In de Vier Seizoenen reeks 15 Zomer 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

20 sep 2019, 07:20

Goede morgen :wink:
Ben al vroeg Wakker en op ,want heb een darm onderzoek
En ben bezeg met dat spul drinken ,ik hoop dat iedereen hier
Goed gaat ,las dat er 2nieuwe oma's erbij zijn
Zal blij zijn dat het achter de rug is
Verder wens allemaal een fijne dag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

20 sep 2019, 08:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Zwanenmeer, jij bent zo hartelijk bedankt voor de mooie kaartjes, mijn dipje was meteen wegen het maakte heel mijn dag goed Ze staan te pronken op de kast en nadien hang ik ze op mijn kaartenlint in de traphal, want ik gooi nooit kaartjes weg, heb daar een speciale box voor waarin ik ze bewaar als mijn kaartenlint vol is.
Hoop van harte dat stilaan jou rugpijn beter wordt en dat de pijn elke dag wat beter wordt .

Oma-C, jij loopt weer op wolkjes; Uit de wind was zelfs aangenaam. Was rond 14.30h gaan wandelen met Matice, had een heel licht jasje aangedaan, meer om mijn GSM enz. te kunnen meenemen dan omdat het koud was. Doet me plezier dat jij nog eens hebt kunnen fietsen

Anjelier, oei, dat lees ik niet graag dat de toestand van jouw moeder achteruit is gegaan. Sterkte en een kaarsje brandt hier al voor haar en voor jullie

HVT, oeps, jij hebt op een elegante manier kennis gemaakt met de vloer. Gelukkig is het niet te erg, maar pas toch maar een beetje op dat je nimmer valt.

Muddy Maddy, een drukke dag zo te lezen. En de broche krijg je dan helaas niet gemaakt. Spijtig.
Vervelend dat ze in de supemarkt Gimly's favoriete zakjes niet meer hebben. Wij bestellen de voeding van Matice in Nederland, hij eet Hill's, en in Nederland is dat opmerkelijk goedkoper.

Mammy Retro, heel veel sterke voor het onderzoek, ga meteen als dit gepost is, nog een tweede kaarsje aandoen.

Ging gisteren samen met Matice naar de living het was al uur of 18.00H, eerst ging alles goed en was hij rustig aan het spelen, maar heel plots zette hij zijn Pubermodus aan, het leek wel een krullenbol met ADHD, niet te stoppen. De binnentrap kan hij nog niet af, maar de buitentrap wel. Heb hem dan via deze trap naar beneden gedaan. Heeft dan zeker 20 minuten rond gerend in de tuin. En toen kwam manlief thuis en was Matice uitgeteld. Was zo moe dat hij reeds om 21.00H aan het zeuren om te gaan slapen, heb hem dan een kwartiertje later zijn zin maar gegeven en hij heeft geslapen tot 07.00H. Dat de puberteit maar vlug verdwijnt
Zo, ga eens starten, vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilen en de was doen. Gisteren al alles afgeveegd met nat.

Ik wens jullie allemaal een fijne vrijdag. Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 sep 2019, 09:22

Afbeelding

Goede morgen met een zonnestraal fijn om zo wakker te worden
Vandaag de ramen wassen, de rest had gisteren nog z'n beurt gekregen.
De binnenkant was tussendoor al eens gedaan dus alleen de buitenkant
als de zon erop zit laat ik de rolluik zakken en dan is er schaduw :)
die kan nadien terug omhoog :wink:

anjelier ik hoop dat het goed komt met mama, die menskes
veranderen veel op een nacht hé, sterkte in alle geval :roll:

Helena, trapjes zijn voor jou toch niet goed .... ik hoop
dat de knie rap geneest en de insectenbeet ook
is het van een teek of zo.? goed verzorgen en ook sterkte. :)

M-M vervelend als een supermarkt van artikelen verandert
toen ik voor de buren vroeger de poezen moest eten geven als ze weg waren
was dat een doosje kitekat, smorgens voor hen 2 en 's avonds kregen ze vers
dat was klaargemaakt (kleingesneden) en ingevroren, hart, lever stoofvlees
en ik weet niet meer wat nog, in kleine porties voor die 2 tijgertjes
Fijne dag verder en sterkte met de pijn :)

mammyretro, niet leuk zo'n onderzoek, maar ik hoop dat ze je kunnen helpen
veel sterkte en moed.... niet leuk dat drankje... bah....maar wat moet
dat moet hé... :roll:

clive, Matice in een zotte bui :lol: kan aan de wind gelegen hebben
maar zolang hij er goed van slaapt is het goed hé :lol:

M-J, zwanenmeer Fifi en de andere seizoentjes (sorry)een aangename dag
we zouden een mooi weekend krijgen, dat hebben we dan ook weer gehad :lol:
we gaan ervan genieten
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 sep 2019, 11:58

Oeps ..... Ze zijn er mee weg terwijl ik nog bezig aan het schrijven ben 🙄
Oke, dan gaan we gewoon 'verder'.....
Ben gisteren naar hobbysalon in de Nekker geweest, en mijn 'budget' in ere kunnen houden ! Dat moet, of je bent een fortuin kwijt 😉.
Enkel de 'service' van de lijn was een complete ramp. Als je al nog van 'service' kunt spreken.......

Anjelierken, sterkte hoor, kaarsje brand hier ondertussen ook al. En inderdaad, in de nacht kan er een zekere 'kering' komen. Het kan nog een tijdje op en af gaan ....

MH terug gevallen..... Niet zo goed, he, maar wat doe je er aan? 🤔 En ook beten van insecten.... Heb onlangs ergens gelezen dat er meer en meer vreemde insecten naar hier aan het overkomen zijn. Dat is precies gelijk die vreemdelingen, die komen ook van alle kanten. Het moet hier in on belgenlandje dan toch zo slecht niet zijn ....
Toch maar in het oog houden, die insectenbeten.....

Mijn tijd is hier op, afwassen geblazen, manlief zijn frietjes zijn op en dan kan ik verder....

Dames, hou jullie zo goed mogelijk en tot de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

20 sep 2019, 14:14

Hallo iedereen,

Manlief en ik zijn al naar het ziekenhuis geweest, ik vond dat ze beter was, maar heb met behandelende arts gesproken en die sprak van een grote achteruitgang .Ja, zij zal het het beste weten hé.Afwachten , meer kunnen we niet doen.Zus ging vanavond nog eens langs.
Bedankt voor de kaarsjes die branden.

Manlief is hier aan een serieus werkje bezig, had al een tijdje gemerkt dat de afvoer in de keuken minder goed doorliep, tot eergisteren het bijna niet meer ging.Na "onderzoek" blijkt de afvoer verstopt met vet.Heb er al hete soda ingegoten, maar dat hielp weinig.Nu probeert manlief met een soort kabel dat je aansluit op de hogedrukreiniger om de buis vrij te maken.Hopelijk lukt het, anders moeten we een firma inschakelen.Is de eerste keer in 30 jaar dat we dit voorhebben.Waar doen mensen hun vet? Vroeger goot ik het op de composthoop , maar onze hondjes zaten daar dan aan te likken , en sindsdien wordt de braadpan met vet en al op het laatst mee afgewassen.

Dames, tot morgen allemaal.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

20 sep 2019, 15:04

Dag seizoentjes allemaal ,
Anjelierken : veel sterkte , want dat gaat niet best met je moeder / we denken aan jullie
HVT : ook spoedig herstel : een val is vlug gebeurd en die steekvliegen en andere insecten tegenwoordig .... wij kunnen er niet meer tegen /
Mammyretro : veel moed voor dat onderzoek ... geen lachertje , maar als het moet , dan moet het hé ..
OMa C : gelukkig niet al te slecht nieuws na het bloedonderzoek .... / probeer nog maar wat van de zon te genieten als het kan :-)
Clive : heel graag gedaan hoor :-) / als een kaartje jou kan helpen , wil ik er wel elke dag een sturen :-D
MM: ook veel moed en hopelijk een kalm weekend met weinig pijn
MJ : blij je hier nog eens te zien :-)
Aan iedereen wens ik een fijn weekend .... De rugpijn is nog niet weg ,maar ik ga toch ook proberen te wandelen om tenminste de gedachten te verzetten zo lang het nog goed weer is ....
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

20 sep 2019, 15:21

Goede middag allen,
ik ben tot bij de dokter gefietst, nu met dat
nieuwe tunneltje onder de spoorlijn is het veel korter en veiliger
dokter had me dat dinsdag uitgelegd en ja het is een hele verbetering :)
hij had aan de telefoon gezegd welk medicament ik moet bijnemen
maar dat krijg ik alleen op voorschrift.... weer een toerke gedaan dus
bij de apotheek gaan afgeven en nu uitrusten, ik ben blij dat ik
de laatste tijd terug kan fietsen, wel korte stukjes maar 't is toch dat
het doet minder pijn in de rug als wandelen...

anjelierken, ik duim en brand ook een kaars voor beterschap voor je mama,
hopelijk kan het helpen, op haar leeftijd is het delicaat hé, sterkte voor jou... :(

zwanenmeer, kalmaan een wandelingetje doen, en wat rusten onderweg...
hopelijk gaat het elke dag iets beter, geniet van de zonnewarmte
er is wel redelijk wat wind.

Nu ga ik seffens nog koers kijken en als het kan nog wat kaartjes afwerken
of puzzelen, de ramen zijn weer proper zolang het duurt :roll: :oops:
Alle maatjes goede moed en voorzichtig zijn...(al helpt dat ook niet altijd) :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 sep 2019, 20:03

Kotstudent naar huis tot zondagavond.
Gelukkig had ik nog wat in de diepvries om warm eten te maken deze middag.
De knie ziet een beetje blauw en fietsen doet geen deugd.
De insectenbeet blijft tussen de lijntjes, dus geen antibiotica.

Anjelier ik hoop het beste voor je moeder.
Gelukkig zijn jullie met twee om he teen beetje op te vangen.

Aan iedereen nog een rustige avond.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

20 sep 2019, 20:05

Ziezo, pedicure is geweest, spijtig dat die 'wolkjesvoeten' bij mij niet lang blijven .....
Nog een gezellige babbel gehad met haar, dat was weer wat geleden.

Anjelierken, wij maken van onze Vleeshuis saus door rundsblokje en water toe te voegen. Manlief moet altijd saus hebben op zijn patatjes. Maar daarmee is het 'vet' al heel erg verdund. Als we gedaan hebben doe ik nog meer water in de pan en giet het, gelijk met stromend water, door de gootsteen. Als het echt veel vet is dan doe ik het meeste weg door te deppen met keukenpapier.
Kan deze uitleg wat helpen? Ik hoop het.

En nu is het familie.

Tot .... de volgende, en hou jullie allemaal zo goed mogelijk.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 sep 2019, 23:18

Ik wist dat ik nog iets vergeten te zeggen was aan Anjelier, maar ik dacht meer aan je moeder dan aan die pan met vleessaus eigenlijk.
Ooit was ik op zoek naar een nieuwe pan. Op de site van Demyer stond uitleg over hoe je je braadpan moest onderhouden. Daar werd de raad gegeven na gebruik keukenpapier in de pan te leggen en zo de meeste olie of andere vetstof te laten absorberen. Sinds ik die methode toepas zijn mijn pannen veel gemakkelijker te reinigen. Na die reiniging met absorberend papier zet ik, als ze erg vuil is, de pan nog te week met heet water of ik zet ze met water op de restwarmte van de elektrische plaat. Dat laatste doe ik vooral als Poes hier logeert. Ik zou niet graag hebben dat ze over een hete plaat loopt, je weet maar nooit.
Van ons moeke heb ik geleerd altijd een pot met een beetje water op de hete plaat te zetten.
Dus een beetje gelijk MJ doet.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 sep 2019, 06:38

Goede morgen seizoentjes,

Er kwam dringend gemiauw van beneden, dus maar opgestaan.
gisterenavond kreeg ventje een messenger bericht van onze nederlandse vriendin Suus.
Hans, haar man is binnenkort jarig en omdat Hans van het type: Doe nou een beetje normaal, is, houdt hij niet van verjaardagen. omdat hij zich hier zo goed geamuseeerd heeft ( en zij ook) gaan we nu in het weekend van 5 & 6 Oktober Hans verrassen. we verblijven in een hotelletje op 10 min. van hen en buurman V. komt voor Gimly zorgen. ik moet dus vandaag een kaartje maken dat maandag zeker via postpunt naar nederland moet. ik moet zeggen ik was blij verrast met dat voorstel. Ze hebben 2 nieuwe katertjes in huis en dus dacht ik dat Suus met hen & haar massage praktijk ook geen tijd meer zou hebben. Dus gaan wij voor het eerst in 15 jaar een weekendje weg. Naar Domburg.
vandaag eten we chinees en morgen pulled pork op broodjes.
Garnaalkroketten waren lekker maar 3 is te veel. mijn arme maag heeft afgezien. Had er beter maar 4 uitgehaald. dat weten we dan voor de volgende keer.
had nochthans primperan genomen.
nadat moeder gebeld heeft op zoek naar een broche bij veritas en kijken voor strech beugelloze bh's. ze zouden volgens de online folder in reclame staan. kan ik dan nog kijken of ze dingen hebben om kaartjes mee te maken. moet ook een ontbrekende strip bestellen bij de boekhandel.
Gimly is nog eens naar buiten.
Gisteren naar de pedicure geweest, toen ik thuiskwam was ventje er juist ook. Tinneke was vreselijk veel in retard. ( klant te laat gekomen) en natuurlijk was madam d'r gsm vergeten anders had ik spelletjes kunnen doen. het zonnehuis gaat een weekje in verlof eind van de maand. ze gaat naar Kos.
Gisteren de laatste dvd van Forever bekeken. de volgende is under the dome. zijn daar bezig in seizoen 1 en er zijn er 3.
Anjelier: wij laten het vet van een pan met kokend water doorstromen tot die zo goed als vetvrij is. dan doen we de afwas. mijn moeder doet keukenrol in haar pan. Hoop dat het wat beter gaat met je moeder.
Nu is Gimly binnengekomen. heb geen idee wat hij gaat doen. hij heeft alles. korrels, vleesje...
Gisteren heeft hij nog gespeeld met zijn snuffelzakjes. en 'morgens tijdens zijn dutje een grote snurk gedaan met bewegend pootjes en snorharen. hij was aan het dromen.
Toen ventje thuis was, was Gimly niet al te wel gezind. hij keek echt boos naar ventje.
's morgens zit die meestal met smekende ogen naar mij te staren. nu is hij onder de kast gekropen. moet daar iets liggen. wss een verdwenen snuffelzakje of een muis.
ventje had lak voor tuutje besteld bij wish. grote foto, klein flesje. :D
ik heb ook de "leaf of Loriën " besteld. en wat make -up. aangezien ik me zelden opmaak of het is al we met moeder gaan eten, is die 2 euro voor smeerbare oogschaduw niet veel. met poeder zie je er een half uur al weer niets van.
volgende week is het al weer heel druk. doktersafspraak dinsdag, donderdagmiddag een nieuwe hulp...
ik ga nog een kopje koffie zetten. dan de spelletjes tegen dat de telefoon gaat.
Fijne dag seizoentjes allen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2019, 09:56

Afbeelding

Een zonnig weekend aan iedereen met heerlijke temperaturen
jammer dat het zondagavond al gedaan is weerom :roll:

anjelierken, ik was het vergeten gisteren :oops: maar ik gebruik ook keukenrol
om de pan of pot droog te vegen voor ik die afwas, al het vet gaat
met keukenrol de vuilbak in, zo heb ik dat thuis geleerd :lol:
en ben ik het blijven doen, soms zijn het 3 à 4 velletjes keukenrol
per keer zijn veel goedkoper en gemakkelijker
dan zo'n ontstoppingsdienst die de buizen moet komen open maken :roll:
vet gaat bij mij nooit door de buizen en ook niet door het WC :roll:
Ik eet nooit saus en gebruik heel weinig boter of olie om vlees of vis te bakken

M-M een mooi weekendje in Domburg tegoed, geniet ervan het is er mooi...

Helena, knie toch een beetje bewegen om soepel te houden
anders blijft die langer stram sterkte en laat de grond kussen
de volgende keer maar over aan de paus :lol:

M-J, de pedicure komt hier elke 5à6 weken dat kan goed
dan is het niet zo erg met mijn voeten, maar 't is altijd fijn als ze geweest is :lol:

Nog allemaal een heel fijn weekend, en tot later :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 sep 2019, 11:22

Hallo iedereen,

Het is maar stilletjes in het ziekenhuis, in de namiddag ga ik nog eens langs.

Schoondochter is ook thuis sinds gisteravond, staat zoon er niet meer alleen voor met die 2 ukjes.

Dank voor de tips i.v.m braadvet.Had ook al gedacht aan eerst de pan ontvetten met keukenrol en pas daarna in de afwas.De buizen zijn terug vrij met die "speciale kabel" die manlief gekocht had om aan te sluiten op de hogedrukreiniger.Het ging heel vlot zei hij.Manlief schrok er zelf van dat het zo goed ging.

Dames, tot morgen allemaal.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 sep 2019, 11:22

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, fijn dat de vensters gewassen zijn. En dat tunneltje is wel een heel goed idee, dan kun je tenminste veilig fietsen. Het spijt me dat je medicatie moet bijnemen.

MJ, jij hebt het leuk gehad op het hobbysalon en jij bent binnen budget gebleven, dat is een kunst op zich met zoveel mooie dingen op zo'n beurs. Jij ook een pedicure gehad en met een babbeltje erbij.

Anjelier, sterkte voor jouw mama en voor jullie allemaal.
Ik doe mijn braadvocht in de Tupperware potje en zet dat dan in de koelkast, waar het opstijft. En als het vol is, maak ik dat leeg en zet het dan in de vaatwasser. Doe dan gewoon het opgestijfd vet in een zakje en de vuilcontainer.

Zwanenmeer, elke dag een kaartje zou wat teveel van het goede zijn :D . Maar kan dagen genieten als ik een kaartje gekregen heb. Wees toch maar heel voorzichtig met jouw rug als je gaat wandelen.

HVT, het huis weer voor jou alleen. Verzorg jouw knie goed.

Muddy Maddy, wat heerlijk te lezen dat jullie er eens een paar daagjes tussenuit gaan en Domburg is echt wel mooi om daar te vertoeven. Wij zaten daar in het Badhotel met Matice. Jij ook een pedicure gehad. En volgende week een drukke week voor de boeg.

Ben zo laat hier omdat ik deze ochtend vroeg de strijk al gedaan had en manlief is dan alle boodschappen al gaan doen en terwijl had ik mijn haren gewassen en een douche genomen en heb dan alles van het licht HH al gedaan. Om 12.00H moet ik bij de manicure zijn voor mijn nagels = lekker genieten. Matice mag mee. Gaan dan iets drinken op een terrasje en komen dan naar huis, want rond 15.00 zouden we graag beginnen met de BBQ. Want ' s avonds koelt het snel af. Moet als we thuiskomen, me wel omkleden want heb nu een los wit kanten kleedje aan en zou dat graag wit houden :D .

Zo, ik wens elk van jullie een prettige zaterdag. Heel veel sterkte voor wie het kan gebruiken.
Liefs en een knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 sep 2019, 20:38

Afbeelding

Aan alle maatjes een fijne avond en een goeie nacht :)
ik heb vanmiddag zitten lezen op het terras het was heerlijk buiten
morgen kan het al wat minder zijn volgens de weerman :roll:
we zien het wel :? ... slaaplekker straks en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".