeld. Het lag niet bij mij maar er was een stroompanne aan mijn kant van de straat... Een beetje later was er terug stroom. Gelukkig - maar toen moest alles terug opstarten en met al die digitale toestanden van vandaag met tv, verwarming, klokken, wekkerradio, microgolfoven, etc was ik daar toch een tijdje mee bezig.

Eigenlijk was mijn bobijntje helemaal af maar ik wilde toch nog naar de voetbal in Genk - was daar tenslotte een dag eerder voor naar huis gekomen...
Kan niet echt zeggen dat het de moeite waard was maar de Genkies hebben toch gewonnen.
Goed was het niet, ze hebben er voor gewerkt maar ze mankeren zelfvertrouwen en er staat nog niet echt een ploeg op het veld...
Het kan alleen nog beter worden zeker?

Vandaag heb ik dan de was gedaan en met dit mooie weer was die ook vlug droog. De strijk is voor morgen want ik wilde toch ook naar buiten vandaag.
Maar eerst heb ik nog de foto's van aan zee gesorteerd en daarbij kon ik nog eens nagenieten van de samenkomst vorige week woensdag.
Jullie hebben elkaars foto's al kunnen zien en ik kan daar weinig nieuws aan toe voegen.
Het was inderdaad een dag om te onthouden en om met een glimlach en een warm hart aan terug te denken...

Toch wil ik ook nog een paar foto's laten zien van een moeilijk te organiseren fotoshoot op de dijk van Wenduine. Meme-rietje moest wegens hoge nood eerder terug en wachtte samen met Michelly en Corry op ons tot wij ook terugkeerden naar De Wielingen na een korte wandeling op de dijk...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Erika oppassen met elektriciteit hé! Laat maar een vakman komen.
En Rietjes, voetbal is ook leuk hoor :-) :-) :-)

Verder heb ik genoten van mijn weekje aan zee. Het weer is erg goed meegevallen, alle dagen zon, geen regen gehad - prima wandelweer en dat heb ik ook gedaan. Heel veel foto's gemaakt natuurlijk. Af en toe zal ik er nog wel een paar laten zien.

Hou jullie goed!
Groetjes en nog een fijne week!

Er zijn nog andere vogels dan zeemeeuwen...

Afbeelding

Toen ik 's avonds nog een wandeling maakte op de dijk in Blankenberge zag ik dit bord staan - vond dat grappig ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

23 sep 2019, 04:53

Goeiemorgen,
Heel de nacht geregend en heb ook een donderslag of iets in dienen aard gehoord :mrgreen:

Viv, je zou moeten weten dat ik mijne plan kan trekken hé, weet je nog uw deurbel en de lampjes aan de muur bij het behangen en priezen en stopcontacten :wink:

Gisterenavond en heel dikke en grote spin in de keuken brrrrr ( bweik ) :mrgreen:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

viv
Lid geworden op: 29 apr 2005, 18:52

23 sep 2019, 07:44

Goedemorgen,

Seffens naar de les en daarna mijn auto naar de garage brengen... nakijken voor de autokeuring morgen.
Erika heb ontdekt wat het verschil is tussen Oost en West... de kleur van de sneakers! :lol:
(en toch maar voorzichtig met de elektriciteit!)

Fijne dag nog iedereen
Michelly - ik duim ervoor dat de kuur meevalt en dat je achteraf niet te ziek moet zijn xxx

meme-rietje
Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
Locatie: Zuid-West-Vl.

23 sep 2019, 09:00

goeie morgen allemaal
juist gebeld voor mijnen uitslag van mijn bloed
ik heb gevraagd of hij het wil doorsturen per email
er zijn een paar puntjes waar ik moet op leten
maar als ik dat niet kan herlezen vergeet ik dat
vandaag is er buurtbabbel
en deze avond is er ontmoetingsfeest van femma
en gisteren heb ik alles naar de winkel gaan halen
om vandaag een grote pot verse vol-au-vent te maken
ik verlang al om er deze middag van te eten
en de rest in de diepvries
ik heb er zo een paar keer gemaakt gekocht
maar zelf gemaakt is altijd lekkerder
:lol:

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Erika1
Lid geworden op: 18 jan 2004, 01:26
Locatie: Limburg - Houthalen

23 sep 2019, 12:04

viv schreef:
23 sep 2019, 07:44
Erika heb ontdekt wat het verschil is tussen Oost en West... de kleur van de sneakers! :lol:
(en toch maar voorzichtig met de elektriciteit!)
Aha toch iemand die het gezien heeft :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Brood dat men deelt, smaakt beter.

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

23 sep 2019, 12:46

Prachtige foto's VIV; van jou hadden we ook niets anders verwacht hoor.

Treinen altijd avontuurlijk in ons Belgenland.

Vanavond meer commentaar :wink:
Oud maar niet Out

vera-maria
Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39

23 sep 2019, 12:57

Goedemiddag allemaal!
Net alles opgeruimd en in de vaatwasser gestopt...ons menu deze middag: kippeburgers met bloemkool in een Boursinsausje!
Mooie foto’s Viv...de sneakers het verschil....ja de westvlamingen hebben allemaal witte sneakers aan haha!
Straks Koffieklets met een vriendin, ze is benieuwd naar ons wedervaren op de cruise naar de Noorse fjorden, en deze avond dan mijn wekelijkse les muzietkatelier, en zo raakt de dag weeral gevuld!
Nog een aangename maandag en tot later daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

23 sep 2019, 18:05

We zijn net terug binnen van een zomers fietstochjte van zo'n 55 km; zal wel een van de laatste zijn zeker want de weersvoorspellingen zijn allemaal : NAT.

Bednakt VIV voor de mooie foto's, ze worden opgeslagen wees er maar zeker van.

Dat van die sneakers had ik eerlijk gezegd ook nog niet opgemerkt hoor, ik kijk eerder naar de gezichten dan naar de voeten :wink:
Oud maar niet Out

Ritavdm
Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Locatie: Groot Ieper

24 sep 2019, 08:09

Goeie natte morgen !
Oud maar niet Out