In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 sep 2019, 06:32

Goede morgen seizoentjes,

We zijn op omdat we straks naar de dokter moeten voor bloedafname. suiker en leverwaarden.
Gisteren met de schoenmaker gesproken, die was naar de film van den opex geweest. heeft het hele verhaal uit de doeken gedaan. spoileralert of niet, 'k weet het nu toch. 't zou geen film voor mij geweest zijn. Op fb pakte Steve uit met zijn madam en een chique kostuum. dachten verkeerdelijk volgens mij dat ze in Cannes zaten. ( ja, er lag een rode loper, so what?)
dan vervolgens boodschappen gedaan en op Fb met iemand in gesprek geraakt over het nieuwe boek van Stephen King.
Ventje moest dus bij mijn moeder zijn. alles zou gelukt zijn. was wel laat thuis, zijn vroeg gaan slapen en ik heb dus geen oog weer dicht gedaan. nu moet ik ze wel openhouden met koffie. zonder suiker.
Clive: natuurlijk probeert je krullenbol hoe ver hij kan gaan. het is nog een puberende pup. als hij 1 jaar is, is hij in werkelijkheid 15. ( heb dat opgezocht) Gimly is 52 en 10 maanden. hij is ouder dan ik.
HVT & Oma C: dat is niet moeien hoor. dat is teken dat jullie er mee inzitten.
HVT: hoop dat de werkmannen komen. heb je de koekjes van je kotstudent gevonden? :D
Oma C: hopelijk idd het laatste bezoek aan de audioloog.
Anjelier: het spijt me te horen van de toestand van je moeder. Zoon en twee ukkepukjes in huis zonder vrouw. je hebt idd een mooie spaanse woef. op het eerste gezicht dacht ik niet dat het een spaanse was. hij ziet er wel braaf uit.
Zo, we gaan dus straks naar de dokter, waar de schoenmaker niet content van is, omdat een van de dokters daar gewoon zit en niets zegt tegen zijn zieke vrouw. na de bloedafname en een resem briefjes voor medicijnen naar de apotheek, daarna naar de winkel, de bakker, de krantenwinkel en dan naar huis. zal bekaf zijn, maar dan moet ik niet meer buiten.
ventje was dus laat thuis dus hebben we kippenlapjes gegeten en dan naar boven toen Castle gedaan was. vandaag na de boekjes is het kijken of de "twilight zone" nog een aflevering in petto heeft.
vanavond gyros van kip. mag dus geen boter vergeten. woensdag worst met appelmoes en gebakken krieltjes. donderdag door sluiting van de frituur eitjes in de pan. ( pas op 23 september weer frituurfrieten en een nieuwe poets.- als deze niet voldoet ga ik op zoek naar een strijkatelier.- voor 1 jaar 11 maanden en 9 dagen)
Stephanie heeft een oud vliegenraam meegegeven. past natuurlijk nergens niet en moeder had gezegd dat het een luxaflex was 8O :? ventje heeft uitgelegd hoe de badkamer eruit ziet want wat moeder zei, klopte aan geen kanten. De katten zijn ook al thuis en krijgen hun eten op het eerste verdiep. er zitten ook nog geen deuren in de slaapkamer. waren het Vinny-tjes geweest.... om 4 uur jullie bed uit! ik heb zin in spelen. de keuken moet ook nog verder afgewerkt worden en zou volgens ventje half in de living komen. ( lijkt me niet praktisch) enfin, ik moet er niet leven en moeder ook niet. de trap had ook gemoderniseerd moeten worden maar met de vertragingen is het geld op.
Gimly had nog honger en stond gewoon te wachten aan zijn teljoor tot ik een nieuwe koffie ging nemen.
kan de oude telefoon meenemen naar de dokter als er daar wifi is. anders de nieuwe die ik nog moet leren gebruiken. de speaker stond op en ik hoorde moeder roepen. had net hoofdpijn.
het zou droog blijven vandaag en 18°. dus volstaat een trui. was gisteren ook het geval.
mijn speld voor de poncho moet nog een lijmbeurt krijgen voor die volledig vast zit. anders volgende maand naar de veritas.
zo, ga mijn koffie opdrinken om 7 uur mijn pillen nemen. frambozen zijn voor als ik thuis kom.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 sep 2019, 08:23

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, heel veel succes bij de dokter, hoop van harte dat alle uitslagen goed gaan zijn.

Ik was even geschrokken deze ochtend toen ik opstond. Manlief lag niet meer langs mij, dat was niet waarvan ik schrok, dacht dat hij gewoon opgestaan was, maar ik keek in de slaapkamer even naar buiten en zag de auto nimmer staan. Omdat het nog erg vroeg was, dacht ik er niet aan dat manlief al weg was, neen, dacht dat de auto gestolen was. En het eerst waaraan ik dacht, was de dure bench op de achterbank van Matice. Liep dus naar beneden om manlief van de auto te vertellen, in de keuken en living, geen manlief, door naar beneden gelopen, ook geen manlief, maar wel een briefje op de haltafel. En daar stond op dat hij al om 07.00H een meeting had en dat hij dus al vertrokken was. Dat was dus even lichte paniek voor niets. Heb dan alleszins goed geslapen want heb niets gehoord, geen douche, de voordeur niet gehoord, niets.

Ik heb gisteren in plaats van vandaag boven al alles grondig gepoetst en nieuwe dekbedden gelegd en de oude gewassen en gestreken. Gisteren was manlief van thuis uit aan het werken en besloot dan maar boven alles te gaan poetsen en de was doen van het bed- en badlinnen. Bovendien was Matice dan niet zo lang alleen, want had dan het gezelschap van baasje. Hij was braaf in de living, had dan ook zijn speelgoedbox op zijn Matice's omgekieperd en was met alles en nog wat aan het spelen. Pas toen hij slapen was hebben we voordat wij ook slapen gingen, met de lege box in de keuken en living rond gegaan en vervolgens alles opgeruimd. Misschien kom ik nog wel een bal of zo tegen onder de zetels als ik daar straks aan het stofzuigen ben.
Vandaag de gewone was doen, buiten hangen en als die droog is, de strijk ervan. Ga deze middag rond een uur of 14.00H al wandelen met Matice. Ga hem dat gewoon maken dat we voortaan vroeger gaan wandelen.
Gisteren is manlief ' s avonds gaan wandelen met hem en ook hij vindt het een beter idee om vroeger te gaan wandelen met Matice. Toch als ik alleen ben. Heb het jullie al gezegd, Matice heeft echt geen agressief uiterlijk waar andere mensen bang van zijn. Hij komt bij mij wel heel beschermend over, maar hij zal nooit iemand bijten of zo. Het is voor mijn eigen veiligheid, maar ook voor die van mijn krullenbol.

Vanavond de vuilcontainer niet vergeten buiten te zetten, die komen ze morgenochtend halen. Zet die ongeveer om de 2 weken buiten. Pas dan is hij vol.

Zwanenmeer, heeft de osteopaat jou een beetje kunnen helpen ? Hoop echt van wel.

Zo, ik wens alle Seizoentjes een fijne dinsdag. Liefs en een dikke knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2019, 10:34

Afbeelding

Hallo alle maatjes een mooie zonnige groet van hieruit :lol:
Ik moest vanmorgen nuchter bij de huisarts zijn voor bloedafname
en ben pas terug, dus terwijl ik mijn boke eet en de 1e reeks pillen neem
even komen kijken bij jullie :wink:

ze hebben hier naast en onder de spoorweg een fietstunneltje aangelegd
dat maakt dat ik veel vlugger bij de dokter kom, heel makkelijk voor mij :lol:
zelfs tevoet... maar ik ben met de fiets gegaan,
als het goed gaat probeer ik zoveel mogelijk terug te fietsen,
dan heb ik minder last van de rug die wel pijn geeft als ik tevoet ga.
Ja zo is het altijd wel iets hé :roll: :oops: ouder worden, je houdt het niet tegen

Ik ga nog naar de apotheker, de post en de Lidl terwijl ik nog m'n schoenen aanheb
dat ligt zowat in dezelfde buurt en vanmiddag doe ik dan de huiselijke dagelijkse taken
Geniet van 't zonnetje en sorry dat ik geen namen heb genoemd.... even geen tijd :oops: :oops:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

17 sep 2019, 12:43

Dag seizoentjes allemaal ,
Dank voor het medeleven met de rugpijn ....
Zoals Oma C altijd zegt : het zal wel beteren "met geduld en boterhammen "...... :oops: :oops:
Na de behandeling bij de vrouwelijke osteopate , ging het even wat beter / alhoewel die behandeling ook veel pijn doet natuurlijk .. :roll: :roll: / Nu moet ik noodgedwongen nog twee dagen kalm aan doen en de spieren warm houden .. Er is buiten nochtans werk te doen ,maar dat zal moeten wachten ... :oops: :oops:
Anjelierken : ik hoop dat het beter gaat met je moeder / het klinkt niet goed als ze niet kan eten ...Ik duim voor jullie ///////// wat een mooie foto van een mooie hond /
Clive : ik moet altijd glimlachen met jouw verhalen over Matice : ik zie het zo voor me wat hij allemaal uitsteekt ... :-) / Jij slaapt dan wel héél vast dat je je echtgenoot niet had horen vertrekken , dat was even paniek ..
Ik verbaas me er over hoe je dat kan wekelijks die dekbedden te vervangen / hier moet ik dat alleen doen en dat is een zware klus .... :oops: :oops: :cry: :cry: Zeker nu met die lumbago / ik ga wel binnenkort een nieuwe matras bestellen / Hopelijk helpt dat om rugpijn te voorkomen /
Aan alle seizoentjes : nog een fijne dag / groetjes ..
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 sep 2019, 19:18

Ik wens iedereen een fijne avond en een goeie nacht
slaapwel straks en tot later :wink:

Speciaal voor zwanenmeer (en al wie pijn en last heeft) :roll:

Afbeelding
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

17 sep 2019, 20:11

Hallo, dames,
Iedereen een fijne avond gewenst.
Heb het serieus druk gehad, en nog. Heb nog een jobke van dochter erbij gekregen, en wie ben ik om te zeggen dat het nu wat moeilijk is .....
We zien wel dat we er geraken, en anders ...... brei ik er een paar uren bij aan, he ! Tegenwoordig lukt alles ! 😉

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en .... tot de volgende 😃 !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 sep 2019, 21:10

Afbeelding
Goedenavond Seizoentjes,

Oma-C, wel een hele mooie tekst en zo waar. Dank je daarvoor.

MJ, oeps, druk, druk, druk . Zorg ook nog goed voor jezelf als je wil.

Zwanenmeer, dat ik elke week de dekbedden vervang is waar en is inderdaad een hele klus. Maar ik leg enkel de hoeslakens zelf op en we hebben een elektrisch verstelbaar bed, dus dat zijn 2 enkele matrassen. Maar de donsdeken is een grote en dat doe / kan ik ook niet alleen, daarvoor heb ik de hulp van manlief nodig. Dus dat gebeurt altijd ' s avonds laat als hij thuiskomt, zelfs vaak net voordat we slapen gaan. En moet eerlijk zeggen dat dat zelfs soms nog teveel voor me is en dat ik het samen met hem doe met mijn laatste greintje fut. Zorg er wel altijd voor dat ik volledig verzorgd ben voor de nacht en dat ik dan ook meteen tussen de frisse lakens kan kruipen :) . En verder is mijn HH heel strak gepland, dat weet je. Het doet me plezier dat de verhalen over Matice jou doen glimlachen, hij is dan ook wel een echte deugniet.
Verzorg jij jou maar heel goed en denk even maar niet aan het werk buiten. Want zo'n lumbago is echt wel niet niks. Ik wens jou heel veel en een snelle beterschap.

Morgen een afspraak met de luisterdokter zoals HVT dat altijd zo mooi zegt. Zie er erg tegenop, ben daar meestal een paar dagen niet goed van, maar wat moet moet :oops: :oops: :oops: .

Had dan vandaag gewassen, maar vond dat het slecht droogde buiten, een jeans van manlief van dit weekend heb ik wel gestreken, maar hangt nog na te drogen. De andere spulletjes waren echt nipt droog. Maar bon, alles is gestreken.

Zo, ik wens iedereen nog een mooie avond en voor straks een zachte welterusten. Liefs voor jullie allemaal en een hele dikke knuffel.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 sep 2019, 23:05

Hallo iedereen,

Dank u wel voor de complimenten voor Spaanse woef.Veel mensen denken dat je enkel windhonden kunt adopteren uit Spanje, maar da's niet waar, je vind er alle rassen.Spaanse woef is een kruising podenco.Podenco's zijn spaanse jachthonden.Sinds hij bij ons woont, is hij goed bijgekomen en is zijn vacht glanzend.Overbuurvrouw herkende hem na 4 weken niet meer, dacht dat het een andere hond was.

Gisteren bij moeder geweest , en ze was beter.Ze heeft een baxter.Volgens kamergenote had ze toch een beetje gegeten .Had een cola mee voor haar, dat drinkt ze wel graag.Vind het ook wel beter voor haar dan steeds water te drinken.

Houd hier overdag de ramen dicht voor het lawaai en de geurhinder van de bouwwerken van hiernaast.Er staat een ganse dag een soort machine te draaien dat uitlaatgassen afgeeft, en als de wind goed zit, komt het binnen.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 sep 2019, 08:00

Goede morgen seizoentjes,

we zagen de week weer in twee.
het is hier heel betrokken met veel donkere wolken. max 18°.
moet normaal niet buiten.
er is afwas te doen en er moet geswifferd worden en nog eens gemopt.
heb het boek van Stephen King meegedaan naar boven, kom ik niet in de verleiding te lezen want nu wordt het wel heel spannend.
de mannen in de th. van loo straat zijn bezig. ik hoor de lift op en neer gaan. volgens onze schoenmaker verkocht aan een projectontwikkelaar die er vernieuwde flats gaat in maken. hij moet wel want de boel binnenin is plukkevort.
het allergie seizoen is voorbij, maar wie mag er toch nog anti-allergie pillen slikken?
Gisteren belde Joyce aan de deur. er was een pakje geleverd "bij buur" maar er stond niet op bij wie.
dat belooft voor de aankomende pakjes die ventje besteld heeft.
vandaag worst. weet nu niet of ik appelmoes staan heb in mijn kast want dan moet ik toch buiten en snel een potje kopen bij de beenhouwer.
volgende week terug naar de dokter voor de uitslag. ( maar nu eerst zijne majesteit bedienen)
was verrast mijn vriendin secretaresse van de vorige dokter terug te zien.ze messengerde me over de middag. aangezien zij maar part-time werkt moest ze een ander opleiden. De hoofdgeneesheer was om de 10 min in "de bokaal" met een vraag. de andere dokter kwam enkele keren tevergeefs een naam afroepende de wachtzaal binnen. en het waren geen vlaamse namen.
Bon, we lagen weer aan een superrekening bij de apotheek, dan ben ik de winkel binnen gegaan om een fles vloeibare boter. vond uiteindelijk later in mijn ijskast: een restje vaste boter. heb die dan gebruikt. vandaag gaan we weer online boodschappen doen, want de frituur is gesloten. we eten eitjes met diepvriesfriet. en dit voor drie weken. ( de frituur bedoel ik, niet drie weken eitjes met diepvriesfriet.)
het is 8 uur. pillentijd en dan ontbijt met frambozen.
Fijne dag seizoentjes.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 sep 2019, 09:17

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Ik spring enkel vlug binnen om jullie allemaal een fijne dag te wensen en beterschap en veel sterkte voor diegenen met pijn of ziek.
Vertrekken dadelijk naar de dokter, want dat is echt wel een eind rijden, geraak daar echt niet alleen. Matice gaat mee met ons, zijn snoepjes en speeltje zitten al in mijn handtas. Plus de poepzakjes natuurlijk, die heb ik in elke handtas zitten en manlief zowat in elke jaszak. Gisteren nog een complimentje gehad omdat ik het in het hoge gras van een veldje, waar normaal niemand loopt, alles keurig in een zakje deed. Een bestuurder van een auto zag dat, claxoneerde kort en stak zijn duim omhoog. Toen ik fatsoenlijk keek zag ik zijn hond in de auto zitten. Ach , een complimentje, het kan zo deugd doen.

Zo, liefs voor jullie allen en misschien tot vanavond.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 sep 2019, 09:20

Afbeelding

Een mooie zonnige groet vandaag
hopelijk blijft het zonnig, 't is eens zo aangenaam
om de dagelijkse taken te doen :wink:
seffens eerst naar de markt nu het goed weer is....

zwanenmeer ik wens je heel veel sterkte,
hou je maar rustig geen enkel werk gaat lopen :?

clive ook een beetje kalm aan doen en sterkte bij de luisterdokter :?

M-M druk als altijd, fijne dag vandaag, en smakelijk :)

anjelier, fijn dat je mama beter is hopelijk komt ze
helemaal terug op haar plooi...

M-J, ook al zo druk, loop jezelf ook niet voorbij
want iedereen denkt 'mij gebeurt dat niet' maar
je zit er rapper door dan je verwacht :roll:

Helena druk met de logee, ben je 't al gewoon
de nieuwe routine :roll:

en nu weg anders ben ik daar tegen dat de markt sluit :lol:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anneroos
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:28
Locatie: Boterstad

18 sep 2019, 09:23

sorry dat ik hier binnenval, ik wil Oma-C hartelijk bedanken voor de verjaardagskaart.
het is al 2 weken geleden maar ik was vorige week op vakantie in de Griekse zon!
Maria-Johanna, jou heb ik al via een ander kanaal bedankt, hé.
ik lees hier af en toe eens mee, groetjes.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 sep 2019, 09:28

@ annneroos: heb jij toevallig niet enkele weken terug in de libelle gestaan met je verhaal?
( denk dat het over vrouwen in het buitenland ging)
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 sep 2019, 09:34

@ anneroos :lol:
Graag gedaan, zolang ik een adres heb
kan ik de jarigen feliciteren hé :lol:
Hopelijk had je een fijne vakantie
aangename week verder :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anneroos
Lid geworden op: 28 sep 2014, 21:28
Locatie: Boterstad

18 sep 2019, 11:07

@ Muddy Maddy, ja, dat was mijn verhaal in Libelle van 15 augustus, wat leuk dat je het herkende!
:D :D