In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 sep 2019, 11:25

@ anneroos, fijn. dan is mijn geheugen toch niet zo slecht als ik dacht! :D :D :D
Cats Rule!

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

18 sep 2019, 11:39

Goede middag iedereen,
Juist gedaan met stofzuigen, nu is eten klaar dankzij mijn ventje ! aardappeltjes met erwten en wortelen en kipfilet.... Zal smaken ! 😃

Heuuuuu, 'anneroos' ???? 🙄🤔

Tot ..... de volgende😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 sep 2019, 14:46

Goede namiddag,

Wel ja, dat lukt best met de logé.
Hij is wel heel stil vind ik.
Ik herken het drukke joch van vroeger helemaal niet meer.
Zijn zus heeft meestal meer babbels als ze hier is.
Die studeert tegenwoordig op kot omdat de pc's van de school zwaarder zijn voor haar ontwerp dingen.
Zijn uurrooster staat nu in het rood op de kalender, want het is nogal wisselvallig.

Gisteren met enig prullen samen met de buurman de batterijtjes vervangen van contactmagneetje van de beveiliging. Ik had natuurlijk iets verkeerds gedaan en prompt kreeg ik telefoon van de firma. Wat er loos was. De uitleg gegeven en het was oké. Gelukkig is buurman sterker dan ik, want ik kreeg het plaatje niet los.
Jongste blij dat het klusje geklaard was, dat hij niet moest afkomen.

Ik ben eens benieuwd wanneer ik iets van de chaufferen ga horen.
Ik ben niet van plan alle dagen te blijven wachten.
Ik heb trouwens gezegd dat ik vandaag niet kon.
Dan wist ik zeker dat hij niet hier stond en kon ik tenminste om boodschappen.

Een mens gemist toch aan de oude buurtjes die stilaan erg oud aan het worden zijn met de nodige mankementjes. Gelukkig zijn ze nog met twee, maar dan nog.

Ik dacht het gazon te verticuteren, maar ik zie het niet zitten voor vandaag.
Morgen komt ook nog langs.
Heb slecht geslapen van de kou.

Nog een fijne dag dames allemaal. En ook de diertjes.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 sep 2019, 19:46

Wat was dat rap geflikt dat gazon verticuteren. In minder dan een uur hebben we de gazon geverticuteerd en het gras opgeruimd in de zakken waarmee het naar het containerpark kan gevoerd worden. Daar doe ik in mijn eentje een ganse dag over!Binnen de kortste keren alles opgeruimd en op zijn plaats gezet! Ik was aan het denken: "De geschiedenis herhaalt zich." Moest oudste hier geweest zijn hij zou zich taferelen uit zijn jeugd herinneren.
Voila, morgen mag nog langs komen, maar dat is dan weer uit de voeten.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 sep 2019, 20:35

Afbeelding

Alle seizoentjes een fijne avond en een goeie nacht :wink:
morgen komt de pedicure al vroeg, dus weer vroeg opstaan

Ik ga nu nog douchen en straks op tijd naar m'n kofferke
Groetjes allen en sorry voor het egoberichtje :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

18 sep 2019, 21:33

Hallo seizoendames :lol:

Pc had hier weer kuren dus....
wil ik jullie nu uit naam van manlief bedanken voor
de mooie kaartjes en smsjes voor zijn verjaardag!

Fijne avond nog voor iedereen en slaap lekker straks!
Geniet nu... niet morgen

Fifi
Lid geworden op: 11 jun 2019, 11:37

18 sep 2019, 23:03

Goedeavond.
Chance van muddy maddy van anneroos .
Kheb het ook gelezen dat was een oud libelle niet ver hier vandaan was mooi geschreven Anneroos.Ja mj hadden we maar alle dagen zo iemand om te helpen he .
Omac is wel waar he als je je werk eens kan doen op je gemak morgen ook eens een hele dag thuis en vrijdag mee met dochters naar Nieuwpoort.
Clive ik lees ook graag over matice .
Eigelijk iedereen hoor maar vergeet altijd alle namen dus voor iedereen slaapwel.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

19 sep 2019, 06:48

Goede morgen seizoentjes,

aangezien het vroeg voetbal was, ga ik naar boven, installeer mij met boek in bed en val prompt in slaap. Het instituut zal voor vandaag zijn na de afwas.
ventje heeft de appelsmoes koud gegeten. ( gruw) ik lust niet erg graag appelmoes, maar had voor hem een potje biosmoes van de liedl meegebracht. zat daar aan de kassa een nieuwe, met naast zijn oor, dicht bij zijn fabrees twee goud kleurige knopjes. ( zal wel nieuwe mode van piercings zijn) het duiveltje in mij wou hem vragen of dat zijn "resetbuttons" waren. :D heb maar braaf gezwegen. had ik het gezegd.... wie weet wat er dan gebeurd zou zijn.
heb een nieuw vetplantje. heb die gisteren buiten water gegeven want die stond poerdroog. :?
ons moeder heeft het al eens gevraagd toen de planten bij haar liedl buiten stonden, maar ze mogen
geen water geven. ik kan nu alleen maar wachten tot die erdoor is en dan vooraan aan de venster zetten.
ventje gaat op zending. gisteren vergeten online te bestellen. zal voor volgende week zijn.
Gimly was al in de slaapkamer toen de wekker ging. vlak na de wekker wilde hij ook van zich laten horen en was dus aan het miauwen.
daarnet vertrok ventje en moest overbuurman een van de honden vastgrabbelen want die was er bijna vandoor. En Gimly moest nu eten hebben van mij. hopelijk eet ie het op, want hij is zich weer aan het volproppen.
in de winkel ligt de sint chocolade al klaar. vind ik persoonlijk een beetje vroeg. nog even en ze leggen de paaseieren na nieuwjaar 8O
HVT: in engeland deden wij dat allemaal niet voor het gazon. dat was ruw en de grote van een half cricketveld. afrijden, ja. niet zoals valse buurman die het gras met een meetlatje bijhield. 1 cm gegroeid en hij reed het af. Ons Mies keek dan met een blik van die is mooi gaga. Als ventje gras afreed, meestal de zaterdag na de boodschappen bij Asda op Booker, waar we konden doorrijden naar het tuincentrum dat een aqariumwinkel had. Ze snelde dan naar binnen en haar ogen smeulden. op dat moment was ventje ook gaga. ze had dat niet graag. het duurde dan ook wel enkele uren voor ze het hem vergeven had. onze engelse hooligan. het zal in november 10 jaar zijn dat ze overleden is. ik mis d'r nog altijd. :cry:
Dag Fifi! :D
en dag opduikend bobijntje. :wink:
vandaag eitjes met diepvriesfriet. gelukkig hoef ik daarbij geen huisgemaakte tartaarsaus. ik ga zelf de eitjes bakken want bij mij moet het eiwit volledig gestold zijn. van ventje maakt het niet uit.
ventje had meegedaan aan een actie van wish om een speaker te winnen. hij heeft niet gewonnen en heeft zijn geld terug gevraagd. nu krijg ik bij de spelletjes, ben gestopt met de boerderij omdat ik niet kan upgraden, altijd reclame van Joom te zien, de russische tegenhanger van wish. kwaliteit nog minder dan sommige dingen die ik bij wish besteld heb. weet ondertussen dat als er 925 staat ik de ring niet moet bestellen. ik krijg zwarte vingers. en vooraf nagellak aandoen helpt maar tijdelijk als je toch met je handen in het water zit.
morgen naar de pedicure. volgende dinsdag naar de dokter voor de uitslag. ik vermoed dat er een ziekenhuisbezoekje zal inzitten. hoogstwaarschijnlijk voor endocinologie/ gastroscopie.
Gimly ligt op zijn dweil te wachten tot ventje belt of de mannen die dat huis aan het verbouwen zijn.
( die beginnen om ongeveer 7 u 30) lawaai beginnen maken. moet ik altijd zeggen dat het niet erg is. het is toch zo'n bangerik. nu moet ik nog zoeken hoe luid ik mijn ringtoon moet zetten. en moet nog uitvogelen dat hij meer dan 3 keer belt voor de voicemail aanslaat.
Clive: ging Matice niet mee naar de luisterdokter? of heb ik mislezen?
ik heb het jaar van papa's overlijden een paar keer naar zo iemand geweest maar veel kon ze niet helpen. iedereen rouwt op een andere manier zei ze de laatste keer dat ze me zag.
ik heb veel keer tegen de ex-huisartse gezegd dat ik weet dat er met mij aan de hand is en dat ze dat niet met pillen kan oplossen. Mijn overgrootvader had ook dat probleem.
vandaag om een roddelblaadje. nu de krantenwinkel waar Mia met de lotto speelt stopt, kan moeder niet meer aan gezegd roddelblaadje geraken.
morgen garnaalkroketten. mag niet vergeten ze vanavond uit de vriezer te halen.
Op ventjes buro roderen traiteursmenu's. wij zouden ook eens van het gewone fondue/ gourmet gedoe af willen. verleden keer was de visschotel van de lield bij mij favoriet.
eigenlijk zou ik die dagen eens in nederland willen doorbrengen bij Suus en Hans en hun 4 katten. Maar wat doe ik dan met de mijne? moet iemand zijn, die hij vertrouwd.
ok, nog een kopje koffie en de kat bedienen.
Fijne dag seizoentjes!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

19 sep 2019, 08:14

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Welkom Anneroos en Fifi . Hoe meer zielen, hoe meer vreugde.
Er is veel geschreven en heb niet alles onthouden, dus ik ga geen overzichtje maken want dan vergeet ik vast iemand wat dan totaal de bedoeling niet is.
Het gesprek met de luisterdokter viel, buiten enkele traantjes, beter mee dan verwacht. Wel is mijn medicatie aangepast. Hij vroeg of hij foto's van Matice mocht zien en dat mocht. Vond dat Matice een heel grappige maar ondeugende blik had, dus bij deze officieel bevestigd door een arts :D . Op een klein uurtje was ik ervan af.
@ Muddy Maddy, neen hoor, je had goed gelezen, Matice was wel degelijk mee met ons. Dokter is een aantal jaren geleden verhuisd naar Vlaams- Brabant en woont daar heel landelijk. Manlief neemt als ik dan daar naar toe moet een dagje verlof. Nadat we daar vandaan kwamen, even in Hasselt gestopt, waar ik als troost een hele mooie muts kreeg van manlief, lichtgrijs met een fluffy okergele pompon. Draag dat veel een muts en al zeer zeker in de hondenschool, maar ook als ik met Matice ga wandelen als het koud is. Bij deze past mijn okergele sjaal heel mooi, was er heel blij mee.
Matice heeft zich gisteren heel goed gedragen, in de mooie winkel waar mijn muts vandaan komt, mocht hij mee binnen en de beide verkoopsters vonden hem een echt beertje. Ze wouden hem per se een snoepje geven en kwamen af met een suikerklontje, wat natuurlijk echt NIET mag. Heb hen dan maar beiden een hondensnoepje gegeven zodat ze dat hem dat konden geven.
En dan zijn we naar huis gekomen en heb ik gezorgd voor het avondeten.
Heb dan redelijk goed geslapen.

Sorry voor dit ego-epistel, maar jullie zijn goede luisteraars.

Beterschap voor elk die het nodig heeft en liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 sep 2019, 08:53

Afbeelding

Een mooie zonnige morgen :lol: ik wens iedereen een fijne dag
Het is frisjes 's morgens en 'avonds, maar sokken en een fleecejasje
verhelpen dat wel, ik stook nog niet... we krijgen weer een warmer weekend :lol:
ik noem geen namen, sorry geen tijd want de pedicure zal
hier direct aankomen en dan heb ik nadien weer nieuwe voetjes
jullie weten wel dat wat ik schrijf voor iedereen bestemd is :wink:
ook als ik geen namen noem...en dat is zo...
ik ga nog koffie zetten voor de dame dat heeft ze graag :)
Ik zie wel wanneer ik terugkom,
want nadien ook nog de wekelijkse boodschappen doen
maak er allemaal een fijne dag van...tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 sep 2019, 10:46

Goede voormiddag ondertussen,

Alles gelezen met aandacht en eerbied :D
Ik leef in afwachting van de komst van de chauffageman deze voormiddag nog en anders alleszins deze namiddag zegde de bazin.
Hier ook nog geen verwarming aan, maar in de badkamer is da toch maar frisjes 's morgens.
Dat is op te lossen met een bijverwarming, maar ik ben geen fan van elektrische vuurtjes in de badkamer.
Student is seffens al terug en moet vandaag warm eten 's middags.
Vanavond repetitie van de harmonie dus even over en weer naar huis.
Als ik nu ons moeder was dan bracht ik hem over en weer met de auto.
Die heeft jaren de dochters van mijn zus van en naar de turnlessen gebracht.

Verder niet veel te vertellen.
Hou jullie taai allemaal en hier schijnt de zon!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

19 sep 2019, 19:28

Afbeelding

Goede avond alle seizoentjes, een mooie dag vandaag
met af en toe wel wat grijze wolken maar het bleef mooi
ik vind het nog niet koud, behalve als je achter een hoek komt
waar de Noordenwind zit, die maakt het soms koud
maar in de zon en uit de wind was het zalig genieten :wink:
Voeten zijn verzorgd, boodschappen ook gedaan, dokter gebeld
voor de uitslag van de bloedafname, alles bijna goed
sommige dingen op het randje maar daar helpt een extra
half pilletje wel voor, dat kan er nog bij, bij de hele reeks :oops: :oops:
die ik nu al moet nemen :roll: :oops: maar ja.... als het helpt...:)

Helena, de chauffageman geweest, dan zit je weer veilig en warm...
ik gebruik in de badkamer een kleine elektrische verwarming
alleen als ik uit de douche kom, anders gaat het nog...
maar als het na het weekend echt kouder wordt dan moet ik ook
beginnen stoken 's morgens even en 's avond even toch.... :roll:
ik heb geen zin in kou lijden... we krijgen de centen niet mee als we vertrekken :roll:

Allen een gezellige avond en tot later, slaaplekker straks :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

19 sep 2019, 20:24

En het was een hele goede chauffageman.
Ik heb hem wel nogal streng ontvangen.
Dadelijk gezegd wat hem te wachten stond als hij mijn huis onder water zou zetten gelijk zijn collega's.
Maar, hij heeft tot hiertoe puik werk geleverd.
Ik heb de brave man (met blauw haar tussen haakjes) de schrik van zijn leven bezorgd.
Ik ben met veel gratie nog eens tegen de vlakte gegaan.
Weer van dat onderste trapje, plat op mijn buik...
De mens was harder verschoten dan ik.
Alles oké buiten een zere knie.
Nu moest ik toch naar de dokter want die insectenbeet van gisteren kreeg een vies kleurtje en er was al een hele cirkel rond. En morgen is het weekend dienst. Gezien mijn relaties op spoed ging ik toch liever vandaag effe langs.In het oog houden en als het veel groter wordt penicilline nemen. Ijs op leggen en ook op de knie. Komt goed: beet is op mijn bil van achter van hetzelfde been als waar de knie van pijn doet. Ik heb me dan maar op de ene cold-hotpack opgezet en de andere op mijn knie gelegd.
Zo, slaap wel allemaal. Ik zal eens uitgesteld gaan kijken wat er in Thuis allemaal gebeurd is vandaag. Het wordt wel een melige zaak daar vind ik...

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

19 sep 2019, 21:36

Hallo iedereen,

Vandaag ganse dag babysitten, er was geen dagopvang voor ukkemeisje, dus waren we van dienst.Ukkepuk zat op school.We hadden Spaanse woef meegenomen, want een ganse dag alleen , is toch te lang.Die voelde zich direct thuis bij zoonlief.Als alles goed gaat zou schoondochter morgenavond thuis zijn.Volgens zoon is er staking op de Spaanse luchthaven, hier hebben we er nog niks van gehoord.

Gisteren bij moeder geweest, en ze was redelijk goed, heeft ook "goed" gegeten.Maar vanmorgen belde zus met een heel ander verhaal, ziekenhuis had gebeld dat haar toestand serieus verslechtert was.Zus en schoonbroer zijn een ganse dag in het ziekenhuis geweest, manlief en ik gaan morgen.Afwachten.

Dames, tot morgen allemaal.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

20 sep 2019, 06:37

Goede morgen seizoentjes,

@ Anjelier: het spijt me te horen dat je moeder zo ziek is.

Gisteren boodschappen gedaan ipv vandaag. de carref. gaat een verjongingskuur tegemoet met natuurlijk andere bazen en wetten en andere produkten! Geen zakjes voor onze prins van zijn gebruikelijke merk!
Ramp! hebben dan iets anders meegebracht en nu duimen dat hij het gaat lustten of ventje zal de vrijdag noodgedwongen naar de delaize moeten gaan. of via zoo+ daar hebben ze mss ook zijn zakjes! wat ik hem alleszin niet geef is whiskas. zit te veel zout in en is bovendien te zwaar voor zijn spijsvertering. Ook onze 0% cava hadden ze niet, volgende week online kijken of het wel allemaal te krijgen is, want anders moet onze jongen zakjes van de liedl eten. met saus. de hamvraag: zal hij het lustten? ik vrees ervoor. we gaan nog naar de beenhouwer moeten voor mensenvlees voor hem.
( of slachtafval)
Gisteren een slechte dag gehad ivm mijn rug. kon bijna niet meer op mijn benen staan en moest tegen de kassa leunen om mijn rug wat te ontzien.( en kreeg van de zenuwen een vapeur)
vandaag enkel kleine boodschappen. en naar de pedicure. ventje werkt door omdat hij gisteren zijn halve dag genomen heeft.
het proberen lijmen van mijn broche is mislukt. ga zoeken achter colle-tout of een nieuwe gaan halen. dat zal niet voor vandaag zijn en ook niet voor morgen. mss dat ik iets online vind.
mijn boek ligt nog boven en met reden. ik vind hem zo spannend dat mijn huishouden verslonsd.
Ventje en Poes voelen zich genegeerd.
sprak gisteren van Hogan's heroes omdat dat ook in het boek voorkomt en ineens verschijnt u-tube op de tv en was ineens een aflevering van de serie te zien, welliswaar met spaanse ondertitels. cold case was nog niet helemaal gedaan.
dus afwassen swifferen en moppen en dat voor de pedicure. kan ik daar even rusten.moet haar toch vragen over die wimperkrulling.
de vuilniszak scheurde, maar er zit nog een zak in, hopelijk doen ze hem mee, anders mogen we zaterdag naar het containerpark rijden.... :? de meeuwen kunnen er alleszins niet aan.
verleden week smeten ze het deksel ervan en lieten het liggen. in neem hem dan ook meteen binnen zodat er geen honden hun poot opheffen. en is dat het geval, direct afkuisen. heb nog een doos handschoenen in reserve meegebracht en heb twee flessen dettol allesreiniger citroengeur. ik zoek ook nog een knijplampje voor op de dvd-kast. vandaar dat ik eigenlijk naar action/veritas wil, maar dan hebben we zeker geen parking en ventje heeft tuutje graag voor de deur.
het feestcomitee zal eind deze maand bijeenkomen. de vergaderzaal moet eerst gereserveerd worden.
Gimly ligt nu te mokken op zijn dweil. ja, sorry ventje, ik kan er ook niet aan doen dat ze het hele assortiment veranderen. dat is in de liedl en de aldie ook zo. hebben ze dan iets dat je lust, na een tijd is het uit het assortiment. om de krul van te krijgen ( die ik al heb)
ben tweede kopje gaan halen en ineens stond Gimly daar. ja, hij wil eten, maar we moeten nu zuinig zijn met de laatste twee pakjes. seffens moeten we nog meer budgeteren. :roll:
HVT: oei weer gevallen en de chauffagist met blauw haar laten schrikken. en nu een allergische reactie op een insectenbeet. jij komt toch ook veel tegen, hè.
Oma C: toen papa's tante nog leefde en ze gewassen werd hing daar in de bijkeuken een electrisch verwarmertje. Tot een van de electriciens eens moest komen en zei dat dit stralertje bijzonder gevaarlijk was. wij hadden ook zo'n oliekacheltje met gesloten circuit ( dus geen zibro-camin) maar daar mocht je geen vochtige dingen op leggen. papa gebruikte dat in zijn kamer als volgens hem de verwarming nog niet aan moest. Wat moeder toen deed, weet ik niet.
nu ben ik benieuwd wanneer ze haar cassette gaat krijgen en ik mijn vloer.
kaartje voor nichtje maken en direct in de bus steken. haar broer was in elk geval enthousiast.
ik heb dus een drukke vrijdag. vanavond garnaalkroketten. dan mag de olie ververst worden. is net in promo.
Fijne dag seizoentjes! en beterschap aan zij die ziek zijn en pijn lijden.
Cats Rule!