In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 sep 2019, 09:24

Afbeelding

Niemand gepasseerd.? :roll:
Een zonnige groet op een zondagmorgen,
meer heb ik niet in de aanbieding maar ik denk
dat iedereen daar blij mee is, genieten van één
van de laatste Indian-summer-tjes,
heel veel gaan er niet meer komen
hoewel er de laatste jaren in oktober ook nog
mooie dagen waren met heerlijke ° :wink:

Ik wens jullie allen een heel fijne dag en sterkte
aan hen met pijn en last... :roll: .
de tijd van 't jaar laat zich voelen
ik ondervind het ook, maar 't helpt niet
om erover te klagen :roll: :wink:
wat niet wil zeggen dat jullie niet mogen schrijven waar het pijn doet :lol:
Mooie zondag allemaal...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 sep 2019, 09:37

Goede morgen seizoentjes,

ben laat ingeslapen, het was immers volle maan en dan nog de superversie ervan. :?
Gimly zat in het deurgat te wachten om te zien wie er beneden zou komen. hij weet dat het weekend is en is de herinnering aan onze logè Suus nog niet vergeten.
Ons moeder ratelde maar wat. ventje mopperde dat hij niet zo maar congè kan krijgen als madam dat wil ( de reden is dat hij heeft uitgerekend hoeveel hij er nog nodig heeft om zijn laatste maand werken elke woensdag thuis te zijn) enfin hij mag maandag haar tonen hoe je geld stort op de machien, want ze heeft een voorschotformulier voor haar gascassette ontvangen en normaal moet dat direct gebeuren. ik heb ook direct mijn voorschot betaald en mijn velux zit er al in. nu nog 't vloertje.
tsja. papa was ook zo. die schreef zelfs het uur op de enveloppe. :?
vriendin 1 is er van het weekend vandoor naar Nieuwpoort met een andere vriendin voor het mosselfestijn. vriendin 2 die normaal 's middags een dutje doet, was die vrijdag miraculeus wakker en was naar de liedl gegaan net rond de tijd de vriendin 1 met andere vriendin zou vertrekken.. jaloezie dus. heb net de zak met boekjes en stukken gazet met kruiswoordpuzzels klaargezet anders vraagt vriendin 2 weer of ik afkom. ( voorlopig niet)
morgen hier alles fris moppen en dinsdag naar de dokter. vandaar doorlopen naar de apo en mijn leesvoer en indien nodig de beenhouwer. begint weer druk te worden.
Oma C: ja de laatste bbq. morgen is het al heel wat minder.
Zwanemeer: arme jij. lumbago. is al pijnlijk. ik hoop dat je geholpen kunt worden.
Anjelier: leuk gaan fietsen. had dochter d'r fototoestel mee? Om fotoke van spaanse woef te nemen?
Clive zal goed weer hebben op de hondeweide.
HvT: komt de kotstudent na zijn les of ervoor? moest lachen omdat zoon vroeg je te redden van allibaba en zijn 40 rovers toen de alarm sms naar hem ging. een nederlands vriendin van mij zou je mogen redden van alliexpress en zijn 40 rovers. ( chinese goedkope webwinkel-zoiets als Wish- waar je ons van mag redden.)
Moeder belde en het heeft tot nu geduurd eer ze gedaan had. ventje gaat opstaan.
buurvrouw moeder is eindelijk in haar verbouwd huis. nu de katten op de zolder van haar vader vinden.
zo, seizoentjes: Fijne dag!
Cats Rule!

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

15 sep 2019, 09:52

Hallo,
Etentje met nicht aan het station van Gent.
Ze doet mij denken aan Yorkske, niet plooien met rollator op en af de tram en het zal terug wat afgebabbeld worden😀
A. eet graag soep 👍
Van half mei is hij in zijn omgeving gebleven en is hij goed.
Kan gerust eens weggaan !

Rietjes, een hele prestatie moet een gelukzalig gevoel geven😀

Geniet allen van deze zonnige zondag
Greetie
Laatst gewijzigd door greetie op 15 sep 2019, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 sep 2019, 10:01

@ greetie, :lol:
Dag greetie, ik denk dat je in een verkeerd straatje bent afgeslagen :lol: :lol:
maar niet erg hoor hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar ik denk dat de dames hier
niet zullen weten waar je het over hebt :roll:
Een fijne zondag daar in het Meetjesland :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 sep 2019, 17:39

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Zwanenmeer, allereerst voor jou, een spoedig herstel. Hoop van harte dat ze je kunnen helpen. Sterkte.

Vandaag naar de hondenschool geweest, had over mijn shirt enkel een heel licht jasje aan , het was heerlijk weer. Matice heeft het zo zo gedaan. Het was gisteren laat geworden en na ik me na de hondenschool had omgekleed en verder had gedaan aan het licht HH, ben ik in slaap gevallen :oops: :oops: :oops: . Thans iets wat ik steeds probeer te vermijden om mijn slaappatroon niet in de war te schoppen.
Manlief is samen met Matice bezig geweest in de tuin, die moet dadelijk dus nog gaan douchen.

Muddy Maddy, bedankt voor het mooie overzichtje, ik ga niet alles herhalen.

Ga dadelijk beginnen aan het avondeten, tafel is al gedekt.

Ik wens iedereen nog een fijne zondagavond en voor veeeeeel later vandaag een deugddoende slaapzacht.

greetie
Lid geworden op: 08 jan 2007, 18:17
Locatie: Land van Nevele

15 sep 2019, 19:07

Hallo, inderdaad zit verkeerd😀dat wil niet zeggen dat het hier niet leuk is hé.
De schuld moet het momenteel doen via smartphone en dat is klein😂moet telkens een beetje vergroten voor naar topic te gaan.
Ik wens jullie allen een fijne zondagavond 🥰👍

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 sep 2019, 20:29

Afbeelding

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 sep 2019, 20:37

Hallo iedereen,

MM: goed dat je me eraan deed denken van die foto van Spaanse woef.Met behulp van manlief is het gelukt.Hier ligt hij in zijn lievelingszetel in de veranda, zodra de schuifdeur open gaat, springt hij erin.

Zwanenmeer: voldoende rusten, hopelijk ben je vlug weer beter.

Moeder ligt sinds deze middag in het ziekenhuis, heeft darmproblemen en weinig eetlust.Met veel moeite heeft ze toch een puddingje gegeten.Ze is heel zwak, wist niet dat ze in het ziekenhuis lag.Morgen ga ik er ook langs, want zus moet werken.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 sep 2019, 21:12

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes(en greetie :lol: )
Een heerlijke dag was het vandaag, ik heb een klein toerke gefietst :wink:
ik had gisteren de banden laten bijpompen bij de fietsmaker
want als die zolang stilstaat dan gaan de banden ook plat
Het was heerlijk buiten, en nadien heb ik op het terras nog zitten lezen
daar ben ik na een uur moeten gaan lopen want het was er te warm :roll:
ik heb toen mijn stoel in de deuropening gezet en zo kon ik toch nog in 't zonnetje lezen.

zwanenmeer, ik hoop dat je spoedig beter bent, niet proberen te forceren hoor
want dan kan je het alleen maar slechter maken, heel veel sterkte :)

anjelier wat een mooie hond, en heel fotogeniek hé :lol:
hij geniet zienderogen van die zetel :P

clive, Matice braaf geweest vandaag.... ja dat zijn puberkuren die
soms bovenkomen....dat heeft ook met het weer te maken
Het komt allemaal wel goed eens hij volwassen is :wink:

M-M, M-J, Helena en alle seizoentjes een goede nachtrust
morgen zou het wat frisser zijn met kans op een buitje...
ik moet morgen hopelijk voor de laatste keer naar de audioloog
dan is het (naar ik hoop) gedaan met het heen en weer gerij naar de stad
en dinsdagmorgen nuchter naar de huisarts om bloed af te nemen
(voor suikercontrole) de rest van de week zie ik wel weer...

Een gezellige avond nog en slaapwel :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 sep 2019, 08:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, eerst en vooral heel veel beterschap voor jouw moeder.
En wat is Spaanse Woef een pracht van een hond en zo fotogeniek. Om verliefd op te worden. Kan dat helaas ook niet, een foto plaatsen. Zie dat hij zalig in de zetel ligt, verwend is hij dus niet :D .

Oma-C, wat fijn dat je terug een stukje hebt kunnen fietsen, dat doet me echt plezier
Het was dan gisteren ook prachtig weer. Voor een keertje niet uitgeregend op de hondenschool.

Zwanenmeer, hoop dat je vandaag terecht kunt bij de osteopaat en dat hij jou daadwerkelijk kan helpen. Wens je heel veel beterschap.

HVT, ik denk dat vandaag kleinzoon terug komt, met 2 kg aardappelen of zonder :D . Ben je ook niet meer zo alleen.

MJ, heb je al lang niet meer gelezen, hoop dat alles een beetje in orde is daar.

Muddy Maddy, ben voor jou, dat gebeurt ook niet vaak. Misschien ben je een beetje aan het uitslapen.

Matice had weer heel veel tijd nodig om wakker te worden. Hem gisteren een grote jumbone ( hondensnoep) gegeven, daar zitten heel veel calorieën in, want hij had weer niet gegeten. Op de hondenschool gisteren zei de trainer dat Matice echt wel een kleine clown is, omdat hij vaak zulke toeren uithaalt dat de hele plein in de lach schiet, trainers en therapeut incluis. Telkens als we daar aankomen, gaat hij onmiddellijk naar de jeep, zijn snoepje opeisen en dan vaak wat hij doet op de plein :roll: . Zo moeilijk ook op hem kwaad te zijn. En toch moet ik consequent zijn in zijn opvoeding, want hij probeert steeds de grenzen te verleggen en dat mag ik niet toelaten. Maar hij is dan ook zo lief.

Het is me opgevallen tijdens de voorbije vakantie en nu nog in deze maand, dat er zoveel Belgen gestorven zijn op vakantie in het buitenland, echt hallucinant .

Zo, ga plaats maken voor de andere Seizoentjes en ik ga douchen en eens beginnen aan de huishoudelijke taken. Liefs aan jullie allemaal en een knuffel voor wie hem wil.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 sep 2019, 08:24

Goede morgen seizoentjes,

@ anjelier: mooi beest!

Probeer nu hier ventje te bereiken, maar nergens gehoor. ook z'n collega's nemen niet op en via de landlijn van brussel wordt ook al niet opgenomen. ik verwacht een vies ventje vanavond.
straks moppen, al is het geen weer om te werken, moeten ook nog boodschappen gedaan worden.
Clive, als je in slaap valt, zegt je lichaam je iets. ik moet hier moeite doen om 's morgens op te staan. daarstraks me ook uit bed gesleept. morgen bloedafname. daarna direct door naar de apotheek en de rest van de boodschappen doen. de goesting na gisteren is ver te zoeken. mss heb ik weer last van mijn SAD stoornis. denk dat ze voor de uurwisseling weer AD kuur zal voorschrijven.
wil dat eigenlijk niet, maar wat moet moet.
vanavond moet ventje naar moeder. Dan kan ze verder d'r plan trekken. belde gisteren ( ik was op) om te zeggen dat de buren eindelijk na 1 jaar hun huis betrokken hebben. het was de vader van de buurvrouw die het zei tegen moeder die aan de deur stond. nu nog de katten vangen.
Gimly trekt het hem al niet aan. ligt op zijn dweil te maffen.
collega van ventje is out, maar ze weten niet voor hoelang. het is haar heup.
moet afspraak gaan maken met de pedicure want mijn voeten beginnen me weer last te bezorgen.
heb ook 's nachts vreselijk "hete" voeten. zal wel aan de menopauze liggen.
buurman v. heeft een vervangwagen. hadden gisteren een chiroweekend want volgende week veranderd de naam en worden ze gemengd. zij waren nog een van de laatste afdelingen die gescheiden werkten. ( nog 'n keer feest maar nu op kosten van wie?) het was bierproeverij ( zijn niet gegaan.) smoefeltocht en spaghettiavond. ( zijn niet gegaan)
de ribben bleven op mijn maag liggen dus gisterenavond weer geen avondeten. denk dat een onderzoek wordt waarom mijn eten niet teert.
vandaag zouden er cactussen in de liedl zijn, en mijn vetplantje vooraan is ver dada.
die achteraan vinden het blijkbaar leuk op de venterbank sommigen onder de afdak, anderen niet.
nu zijn alle planten ver dada.
ga niet verder uitbreiden, moet morgen ook nog wat te zeggen hebben, hè,
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2019, 08:24

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, 't is alweer maandag
wat gaat het rap... :roll: en september is ook al half voorbij.

anjelierken ik was gisteren nog vergeten zeggen dat ik een kaars brand
voor jouw moeder, :oops: hopelijk is ze spoedig beter :?

Dag clive, dank voor je overzichtje,en ik zie het zo voor mij
Matice als deugniet :lol: en natuurlijk zal hij proberen
hoever hij kan gaan :lol:

Alle maatjes nog niet wakker of nog niet aan de pc :roll:
ik moet me straks klaarmaken om naar de stad te gaan
voor een hopelijk laatste afspraak met de dokter.
ik zal maar een plu meenemen

Ik wens jullie allen een fijne nieuwe week
Het is een grijze start vandaag, niet zo mooi als het weekend :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 sep 2019, 09:48

De student is gisteravond afgeleverd zonder aardappelen.
Wel met een grote zak van zijn lievelingskoekjes uit de Aldi.
Ik zal nog eens moeten gaan zien welke, want hij heeft ze zelf weggelegd.
Vanaf vandaag is het voor serieus.

Wekker om zeven uur gezet, wegens chauffagemannen...
Om acht uur telefoon:"Ze komen morgen, gaat dat voor u?"
Zal dan vandaag maar om boodschappen gaan zeker.
Alleen is de beenhouwer niet open vandaag.
Dus morgen weer wekker om zeven uur.
Ik hoop dat ze erdoor komen.
Jaren om zes uur moeten opstaan, eindelijk gepensioneerd, kan een mens nog niet uitslapen.

MM ik mag me niet moeien, maar als ik moest eten wat jij eet dan had ik gegarandeerd geen maag meer.
Nu, ik heb al van jongs af een slokdarmprobleem, zodat prik en pikant en heel heet en heel koud niet aan te raden zijn. Met medicatie is dat onder controle geraakt.

Mattice lijkt me wel een "charel" te zijn!

Laat ons het beste hopen voor je mama, Anjelier.
Jij bent hier het voorbeeld van de sandwich generatie:
zorg voor de kleinkindjes
zorg voor je ouders.

Zwanenmeer hopelijk geen pijn meer vandaag.

Oma-C succes op je tocht met de paraplu.

Aan iedereen ondanks de grijze lucht een mooie dag gewenst!

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

16 sep 2019, 10:32

Hallo iedereen,

Bedankt voor de complimenten van Spaanse woef, hij staat inderdaad mooi op de foto.

In de namiddag naar moeder, hoop ook dat het beter gaat en ze meer gaat eten.Word wel een drukke week voor mij, moeder in het ziekenhuis, en zoonlief alleen met de 2 ukjes, want schoondochter zit in buitenland.Zal vanavond eens bellen of hij geen hulp nodig heeft.Hijzelf zegt steeds dat het niet nodig is, maar toch.

Heb al stoofperen klaargemaakt voor vanavond, heb buurvrouw ook een emmertje peren gegeven, ze eten dat ook eens graag.En heb gezien dat de kweeperen ook al mooi geel zijn, dus de komende dagen eens gelei maken.We vervelen ons hier niet hoor :D :D

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 sep 2019, 10:41

Hallo allen, ik sta klaar om te vertrekken
ik heb op pc gekeken hoe het zit met de bussen van de lijn
en zo te zien rijdt hier alles toch :roll:

Helena, ja plannen veranderen nogal eens hé
en ik heb ook zo'n plezante maag als jij, ik denk dat ook dikwijls
als ik het lees wat MM kan verdragen :roll: :roll:
maar ze zal er wel tegen kunnen anders eet je het niet :oops: :oops:

iedereen een fijne dag ik ben ermee weg.... tot vanavond... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".