In de Vier Seizoenen reeks 16 Herfst 2019

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 sep 2019, 22:49

Afbeelding

Welkom in de Herfst!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

22 sep 2019, 23:10

Dank aan HVT .....
Ben nu binnen geraakt .. hoop dat het morgen ook nog lukt ..
Een goede nacht aan iedereen .. en hopelijk slapen zonder pijn ...
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

23 sep 2019, 07:01

Goede morgen :D :D , wel kom in de herfst
Deze week is of word het herfst ,al de regen die ze voorspellen
Fijne maandag en week , :roll: 8) :D
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 sep 2019, 08:00

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, van harte bedankt voor de verhuis. Het is inderdaad herfst. Gisteren net op tijd op het boventerras afgedekt voor de herfst / winter, BBQ volledig proper gemaakt en ook daarover een hoes. En woensdag komt de tuinman de tuin winterklaar maken, komt 4X/ jaar, manlief heeft daar echt geen tijd voor.

Gisteren na de hondenschool een koffietje gaan drinken op een terrasje. Dat ging omdat de plein droog was en ik dus voor een keertje geen vuile jeans en jasje aanhad, moddervrij dus :D . Als het regent zie ik er echt wel anders uit en is het recht naar huis en gaan de kleren in de wasmachine. Jasjes en Kipling heuptasje incluis.
Matice had vrij goed zijn best gedaan op de hondenschool. Hij is dan ook de clown op het terrein, met het slalommen rond kleine verkeerskegeltjes, nam hij er doodleuk eentje mee om met te spelen. Natuurlijk schoot iedereen in de lach. Heb de oefening dan maar opnieuw gedaan en toen deed hij het goed. Hij doet wel heel goed een " los" , wat belangrijk is en hij neemt alles wat je hem geeft, zeer voorzichtig aan. Ook dat is een pluspunt. Maar hij is echt wel doodmoe na een uurtje opletten en oefeningen doen. Eet dan helaas ook niet. Dan krijgt hij in de late namiddag wel een grote jumbone waar toch wat voedingsstoffen in zitten en erg veel calorieën. Niet zo goed als zijn voeding natuurlijk, maar dan heeft hij tenminste iets binnen.

Ben opgestaan met een stijve nek en schouder , voelde dat gisteren al aankomen en had me voor het slapen gaan al goed ingesmeerd met ontstekingswerende zalf, maar het heeft niet mogen baten. Nu ja, er zijn ergere dingen, het zal wel overgaan.
Moet vandaag wassen, maar het zal droogkast worden en wat er niet in mag, op het droogrek hangen. Deze avond dan de strijk ervan.

Zwanenmeer, hoop dat de rugpijn ietsje beter is.

Mammyretro, fijn dat het onderzoek goed is.

Oma-C, jij hebt gisteren buiten lang kunnen genieten van een spannend boek.

Anjelier, het beste voor jou mama, gelukkig zijn jullie met zijn tweeën zodat niet alles op jou valt.
En Spaanse Woef had misschien een minder dagje, Matice heeft dat nu dat hij aan het puberen ook wel hoor.
Zorg met de drukte ook nog goed voor jezelf.

Fifi, voor jou ook nog een fijne dag gewenst.

Muddy Maddy, jullie gaan dan naar Dordrecht in plaats van naar Domburg. Ik vind het persoonlijk echt leuk dat jullie er eens op uittrekken.

MJ, ook voor jou een fijne dag gewenst, hopelijk een niet te drukke.

Vandaag licht HH en me vooral concentreren op de was en de strijk. Moet ook nog naar de apotheek en rond 14.00H à 14.30H stop ik even en ga ik wandelen met Matice. En als we dan terug zijn, doe ik gewoon door met wat ik bezig was.

Ik wens iedereen een mooie maandag, stuur jullie veel liefs en een sterkteknuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 sep 2019, 09:21

Afbeelding

Dank Helena, voor de verhuis, ja 't is weeral herfst :roll:
we zullen het maar braafjes aanvaarden en er het beste van maken
er zit niks anders op... :?
Het was heel grijs en regenachtig deze morgen als ik opstond
maar nu probeert de zon er door te komen :wink:

Alle seizoentjes een fijne nieuwe week minder of geen pijn
en goede moed...voor wat komt :roll:
Groetjes allen en tot later... :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 sep 2019, 10:08

Goede morgen seizoentjes,

ja, het is herfst. en herfstweder. ben er nu pas uitgerold, ben blijven liggen, had om kwart voor 4
deze nacht geen oog dichtgedaan met "hete" voeten en een pijnlijke schouder.
heb dan 's morgen die schouder gaan inspuiten, straks nog een dosis.
morgen naar de dokter, straks huiswerkjes.
boodschappen kan ik pas doen als ventje gedaan heeft met zijn coaching a.k.a lesgeven.
ventje had gisteren een heleboel foto's van zijn tijd in kosovo uitgehaald omdat een collega naar bulgarije was geweest en zei dat het daar vuil was. hij mist echter zijn foto van met prins charles.
die heeft hij ooit meegedaan naar een of andere buro om te hangen en is 'em mss kwijt. daar hij nog de negatieven heeft, op zoek naar een ontwikkellabo.
we zien wel, voor het zelfste geld is die foto in een andere enveloppe gestoken.
Oma C; ik hou niet van het genre "Aspe". heb twee boeken van hem, 1 gekregen van schoonmoeder en 1 zelf gekocht omdat de moord zich afspeelde in een wijk dat ik kende, voor de rest er wel meegebracht van de bib toen wandelen nog goed ging, maar sinds ze daar een serie van gemaakt hebben, no way josè. als ventje die dvd's afspeelt moet hij een koptelefoon op. ik gruw van die stemmen van herbert flack en zeker deze van francesca van tielen. ik zou mijn nagels in mijn arm zetten bij het horen van haar stem. vreemd, ik kan herbert flack goed pruimen in koko flanel. maar als Van Inn? Neen.
heb Gimly zijn laaste pak zakjes vlees van zijn merk gegeven. nu morgen is het afwachten geblazen of hij ander eten ook lust of het een miskoop is. het kassa-etiket ligt klaar want we vragen ons geld terug indien hij het niet lust. hij heeft wel 4 zakjes uit de action van gourmet gold. als hij dat lust....
Clive: ik sta er zelf versteld van dat wij idd op reis gaan. Gimly is gewoon van uren alleen te zitten als ik naar mijn moeder ben. maar twee dagen? met alleen de buurman als catsit? we moeten wel een kamer op het gelijksvloers vragen want er is geen lift.
HVT: een vorm van agorafobie? en ja, je hebt gelijk van dat autoloos: het is plezant voor de een, maar aan de ander luisteren ze niet. leg het maar eens uit aan Ome agent dat je naar je oud moedertje moet. het was hier in de wijk ook erg rustig omdat ze zeker met z'n allen naar stad waren? de bussen reden maar tot aan een bepaald punt.
zo, ik ga me klaarmaken en op boodschap.
Fijne dag allen!
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

23 sep 2019, 17:12

Afbeelding

Goede avond alvast... :lol: de zon is er vanmiddag vanonder gemuisd
veel wolken maar 't is droog gebleven, 't had vannacht goed geregend :roll:
De grond heeft het nodig.... :?
zopas iets opgezocht op internet en nadien hier even een groet zetten :)
straks voor avondeten zorgen, broccoli met een kippenbilletje

M-M, maar goed dat niet iedereen dezelfde goesting heeft wat lezen betreft
dan moesten ze maar één schrijver en één soort boeken in de winkel leggen... :lol: :lol:
ik lees nog weinig omdat ik erbij in slaap val... :oops: :oops:
Ben liever met de handen bezig.... of aan 't puzzelen

Allen een fijne dag verder....en straks een goeie nacht...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

23 sep 2019, 17:22

Hallo iedereen,

HVT: bedankt voor de verhuis, nu kunnen we terug even verder.

Sinds 16u hebben we terug elektriciteit.Deze voormiddag zijn we naar een grote supermarkt geweest, waar je ook kunt eten, is dus gemakkelijk als je niet kan koken.
In het naar huis gaan bij moeder binnen gesprongen, zus was er ook en de toestand is ongewijzigd.

Mijn nieuwe kippen die ik vorige week zondag gekocht heb , durven nog steeds niet buiten lopen, dat zijn nu toch echt bangerikken.Is de eerste keer dat ik dit ras koop.

De stoofperen en kweeperen zijn geoogst, de volgende dagen gebeurt de verwerking.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

23 sep 2019, 19:17

Mmmmmm, ik ruik de kweeperengelei al.
Stoofpeertjes met koffie en bruine suiker, heerlijk.
Ons moeke maakte dat altijd.

Deze namiddag naar een lezing over de klimaatverandering geweest.
De spreker was een wetenschapper en heel boeiend.
Dat en dat zijn de feiten.
Dit en dat kunnen we zelf doen.
Een en ander moet door de beleidsmakers veranderd.
Ik vrees dat ik wel een stukje in slaap gesukkeld ben.
Nogal slecht geslapen vannacht moest er vroeg uit voor poetsjuweeltje.
Voor de rest was het weer een avontuur om met de bus op en af te geraken.
Naar huis komen was heel spannend.
Goed vasthouden en zien dat je staande bleef.
Terwijl al dat jong volk lustig bleef zitten met zijn telefoon spelen.
In feite had ik gewoon moeten vallen en heel de bus op stelten zetten.
Een mens laat dat voor de lieve vrede en ook wel omdat het een lieve chauffeur was.

Een fijne avond aan allen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

23 sep 2019, 20:35

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Heb alles gestreken gekregen nadat ik met Matice was gaan wandelen, beide niet gemakkelijk met een stijve nek en schouder. Het was precies of Matice het wist, heeft nergens getrokken aan zijn lijn, wandel met hem wel met een tuigje aan waarvan de ring waar de leiband in moet op zijn rug zit, dan heb ik meer controle over hem als hij ergens een onverwachte beweging doet, maar op de hondenschool moeten ze een gewone halsband om. Verder is hij vrij braaf geweest vandaag. Het is een lieverd, vooral als hij slaapt :D :D .
Manlief is ook net aangekomen, het verkeer was weer 1 chaos.

Anjelier, dan heb je ferm lang zonder elektriciteit gezeten, we zijn toch wel verwend als je er over nadenkt.

Oma-C, ik lees heel graag Scandinavische thrillers. En inderdaad, maar goed dat elkeen zijn voorkeur heeft, het zou een saaie wereld zijn als iedereen dezelfde smaak had.

HVT, misschien vinden die jongelui jou er te jong uitzien om hun plaats af te staan :D . Dat is dan eens positief benaderd.

Toen ik met Matice aan het wandelen was, reed er zoals zo vaak, een auto knal door het rode licht met een GSM in zijn hand. Wat mijnheer ook niet gezien had was de politiewagen achter hem. Sirene aan en hij kon stoppen. Toen ik via de andere kant er terug voorbij kwam met Matice , stond er al een tweede combi bij en stond ook de koffer open van de aangehouden wagen open. Zal terecht een zware PV worden. Als ik naar de apotheek ga, zoals vandaag ook het geval was, moet ik daar over en ik kan duizend keer groen hebben, ik wacht tot ik echt zie dat alle auto's stil staan, want daar rijden ze zo vaak door het rood licht dat je per dag de tel kwijt raakt. Heb geen zin om door een auto of vrachtwagen omgereden te worden. Heb ik ooit al aan de hand gehad toen ik 16 was met alle gevolgen vandien, was toen wel met de fiets toen er een auto door het rode licht knalde. Vergeet ik nooit meer.

Zo lieve dames, ik ga een pijnstiller nemen en me proberen comfortabel op de zetel te nestelen, als dat niet lukt zal het vroeg bedje worden vandaag, kan daar ook TV' tje kijken.

Liefs en een dikke knuffel voor jullie allen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 sep 2019, 06:57

Goede morgen seizoentjes,

Gisteren was Gimly boos op mij omdat ik niet vroeg opgestaan ben. Boekhandel was uitzonderlijk dicht en ja, hoor: er hingen er nog aan de deurklink. niets gelezen en dan staan ze dan, te apegapen naar een briefje die al in de winkel aan de kassa hing voor een goei week.
Jan zal 't een en 't ander mogen aanhoren deze morgen want het is leesvoerdag! maar eerst naar de dokter. bloeduitslag gaan halen, nieuwe voorschriften en nieuwe afspraak bij voorkeur niet zo laat en om de anderhalve maand, dan red ik het net met de pijnstillers. Gisteren ook 2 mogen nemen. schouder ingespoten en gefastumd als ik ging slapen. ben toch in slaap geraakt maar kreeg dan weer slijmen, op mijn rug gaan liggen en toch nog in slaap gesukkeld.
ventje moest gisteren les geven en collega heeft 2 pakjes gevolgelte gaan halen in delais voor Gimly indien die de nieuwe zakjes carref. voor gevoelige maag en darmen niet lust. indien wel: ( hopen we) zou dan zijn eeuwig haarbalziek mss maar voor 1 of 2 dagen zijn maar geen week. om de twee weken. ( net als de poets hier geweest is.)
Kaartje voor Hans is nog niet gemaakt want ik heb het instituut van Stephen King uitgelezen! Zeker een 5 sterren waard. heb ventje naar de beenhouwer gestuurd zodat die eten voor vandaag kon meenemen. ik heb nog een restje chinees. moet vandaag alleen de afwas doen van een steelpan en wat glazen. heb van Suus een tip gekregen hoe ik ze moeiteloos proper krijg zonder die doffe laag.
Soep van de dag is ui met gehaktballetjes. en lange knakkers.
Moet wel vandaag dat kaartje maken als ik wil dat het op tijd daar geraakt. Dat voor nicht zou in haar brievenbus geraakt moeten zijn, eens zien of die het mooi vind. Haar broer vond het "super". moest waarschijnlijk mouwenfrotten van lief. :roll: ze zouden een heel stuk vriendelijker zijn als ik het woord "testament" zou laten vallen. Wat ze niet weten is dat alles gaat naar verschillende poezenopvangcentra. ( Een een betaalde butler voor Gimly of zijn opvolger(ster))
HVT: ook zo'n moeite om op en af van de bus te geraken? hier zetten ze zich dan goed komt het uit en dan is het hoog klimmen. en de jeugd? de rugzak is ook moe hoor! Daarmee is ventje afgestapt van het (h)openbaar vervoer. de roezemoezende ongemanierde jeugd.
Oma C: inderdaad dat er smaakverschillen zijn in lezen. als ik naar de boekensites surf dan lees ik "superboek" van schrijver X, haal ik het in huis, vind ik er niets aan, alhoewel de eerst blz veelbelovend zijn.( soms)ik hou het nu bij de genre's die ik graag lees, zo jammer dat Luc Deflo ons moest verlaten. ( die kon aspe een puntje aan zijn stylo laten zuigen! bruut gezegd)
Clive: Matice zal aangevoeld hebben dat je niet lekker bent en daarmee braaf geweest zijn. Hier is het net het omgekeerde. Gimly laat me links (en rechts) liggen als ik het weer somber inzie.
maar vanmorgen ben ik zijn vriendje want mammie is op! ( nog een kop koffie of 2 en mammie staat stijf van de stress. omdat ze naar de dokter moet.)
ventje moet deze middag naar zeebrugge en het stomste is dat als hij daar gedaan heeft, terug moet rijden naar brugge en daar de resterende tijd zit om uit te klokken zoals normaal.( wat mss 15 min zal zijn) hij hoopt dat zijn aanvraag voor thuiswerk goedgekeurd wordt dan kan hij werken en ook mij helpen. heb dan solidariteit ( not) niet meer nodig. enkel elke week een vers hemd maar dat kan ik nog wel strijken dan.
zo, geen koffie meer, maar ontbijt van pillen en een stukje witte chocolade ( 10 gr) want ik ben gisteren frambozen vergeten.
Fijne dag seizoentjes en hopelijk droog boodschappen doen en van en naar de dokter.
Cats Rule!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

24 sep 2019, 07:24

Goede morgen va nuit een regen achtig Normandie
, , het ziet er niet goed uit kwa weer :( :? :? Fijne dinsdag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

24 sep 2019, 08:18

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Mammyretro, ook hier hebben ze regen voorspeld hoor, de herfst is echt wel zijn intrede aan het doen en de natuur heeft dringend wat water nodig. Wens jullie een mooie dag.

Muddy Maddy, hopelijk eet Gimly dan deze zakjes wel. En hij is nimmer boos op jou. Matice is eigenlijk altijd goed gezind. Op de hondenschool heeft hij de bijnaam Clown gekregen, in positieve zin bedoeld.
Het zou leuk zijn moest ventje thuis kunnen werken, maar let op, daar is veel discipline voor nodig en betwijfel of hij dan altijd de tijd gaat hebben jou te helpen. Maar het is leuk dat hij dan thuis is natuurlijk. Manlief werkt vandaag ook van thuis uit, heb dus de keuken en de living al gedaan want hij logt in om 08.00H , nu dus. Moet vandaag toch boven alles poetsen en heb ook net de vaatwasser al leeggemaakt zodat ik hem niet moet storen als hij een call heeft. Matice houdt hem dan wel gezelschap. Heel veel succes bij de dokter. Hoop dat alles goed gaat zijn.

Matice is aan het eten !!!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ga hem daarvoor dadelijk belonen met een schijfje kalfsworst, dan leert hij dat eten leuk is.

Rond 14.00H hou ik even op met poesten ( nek en schouder zijn beter) en ga ik met Matice wandelen. En als ik daarvan terugkom, doe ik door met wat ik gestopt ben. In de vroege avond dan de strijk van het dekbed en de slopen en de rest is opplooiwas zoals het badlinnen. En dan eten maken en de keuken opruimen en afvegen + dan nog met zijn tweetjes het bed opmaken. En dan hou ik het voor bekeken.
Moet met de fiets even naar de dierenwinkel, want Matice komt deze week niet toe met zijn VIYO. En dat drinkt hij elke ochtend. Dierenwinkel is tot 19.00H open, dus moet mij daar niet voor haasten.

Glas fruitsap is bijna op, nu nog 2 magere yoghurtjes met graantjes en zonder suiker eten en dan heb ik mijn ontbijt binnen.

Zo, ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen, meelezertjes incluis, een hele mooie dinsdag.
Liefs en een knuffel voor wie hem nodig heeft.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

24 sep 2019, 08:26

De wonderen zijn hier ook de wereld niet uit! Gimly heeft juist 10 stukjes vis van zijn nieuwe voeding gegeten en is nu aan het uitbuiken op zijn dweil.
net sms gekregen dat den diepvries morgen komt. :?
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

24 sep 2019, 09:34

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
grijs maar droog vandaag zolang het duurt
gisteren is het ook zo begonnen en toch is
de zon er nog doorgeraakt :lol: blijven hopen
hoewel de natuur dringen water nodig heeft
en niet zomaar een slokje :oops: :roll:

Ik was even verkeerd want de zomertopic is nog niet afgesloten :roll:

Iedereen z'n bezigheden vandaag zoals elke dag
ik wens jullie allen een aangename dag met
alle plannen die er gemaakt zijn :wink:
Groetjes en tot..... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".